Weer eens lekker schor teruggekomen van Oost. Mooie sfeer in het stadion, leuke wedstrijd van extremen. Het maakt me op die momenten niet uit dat we zijn afgegleden tot Conference League niveau, want tegen Kopenhagen in de knockout fase is gewoon een mooie pot. Wat een bedroevende eerste helft, wat een goede tweede. Wat een achterlijke persoonlijke fouten en wat een mooie individuele acties.
De wedstrijd riep zoveel emoties op dat ik graag weer eens ouderwets de puntjes in wil duiken:
Drommel: 2. Een punt voor die ene redding, een ander puntje dat hij z'n veters zelf kon strikken. Wat een blamage van jewelste dat dit bij PSV onder de lat staat.
Mauro: 7. Het is vaak hetzelfde beweginkje en komt nog steeds op momenten duidelijk tekort. Maar die werklust en veel geslaagde acties maken heel veel goed. Het is hem gegund.
Teze: 5. Minder slecht dan z'n compagnon, maar wat grijpt hij toch vaak halfbakken in. Het gaat gewoon te snel voor hem.
Obispo: 3. Heeft echt wel talent, maar vanavond was een parodie op verdedigen. Echt dramatisch. Wellicht een gebrek aan ritme/vorm? Of toch kwaliteit?
Max: 5. Dramatische eerste helft, maar eigenlijk vond ik hem wel een erg goede tweede helft spelen. Wellicht omdat hij meer offensief kom denken en als veredelde linksbuiten speelde.
Sangaré: 5. Ai, als fan doet me dit toch wel een beetje pijn. Hij speelt niet eens slecht en is nog steeds belangrijk, maar weer zo een grote fout met weer een tegengoal als gevolg. Zonde, zonde, zonde...
Guti: 6. Matige eerste helft, ijzersterke tweede. Verdedigend dan. Aan de bal is het erg safe.
Veerman: 4. Eerste wedstrijd op hoog niveau en zakt gelijk finaal door het ijs. Hij verdient de tijd en de kansen om naar een bepaald niveau te groeien, maar bij zijn eerste test is hij gezakt. Kon het tempo niet aan. Tegen Kopenhagen...
Madueke: 5. Enkele mooie acties, maar loopt zich ook wel heel erg vaak vast door de hele tijd hetzelfde te doen en naar binnen te trekken.
Götze: 6. Matige eerste, goede tweede helft.
Gakpo: 8. Constant dreigend. Mooie voetballer ook om naar te kijken, en bovendien beslissend. Helaas een beroerde pingel, geen idee waarom hij 'm wilde nemen.
Doan (8) was de ommekeer in de wedstrijd. Wat viel hij goed in zeg. Mooi dat hij het bekroonde met een fraaie goal, maar zijn acties alleen al waren voldoende om van te smullen. Zahavi (7), hoe bedroevend ook in het meevoetballen, bracht toch wel iets - ook naast zijn goede goal.
Volgende week afmaken aub! Hartstikke leuk toernooi dit (voor een keertje).