J.B.
Grootste PSV-kenner 2022
En omdat ze verstandiger zijn.Oké, maar wat eigenlijk mijn punt was gaan jullie nu voorbij. Een land als Denemarken kan makkelijker dit soort besluiten nemen omdat er simpelweg meer plaats is
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
En omdat ze verstandiger zijn.Oké, maar wat eigenlijk mijn punt was gaan jullie nu voorbij. Een land als Denemarken kan makkelijker dit soort besluiten nemen omdat er simpelweg meer plaats is
Oké, dus we exporteren niet meer dan? Waar gaan we de verloren inkomsten op terug halen?
Ik snap het wel hoor ik zou ook wel meer natuur willen zien. Maar vergelijken met landen als Denemarken. Zweden of Finland is appel met peren vergelijken
Dat is ook precies hetzelfde.15% en 15% van de landbouwgrond is toch hetzelfde? Als het nou 15% van de totale oppervlakte is.
Even snel gegoogld, dus verbeter me als ik er naast zit. Maar de export van vlees zorgt voor zo'n 1% van ons BBP. Lijkt me dat we dat wel terug kunnen verdienen met de grond die het oplevert.
Royhaarsteeg Geef je me nu een facepalm emoji omdat ik jouw argument niet snap? Ik ben beter gewend hier op het forum. Jammer…15% en 15% van de landbouwgrond is toch hetzelfde? Als het nou 15% van de totale oppervlakte is.
https://agriculture.ec.europa.eu/cap-my-country/cap-strategic-plans/denmark_enOké, dus we exporteren niet meer dan? Waar gaan we de verloren inkomsten op terug halen?
Ik snap het wel hoor ik zou ook wel meer natuur willen zien. Maar vergelijken met landen als Denemarken. Zweden of Finland is appel met peren vergelijken
De grond wordt natuur. Hoe wil je dat anders dan in gezonde omgeving in geld uitdrukken? Dat zijn ontzettend moeilijke sommen. Wat is de economische waarde van 1 hectare bos? Wat is de economische waarde van lucht die 10% minder fijnstof bevat? Wat is de economische waarde van meer biodiversiteit?
Was even kwijt dat we er bos van zouden maken
Ach, misschien als we er een mooi nationaal park van maken levert het die 1% aan toerisme terug op. Blijft staan dat, gegeven de hoeveeldheid grond die het gebruikt, veeteelt economisch totaal inefficiënt is.
Ik vind het onverantwoord om cruciale zaken als gezonde lucht, sterke biodiversiteit, schoon water etc. in geld uit te drukken, of de economische waarde ervan te moeten duiden.
Typisch een waardeoordeel passend bij een economisch systeem dat de welvaart wel vooruit brengt, maar de mensheid niet.
Maar ook financieel is het verstandig, gezien de kosten die waterzuivering, ziektes (door bij vuile lucht etc), stress en nog heel wat meer zaken, met zich meebrengen.
Ik vind het onverantwoord om cruciale zaken als gezonde lucht, sterke biodiversiteit, schoon water etc. in geld uit te drukken, of de economische waarde ervan te moeten duiden.
Typisch een waardeoordeel passend bij een economisch systeem dat de welvaart wel vooruit brengt, maar de mensheid niet.
Maar ook financieel is het verstandig, gezien de kosten die waterzuivering, ziektes (door bij vuile lucht etc), stress en nog heel wat meer zaken, met zich meebrengen.
Het is alle kanten op verstandig beleid wat Denemarken doet.
Hadden ze hier 30 jaar geleden moeten doen, toen een ander landbouwbeleid al ter sprake kwam.
Aan alles is geld te hangen, daar zijn heel veel slimme mensen voor bij een Arcadis die hier prachtige modellen voor hebben.
Het meenemen van gezonheid in deze berekening is ook zeer van belang en daar kan je dus ook heel makkelijk een zak geld aan hangen.
Juist door dit inzichtelijk te maken kan je laten zien dat het uiteindelijk dus misschien niet direct 10 miljard oplevert, maar wel degelijk een zak geld op jaarbasis.
MKBA tje opstellen met effecten op gezondheid door verbetering luchtkwaliteit is goed te doen lijkt mij.Aan alles is geld te hangen, daar zijn heel veel slimme mensen voor bij een Arcadis die hier prachtige modellen voor hebben.
Het meenemen van gezonheid in deze berekening is ook zeer van belang en daar kan je dus ook heel makkelijk een zak geld aan hangen.
Juist door dit inzichtelijk te maken kan je laten zien dat het uiteindelijk dus misschien niet direct 10 miljard oplevert, maar wel degelijk een zak geld op jaarbasis.
Een goeie valt vies tegen hoorMKBA tje opstellen met effecten op gezondheid door verbetering luchtkwaliteit is goed te doen lijkt mij.
We zijn overbevolkt. Laten dat nu eens aannemen dat dat zo is. Veder vind je export belangrijkt want dat is geld dat verdiend moet worden. Als we vanuit die 2 gedachten gaan werken zie ik maar 1 oplossing, en dat is een krimp van de argarische sector.Tja daar gaan die paar bomen niet aan helpen. We zijn nu eenmaal overbevolkt.
![]()
Australië verbiedt als eerste land ter wereld sociale media voor jongeren
De Australische Senaat heeft donderdag een wetsvoorstel aangenomen waarmee sociale media voor kinderen jonger dan zestien jaar wordt verboden. Daarmee staat niets het verbod meer in de weg. Sociale media moeten alles doen om de toegang voor Australische minderjarigen te beperken.www.nu.nl
Wauw.
Dapper.
Compleet onuitvoerbaar, maar dapper.
Social media... Ga het steeds meer en meer de meest kwaadaardige tumor van de samenleving vinden. Dus op zich mooi werk.
Maar zie zelf meer potentie in het verbieden van een hoop algoritmes die ervoor zorgen dat mensen in bubbels terecht komen, en van een hoop van de meest verslavende elementen/opties/buttons.
Aj, dat zal een gemis worden!Wordt het PSV-forum verboden voor kinderen in Australië?![]()
Alle Behich fans teleurgesteldAj, dat zal een gemis worden!![]()
Het verbieden van die algorithmes wordt nog eens lastige. Gaan we dan alle recommender systems verbieden? Of wanneer wel en wanneer niet? Mag Netflix je dan nog aanbevelingen doen over een film die je leuk zou kunnen vinden, mag YouTube uberhaupt een trendingpagina hebben?
Verder vraag ik me voor deze wet af hoe sociale media gedefinieerd worden. YouTube wordt bijvoorbeeld niet genoemd, of wat te denken van WhatsApp of zelfs nieuwssites met commentsecties. Wordt het PSV-forum verboden voor kinderen in Australië?![]()
Die kans bestond maar ik heb bij Albo (de PM) bedongen dat het forum een uitzonderingspositie krijgt. Nadat ik jullie posts door Google Translate had gehaald werd het de regering al snel duidelijk dat het PSV-forum een enorme culturele verrijking vormt voor ieder land ter wereld.Ja minderjarige Behich fans en toekomstige kleinkinderen van PSV033.