Coronavirus

Kun je je daar ook met een simpele prik mee beschermen dan?
Nee, maar je kunt er wel voor kiezen te stoppen met roken, drinken en een andere sport kiezen. Het is (voor mij) te kort door de bocht. Door mensen die zich niet laten inenten het risico zelf te laten dragen dwing je ze min of meer om te vaccineren. En die dwang hoeft niet voor mij. Ik laat me wel vaccineren maar wat nou als de regering komt met een andere maatregel die ik niet wil? Dan geef je ze een vrijbrief om daar ook dergelijke dwingende maatregelen te nemen.
 
Nee, maar je kunt er wel voor kiezen te stoppen met roken, drinken en een andere sport kiezen. Het is (voor mij) te kort door de bocht. Door mensen die zich niet laten inenten het risico zelf te laten dragen dwing je ze min of meer om te vaccineren. En die dwang hoeft niet voor mij. Ik laat me wel vaccineren maar wat nou als de regering komt met een andere maatregel die ik niet wil? Dan geef je ze een vrijbrief om daar ook dergelijke dwingende maatregelen te nemen.
Ik zie dit gewoon als medicijn en niet als dwang van de regering, maar als voorwaarde voor de verzekering. De voorbeelden die jij noemt, zijn veel ingrijpender dan een prikje.
 
Ik zie dit gewoon als medicijn en niet als dwang van de regering, maar als voorwaarde voor de verzekering. De voorbeelden die jij noemt, zijn veel ingrijpender dan een prikje.
Dus je draagt al 1.500 euri per jaar weg aan de verzekering, maar als je geen prik neemt mag je d'r geen aanspraak op maken. Beetje raar, of niet? Krijgen die mensen dan het geld van hun verzekering ook teruggestort omdat ze er geen gebruik van mogen maken?
 
Dus je draagt al 1.500 euri per jaar weg aan de verzekering, maar als je geen prik neemt mag je d'r geen aanspraak op maken. Beetje raar, of niet? Krijgen die mensen dan het geld van hun verzekering ook teruggestort omdat ze er geen gebruik van mogen maken?
Wat natuurlijk wel gebeuren kan is dat de verzekering het in je premie gaat verwerken, net als bij het roken.
 
?? dat gebeurt bij levensverzekeringen, was niet bekend dat je meer premie moet betalen bij een ziektekostenverzekering?
Nee, mag ook niet geloof ik? Al is een maas in die wet dat verzekeringen wel goed gedrag mogen belonen. Althans; mijn Duitse schoonouders lopen met zo'n gratis fitbit van de zorgverzekeraar in ruil voor een x-bedrag dat ze maandelijks uitbetaald krijgen als ze bepaalde goals qua beweging halen ('t korting noemen mag geloof ik weer niet, maar daar komt t dus verkapt op neer). Roken, eten en drinken mag weer niet gemonitoord worden dacht ik.
 
Althans; mijn Duitse schoonouders lopen met zo'n gratis fitbit van de zorgverzekeraar in ruil voor een x-bedrag dat ze maandelijks uitbetaald krijgen als ze bepaalde goals qua beweging halen

Mijn zus heeft hetzelfde in Nederland met haar zorgverzekering. Als ze bewegingsdoelen haalt krijgt ze cadeaubonnen.
 
Dus je draagt al 1.500 euri per jaar weg aan de verzekering, maar als je geen prik neemt mag je d'r geen aanspraak op maken. Beetje raar, of niet? Krijgen die mensen dan het geld van hun verzekering ook teruggestort omdat ze er geen gebruik van mogen maken?
Tuurlijk mag je wel gebruik maken van je verzekering, maar niet voor zaken waarvoor je je eenvoudig had kunnen laten inenten. Ik zie echt het probleem niet. Als kind zijn we toch allemaal tegen tig ziektes ingeënt, maar met Corona is het ineens een probleem?
Wat natuurlijk wel gebeuren kan is dat de verzekering het in je premie gaat verwerken, net als bij het roken.
Ik vind dan net als Der Jaufe en Mohr dat dan het hek wel erg van de dam is, want waar leg je de grens dan. Ik dus bij een vaccin.
Nee, mag ook niet geloof ik? Al is een maas in die wet dat verzekeringen wel goed gedrag mogen belonen. Althans; mijn Duitse schoonouders lopen met zo'n gratis fitbit van de zorgverzekeraar in ruil voor een x-bedrag dat ze maandelijks uitbetaald krijgen als ze bepaalde goals qua beweging halen ('t korting noemen mag geloof ik weer niet, maar daar komt t dus verkapt op neer). Roken, eten en drinken mag weer niet gemonitoord worden dacht ik.
Collega's van mij hebben dat ook. Discriminerend vind ik dat weer. Want als je niet wandelt, maar andere sport doet telt het niet.
 
Tuurlijk mag je wel gebruik maken van je verzekering, maar niet voor zaken waarvoor je je eenvoudig had kunnen laten inenten. Ik zie echt het probleem niet. Als kind zijn we toch allemaal tegen tig ziektes ingeënt, maar met Corona is het ineens een probleem?

Ik vind dan net als Der Jaufe en Mohr dat dan het hek wel erg van de dam is, want waar leg je de grens dan. Ik dus bij een vaccin.

Collega's van mij hebben dat ook. Discriminerend vind ik dat weer. Want als je niet wandelt, maar andere sport doet telt het niet.
Gooien we behandelingen voor geslachtsziekten er dan ook uit, kan je je ook eenvoudig tegen beschermen.
 
1 op de 10 besmettingen is er 1 die dubbel gevaccineerd is. Mag wel wat verbeteringen aangebracht worden aan het vaccin. 97% bescherming is dus onzin wat Pfizer claimt.
 
1 op de 10 besmettingen is er 1 die dubbel gevaccineerd is. Mag wel wat verbeteringen aangebracht worden aan het vaccin. 97% bescherming is dus onzin wat Pfizer claimt.
Effectiviteit tegen (ernstige) ziekteverschijnselen is iets anders dan besmetting voorkomen (en ging ook over toenmalige variant?). Dus die hele claim waar je over valt klopt niet in deze context.

Stel; Als 50% gevaccineerd is (5 op de 10), en 1 op de 10 besmettingen is dubbel gevaccineerd dan beschermt het voor 80% tegen besmet raken (mits voldoende grote steekproef).
 
Laatst bewerkt:
Relix ik druk niet alleen op like om er maar vanaf te zijn maar heb er te weinig kennis van zodat ik alleen kan antwoorden als oke bedankt. Zo mag je de likes dus zien.
 
Relix ik druk niet alleen op like om er maar vanaf te zijn maar heb er te weinig kennis van zodat ik alleen kan antwoorden als oke bedankt. Zo mag je de likes dus zien.
Geeft niks, ik kan me ook voorstellen dat je er geen trek in hebt t te lezen. Maar juist gedachten als "ik ben gevaccineerd dus 97% kans dat ik geen covid kan krijgen" zijn behoorlijk gangbaar maar kloppen dus helaas niet. Vandaar dat ik erop in sprong, was niet kwaad of belerend bedoeld.
 
Ik lees ook net iets, maar volstromen IC's heb ik niet voorbij zien komen? Alleen dat er een ongebruikelijke epidemie is.

Vooral n ongewoon tijdpunt dat overigens niet onlogisch is gezien de versoepelingen en dat deze gevallen in de winter juist zijn uitgebleven (zie artikel hierboven). Daarmee niet minder erg voor betroffenen. Probleem is veel gevallen in een kort tijdsbestek.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees ook net iets, maar volstromen IC's heb ik niet voorbij zien komen? Alleen dat er een ongebruikelijke epidemie is.
klik

Het gaat hier om de kinderen IC's. 1 kind moest al uitwijken naar Antwerpen. Dit komt mede omdat de IC's niet hadden gerekend op een piek op dit moment. Veel personeel hebben nu vakantie om bij te komen.
 
Ik zie dit gewoon als medicijn en niet als dwang van de regering, maar als voorwaarde voor de verzekering. De voorbeelden die jij noemt, zijn veel ingrijpender dan een prikje.
Op zich snap ik wat je bedoeld en we zijn het op grote lijnen wel eens (ook gezien wat je hierna nog post). Maar ik vind discussiëren soms gewoon leuk dus reageer ik alleen op deze post. :lol:

"Ik zie dit gewoon als medicijn en niet als dwang van de regering, maar als voorwaarde voor de verzekering."
Maar ook dat is een vorm van dwang. Net als laten zien dat je ingeënt bent voordat je een cafe of restaurant in mag. Het zijn allemaal middelen om te zorgen dat je mee doet omdat je anders uitgesloten wordt door de samenleving of daarin ernstig gehinderd wordt. Ik denk dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn en er altijd een redelijk alternatief geboden moet worden. Tijdelijk kan je daarvan afwijken (bijvoorbeeld nu, om te zorgen dat de Horeca door kan en daar economische verlichting komt) maar op lange termijn moet iedereen mee kunnen doen zonder al te veel problemen.

"De voorbeelden die jij noemt, zijn veel ingrijpender dan een prikje."
Daar ben ik het al helemaal niet mee eens. Misschien zijn ze ingrijpender maar ook zijn de voorbeelden schadelijker. Waar ik me nog ergens kan voorstellen dat mensen zich niet laten vaccineren snap ik compleet niet waarom mensen roken. Roken is volledig nutteloos en mensen beginnen hier zelf mee (=actief een keuze). Elk jaar sterven ongeveer 20.000 mensen door roken. Gewoon een prikje kan ik counteren met gewoon geen sigaret meer opsteken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan