Dus ja, het is dus idd nogal een verschil wanneer je als talent naar de springplank van Europa gaat tov een stap naar een club waar de reserve-rechtsback al 40m heeft gekost. Lijkt me niet zo ingewikkeld.

Dat is toch hetzelfde als wat jij doet, door bij de grote jongens te gaan werken hoop je op een betere (lees rustigere) baan hierna. Dat doet Brobbey ook, niets mis mee. Een keuze voor een werkgever wordt zelden gemaakt op basis van rationele keuzes, maar veel meer op gevoel. Zo heb ik op gevoel gekozen te solliciteren bij mijn huidige werkgever en bleek het daarna een gouden greep. De enige keer dat ik het mis had, was toen ik koos op feiten ipv gevoel.
 
Je vergeet een nogal belangrijke nuance, en dat is dat Ajax samen met Dinamo Zagreb (de twee favoriete clubs van onze vriend Quagmire) al jarenlang bovenaan staat wanneer het gaat om het afleveren van spelers richting de top(competities). Men zal het hier belachelijk of arrogant vinden, maar dat blijkt jaar in jaar uit wanneer ik de lijstjes bekijk. (Over objectieve data analyse gesproken, CNG MrKrateos)
Maar gaat het hier om spelers die spelen binnen de 31 topcompetities of spelers die spelen in de grootste vijf competities.

Als ik kijk naar de bron (verouderd) ( https://voetballoopbaan.nl/nieuws/i...ubs-met-de-beste-jeugdopleiding-van-de-wereld ). Dan is dat voornamelijk dat eerste gedeelte. Maar daar kun je twijfelen of dan daadwerkelijk Ajax het goed deed (kwalitatief) of juist kwantitatief veel spelers onder contract heeft. Bijv. als Noa Lang Europees zou doorbreken. Kun je de vinger wijzen naar Ajax. Tegelijk is de club waar hij doorbrak club Brugge.

Dit is trouwens niet ter ontkennen want de jeugdcomplex van Ajax heeft (helaas voor ons) gewoon een goede naam. Maar ben eigenlijk wel benieuwd naar de invulling.

Dus ja, het is dus idd nogal een verschil wanneer je als talent naar de springplank van Europa gaat tov een stap naar een club waar de reserve-rechtsback al 40m heeft gekost. Lijkt me niet zo ingewikkeld.
Zeker. Hoewel Ajax tegenwoordig ook net zoveel besteed als een RB Leipzig aan transfers.
Denk ook niet verkeerd dat sommige talenten weggaan, dat creëert ook ruimte om te investeren. Denk namelijk dat je Brobbey als talent kunt opvangen en met de investering van Haller sta je wel sterker.
 
Dat is toch hetzelfde als wat jij doet, door bij de grote jongens te gaan werken hoop je op een betere (lees rustigere) baan hierna. Dat doet Brobbey ook, niets mis mee. Een keuze voor een werkgever wordt zelden gemaakt op basis van rationele keuzes, maar veel meer op gevoel. Zo heb ik op gevoel gekozen te solliciteren bij mijn huidige werkgever en bleek het daarna een gouden greep. De enige keer dat ik het mis had, was toen ik koos op feiten ipv gevoel.
Als (rookie) management consultant begeef je je blijkbaar op glad ijs wanneer je je mengt in de carrière keuzes van een voetballer, aangezien rico al eerder probeerde die vergelijking te trekken🤪 enfin, die heb ik later op juist jouw verzoek nog verder toegelicht in de weekchat, maar wil ik best nog een keer doen🥸
 
enfin, die heb ik later op juist jouw verzoek nog verder toegelicht in de weekchat, maar wil ik best nog een keer doen🥸

Dat mag je rustig nog maals doen. Ik vergelijk jouw keuze (gevoelskeuze) geen feiten, mijn keuze (gevoelskeuze) die goed zijn met die van Brobbey die nu ook goed lijkt te voelen voor hem, met mijn feitenkeuze die niet goed is bevallen. Daarom vind ik het neerzetten van de feiten bij het maken van een keuze niet verstandig. Het baseren van keuzes op louter feiten brengt mensen niet verder. Het kiezen op gevoel kom je veel verder mee. Dat is wat ik ermee bedoel.
 
Je vergeet een nogal belangrijke nuance, en dat is dat Ajax samen met Dinamo Zagreb (de twee favoriete clubs van onze vriend Quagmire) al jarenlang bovenaan staat wanneer het gaat om het afleveren van spelers richting de top(competities). Men zal het hier belachelijk of arrogant vinden, maar dat blijkt jaar in jaar uit wanneer ik de lijstjes bekijk. (Over objectieve data analyse gesproken, CNG MrKrateos)

Dus ja, het is dus idd nogal een verschil wanneer je als talent naar de springplank van Europa gaat tov een stap naar een club waar de reserve-rechtsback al 40m heeft gekost. Lijkt me niet zo ingewikkeld.
Ah zo. Het is altijd belachelijk, tenzij je naar Ajax gaat. Dan is het logisch.
Logisch.
 
Ik vind het wel leuk dat ajax en de fans heel erg verbouwereerd zijn dat Brobbey voor een kans in het buitenland gaat (lees: geld), En dat Raiola het crimineel genie achter deze move is, maar kan iemand (bij voorkeur iemand die teleurgesteld is in deze move) uitleggen wat het verschil is tussen het vertrek van Brobbey en het halen van een Fischer die met 16 of Traore die met 19 werd gehaald? Dat zijn toch net zo goed jeugdige spelers, gelokt door geld en de beloftes van een glanzende carriere verhuizen naar een ander land? Of een Giovanni die van jong Santos naar Jong Ajax gaat? Dat is toch ook een soort Brobbey, als we kijken naar leeftijd? Men klaagt, maar men handelt exact hetzelfde, en daar is men dan best trots op. Dat is toch raar? Eigenlijk moet je dan toch gewoon niet zeiken als een speler eens het omgekeerde doet?

Is het verstandig? Meestal niet. Zijn maar weinig spelers die als 18- of 19-jarige al vertrekken en vervolgens écht slagen. Kluivert, Sandler, noem maar op. En je kunt je afvragen of het zoveel beter was geworden als ze in Nederland waren blijven spelen. Dan was de belofte waarschijnlijk ook niet helemaal ingelost. Uiteindelijk gaat het om de prestatie op het veld. Als Brobbey nu niet slaagt omdat hij simpelweg nog niet goed genoeg is, dan zit hij daar ook snel op de bank, alleen tegen een hoger salaris.

Maar goed, even terugkomen op de verontwaardiging: het gaat er dus alleen om dat ie gratis vertrekt, en geen mooi bedrag oplevert. Club en fans gaat het dus ook om geld. Dan moet je dat de speler in kwestie niet verwijten.
Zoals Mentos al zei. Ajax is een prima club voor jonge talenten. Alle grote clubs kijken naar je. Van uit Ajax wordt meestal de stap gemaakt naar minimaal niveau Everton tot aan clubs als Juve / Barca. Ben je goed genoeg dan weet je dat je na 2-3 jaar een mooie stap kan maken. In het geval van Giovanni moet je wel rekening houden met het feit dat veel spelers Europa zien als de top. Nee de eredivisie is het niet maar Ajax speelt wel standaard Champions league / Europa league. Indien je niet het gewenste niveau hebt kun je altijd nog naar niveau AZ, Copenhagen, West Bromwich etc.

kortom, Brobbey had als ie bij Ajax was gebleven een prima salaris met goede uitgangspositie gehad. Lijkt nu voor het snelle geld te gaan.
 
Zoals Mentos al zei. Ajax is een prima club voor jonge talenten. Alle grote clubs kijken naar je. Van uit Ajax wordt meestal de stap gemaakt naar minimaal niveau Everton tot aan clubs als Juve / Barca. Ben je goed genoeg dan weet je dat je na 2-3 jaar een mooie stap kan maken. In het geval van Giovanni moet je wel rekening houden met het feit dat veel spelers Europa zien als de top. Nee de eredivisie is het niet maar Ajax speelt wel standaard Champions league / Europa league. Indien je niet het gewenste niveau hebt kun je altijd nog naar niveau AZ, Copenhagen, West Bromwich etc.

kortom, Brobbey had als ie bij Ajax was gebleven een prima salaris met goede uitgangspositie gehad. Lijkt nu voor het snelle geld te gaan.
Jupp om dan vervolgens te falen daar als Klaassen en bijv van de Beek
 
Ah zo. Het is altijd belachelijk, tenzij je naar Ajax gaat. Dan is het logisch.
Logisch.
Ehm, nee. PSV zou bijvoorbeeld ook kunnen, aangezien PSV sinds een aantal jaar ook goed bezig is om talenten door te laten breken in het eerste. Zo, hoop dat die opmerking een duwtje in de juiste richting was naar een minder flauwe discussie?
 

Tagliafico ziet Dybala naar Ajax komen,​


Tagiafico speelt toch met een bril op? Laten we hopen dat zijn zicht slecht was is en blijft :FP:
 
Relax, het was een grapje. ;)

Ik hou niet van zulke grappen :ROFL:
Waar geflirt word worden ongelukjes gemaakt, en ajaks heeft het geld dus alles is mogelijk, zo blijft mijn angst :speechless: De 4% hoop die ik met psv heb voor aankomende 10 jaar moet ik wel hoog houden pff
 
Zo'n vaart loopt het niet. Dybala natuurlijk eerst een jaartje wennen in Jong Ajax.

Zo is het maar net, al hadden ze Messi gehaald in zijn beste jaren dan had die ook jaartje moeten wennen eerst, want niks is groter en belangrijker dan dat ene woord..

285106.png
 
Ja dat was ook een aanfluiting toen bijvoorbeeld Neres een half jaar moest wennen. Alsof voetbal hogere wiskunde is 🤣 dat hoefde Tagliafllico dan weer niet.
Mijn broer (Ajax-fan) en ik hadden het laatst over keepers, en specifiek over Scherpen. Hij zei dat Scherpen nu ook goeie opleiding erbij heeft gekregen, sinds hij naar Ajax is gekomen. Dus de opleiding tot keeper op de Toekomst specifiek.

Toch geinig hoe dat frame erin komt. Persoonlijk geloof ik niet zo in een 'goeie opleiding' voor dit soort dingen. Je moet gewoon vlieguren maken, zeker als jonge keeper. Dat doet Scherpen in de KKD, maar beter zou hij dat doen in de ED. Natuurlijk heb je goeie keepertrainers en slechte keepertrainers, maar op je 18e nog naar Ajax gaan zodat je een goeie opleiding tot keeper kan volgen ... Dat het in je opkomt.
 
Ja dat was ook een aanfluiting toen bijvoorbeeld Neres een half jaar moest wennen. Alsof voetbal hogere wiskunde is 🤣 dat hoefde Tagliafllico dan weer niet.
Ik snap best dat het concept 'wennen in Jong Ajax' een beetje parmantig overkomt maar er wordt bij Ajax ook echt vanaf de jeugd vanuit een bepaald idee gevoetbald, dus zo gek is het niet. De meeste clubs doen inderdaad maar wat en dan valt er voor een nieuwe speler inderdaad niks te wennen aan een andere speelstijl. Ik ben in elk geval erg blij dat Ajax geen club is van 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' want anders hadden we nooit zoveel zilverwerk kunnen binnenhalen. Het risico door de rest van het land te worden uitgelachen om onze 'rare fratsen' neem ik graag op de koop toe :)
 
Mijn broer (Ajax-fan) en ik hadden het laatst over keepers, en specifiek over Scherpen. Hij zei dat Scherpen nu ook goeie opleiding erbij heeft gekregen, sinds hij naar Ajax is gekomen. Dus de opleiding tot keeper op de Toekomst specifiek.

Toch geinig hoe dat frame erin komt. Persoonlijk geloof ik niet zo in een 'goeie opleiding' voor dit soort dingen. Je moet gewoon vlieguren maken, zeker als jonge keeper. Dat doet Scherpen in de KKD, maar beter zou hij dat doen in de ED. Natuurlijk heb je goeie keepertrainers en slechte keepertrainers, maar op je 18e nog naar Ajax gaan zodat je een goeie opleiding tot keeper kan volgen ... Dat het in je opkomt.
Mwoah.... Ze willen gewoon voorzichtig aandoen met Scherpen. Ik denk bovendien dat ie in de KKD niet veel minder leert dan in de ED.
 
Terug
Bovenaan Onderaan