Internationale Politiek

Ik begin er complotachtig argwanend van te worden.
Ik ga er gewoon vanuit dat Poetin wat dat betreft ook niet stil zit. Want dat Oekrainereferendum was natuurlijk volledig voorgekauwd (en gefinancierd?) door Rusland. Weet ik hoeveel mensen waren daar opeens op tegen (waarbij ze over andere handelsverdragen nooit een gedachte hebben gelaten) En toe dat bedrag toch doorging heb ik nooit iemand er op weten betrappen welke schadelijke effecten dat heeft voor de burger in Nederland.

Ik ga er gewoon vanuit dat Poetin wat dat betreft ook niet stil zit. Want dat Oekrainereferendum was natuurlijk volledig voorgekauwd (en gefinancierd?) door Rusland. Weet ik hoeveel mensen waren daar opeens op tegen (waarbij ze over andere handelsverdragen nooit een gedachte hebben gelaten) En toe dat bedrag toch doorging heb ik nooit iemand er op weten betrappen welke schadelijke effecten dat heeft voor de burger in Nederland.
Het verdrag niet, het gegeven dat we daardoor Mr. Lavendel in de 2e kamer kregen daarentegen...

Niet direct schadelijk voor de burger.
Was er zelf ook niet voor, maar dat was vanwege vlees van nóg meer mishandelde dieren wat goedkoop de markt op komt hier. En dat is wel gebeurd, vlgs mij.
Ook andere producten die niet volgens milieueisen van hier worden geproduceerd en toch deze kant op kunnen vanwege dat verdrag.

Staat me bij dat een paar jaar geleden gelezen te hebben iig. Heb er nu geen bronnetje bij paraat.

De redenen van Thierry & co waren anders. Dat was puur anti-EU.

Heel dat referendum was een grote grap. Ik dacht dat ze net aan 30 procent hadden gehaald qua opkomst? En dan voornamelijk de eigen en Pvv achterban. Totaal niet serieus te nemen

Fake news!

;)

Alhoewel, we willen in andere zaken ook het voorbeeld van Denemarken volgen. Dus waarom hier niet?!
Deze regering zal eerder de VS (“drill, drill, drill”), dan de linkse Denen volgen. Het is toch echt wat de meerderheid in Nederland wil.

Wij exporteren zoveel, dat we echt niet tekort komen als we zeg maar halveren.
Oké, dus we exporteren niet meer dan? Waar gaan we de verloren inkomsten op terug halen?
Ik snap het wel hoor ik zou ook wel meer natuur willen zien. Maar vergelijken met landen als Denemarken. Zweden of Finland is appel met peren vergelijken

Oké, dus we exporteren niet meer dan? Waar gaan we de verloren inkomsten op terug halen?
Ik snap het wel hoor ik zou ook wel meer natuur willen zien. Maar vergelijken met landen als Denemarken. Zweden of Finland is appel met peren vergelijken
Ja natuurlijk kost het geld, maar we gaan er geen honger door lijden. Het is toch eigenlijk bizar dat een dichtbevolkt frotlandje als Nederland zo’n grote landbouwexporteur is? Dat vind ik gek.

Ja natuurlijk kost het geld, maar we gaan er geen honger door lijden. Het is toch eigenlijk bizar dat een dichtbevolkt frotlandje als Nederland zo’n grote landbouwexporteur is? Dat vind ik gek.
Ik niet. En ik denk dat de burger er voor mag opdraaien en de levensmiddelen nog duurder gaan worden met zo’n actie. Nogmaals ik zie het graag maar niet realistisch, vind ik

Ik niet. En ik denk dat de burger er voor mag opdraaien en de levensmiddelen nog duurder gaan worden met zo’n actie. Nogmaals ik zie het graag maar niet realistisch, vind ik
Niets doen kost ook heel veel geld en zorgt er voor dat we als inwoners lijden (is gewoon hardstikke ongezond met zo weinig natuur voor ons allemaal).

Alle problemen die het oplevert kosten veel meer geld dan de export oplevert.
Het is juist onrealistisch om het niet te doen.

Oké, maar wat eigenlijk mijn punt was gaan jullie nu voorbij. Een land als Denemarken kan makkelijker dit soort besluiten nemen omdat er simpelweg meer plaats is

Terug
Bovenaan Onderaan