Of extreem linkse modder, net welke kant je opgezogen wordt door de machine.
Uiteindelijk vind ik hier veel meer een verantwoording bij de ouders liggen dan bij de overheid. Praat met je kind, maar geef bovenal t goede voorbeeld.
Dat station zijn we toch al lang gepasseerd?
Ouders falen hierin, want ouders zitten er zelf in vast, meestal totaal niet bewust van de gevaren.
Of ze zijn te druk/overprikkeld en van t type "geef ze maar ff de tablet, zijn ze weer stil voor 2 uur".
Of bij vaste oppas opa' en oma's kan t wel, want die snappen toch geen hol van social media.
Of... Of.. of..
Ik zie dit niet zo gauw veranderen. In ieder geval niet snel genoeg.
Want de berokkende schade wordt wel elk jaar groter en groter.
(Voor de duidelijkheid: natuurlijk zijn er ook veel ouders die er wél bovenop zitten. Niet mijn bedoeling om iedereen weg te zetten als één van genoemde opties)
Dat durf ik te betwijfelen, van wat ik meekrijg hebben losers zoals Tucker Carlson, Jordan Peterson en Joe Rogan daar ook een enorme invloed. Komt er nog bij dat de Social Media baasjes verre van sociaal zijn. Als ze hun meest optimale RS niet meer mogen gebruiken, waarom dan niet de inhoud pushen die hun politiek gewenst is? (rechts)
Ik snap je denkrichting.
Maar de RS zoals ie nu is, is een groot gevaar.
Juist door en videootje van Joe Rogan te bekijken, krijg je suggesties voor Carlson en al dat ander gespuis.
Dat zou zonder RS al wegvallen. Dan moet nog maar blijken of die allemaal zoveel clicks krijgen.
De inhoud die wordt gepushed, is dan een groter probleem.
Mss verbod op RS dan gepaard laten gaan met een verplichting om random suggesties te tonen.
Wat zie jij als oplossing?
Of zie jij het überhaupt niet als probleem, dat kan natuurlijk ook nog?