Ach ik zou er wel voor tekenen. Aan het eind van de rit praat toch niemand meer over een uit wedstrijd in Waalwijk.

Als het een incident was dan idd OK. Echter zie ik een structureler probleem bij ons. Nog behoorlijk wat werk aan de winkel.
 
Tja, Kun je wel eens hebben. 3 punten in de pocket is dan toch echt het belangrijkste.

Nou dit was ver door de ondergrens heen, het was alsof er maar 8 op het veld stonden en dat die dan ook nog voor het eerst samenspeelden. Gelukkig haalden we 3 punten waar het er 0 hadden moeten zijn.
 
Nou dit was ver door de ondergrens heen, het was alsof er maar 8 op het veld stonden en dat die dan ook nog voor het eerst samenspeelden. Gelukkig haalden we 3 punten waar het er 0 hadden moeten zijn.
Jup het was werkelijk waar niet om aan te gluren. Normaal zou ik zeggen we hebben in ieder geval de 3 punten binnen maar zelfs dat is nog te veel eer dus zeg ik dat niet.

Gestolen 3 punten tegen de nummer laatst.
Lekker maar wat een zaadwedstrijd.
 
Ik werd nog bijna leip toen Promes besloot om te schieten en niet af te geven op Donny. Geeft denk ik wel aan wat de gang van zaken was daar in Waalwijk, zoals Ten Hag zei, 11 bv'tjes.
 
Chelsea is ook niks meer. Vroeger had je Essien, Drogba, Terry, Lampard, Cech, Cole allemaal tegen je. Nu alleen Azpilicueta en Willian..
Ajax gaat winnen met 4-0

Ik schat Chelsea eigenlijk wel hoger in. Leuk team met veel talent. Je krijgt tegen het huidige Ajax genoeg kansen, het is alleen zaak dat je die kansen ook eens afmaakt. Ik hou het bij een 2-2
 
Ik duim op Chelsea, maar ik voorspel een easy ajaks win. Dat ze zich niet kunnen motiveren tegen een rkc valt te begrijpen, maar tegen de big boys staan ze er wel altijd helaas
 
Lees in De Volkskrant dat de omzet van Ajax inmiddels 200 miljoen bedraagt, met een eigen vermogen van zelfs meer dan 200 miljoen. Ziyech toucheert 5 miljoen per jaar, Tadic en Blind zitten op 4.. ik weet niet of hert salarisplafond bij PSV nog steeds op 1 miljoen zit (zou wel moeten, vind ik), maar het verhaal is duidelijk. Dit is geen kwestie meer van paar miljoen verschil - Dit is van een totaal andere orde, en natuurlijk vertaalt zich dat op het veld. Er valt wel wat voor te zeggen dat Ajax de competitie verlaat voor een Europese competitie van de grootmachten.
 
Lees in De Volkskrant dat de omzet van Ajax inmiddels 200 miljoen bedraagt, met een eigen vermogen van zelfs meer dan 200 miljoen. Ziyech toucheert 5 miljoen per jaar, Tadic en Blind zitten op 4.. ik weet niet of hert salarisplafond bij PSV nog steeds op 1 miljoen zit (zou wel moeten, vind ik), maar het verhaal is duidelijk. Dit is geen kwestie meer van paar miljoen verschil - Dit is van een totaal andere orde, en natuurlijk vertaalt zich dat op het veld. Er valt wel wat voor te zeggen dat Ajax de competitie verlaat voor een Europese competitie van de grootmachten.
Maar wat voor de Nederlandse IS strijders geldt dan ook voor Ajax.
Weg is weg, en je komt er niet meer in.
 
Tja. Is het een meevaller dat o.a. Kante niet mee doet? Absoluut. En toch zou het getuigen van misplaatste arrogantie wanneer we onszelf zouden zien als favoriet tegen Chelsea. Wanneer mensen dit wel beweren, knijp ik toch even in m'n arm. Tot voor kort moesten we nog vrezen voor tweederangs clubjes uit Scandinavië om de EL te kunnen halen.

Budgetten e.d. even daargelaten - je kunt als trainer van Ajax toch moeilijk zeggen dat je super comfortabel bent dat wij met ons nog totaal niet draaiende middenveld even een trio bestaande uit Jorginho, Kovacic en Mount weg gaan spelen. Een speler zoals Mount was voor ons afgelopen zomer of de zomer daarvoor totaal onhaalbaar en hoewel spelers zoals Ziyech, Tadic en Neres voor ons fantastisch zijn, komen ze niet eens in de buurt van een Willian.

In Amsterdam moeten we vooral heel nederig blijven, koesteren dat we weer mee mogen doen aan dit mooie toernooi en we toch weer een serieuze kans maken om te overwinteren. Vol erop klappen en het benaderen als een David vs Goliath wedstrijd, zoals vorig seizoen tegen o.a. Bayern, Real en Juve. Alleen dan maken we een echte kans.
 
Lees in De Volkskrant dat de omzet van Ajax inmiddels 200 miljoen bedraagt, met een eigen vermogen van zelfs meer dan 200 miljoen. Ziyech toucheert 5 miljoen per jaar, Tadic en Blind zitten op 4.. ik weet niet of hert salarisplafond bij PSV nog steeds op 1 miljoen zit (zou wel moeten, vind ik), maar het verhaal is duidelijk. Dit is geen kwestie meer van paar miljoen verschil - Dit is van een totaal andere orde, en natuurlijk vertaalt zich dat op het veld. Er valt wel wat voor te zeggen dat Ajax de competitie verlaat voor een Europese competitie van de grootmachten.
Het punt is wel dat Ajax hier voor een groot deel zelf voor heeft gewerkt. We hebben jarenlang kunnen lachen om alle gevechten op bestuurlijk niveau, onder de streep hebben zij dat eigen vermogen zelf gegenereerd met de juiste keuzes maken en goed technisch beleid. Jarenlang geen enkele prijs winnen, maar alsnog financieel zo uitlopen op je concurrenten, terwijl je het niet - zoals in Engeland en Spanje - in je schoot geworpen krijgt.

Ajax loopt mijlenver voor op financieel gebied, hetgeen ook zichtbaar begint te worden op het veld. Het enige waar we ons aan vast kunnen houden is dat Ajax sportief gezien nog in het zicht is en dat wij de enige concurrent zijn. Zij hebben het allemaal zelf geflikt, waarom wij dan niet?
 
Het punt is wel dat Ajax hier voor een groot deel zelf voor heeft gewerkt. We hebben jarenlang kunnen lachen om alle gevechten op bestuurlijk niveau, onder de streep hebben zij dat eigen vermogen zelf gegenereerd met de juiste keuzes maken en goed technisch beleid. Jarenlang geen enkele prijs winnen, maar alsnog financieel zo uitlopen op je concurrenten, terwijl je het niet - zoals in Engeland en Spanje - in je schoot geworpen krijgt.

Ajax loopt mijlenver voor op financieel gebied, hetgeen ook zichtbaar begint te worden op het veld. Het enige waar we ons aan vast kunnen houden is dat Ajax sportief gezien nog in het zicht is en dat wij de enige concurrent zijn. Zij hebben het allemaal zelf geflikt, waarom wij dan niet?

Zou voor PSV idd ook gewoon mogelijk moeten zijn. Met een beetje beleid worden de groeibriljanten verzilverd en hark je zo honderden miljoenen binnen met alleen al Ihattaren, Bergwijn, Malen, Gakpo, Dumfries en wie weet een Bruma en Doan. Ajax zal op commercieel gebied altijd wel iets voorop lopen denk ik, maar PSV heeft ruimschoots bewezen dat ze zeer gelijkwaardig kunnen concurreren. Het gat van vandaag kan morgen zo weer flink gedicht zijn en wel om een simpele reden: het is en blijft de Eredivisie. Veel ruimte om echt uit te lopen op elkaar is er niet en daar mogen we blij mee zijn.
 
Ajaks leeft nog steeds met de handrem om, als ze boos worden en echt geld gaan uitgeven van de winter, dan is eredivisie peanuts voor ze en overleven ze nog een poosje in de CL. Wij de directe concurrenten mogen blij zijn dat ajaks de beste/rijkste is maar zich nog steeds inhoudt pff

Ze hebben het geld, betalen de grote salarissen, dan kan je echt wel toppers naar de bijlmer halen al weten ze niet eens waar Nederland ligt
 
Lees in De Volkskrant dat de omzet van Ajax inmiddels 200 miljoen bedraagt, met een eigen vermogen van zelfs meer dan 200 miljoen. Ziyech toucheert 5 miljoen per jaar, Tadic en Blind zitten op 4.. ik weet niet of hert salarisplafond bij PSV nog steeds op 1 miljoen zit (zou wel moeten, vind ik), maar het verhaal is duidelijk. Dit is geen kwestie meer van paar miljoen verschil - Dit is van een totaal andere orde, en natuurlijk vertaalt zich dat op het veld. Er valt wel wat voor te zeggen dat Ajax de competitie verlaat voor een Europese competitie van de grootmachten.
Eerst werd het Nederlandse voetbal totaal naar de klote geholpen door UEFA en dan zijn we nu op dit punt beland. Eigenlijk zou ik gewoon helemaal moeten stoppen met (kijken naar) het spelletje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan