Coronavirus

Voor de show doen ze een kapje op. De rest van de dag zitten ze in elkaar slipstream te ademen en alle toeschouwers te knuffelen als ze de berg oprijden. Pure geldklopperij van de bedrijven die nog mondkapjes teveel hebben.
Tja, alle beetjes helpen? Je kan moeilijk met een mondkapje op gaan wielrennen. Ik geloof er overigens weinig van dat hier een mondkapjesfabrikantenlobby (wat is de woordwaarde?) achterzit.

Voor de show doen ze een kapje op. De rest van de dag zitten ze in elkaar slipstream te ademen en alle toeschouwers te knuffelen als ze de berg oprijden. Pure geldklopperij van de bedrijven die nog mondkapjes teveel hebben.
Ja, nee, het zal vast komen door een lobby van bedrijven dat ze dit doen.

Er is een mondkapjesplicht voor de pers (en) in de mixed zone. Volledig verdedigbaar.

Er worden momenteel veel corona-sporen gevonden in rioolwater, meer dan ooit tevoren. Dus het is zeker nog niet verdwenen en dat gaat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren.

Ik heb het ook gehad, maar had niet meer dan een middag het idee dat ik wat hoofdpijn had. Niet eens genoeg om een paracetamol te pakken. Ik prijs mezelf gelukkig, want ik zie om me heen ook dat het heel anders kan lopen.

Stel je voor dat je je maandenlang voorbereidt op je Tour deelname en dat je dan in je gezicht geblaft wordt door een reporter, waardoor je 3 dagen later af moet stappen wegens zuurstoftekort. Nee, wat mij betreft alle begrip voor de huidige maatregelen in de Tour.

Er is een mondkapjesplicht voor de pers (en) in de mixed zone. Volledig verdedigbaar.

Er worden momenteel veel corona-sporen gevonden in rioolwater, meer dan ooit tevoren. Dus het is zeker nog niet verdwenen en dat gaat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren.

Ik heb het ook gehad, maar had niet meer dan een middag het idee dat ik wat hoofdpijn had. Niet eens genoeg om een paracetamol te pakken. Ik prijs mezelf gelukkig, want ik zie om me heen ook dat het heel anders kan lopen.

Stel je voor dat je je maandenlang voorbereidt op je Tour deelname en dat je dan in je gezicht geblaft wordt door een reporter, waardoor je 3 dagen later af moet stappen wegens zuurstoftekort. Nee, wat mij betreft alle begrip voor de huidige maatregelen in de Tour.
Ik wil niet weer terug naar een lockdown toestand. Maar dat verplicht testen zou wel weer standaard mogen worden.
Ik zelf had toevallig nog 1 test thuis liggen. Maar bij de kruidvat (wellicht verkeerd gekeken) kon ik ze niet meer vinden.

We moeten leven met corona. Maar het principe, ben je ziek dan blijf je thuis. Dat mag er gerust in blijven. Tenminste in mijn omgeving zie ik nog regelmatig iemand met een verkoudheid op kantoor (ook zelf wel een keer schuldig aangemaakt. )

Ik wil niet weer terug naar een lockdown toestand. Maar dat verplicht testen zou wel weer standaard mogen worden.
Ik zelf had toevallig nog 1 test thuis liggen. Maar bij de kruidvat (wellicht verkeerd gekeken) kon ik ze niet meer vinden.

We moeten leven met corona. Maar het principe, ben je ziek dan blijf je thuis. Dat mag er gerust in blijven. Tenminste in mijn omgeving zie ik nog regelmatig iemand met een verkoudheid op kantoor (ook zelf wel een keer schuldig aangemaakt. )
Ik vind echt niet dat we terug moeten naar de situatie dat je bij elk verkoudheidje thuis moet blijven. Waarom zou je dat willen? Daardoor komt je immuunsysteem niet meer continu in contact met virussen en dat lijkt me niet goed voor de resistentie.

Ben je echt ziek met koorts, blijf dan vooral thuis. Maar verder niet hoor. Als ik dan verkouden ben (wat ik sinds de lockdowns veel vaker ben dan daarvoor) zit ik meteen twee weken aan huis gekluisterd. Nee dankjewel.

Ik vind echt niet dat we terug moeten naar de situatie dat je bij elk verkoudheidje thuis moet blijven. Waarom zou je dat willen? Daardoor komt je immuunsysteem niet meer continu in contact met virussen en dat lijkt me niet goed voor de resistentie.

Ben je echt ziek met koorts, blijf dan vooral thuis. Maar verder niet hoor. Als ik dan verkouden ben (wat ik sinds de lockdowns veel vaker ben dan daarvoor) zit ik meteen twee weken aan huis gekluisterd. Nee dankjewel.
Dagje of 2 thuiswerken als je natte klachten hebt is, mits mogelijk, echt geen verkeerd idee.

Ik weet niet meer wat wijsheid is. Zelf zal ik niet kiezen om mezelf te beschermen. Ik ben gezond en weet dat dit niet een garantie is maar ik vertrouw erop dat het goed gaat. Ik was dit weekend bij een feestje met iemand met een zwakke gezondheid. Daar een risico mee nemen heb ik wel weer een probleem mee. Dan is de vraag dus tot waar gaat mijn verantwoordelijkheid?

Als ik grieperig ben ga ik niet naar een feest waar ik weet dat hier iemand komt met een zwakke gezondheid. Maar ga ik naar een feestje van iemand waarvan ik weet dat die veel omgaat met iemand met een zwakke gezondheid?
In het verleden legde ik de tweede situatie meestal neer bij degene(n) om wie het ging. Nu is het zo naar de achtergrond dat ik er eigenlijk niet bewust mee omga. Lastig.

Je imuumsysteem zal vaak zat met virussen in aanraking komen. Dat lijkt me niet echt probleem, of je moet jezelf als kluizenaar opstellen. Dat wil ik ook niet impliceren.
Zoals Der Jaufe zegt, dagje of twee thuis werken (mits mogelijk) met de natte klachten. Dit zorgt er waarschijnlijk voor dat jij sneller herstelt (want thuiswerken pakken mensen vaak eerder wat rust voor zichzelf) en zorgt ervoor dat je niemand besmet. Waarmee je voorkomt dat het hele bedrijf minder productief is. Zou ik echt niet gek vinden eigenlijk. Ik merk dat ik er zelf ook moeite mee heb en vaak gewoon naar kantoor ga (en daar blijf) of juist te vroeg weer naar kantoor ga.

Uiteraard als er geen mogelijkheid is om thuis te werken. Dan is het een ander verhaal. Dat ligt dan enorm aan de wensen van je werkgever.

Dagje of 2 thuiswerken als je natte klachten hebt is, mits mogelijk, echt geen verkeerd idee.
Twee dagen prima, maar daarmee is mijn verkoudheid echt niet voorbij. Ik weet dat het bij sommige mensen heel snel gaat, maar bij mij duurt het altijd minimaal twee weken. Dus dan zie ik het nut van die twee dagen niet.

Je imuumsysteem zal vaak zat met virussen in aanraking komen. Dat lijkt me niet echt probleem, of je moet jezelf als kluizenaar opstellen. Dat wil ik ook niet impliceren.

Zoals Der Jaufe zegt, dagje of twee thuis werken (mits mogelijk) met de natte klachten. Dit zorgt er waarschijnlijk voor dat jij sneller herstelt (want thuiswerken pakken mensen vaak eerder wat rust voor zichzelf) en zorgt ervoor dat je niemand besmet. Waarmee je voorkomt dat het hele bedrijf minder productief is. Zou ik echt niet gek vinden eigenlijk. Ik merk dat ik er zelf ook moeite mee heb en vaak gewoon naar kantoor ga (en daar blijf) of juist te vroeg weer naar kantoor ga.

Uiteraard als er geen mogelijkheid is om thuis te werken. Dan is het een ander verhaal. Dat ligt dan enorm aan de wensen van je werkgever.
„Natte klachten“: twee van de in totaal 4 hits van Google verwijzen naar dit topic. :grin:
Maar als het gaat om de neus snuiten of niezen: dat doe ik al mijn hele leven dagelijks. Dat zou dus een permanente enkelband voor mij betekenen.
Overigens had mijn vrouw twee negatieve COVID-tests gedaan alvorens het aan mij door te geven. Dat is dus ook geen 100% garantie.

Twee dagen prima, maar daarmee is mijn verkoudheid echt niet voorbij. Ik weet dat het bij sommige mensen heel snel gaat, maar bij mij duurt het altijd minimaal twee weken. Dus dan zie ik het nut van die twee dagen niet.
Ik pleit ook niet voor volledig thuis uitzieken. Slechts voor het niet volledig volzetten van de kantooratmosfeer met virusdeeltjes door op de hevige dagen thuis te blijven.

Ff op dit puntje inhakend; zolang je niet in een lockdown zit is ziek (inclusief verkouden) zijn thuis werken (als je een baan hebt waar dat prima mogelijk is) of maatregelen nemen (mondmasker, zelf extra afstand nemen, vaker handen wassen, geen handen of knuffels geven op een verjaardagsfeest met 15 man in een slecht beluchte setting, even iets later je lunch in de schaftkeet dan de andere werkenden of buiten zitten bij mooi weer in je pauze ipv de stamtafel opzoeken, een tijdelijk andere werkplek in een lege meeting ruimte ipv in de grote ruimte met collega’s volop rondom je, etc - baan afhankelijk maar geen rocket science) geen raar punt hoor.

Je hebt geen contact met symptomatisch zieke mensen nodig om blootgesteld te worden aan veel virussen, je krijgt ze ook al via mensen zonder of voor t uitbreken van de symptomen in kleinere doseringen als t ware. En die zijn zeer geschikt om te herkennen en afweer op te wekken zonder zelf symptomatisch ziek te worden. (Minder starthoeveelheid geeft t lichaam meer tijd voor optreden voor symptomen zich voordoen). Dus qua gezondheidsargument klopt je redenering niet helemaal. En uiteindelijk is minder symptomatisch zieke werknemers (met verminderde productiviteit) ook vanuit werkgevers in veel gevallen gewoon verstandiger beleid.

Edit; eens met Kira & Der Jaufe dus ;)

Laatst bewerkt:
Ff op dit puntje inhakend; zolang je niet in een lockdown zit is ziek (inclusief verkouden) zijn thuis werken (als je een baan hebt waar dat prima mogelijk is)

Maar die 2 dagen ook niet je kinderen van en naar school brengen, niet naar de winkel, niet gaan sporten. Het is een utopie te doen alsof je bij thuiswerken goed bezig bent als je de rest wel blijft doen...

Maar die 2 dagen ook niet je kinderen van en naar school brengen, niet naar de winkel, niet gaan sporten. Het is een utopie te doen alsof je bij thuiswerken goed bezig bent als je de rest wel blijft doen...
In principe helpen natuurlijk ook alle beetjes. Zo is het ook.

In principe helpen natuurlijk ook alle beetjes. Zo is het ook.

Uiteraard, maar het thuiswerkprincipe is heerlijk voor de kantoorpikken zoals jij en ik, maar totaal zinloos voor een heel groot deel van de bevolking die geen kantoorbaan heeft en juist de hele dag met mensen in aanraking komen. bij dit soort zaken is het juist van belang dat iedereen dezelfde maatregelen kan nemen, zonder daar nadelige gevolgen van te ondervinden.

Dus het thuiswerkprincipe is een heerlijk principe om gezonder te blijven, maar wel weer alleen voor de rijke klasse.

Terug
Bovenaan Onderaan