Coronavirus

In datzelfde straatje; Frankrijk beschouwd volledig gevaccineerden niet meer als contactpersonen. Geen melding, geen waarschuwing, geen testadvies of quarantaine. Die snap ik niet goed als beleidskeuze.
Dat was vóór de opkomst van de Delta-variant niet vreemd.. nu wel.
 
Niet echt. Een vaccin beschermt nooit 100%. Dus lijkt me goed om deze mensen sws te informeren. Al is het maar ter bevestiging dat het werkt.
Je kan risico's nooit 100% afdekken, en de wereld zal ooit weer open moeten. Met een variant die minder besmettelijk was en beter gedekt werd door het vaccin was die werkwijze gevoelsmatig een aanvaardbaar risico.
 
Dan hebben we geluk. En dan is het wachten op de volgende golf van onverantwoord gedrag en de gevolgen die daaruit voortvloeien.
Hopelijk zijn besmettingen tegen die tijd een stuk minder gevaarlijk en leiden dan minder tot ziekenhuisopnames. Dan is het niet zo erg als mensen positief testen en hoeft de regering (en daadoor de samenleving) niet weer in een paniekreflex te schieten
Ik vind wel wanneer de ziekenhuisopnames laag blijven vanaf 2022 we ook moeten stoppen met testen. Het is geen pretje iedere keer een staaf in je neus omdat je 2 keer niest.
 
In datzelfde straatje; Frankrijk beschouwd volledig gevaccineerden niet meer als contactpersonen. Geen melding, geen waarschuwing, geen testadvies of quarantaine. Die snap ik niet goed als beleidskeuze.
Heel goed. Een goede motivatie voor de niet gevaccineerden om te gaan prikken.
Behalve dat je waarschijnlijk niet zo ziek wordt heeft het in Nederland verder weinig voordelen je te laten prikken.
 
Bron NOS

Soms snap ik echt helemaal niks van mensen...
Een DDoS aanval is een onderdeel van een hack. (Bij een overbelasting krijg je een foutmelding van een server. Uit die melding kan je mogelijk informatie halen; welke server het is, waar die staat, welke software er op staat.) Met die informatie kan je weer verder aan de slag. Die sites staan vol met persoonsgegevens. Die zijn weer geld waard.
 
Heel goed. Een goede motivatie voor de niet gevaccineerden om te gaan prikken.
Behalve dat je waarschijnlijk niet zo ziek wordt heeft het in Nederland verder weinig voordelen je te laten prikken.
Ik zie het juist als een voordeel als ik gewaarschuwd word wanneer blijkt dat ik afgelopen week contact heb gehad met iemand die positief blijkt. Ben ik toch een stukje alerter op eventuele symptomen of stel ik dat bezoekje aan oma een weekje uit. Wat je ermee doet geeft de Franse staat misschien meer keuzevrijheid in, prima, maar niet meer als contact op de hoogte stellen vind ik n rare keuze.
 
Ik zie het juist als een voordeel als ik gewaarschuwd word wanneer blijkt dat ik afgelopen week contact heb gehad met iemand die positief blijkt. Ben ik toch een stukje alerter op eventuele symptomen of stel ik dat bezoekje aan oma een weekje uit. Wat je ermee doet geeft de Franse staat misschien meer keuzevrijheid in, prima, maar niet meer als contact op de hoogte stellen vind ik n rare keuze.
Ik ga er van uit wanneer iedereen gevaccineerd is je wel ziek wordt maar het effect niet meer is dan eem griepje en je niemand meer hoeft te beschermen.
Wanneer je dit ook weer tegen gaat spreken haal ik me tweede prik maandag niet meer 😁
 
In datzelfde straatje; Frankrijk beschouwd volledig gevaccineerden niet meer als contactpersonen. Geen melding, geen waarschuwing, geen testadvies of quarantaine. Die snap ik niet goed als beleidskeuze.

Helemaal niet vreemd met het beleid wat er is. Het beleid is daarentegen ook belachelijk.

De regels vanaf midden augustus voor 18+:
1. Alleen volledig gevaccineerd mag je de bar of restaurant in
2. Publieke plekken (muv transport) of grote festivals (>50personen) alleen naar binnen als je volledig gevaccineerd bent.
3. Winkelcentra alleen in als je volledig gevaccineerd bent
4. Al het verplegend personeel moet volledig gevaccineerd zijn en iedereen die in een ziekenhuis werkt ook. Zo niet ontslag.

Bovenstaande geldt vanaf eind september voor iedereen boven de 11 jaar.
 
Helemaal niet vreemd met het beleid wat er is. Het beleid is daarentegen ook belachelijk.

De regels vanaf midden augustus voor 18+:
1. Alleen volledig gevaccineerd mag je de bar of restaurant in
2. Publieke plekken (muv transport) of grote festivals (>50personen) alleen naar binnen als je volledig gevaccineerd bent.
3. Winkelcentra alleen in als je volledig gevaccineerd bent
4. Al het verplegend personeel moet volledig gevaccineerd zijn en iedereen die in een ziekenhuis werkt ook. Zo niet ontslag.

Bovenstaande geldt vanaf eind september voor iedereen boven de 11 jaar.
Dus vanaf september mogen de 11 jarigen zich weer kapot zuipen in de bar. :)
 
Ik ga er van uit wanneer iedereen gevaccineerd is je wel ziek wordt maar het effect niet meer is dan eem griepje en je niemand meer hoeft te beschermen.
Wanneer je dit ook weer tegen gaat spreken haal ik me tweede prik maandag niet meer 😁
Dan laat ik t aan een ander over. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan