Coronavirus

Niet zozeer de branche, maar de mensen. Vakantie is, vooral in Nl, een grondrecht geworden, dat mensen zich niet af laten pakken en waarvoor ze alle risicos op de koop toenemen. De drang naar evenementen is veel minder. En dan is er vooral het verschil in leeftijdsgroepen. De ouderen geven minder om evenementen en zijn bijzonder gehecht aan hun vakanties, en de jongeren omgekeerd. En ouderen zijn met meer, hebben meer macht en, niet onbelangrijk, gaan stemmen.
Ach, ondertussen gaan we zwaar op rood, gaan we alsnog in eigen land vakantie vieren en krijgt de nationale reisbranche gewoon een duwtje in de goede richting #omdenken...
 
Hou Engeland de komende 6 weken in de gaten. Die hebben gedaan wat jij wil. Ik sta er wel achter, maar het is wel een risico. Het kan zomaar ook desastreus uitpakken. Nog eventjes geduld dus, want als het hier wel goed gaat, zullen vele landen volgen,.
Fingers crossed. Er zal vast nog een hoop fout gaan en bijgeschaafd moeten worden. Ik pleit alleen vooral voor een vrije samenleving. Geen testsamenleving waarbij de waan van de dag de godganse tijd gegijzeld wordt door besmettingscijfers. Ik denk niet dat we dat moeten willen of accepteren.
 
Fingers crossed. Er zal vast nog een hoop fout gaan en bijgeschaafd moeten worden. Ik pleit alleen vooral voor een vrije samenleving. Geen testsamenleving waarbij de waan van de dag de godganse tijd gegijzeld wordt door besmettingscijfers. Ik denk niet dat we dat moeten willen of accepteren.
Eens, vaccineren, en dan opengooien. Mensen die niet gevaccineerd willen worden, hebben pech. Die worden ziek en kunnen bepaalde dingen niet doen.

Het enige probleem is wel de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en met ernstige aandoeningen. Daar moeten natuurlijk wel voorzieningen voor komen. Bv kroeg/film/theater/muziek etc avonden met alleen goed geteste mensen, etc.
 
Fingers crossed. Er zal vast nog een hoop fout gaan en bijgeschaafd moeten worden. Ik pleit alleen vooral voor een vrije samenleving. Geen testsamenleving waarbij de waan van de dag de godganse tijd gegijzeld wordt door besmettingscijfers. Ik denk niet dat we dat moeten willen of accepteren.
Hangt ook erg van situatie af imo, lijkt me prima om de mensen die een drie daagse rijncruise boeken of met de bus richting kerstmarkt in Oldenburg reizen te vragen vooraf te testen, maar wmb kun je voor clubs of dancefestivals overwegen het te laten zodra de vaccinaties in de jongere groep (voor wie t wil) is afgerond. Met eigen risico dan? En afhankelijk van de incidence, op t moment dat er weinig besmettingen in n populatie zijn voegt t testen minder toe en kun je dat wellicht achterwege laten.
 
Eens, vaccineren, en dan opengooien. Mensen die niet gevaccineerd willen worden, hebben pech. Die worden ziek en kunnen bepaalde dingen niet doen.

Het enige probleem is wel de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en met ernstige aandoeningen. Daar moeten natuurlijk wel voorzieningen voor komen. Bv kroeg/film/theater/muziek etc avonden met alleen goed geteste mensen, etc.
Dat laatste hangt natuurlijk van die hoeveelheid af. Het zou onzinnig zijn om een stadion te laten testen om 1 persoon. Dan moet er voor die persoon, net als bijvoorbeeld een rolstoelgebruiker maar iets speciaals georganiseerd worden.
 
Dat laatste hangt natuurlijk van die hoeveelheid af. Het zou onzinnig zijn om een stadion te laten testen om 1 persoon. Dan moet er voor die persoon, net als bijvoorbeeld een rolstoelgebruiker maar iets speciaals georganiseerd worden.
Dat kan in een stadion prima, een geheel afgesloten vak van de rest.

En bij kleinschaliger evenementen gebeurt dat nu al. Er zijn film/theater voorstelling speciaal voor mensen met learning disabilities of dementia. Daar kan iedereen naar toe, maar je kan dan niet klagen dat er door de film/voorstelling heen geschreeuwd wordt etc.
 
Dat kan in een stadion prima, een geheel afgesloten vak van de rest.

En bij kleinschaliger evenementen gebeurt dat nu al. Er zijn film/theater voorstelling speciaal voor mensen met learning disabilities of dementia. Daar kan iedereen naar toe, maar je kan dan niet klagen dat er door de film/voorstelling heen geschreeuwd wordt etc.
In dat kader lijkt me een tijdsraam met mondmasker-plicht voor winkels (tussen 8:00 en 11:00 bijvoorbeeld) of treincoupes met maskerplicht ook gewoon een sociale en wenselijke oplossing om te zorgen dat de mensen die daar behoefte aan hebben met iets meer veiligheid hun essentiële dingen (boodschappen, reizen) kunnen doen? Is dit nu zo in de UK trouwens of is het in een klap overal verdwenen?
 
Weet iemand hoe het zit als je een coronabesmetting krijgt tussen je twee vaccinaties? Moet je dan alsnog je tweede prik halen? Ik hoor en zie tegenstrijdige berichten.
 
Weet iemand hoe het zit als je een coronabesmetting krijgt tussen je twee vaccinaties? Moet je dan alsnog je tweede prik halen? Ik hoor en zie tegenstrijdige berichten.

2 vaccinaties​


U krijgt 2 vaccinaties als u:
  • Een prik krijgt met een vaccin van BioNTech/Pfizer, Moderna of AstraZeneca. Dan krijgt u 2 vaccinaties van hetzelfde merk vaccin.
  • Ouder dan 80 jaar bent of een verzwakt immuunsysteem heeft.
  • Na de eerste vaccinatie corona krijgt. Dan is het advies om wel de 2e vaccinatie te halen. We weten uit onderzoek dat 1 vaccinatie na een infectie voldoende bescherming biedt. We weten niet of dit ook zo is als u corona krijgt na de eerste vaccinatie. "

Moet is overigens relatief, het blijft je eigen keuze. Maar het advies is wel de tweede te halen. Lijkt me ook makkelijker om vervolgens je vaccinatiepaspoort te organiseren, voorkomt een hoop gedoe mocht je die in de toekomst nodig hebben.
 

2 vaccinaties​


U krijgt 2 vaccinaties als u:
  • Een prik krijgt met een vaccin van BioNTech/Pfizer, Moderna of AstraZeneca. Dan krijgt u 2 vaccinaties van hetzelfde merk vaccin.
  • Ouder dan 80 jaar bent of een verzwakt immuunsysteem heeft.
  • Na de eerste vaccinatie corona krijgt. Dan is het advies om wel de 2e vaccinatie te halen. We weten uit onderzoek dat 1 vaccinatie na een infectie voldoende bescherming biedt. We weten niet of dit ook zo is als u corona krijgt na de eerste vaccinatie. "

Moet is overigens relatief, het blijft je eigen keuze. Maar het advies is wel de tweede te halen. Lijkt me ook makkelijker om vervolgens je vaccinatiepaspoort te organiseren, voorkomt een hoop gedoe mocht je die in de toekomst nodig hebben.
Dank, geen idee waarom ik die link niet vond.
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 20 juli 20216.823 positieve tests vandaag gemeld (1.814.143 totaal) - RIVM

Flinke storing, zou ik zeggen...
 
In dat kader lijkt me een tijdsraam met mondmasker-plicht voor winkels (tussen 8:00 en 11:00 bijvoorbeeld) of treincoupes met maskerplicht ook gewoon een sociale en wenselijke oplossing om te zorgen dat de mensen die daar behoefte aan hebben met iets meer veiligheid hun essentiële dingen (boodschappen, reizen) kunnen doen? Is dit nu zo in de UK trouwens of is het in een klap overal verdwenen?
De regering heeft het in 1 klap afgeschaft, maar men is er wel weer over aan het nadenken. Overigens, in het OV, blijkt dat Boris daar niks over te vertellen heeft, en alle burgemeesters, die daar wel over gaan, hebben onmiddelijk het mondkapje weer verplicht gesteld.

In Schotland nog wel overal mondkapje verplicht en dat zal nog wel een lange tijd blijven.
 
De regering heeft het in 1 klap afgeschaft, maar men is er wel weer over aan het nadenken. Overigens, in het OV, blijkt dat Boris daar niks over te vertellen heeft, en alle burgemeesters, die daar wel over gaan, hebben onmiddelijk het mondkapje weer verplicht gesteld.

In Schotland nog wel overal mondkapje verplicht en dat zal nog wel een lange tijd blijven.
Ja, zag Nicola"s lunch-speech vandaag, wat een comunicatie-topper in verhouding tot die apen van Westminster.
 
50 mensen meer in het ziekenhuis dan gisteren.

En ook op nos.nl:

Virologen roepen in de Volkskrant op om gevaccineerde mensen zich voorlopig nog aan dezelfde maatregelen te laten houden als niet-gevaccineerde mensen. Dat betekent testen bij klachten, testen voor toegangsbewijzen en afstand houden.

De virologen doen die oproep omdat de deltavariant van het virus zich in hogere mate dan bij andere varianten ook kan verspreiden via mensen die al volledig gevaccineerd zijn. In verschillende ziekenhuizen testten tientallen volledig gevaccineerde medewerkers toch positief. Klinisch viroloog Matthijs Welkers van het Amsterdam UMC in de Volkskrant: "Wij zien zelfs mensen die al een infectie hebben doorgemaakt, daarna twee keer zijn gevaccineerd en nu toch weer positief testen." De positief geteste medewerkers hebben wel weinig tot geen klachten.

Dat de vaccins niet 100 procent beschermen tegen infecties, was bekend. Ook was altijd al de vraag in hoeverre de vaccins virusoverdracht volledig zouden stoppen. Voor de deltavariant lijkt de volledige bescherming tegen een infectie en virusoverdracht lager dan bij andere varianten. Dat komt waarschijnlijk vanwege de zogeheten viral load: uit een recente analyse blijkt dat mensen die besmet zijn met de deltavariant tot 1000 keer meer virusdeeltjes verspreiden.

"Aan het begin van de infectie is dat waarschijnlijk zo veel dat je antistoffen het niet kunnen bijbenen", zegt Welkers in de Volkskrant. "Het virus breekt vanwege zijn grote aantallen als het ware door de verdediging heen."

De vaccins beschermen wel nog steeds heel goed tegen ernstige infecties, waardoor volledig gevaccineerden veel minder risico lopen om in het ziekenhuis te komen. Het risico bestaat wel dat gevaccineerde mensen niet-gevaccineerde mensen besmetten, bijvoorbeeld als straks de nachthoreca via toegangstests weer open gaat en gevaccineerden zonder test naar binnen kunnen.
 
Ja, zag Nicola"s lunch-speech vandaag, wat een comunicatie-topper in verhouding tot die apen van Westminster.
Inderdaad, top communicator. En dat elke week. Duidelijk, niet te bang om inpopulaire dingen te zeggen, en zegt zoals het is, zoals vandaag: degene die niet willen vaccineren zijn asociale egoisten (even vrij vertaald).
 
Dit is dan wel weer bemoedigend.

"De komende week moet duidelijk worden of die stabilisatie doorzet, meldt het RIVM. Van de positief getesten was 9 procent volledig gevaccineerd, meldt het RIVM. 14 procent was deels gevaccineerd en 77 procent niet."
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 20 juli 20216.823 positieve tests vandaag gemeld (1.814.143 totaal) - RIVM

Flinke storing, zou ik zeggen...
Of na de toename van stijgingen is een deel van het volk zich voorzichtiger gaan gedragen. Ziekenhuis loopt hard op, 7 daags gemiddelde van opnames nu 36. V Dissel geeft aan dat de ziekenhuizen 800 mens zonder probleem kunnen herbergen. Dan mag dat gemiddelde wel snel gaan afvlakken (en dat doet t nu nog niet).
 
En zelf betalen! Je hebt er immers zelf voor gekozen je niet te verzekeren (vaccin).
Sporters, rokers, autobilisten, motorrijders, bouwvakkers op een steiger, McDonalds bezoekers, alcoholgebruikers ook alles zelf laten betalen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan