En hoe heb je de overwinning van PSV op Man Utd beleefd een aantal jaar geleden? Dat vond ik namelijk een wereldprestatie destijds in een vergelijkbare situatie. Depay was daar net en bakte er vrij weinig van, Mata en Young bij gebrek aan beter respectievelijk op 10 en de andere vleugel, een uitgebluste Schweinsteiger op het middenveld die het niet meer kon belopen samen met zijn inmiddels afgeschreven kompaan Herrera, de hier immer verguisde Blind in het hart van de verdediging naast een overschatte Smalling en nauwelijks noemenswaardige backs.

Maar goed, als je gewoon eerlijk bent en het grotere plaatje meeneemt, dan constateerde je destijds ook als Ajacied dat het een wereldprestatie was van PSV. Juist gezien alle verhoudingen.

Anyway, ik zou het al bijzonder vinden als we vanavond uberhaupt resultaat behalen. Hopelijk zit ik daarna in de luxepositie om dat resultaat vervolgens te gaan kwalificeren en in allerlei perspectieven te plaatsen. Go :SC:
Eens. Ook PSV trof niet de United die we normalitair gewend waren. En die andere twee ploegen waren gewoon niet beter waardoor we op de laatste speeldag in de groep toch doorgingen. Ajax heeft gewoon een ontzettend uitgebalanceerd en goed elftal dat zomaar kan meedraaien bij de eerste 5-6 ploegen in de PL en La Liga of de Bundesliga. Bij Ajax is de enige speler die op dit niveau op zijn tenen loopt Veltman en misschien Dest nog (vanwege gebrek aan ervaring). Voor de rest heb je allemaal spelers die vanuit hun positie het verschil kunnen maken, ook in Europa. Dan is het ook niet zo gek dat ze thuis makkelijk met 3-0 van Lille winnen of uit bij Valencia hoewel Valencia voetballend gezien beter was. Het is voor ons gewoon jaloersmakend... Maar we moeten gewoon altijd blij zijn met elk succes van een NLse club in Europa. Dat straalt af op de rest van de ploegen en maakt elkaar sterker. PSV heeft helaas wegens slecht transferbeleid van JdJ en te lichtzinnig omgaan met de gemiste schakels centraal achterin, linksback en op het middenveld, het laten afweten in de kwalificaties voor de CL. Dat vind ik nog altijd een regelrechte schande van JdJ omdat het niet enkel financiële consequenties heeft maar ook veel sportieve en imago gevolgen.
 
En hoe heb je de overwinning van PSV op Man Utd beleefd een aantal jaar geleden? Dat vond ik namelijk een wereldprestatie destijds in een vergelijkbare situatie. Depay was daar net en bakte er vrij weinig van, Mata en Young bij gebrek aan beter respectievelijk op 10 en de andere vleugel, een uitgebluste Schweinsteiger op het middenveld die het niet meer kon belopen samen met zijn inmiddels afgeschreven kompaan Herrera, de hier immer verguisde Blind in het hart van de verdediging naast een overschatte Smalling en nauwelijks noemenswaardige backs.

Maar goed, als je gewoon eerlijk bent en het grotere plaatje meeneemt, dan constateerde je destijds ook als Ajacied dat het een wereldprestatie was van PSV. Juist gezien alle verhoudingen.

Anyway, ik zou het al bijzonder vinden als we vanavond uberhaupt resultaat behalen. Hopelijk zit ik daarna in de luxepositie om dat resultaat vervolgens te gaan kwalificeren en in allerlei perspectieven te plaatsen. Go :SC:

Die wedstrijd was hetzelfde als Valencia - ajax; een prima wedstrijd van PSV tegen een tegenstander in slechte doen. Dus goed gedaan, maar als ze in normale doen waren win je er gewoon niet van. Het is een voetnoot bij een overwinning op een grote tegenstander.

Nogmaals: prima gedaan van ajax. Maar geen wereldprestatie.
 
De ene Ajax supporter is de andere natuurlijk niet, en het is dus best een beetje zielig dat ik dit hier neerzet, maar ik kan hier toch wel om lachen. Ik zag al een tijdje op meerdere Social media van die Ajax supporter die weer arrogant lopen doen. Ajax was zo goed ben alles, 2 vingers in de neus kampioen worden nadat PSV van Utrecht verloor.
En wat dit nog lekkerder maakt is al die supporters die allemaal "UEFA MAFFIA" scanderen om dat buitenspel moment. Wat overigens gewoon terecht was als je de regels erbij houdt. Dat je je zo laat kennen..

Ik weet het, Nederlandse punten enzo.. Daar maak ik me een andere keer wel zorgen om..
 
Wereldprestatie van Chelsea die even van het grote Ajax winnen.

Nee, kut met peren dit natuurlijk, maar proficiat aan alle lieden die hierom kunnen lachen.
 
Wereldprestatie van Chelsea die even van het grote Ajax winnen.

Nee, kut met peren dit natuurlijk, maar proficiat aan alle lieden die hierom kunnen lachen.

Lachen vind ik wel een beetje te ver gaan... Ik moest eerder grinniken, gniffelen of giechelen... :zien:

En nu weer lekker off-topic: Morgen mag skônne klub - niet stomme klup! - weer voetballen. De skônste van Nederland, ons aller PSV! Dat zij het allermachtige LASK Linz weten te verslaan :grin::PSV:
 
En hoe heb je de overwinning van PSV op Man Utd beleefd een aantal jaar geleden? Dat vond ik namelijk een wereldprestatie destijds in een vergelijkbare situatie. Depay was daar net en bakte er vrij weinig van, Mata en Young bij gebrek aan beter respectievelijk op 10 en de andere vleugel, een uitgebluste Schweinsteiger op het middenveld die het niet meer kon belopen samen met zijn inmiddels afgeschreven kompaan Herrera, de hier immer verguisde Blind in het hart van de verdediging naast een overschatte Smalling en nauwelijks noemenswaardige backs.

Maar goed, als je gewoon eerlijk bent en het grotere plaatje meeneemt, dan constateerde je destijds ook als Ajacied dat het een wereldprestatie was van PSV. Juist gezien alle verhoudingen.

Anyway, ik zou het al bijzonder vinden als we vanavond uberhaupt resultaat behalen. Hopelijk zit ik daarna in de luxepositie om dat resultaat vervolgens te gaan kwalificeren en in allerlei perspectieven te plaatsen. Go :SC:

We hadden United op geen beter moment kunnen treffen.
De ene Ajax supporter is de andere natuurlijk niet, en het is dus best een beetje zielig dat ik dit hier neerzet, maar ik kan hier toch wel om lachen. Ik zag al een tijdje op meerdere Social media van die Ajax supporter die weer arrogant lopen doen. Ajax was zo goed ben alles, 2 vingers in de neus kampioen worden nadat PSV van Utrecht verloor.
En wat dit nog lekkerder maakt is al die supporters die allemaal "UEFA MAFFIA" scanderen om dat buitenspel moment. Wat overigens gewoon terecht was als je de regels erbij houdt. Dat je je zo laat kennen..

Ik weet het, Nederlandse punten enzo.. Daar maak ik me een andere keer wel zorgen om..

Ik las al wat "Ajax kan de Champions League winnen" voorbij komen. Ik denk persoonlijk dat daar iets meer creativiteit op het middenveld en een iets minder klunzige CV voor nodig is.
 
Als Onana out moet duurt het een kwartier voor hij het veld afgelopen is en een jaar voordat hij helemaal uit Amsterdam vertrokken is. :cautious:
Hij kan ongestraft tijdrekken als de beste. :sleep: ;)
Haha Onana krijgt meerdere gele kaarten voor tijdrekken dus dit gaat niet op.

Die goal gisteren had helemaal niet afgekeurd mogen worden. Bal was al onderweg bij die shot met lijn.
Erg jammerlijk en dure punten. Hopelijk zonder consequenties.
 
Zonde, het valt dit keer de andere kant op. Spel was niet al te best met Tadic die de kroon spant. Gek moment met de VAR, zit duidelijk een verschil in met de fragmenten waarbij werd aangegeven dat Promes buitenspel stond. Je ziet het aan de been van Promes maar ook aan de houding van een Chelsea verdediger. Duidelijk dat de VAR nog kinderziektes bevat.
 
Zonde, het valt dit keer de andere kant op. Spel was niet al te best met Tadic die de kroon spant. Gek moment met de VAR, zit duidelijk een verschil in met de fragmenten waarbij werd aangegeven dat Promes buitenspel stond. Je ziet het aan de been van Promes maar ook aan de houding van een Chelsea verdediger. Duidelijk dat de VAR nog kinderziektes bevat.

Ik heb het alleen kunnen volgen op de radio. Daar vonden ze Ziyech heel slecht spelen. Maar jij vond Tadic de slechtste?
 
Wereldprestatie van Chelsea die even van het grote Ajax winnen.

Nee, kut met peren dit natuurlijk, maar proficiat aan alle lieden die hierom kunnen lachen.
Prachtige post!:lol:

Ik vind het altijd mooi als ajaks verliest, maar onze huisajaksers gun ik allemaal een mooie prestatie van hun klup en een geweldige avond. Jammer voor jullie dat het niet werd waar jullie op hoopten en dat meen ik.
 
Ik heb het alleen kunnen volgen op de radio. Daar vonden ze Ziyech heel slecht spelen. Maar jij vond Tadic de slechtste?
Tadic vond ik verre weg de slechtste. Niet balvast, slordig balverlies, op een gegeven moment had je 2 tegen 2 en hij moest Neres de diepte insturen, die net fris was dus genoeg energie, en hij leverde de bal heel slecht in. Tadic heb ik niets goeds zien doen, Ziyech wel. Tevens vind ik Ziyech een te makkelijke zondebok.
 
Tadic vond ik verre weg de slechtste. Niet balvast, slordig balverlies, op een gegeven moment had je 2 tegen 2 en hij moest Neres de diepte insturen, die net fris was dus genoeg energie, en hij leverde de bal heel slecht in. Tadic heb ik niets goeds zien doen, Ziyech wel. Tevens vind ik Ziyech een te makkelijke zondebok.
Eens. Ik snapte ook niet dat Tadic niet gewisseld werd. Trouwens ook vreemd dat Des bleef staan en Veltman eruit ging.
 
Eens. Ik snapte ook niet dat Tadic niet gewisseld werd. Trouwens ook vreemd dat Des bleef staan en Veltman eruit ging.

Begreep dat ook niet. Conditioneel is er overigens ook iets mis met Ajax. Zag Alvarez in minuut 35 al naar zijn hart grijpen alsof die buitenadem was. Dest kreeg kramp en kon het niet meer belopen. Wellicht is dat de reden van het slordige spel de afgelopen wedstrijden.
 
Tadic vond ik verre weg de slechtste. Niet balvast, slordig balverlies, op een gegeven moment had je 2 tegen 2 en hij moest Neres de diepte insturen, die net fris was dus genoeg energie, en hij leverde de bal heel slecht in. Tadic heb ik niets goeds zien doen, Ziyech wel. Tevens vind ik Ziyech een te makkelijke zondebok.
Die crosspass van Ziyech in de eerste helft, die precies bij Promes in z'n voeten viel.. :love:
 
Die crosspass van Ziyech in de eerste helft, die precies bij Promes in z'n voeten viel.. :love:

Dat was dan wel weer meteen 1 van de weinige dingen.

En Tadic op de longlist voor de Ballon d'or, dat is toch wel de grootste grap van dit jaar. Ook in de serie goede wedstrijden in de CL vorig seizoen vond ik Tadic juist vaak anoniem, ofwel negatief opvallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan