Phillip Cocu

Bondscoach
Blokkie97 ik vind het onder de streep de moeite waard om te kijken met interessante gasten tegenwoordig in het programma.

IPF Ik ben geen Kaag of Jinek fan maar Kaag en Jinek bashen is inderdaad vervelend, hij blijft daarmee bezig. Hij zou ook gewoon zijn mening kunnen geven zonder zo op iemand los te gaan, ik snap niet waarom hij dat blijft doen.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Blokkie97 ik vind het onder de streep de moeite waard om te kijken met interessante gasten tegenwoordig in het programma.

IPF Ik ben geen Kaag of Jinek fan maar Kaag en Jinek bashen is inderdaad vervelend, hij blijft daarmee bezig. Hij zou ook gewoon zijn mening kunnen geven zonder zo op iemand los te gaan, ik snap niet waarom hij dat blijft doen.
Ik blijf er niet voor thuis maar als ik aan het zappen ben en ze komen voorbij, dan kijk ik wel. Ik vond het veel beter toen ze gewoon 2x per week VI hadden. Kon ik ten minste meer lachen.

Ongezouten

Bondscoach
Heeft iedereen hier het fragment gezien? Derksen versprak zich.
Yep. 'Per ongeluk' expres zou ik het noemen. Alles voor de kijkcijfers. Controverse scoort, en dat weten ze allemaal daar. Trouwens, waarom zou het hij het stiekem niet kunnen menen? Toen extreem links Pim Fortuyn neerschoot juichte stiekem ook een groot deel van Nederland.
Gaf dat ook direct na de uitspraak aan in de trant van: 'ik bedoel natuurlijk uit de politiek'. Vooral de wil en het genot van het misverstand bij sommigen vind ik bloedirritant.
Ben benieuwd of je ook zo zou reageren als Baudet zou zeggen: "Rutte moeten ze liquideren! ... vanuit de politiek natuurlijk.":unsure: Ondertussen heb je het wel de wereld ingeslingerd.
Het idiote is, dat als je de show niet kijkt en je leest dit soort quotes dan denk je bij jezelf: die man is seniel aan het worden. Hoe beeldvorming kan werken, is redelijk kwalijk.
Hij is niet seniel aan het worden, hij en de programmamakers weten dondersgoed dat zijn grove uitspattingen aandacht trekken en kijkcijfers scoren. Hij weet dat hij er uiteindelijk toch wel mee wegkomt. Het is een format a la Jerry Springer, waarbij men soms het publiek los laat gaan voor de sensatie, alleen hier laat men Johan Derksen los gaan.

Bas

Routinier
Ik blijf er niet voor thuis maar als ik aan het zappen ben en ze komen voorbij, dan kijk ik wel. Ik vond het veel beter toen ze gewoon 2x per week VI hadden. Kon ik ten minste meer lachen.

Toen het nog over voetbal ging was het leuk. Lekker plat, en je moest vooral niet alles serieus nemen maar het was wel echte kantinepraat. Past veel beter bij het onderwerp voetbal dan bij de belangrijkere zaken in het leven.

• Leuk
Reactions: IPF

Pijlsnelventje

Aanvoerder
Gaf na de reactie van Genee en het publiek aan bedoel je?

Daar ga ik inderdaad vanuit dat hij dat niet bedoeld.

Waarom doet Johan alsof hij niet begrijpt dat je met een publiek van ca. 1 miljoen kijkers ergens een soort van voorbeeldfunctie heeft.

Och zoals ik al zei, een woord als liquideren schiet er inderdaad al snel zomaar tussendoor.

Aanvulling: het is met huidige politieke klimaat minimaal uiterst onhandig. Ja het gros begrijpt wat hij bedoeld maar je hebt maar 1 gek nodig en dat die er tussen zit met 1mlj kijkers is die kans gewoon groter dan wanneer je zo'n verspreking in de

Het is een programma dat altijd op het randje zit van wat kan. Zeker in de huidige samenleving. Echter dit was gewoon een verspreking die hij direct corrigeerde. Het is gewoon menselijk. Heb jij ook en ik ook. Direct gecorrigeerd, was niet wat ik bedoelde. Dat dan Thierry Baudet doet alsof hij het niet begrijpt dat had ik wel verwacht. Van anderen komt het op mij over als zoeken naar een stok om mee te slaan.

Om overigens een vergelijk te trekken met diezelfde Thierry Baudet. Wat hij in de middag over Kaag uit z’n duim zoog, was voor mijn gevoel nu juist wél een potentieel gevaar voor de veiligheid van haar.

Der Jaufe

Forum Hall of Fame Inductee
Het is een programma dat altijd op het randje zit van wat kan. Zeker in de huidige samenleving. Echter dit was gewoon een verspreking die hij direct corrigeerde. Het is gewoon menselijk. Heb jij ook en ik ook.
Alleen toeteren wij zoiets er misschien uit in de kroeg voor 5 man, daar zit wat mij betreft wel een stukje verschil. Kijkers hebben is invloed hebben, invloed hebben is nadenken over wat je doet en zegt wat mij betreft.
Direct gecorrigeerd, was niet wat ik bedoelde. Dat dan Thierry Baudet doet alsof hij het niet begrijpt dat had ik wel verwacht. Van anderen komt het op mij over als zoeken naar een stok om mee te slaan.

Om overigens een vergelijk te trekken met diezelfde Thierry Baudet. Wat hij in de middag over Kaag uit z’n duim zoog, was voor mijn gevoel nu juist wél een potentieel gevaar voor de veiligheid van haar.
Tja, aan beide kanten heb je slechts 1 idioot nodig die het serieus neemt.

• Leuk
Reactions: IPF

Pijlsnelventje

Aanvoerder
Tja, aan beide kanten heb je slechts 1 idioot nodig die het serieus neemt.

Hij heeft zelf direct aangegeven zich te verspreken. Eenieder die dat hoort, weet dus dat hij het niet heeft opgeroepen tot het doodschieten van Thierry Baudet. In mijn studie heb ik altijd geleerd om argumenten en uitspraken zo redelijk mogelijk uit te leggen. Ik heb het gevoel dat die maatstaf nog maar weinig gebruikt wordt tegenwoordig. Jij geeft bijvoorbeeld aan dat er een verontwaardigde blik van Genee en het publiek voor nodig was. Wat bedoel je daar mee? Ik heb absoluut niet het gevoel dat Derksen eergisteren opriep tot het doodmaken van Thierry Baudet maar door tegenspraak van Genee die woorden afzwakte. Heb jij dat gevoel dan wel?

Der Jaufe

Hij heeft zelf direct aangegeven zich te verspreken. Eenieder die dat hoort, weet dus dat hij het niet heeft opgeroepen tot het doodschieten van Thierry Baudet. In mijn studie heb ik altijd geleerd om argumenten en uitspraken zo redelijk mogelijk uit te leggen. Ik heb het gevoel dat die maatstaf nog maar weinig gebruikt wordt tegenwoordig. Jij geeft bijvoorbeeld aan dat er een verontwaardigde blik van Genee en het publiek voor nodig was. Wat bedoel je daar mee? Ik heb absoluut niet het gevoel dat Derksen eergisteren opriep tot het doodmaken van Thierry Baudet maar door tegenspraak van Genee die woorden afzwakte. Heb jij dat gevoel dan wel?
Ik heb zeer sterke twijfels of Johan die uitspraak had afgezwakt als de reactie in de zaal niet was zoals deze was. Maar, ook in dat geval had hij het niet letterlijk bedoeld. Wat dat betreft zitten we volgens mij op dezelfde lijn?

Pijlsnelventje

Aanvoerder
Ik heb zeer sterke twijfels of Johan die uitspraak had afgezwakt als de reactie in de zaal niet was zoals deze was. Maar, ook in dat geval had hij het niet letterlijk bedoeld. Wat dat betreft zitten we volgens mij op dezelfde lijn?
Ja, ik denk dat we alleen van mening verschillen over de verhouding tussen een voorbeeldfunctie en de entertainmentwaarde van een programma.

Ik neem aan dat je ook vind dat er eigenlijk geen plek meer is voor een programma als Vi. VI waar elk woord op een weegschaal gelegd moet worden is geen VI meer.

Der Jaufe

Ja, ik denk dat we alleen van mening verschillen over de verhouding tussen een voorbeeldfunctie en de entertainmentwaarde van een programma.
Probleem ontstaat gevoelsmatig vooral omdat ze zich enerzijds als serieus programma willen neerzetten maar anderzijds zichzelf de vrijheid van satire willen aanmeten.
Ik neem aan dat je ook vind dat er eigenlijk geen plek meer is voor een programma als Vi.
Neem dat vooral aan als je verkeerd wil zitten. Ik kijk er niet naar, 800.000 andere mensen wel. Als we alles gaan schrappen waar ik geen behoefte aan heb dan kunnen we toe met een halve zender. Maar aangezien de wereld uit meer mensen bestaat dan alleen ik lijkt mij dat geen logische optie.
VI waar elk woord op een weegschaal gelegd moet worden is geen VI meer.
D'r zit wel wat ruimte tussen alle woorden moeten wegen en het woord liquideren gebruiken. Het weghalen van de nuance die daarin zit is m.i. een zwaktebod in de discussie.

aanvulling: doet mij een beetje denken aan de mannen die rondom het gedoe bij The Voice teksten als 'dus ik mag geen vrouw meer aanspreken' gingen gebruiken. Kortom, het probleem ridiculiseren en jezelf als slachtoffer wegzetten.

Phillip Cocu

Bondscoach
Die situatie zoals die van de andere zaal, is een niet bestaande situatie dus dan blijft het speculeren.
Ik zie overigens dat er meer definities van liquideren bestaan, ook niet gewelddadige en spreekwoordelijke?

Maar zelfs dan nog, ging het hier zoals bevestigd om een verspreking
Strafrechtelijk heeft Baudet geen enkele poot om op te staan.

Ongezouten jij denkt serieus dat Derksen het zou kunnen menen dat hij Baudet wil dood schieten?

Pijlsnelventje

Aanvoerder
Neem dat vooral aan als je verkeerd wil zitten. Ik kijk er niet naar, 800.000 andere mensen wel. Als we alles gaan schrappen waar ik geen behoefte aan heb dan kunnen we toe met een halve zender. Maar aangezien de wereld uit meer mensen bestaat dan alleen ik lijkt mij dat geen logische optie.

Oké, mooi. Dat vind ik ook.
D'r zit wel wat ruimte tussen alle woorden moeten wegen en het woord liquideren gebruiken. Het weghalen van de nuance die daarin zit is m.i. een zwaktebod in de discussie.

aanvulling: doet mij een beetje denken aan de mannen die rondom het gedoe bij The Voice teksten als 'dus ik mag geen vrouw meer aanspreken' gingen gebruiken. Kortom, het probleem ridiculiseren en jezelf als slachtoffer wegzetten.

Ja, ik denk dat wij het gebruik van het woord 'liquideren' gewoon compleet anders taxeren. Ik vind niet dat er een grens over is gegaan 2 dagen geleden, ik vind niet dat dat niet door de beugel kon en ik vind niet dat daar iets heel spannends is gebeurd. Ik hoorde een man zich verspreken en dat gelijk rechtzetten. Oké. Ik probeer me nog in te leven in die ene verdwaalde gek die de uitspraak heeft gehoord (vervolgens de correctie niet) en daarnaar zou handelen maar ik merk dat dat me niet lukt.

Vandaar ook mijn aanname dat jij zou vinden dat er geen plek meer is voor VI. Als een simpele verspreking zoals afgelopen dinsdag al als 'over de schreef' wordt gekwalificeerd dan worden er (wat mij betreft) wel erg hoge eisen gesteld aan een programma dat juist ongedwongenheid als grootste kracht heeft.

Ralf Edström

Aanvoerder
Oké, mooi. Dat vind ik ook.

Ja, ik denk dat wij het gebruik van het woord 'liquideren' gewoon compleet anders taxeren. Ik vind niet dat er een grens over is gegaan 2 dagen geleden, ik vind niet dat dat niet door de beugel kon en ik vind niet dat daar iets heel spannends is gebeurd. Ik hoorde een man zich verspreken en dat gelijk rechtzetten. Oké. Ik probeer me nog in te leven in die ene verdwaalde gek die de uitspraak heeft gehoord (vervolgens de correctie niet) en daarnaar zou handelen maar ik merk dat dat me niet lukt.

Vandaar ook mijn aanname dat jij zou vinden dat er geen plek meer is voor VI. Als een simpele verspreking zoals afgelopen dinsdag al als 'over de schreef' wordt gekwalificeerd dan worden er (wat mij betreft) wel erg hoge eisen gesteld aan een programma dat juist ongedwongenheid als grootste kracht heeft.
Ga nou geen aannames doen tegenover Jaufe of je eindigt zoals Antenor nu door het leven moet 😂

Phillip Cocu

Bondscoach
Niet hijzelf nee; hij zei ook niet dat ie dat zelf wou doen, maar geloof maar dat er genoeg mensen zijn die het stiekem zouden goedkeuren of willen zien gebeuren. Noem het een Freudian slip.
Die heb je bij personen met een grote achterban. Gelukkig is het heel erg zeldzaam dat ze er naar handelen maar er hoeft maar één gek tussen te zitten.

Antenor

Grootste PSV-kenner 1e Editie
Ga nou geen aannames doen tegenover Jaufe of je eindigt zoals Antenor nu door het leven moet 😂
Antenor verbaast zich dagelijks meer en meer over hoeveel tijd er wordt gespendeerd aan zaken die geen, en hoe weinig aan zaken die juist wel aandacht verdienen.
En ja dan zijn er ook nog verkeerde aannames hier en daar om de boel nog gecompliceerder te maken. :)

Der Jaufe

Antenor verbaast zich dagelijks meer en meer over hoeveel tijd er wordt gespendeerd aan zaken die geen, en hoe weinig aan zaken die juist wel aandacht verdienen.
En ja dan zijn er ook nog verkeerde aannames hier en daar om de boel nog gecompliceerder te maken. :)
Verkeerde aannames bespreken we overigens in de diverse wedstrijdtopics ;)

Antenor

Grootste PSV-kenner 1e Editie
Zal binnenkort nog eens wat verkeerde aannames in sommige media van afgelopen week bespreken.
Voordat er wat "foutjes" in de geschiedschrijving, ditmaal rond Lindhout en Nijhuis, ontstaan.

J.B.

Grootste PSV-kenner 2022
Vergelijk de heren anno nu met de piek tijdens het wk 2010. De sleet zit er al een tijdje op..

Bovenaan Onderaan