Lees in De Volkskrant dat de omzet van Ajax inmiddels 200 miljoen bedraagt, met een eigen vermogen van zelfs meer dan 200 miljoen. Ziyech toucheert 5 miljoen per jaar, Tadic en Blind zitten op 4.. ik weet niet of hert salarisplafond bij PSV nog steeds op 1 miljoen zit (zou wel moeten, vind ik), maar het verhaal is duidelijk. Dit is geen kwestie meer van paar miljoen verschil - Dit is van een totaal andere orde, en natuurlijk vertaalt zich dat op het veld. Er valt wel wat voor te zeggen dat Ajax de competitie verlaat voor een Europese competitie van de grootmachten.
PSV heeft het salarisplafond van 1 miljoen al jaren geleden losgelaten. Luuk verdiende al 2 miljoen per jaar. En al die contractverlengingen van bijv een Lozano, destijds Gini en Memphis etc gingen niet over de vraag van 6 of 8 ton betalen maar over 1,2 of 1,5 betalen en misschien nog veel meer dan dat, met allerlei constructies. Een Zuid-Amerikaan verdient hier sowieso bijna 6 ton. En als het een Lozaon of Guardado of Moreno betreft, dan heb je het over de bedragen rond de 2 miljoen.
 
PSV heeft het salarisplafond van 1 miljoen al jaren geleden losgelaten. Luuk verdiende al 2 miljoen per jaar. En al die contractverlengingen van bijv een Lozano, destijds Gini en Memphis etc gingen niet over de vraag van 6 of 8 ton betalen maar over 1,2 of 1,5 betalen en misschien nog veel meer dan dat, met allerlei constructies. Een Zuid-Amerikaan verdient hier sowieso bijna 6 ton. En als het een Lozaon of Guardado of Moreno betreft, dan heb je het over de bedragen rond de 2 miljoen.

Nou ja, de deal was toen ook al dat voor een gearriveerde topper het plafond van 1 miljoen mocht worden doorbroken. De vraag is natuurlijk wat een gearriveerde topper is...

Eigenlijk vind ik het een schande, gezien het wanbeleid dat door de gemeente Eindhoven is opgelost door een vage en tot niks verplichtende gronddeal, met heel veel publiek geld. Stel je toch eens voor dat de gemeente de grond onder een willekeurig bedrijf zou kopen voor heel veel geld, en dat een paar jaar later de salarissen aan de top van dat bedrijf weer de pan zouden uitrijzen... Wat een ophef zou er zijn . Maar da's weer een andere discussie.
Ook met salarissen van 2 miljoen loopt PSV ver achter op Ajax.
 
Nou ja, de deal was toen ook al dat voor een gearriveerde topper het plafond van 1 miljoen mocht worden doorbroken. De vraag is natuurlijk wat een gearriveerde topper is...

Eigenlijk vind ik het een schande, gezien het wanbeleid dat door de gemeente Eindhoven is opgelost door een vage en tot niks verplichtende gronddeal, met heel veel publiek geleend geld. Stel je toch eens voor dat de gemeente de grond onder een willekeurig bedrijf zou kopen voor heel veel geld, en dat een paar jaar later de salarissen aan de top van dat bedrijf weer de pan zouden uitrijzen... Wat een ophef zou er zijn . Maar da's weer een andere discussie.
Ook met salarissen van 2 miljoen loopt PSV ver achter op Ajax.
Even een correctie. Het is zelfs zo dat zolang PSV kan betalen Eindhoven ci 200.000 per jaar er aan over houdt.
En ach, is er in Amsterdam niet een stomme klub met 200 miljoen vermogen die speelt in een stadion wat deels van de gemeente en provincie is op een stuk grond wat eveneens niet van hen is?
 
Even een correctie. Het is zelfs zo dat zolang PSV kan betalen Eindhoven ci 200.000 per jaar er aan over houdt.
En ach, is er in Amsterdam niet een stomme klub met 200 miljoen vermogen die speelt in een stadion wat deels van de gemeente en provincie is op een stuk grond wat eveneens niet van hen is?

Dat weet ik - zo lang PSV het kan betalen. De Vrij recente geschiedenis leert dat dat niet vanzelfsprekend is.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...aan-de-bal-zijn-en-daar-niet-in-meegaan-.html

Wat een lafbek die Van Bomm... Oh wacht, het komt uit de mond van Ten Hag. Wat een realistische klasbak is het toch ook, fenomeen!

:ROFL:

Maar wat voor de Nederlandse IS strijders geldt dan ook voor Ajax.
Weg is weg, en je komt er niet meer in.

Geldt dat dan voor Nederlandse IS strijders? Volgens mij worden die weer gewoon teruggenomen hier, want anders discrimineert Nederland en ach ze meenden het eigenlijk ook niet en iedereen verdient een tweede kans, toch?
 
:ROFL:



Geldt dat dan voor Nederlandse IS strijders? Volgens mij worden die weer gewoon teruggenomen hier, want anders discrimineert Nederland en ach ze meenden het eigenlijk ook niet en iedereen verdient een tweede kans, toch?
Uiteraard.
 
Eerst werd het Nederlandse voetbal totaal naar de klote geholpen door UEFA en dan zijn we nu op dit punt beland. Eigenlijk zou ik gewoon helemaal moeten stoppen met (kijken naar) het spelletje.
Blijf wel nog even op het forum he totdat de update 1 november naar wens is verlopen ?
 
Tja. Is het een meevaller dat o.a. Kante niet mee doet? Absoluut. En toch zou het getuigen van misplaatste arrogantie wanneer we onszelf zouden zien als favoriet tegen Chelsea. Wanneer mensen dit wel beweren, knijp ik toch even in m'n arm. Tot voor kort moesten we nog vrezen voor tweederangs clubjes uit Scandinavië om de EL te kunnen halen.

Budgetten e.d. even daargelaten - je kunt als trainer van Ajax toch moeilijk zeggen dat je super comfortabel bent dat wij met ons nog totaal niet draaiende middenveld even een trio bestaande uit Jorginho, Kovacic en Mount weg gaan spelen. Een speler zoals Mount was voor ons afgelopen zomer of de zomer daarvoor totaal onhaalbaar en hoewel spelers zoals Ziyech, Tadic en Neres voor ons fantastisch zijn, komen ze niet eens in de buurt van een Willian.

In Amsterdam moeten we vooral heel nederig blijven, koesteren dat we weer mee mogen doen aan dit mooie toernooi en we toch weer een serieuze kans maken om te overwinteren. Vol erop klappen en het benaderen als een David vs Goliath wedstrijd, zoals vorig seizoen tegen o.a. Bayern, Real en Juve. Alleen dan maken we een echte kans.
David en Goliath? Hier doe je de echte Goliath's mee te kort. Goliath dat is het Chelsea wat ik aangaf of het Barca met Messi en Iniesta of het Bayern onder Van Gaal of Guardiol, het Real van Ronaldo enzovoorts.

Dit Chelsea heeft last van blessures, een transferverbod en jaren zonder succes in de Champions league. Met David doe je je eigen club te kort.
Ziyech, Neres(de enige David), Tadic, Tagliafico kunnen echt nog wel voetballen. Ze moeten gewoon in vorm raken
 
David en Goliath? Hier doe je de echte Goliath's mee te kort. Goliath dat is het Chelsea wat ik aangaf of het Barca met Messi en Iniesta of het Bayern onder Van Gaal of Guardiol, het Real van Ronaldo enzovoorts.

Dit Chelsea heeft last van blessures, een transferverbod en jaren zonder succes in de Champions league. Met David doe je je eigen club te kort.
Ziyech, Neres(de enige David), Tadic, Tagliafico kunnen echt nog wel voetballen. Ze moeten gewoon in vorm raken
Ach iedere club heeft zijn eigen Quagmire's ?
 
David en Goliath? Hier doe je de echte Goliath's mee te kort. Goliath dat is het Chelsea wat ik aangaf of het Barca met Messi en Iniesta of het Bayern onder Van Gaal of Guardiol, het Real van Ronaldo enzovoorts.

Dit Chelsea heeft last van blessures, een transferverbod en jaren zonder succes in de Champions league. Met David doe je je eigen club te kort.
Ziyech, Neres(de enige David), Tadic, Tagliafico kunnen echt nog wel voetballen. Ze moeten gewoon in vorm raken

Thanks voor de hart onder de riem en fijn dat je ook zo onder de indruk bent van onze club. Wat betreft de Goliaths: klopt, stom van me. Laat me het lijstje echte Goliaths even completeren.

- Het Bayern onder vGaal idd
- En idd het Real van Ronaldo
- Verder het Benfica van Angel Di Maria
- Het Valencia van Baraja
- Het Lille van Cabaye
- Het Chelsea van Drogba
- Het Juve van Pirlo
- Het Tottenham van Moura

en niet te vergeten het Dinamo Kiev van Sladierotmof en het AEK Athene van Papadikkelullidos en Philipposhebjedoritos.

Laat me ten slotte afsluiten met het feit dat de keeper van Chelsea duurder was dan jullie hele jaarbegroting, maar verder valt het idd allemaal wel mee.
 
Thanks voor de hart onder de riem en fijn dat je ook zo onder de indruk bent van onze club. Wat betreft de Goliaths: klopt, stom van me. Laat me het lijstje echte Goliaths even completeren.

- Het Bayern onder vGaal idd
- En idd het Real van Ronaldo
- Verder het Benfica van Angel Di Maria
- Het Valencia van Baraja
- Het Lille van Cabaye
- Het Chelsea van Drogba
- Het Juve van Pirlo
- Het Tottenham van Moura

en niet te vergeten het Dinamo Kiev van Sladierotmof en het AEK Athene van Papadikkelullidos en Philipposhebjedoritos.

Laat me ten slotte afsluiten met het feit dat de keeper van Chelsea duurder was dan jullie hele jaarbegroting, maar verder valt het idd allemaal wel mee.
Ik merk wat verandering in je manier van posten sinds je je scriptie hebt afgerond, toeval?
 
In Amsterdam moeten we vooral heel nederig blijven, koesteren dat we weer mee mogen doen aan dit mooie toernooi en we toch weer een serieuze kans maken om te overwinteren. Vol erop klappen en het benaderen als een David vs Goliath wedstrijd, zoals vorig seizoen tegen o.a. Bayern, Real en Juve. Alleen dan maken we een echte kans.

Maar dat is juist meestal het probleem bij die ajacieden...

Jouw berichten ten spijt: het huidige Chelsea is gewoon te pakken.
 
Maar dat is juist meestal het probleem bij die ajacieden...

Jouw berichten ten spijt: het huidige Chelsea is gewoon te pakken.

Het huidige Chelsea is te pakken. Maar dat Ajax in huidige vorm favoriet zou zijn, vind ik niet.
Ik schat het een beetje een 50/50 wedstrijd.

Ajax is kwetsbaar in de omschakeling, terwijl Chelsea een ploeg is die vrij aardig kan omschakelen.

Ik gok zelf op een 2-2, zou er tevreden mee zijn.
 
Maar dat is juist meestal het probleem bij die ajacieden...

Jouw berichten ten spijt: het huidige Chelsea is gewoon te pakken.

Het huidige Chelsea is absoluut te pakken. Veel meer dan een aantal jaar geleden. Dat is ook niet zo zeer de discussie wat mij betreft. Dat we nu meer kans maken is omdat we zelf wat beter zijn en Chelsea minder. Dat wil toch niet zeggen dat het niet nog steeds een David vs Goliath verhaal is? Elke mogelijke statistiek wijst het namelijk wel uit, tenzij je zwaar censureert en alleen focust op afgelopen seizoen. Op competities, op jaarbegrotingen, salarissen, etc. Andersom: wanneer men hier zou posten dat we het wel even gaan doen, dan is het Amsterdamse arrogantie.

Kortom, een discussie die als Ajacied op een PSV forum idd zinloos is en ik had het gewoon weer moeten laten gaan, maar op een net zo zinloze manier reageren was toch te verleidelijk. My bad.

En Mentos , ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik niet in ga op suggestieve vragen. Ik zou zeggen: scroll terug naar 2011 en beoordeel zelf of jouw beoogde trend inderdaad tot uiting komt. Succes.
 
Ondanks dat Chelsea niet het Chelsea van begin deze eeuw is en dat Ajax een hele sterke reeks in Europa neerzet, moet een PL ploeg toch favoriet zijn tegen een Nederlandse ploeg?

Overigens heerlijk tegenstrijdig denk ik dat Ajax wel gaat winnen. Ze zijn tenslotte lekker bezig Europees en spelen thuis.
 
Laat ik het anders stellen: Als ajax wint van Chelsea is dat ook weer niet zo'n wereldprestatie, gezien het huidige niveau van Chelsea.
Hetzelfde als Valencia eigenlijk, een club van naam maar op dit moment is het verre van indrukwekkend.
 
Laat ik het anders stellen: Als ajax wint van Chelsea is dat ook weer niet zo'n wereldprestatie, gezien het huidige niveau van Chelsea.
Hetzelfde als Valencia eigenlijk, een club van naam maar op dit moment is het verre van indrukwekkend.

En hoe heb je de overwinning van PSV op Man Utd beleefd een aantal jaar geleden? Dat vond ik namelijk een wereldprestatie destijds in een vergelijkbare situatie. Depay was daar net en bakte er vrij weinig van, Mata en Young bij gebrek aan beter respectievelijk op 10 en de andere vleugel, een uitgebluste Schweinsteiger op het middenveld die het niet meer kon belopen samen met zijn inmiddels afgeschreven kompaan Herrera, de hier immer verguisde Blind in het hart van de verdediging naast een overschatte Smalling en nauwelijks noemenswaardige backs.

Maar goed, als je gewoon eerlijk bent en het grotere plaatje meeneemt, dan constateerde je destijds ook als Ajacied dat het een wereldprestatie was van PSV. Juist gezien alle verhoudingen.

Anyway, ik zou het al bijzonder vinden als we vanavond uberhaupt resultaat behalen. Hopelijk zit ik daarna in de luxepositie om dat resultaat vervolgens te gaan kwalificeren en in allerlei perspectieven te plaatsen. Go :SC:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Eerlijk gezegd vind ik dat Chelsea niet onderschat dient te worden , naast dat ik een Ajax fan ben , is heel mijn famillie een Chelsea fan en heb ik ze ook lang gevolgd.
Dit is natuurlijk niet de Chelsea van Drogba, maar in zelfs in die tijd was Chelsea een underdog.
Denk eerlijk gezegd dat beide ploegen gewoon aan elkaar gewaagd zijn en dat we een mooie pot gaan zien.

Mount is echt goed , en die Abraham is ook echt een beest en je merkt aan alles dat ze wat aan het bouwen zijn.
Denk dat het te kort door de bocht is dat ze wel even winnen.

Vind eigenlijk alle reacties die duiden op : jullie hebben geluk met de loting en of jullie zijn arrogant als we zeggen we gaan deze winnen, totaal nergens op slaan.

Het feit in voetbal is gewoon , iedereen kan van iedereen winnen, ligt er maar net aan hoe iedere ploeg voor de dag komt.

Ajax heeft met een rot ploeg ook gewonnen van het legende team van Barcelona , maar toen spraken we over geluk? Who realy cares? Het was gewoon vechten voor de pot en zo zie je maar gewoon dat je kan winnen van iedereen.

PSV had in de tijd van de CL toch ook een average team , maar kwamen gewoon ver onder Hiddink , why? gewoon Teamspirit en vechtlust.

Einde van dit bericht is simpel: elk jaar is anders , elk team is anders , jaar in jaar uit. Geld wint geen wedstrijden , een team wint wedstrijden.
Success van de geschiedenis zegt niks over het heden.
 
Ik verwacht n leuke 2-2 waarbij beide teams na afloop voor de camera's beweren de winst te hebben laten glippen. Zou overigens n meer dan prima uitgangspositie zijn in de poule voor Ajax.
 
En hoe heb je de overwinning van PSV op Man Utd beleefd een aantal jaar geleden? Dat vond ik namelijk een wereldprestatie destijds in een vergelijkbare situatie. Depay was daar net en bakte er vrij weinig van, Mata en Young bij gebrek aan beter respectievelijk op 10 en de andere vleugel, een uitgebluste Schweinsteiger op het middenveld die het niet meer kon belopen samen met zijn inmiddels afgeschreven kompaan Herrera, de hier immer verguisde Blind in het hart van de verdediging naast een overschatte Smalling en nauwelijks noemenswaardige backs.

Dat was inderdaad ook geen wereldprestatie. Het Man United onder van Gaal of zijn voorganger was toen al geen schim meer van het United onder Ferguson, en er werd wel veel geld uitgegeven, maar dan vooral aan de verkeerde spelers. Net als MvB hield v.Gaal er ook van als zijn elftal de bal oeverloos rondtikt zonder ook maar enig gevaar te stichten, omdat dit de schijn van controle in stand houdt. Totdat het vanwege de matige verdediging dan een keer fout gaat; dan lopen ze achter de feiten aan, en zo gesschiedde het. Op basis van naam zou je nog kunnen zeggen van wow, United verslagen, maar ook die naam was toen al behoorlijk aan corrosie onderhevig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan