Het dan weer wel ironisch dat rechts 'woke' nu compleet los gaat op Derksen over zn uitspraak over Baudet. Van de held van extreem rechts naar de vijand. Het kan snel gaan...
 
Chaos om niks; iedereen met een gezond verstand weet namelijk wat Derksen bedoelde. Wat een wereld. En inderdaad, Baudet moet geëlimineerd worden, net als zijn partij, Ongehoord Nederland, Willem Engel en de boeren die snelwegen blokkeren. Volkomen terechte opmerking.
 
Chaos om niks; iedereen met een gezond verstand weet namelijk wat Derksen bedoelde. Wat een wereld. En inderdaad, Baudet moet geëlimineerd worden, net als zijn partij, Ongehoord Nederland, Willem Engel en de boeren die snelwegen blokkeren. Volkomen terechte opmerking.
Derksen zei geliquideerd. Ik ben het overigens in dit geval wel met de strekking eens..
 
Ja, hij zei geliquideerd, zoals hij in de afgelopen jaren ook het werkwoord liquideren gebruikte als hij over ontslagen voetbaltrainers of directieleden sprak. We weten allemaal wat hij bedoelde, dus de ophef is ridicuul.
Dom van hem, maar juridisch gezien zullen ze hem daar niet op kunnen pakken. Als je het woordenboek er bij neemt zie je verschillende soorten uitleg van dat woord. Emotie argumenten in plaats van kennis argumenten.
Het is puur dat het Johan Derksen is die het zegt. Straks gebeurd het een keer bij een meer fatsoenlijk persoon of straks gaan we steeds meer op zoek naar mogelijk foute uitspraken. Willen we dat?
 
Laatst bewerkt:
Ja, hij zei geliquideerd, zoals hij in de afgelopen jaren ook het werkwoord liquideren gebruikte als hij over ontslagen voetbaltrainers of directieleden sprak. We weten allemaal wat hij bedoelde, dus de ophef is ridicuul.
Dat laatste zeker
 
Ja, hij zei geliquideerd, zoals hij in de afgelopen jaren ook het werkwoord liquideren gebruikte als hij over ontslagen voetbaltrainers of directieleden sprak. We weten allemaal wat hij bedoelde, dus de ophef is ridicuul.
Niet mee eens. Ik denk niet dat hij wilde oproepen tot actie of zoiets belachelijks. Het kan een verspreking zijn. Maar het probleem is niet het enkele incident, maar een patroon van incidenten. En daar zie ik wel iets problematisch. Want daar zie je dit soort relletjes steeds terugkomen. Dan kunnen we discussiëren waarom hij het doet (commercieel is het wel handig om een relletje te hebben of zit er een gedachtengoed achter? (ik denk het eerste)) maar het probleem is dat de man een podium heeft waarmee hij invloed uitoefent. (Voor de mensen die denken dat dit niet zo is mag je kijken naar de top 2000, want rollercoaster is geen slecht nummer maar een top 10 nummer?)

Iedereen mag een podium hebben, maar daar hoort een verantwoordelijkheid bij. En die verantwoordelijkheid is onder andere dat hij niet moet oproepen tot geweld, bedoeld of onbedoeld. En dit patroon waarbij hij "per ongeluk" oproept tot geweld, verkrachting als kwajongensstreek ziet, etc ÉN hiervoor geen verantwoordelijkheid neemt is problematisch.
 
Niet mee eens. Ik denk niet dat hij wilde oproepen tot actie of zoiets belachelijks. Het kan een verspreking zijn. Maar het probleem is niet het enkele incident, maar een patroon van incidenten. En daar zie ik wel iets problematisch. Want daar zie je dit soort relletjes steeds terugkomen. Dan kunnen we discussiëren waarom hij het doet (commercieel is het wel handig om een relletje te hebben of zit er een gedachtengoed achter? (ik denk het eerste)) maar het probleem is dat de man een podium heeft waarmee hij invloed uitoefent. (Voor de mensen die denken dat dit niet zo is mag je kijken naar de top 2000, want rollercoaster is geen slecht nummer maar een top 10 nummer?)

Iedereen mag een podium hebben, maar daar hoort een verantwoordelijkheid bij. En die verantwoordelijkheid is onder andere dat hij niet moet oproepen tot geweld, bedoeld of onbedoeld. En dit patroon waarbij hij "per ongeluk" oproept tot geweld, verkrachting als kwajongensstreek ziet, etc ÉN hiervoor geen verantwoordelijkheid neemt is problematisch.
Men moet dan wel aangeven dat het om het patroon gaat en niet om deze uitspraak an sich.
Anders is de ophef alsnog apart.
 
Ik weet niet wat ik vermoeiender vind, het feit dat de heren JD en consorten zo voorspelbaar zijn met hun relletjes en hypocrisie of het feit dat er overal weer over gepraat wordt (incl hier)…de heren economen hebben het de laatste tijd vaak over een recessie maar zolang men tijd over heeft om over dit soort totale onbenulligheden te lullen gaat het volgens mij nog veel te goed met ons…

En ja als je je tegen beide kanten afzet maak je nergens vrienden maar zo voelt het voor mij wel…vandaar dat ik hier ook nauwelijks op reageer want het beste is nog altijd om dit volledig te negeren…zo nu en dan wordt de verleiding toch te groot om erop te reageren…🙄
 
Kerel, zoals IPF ergens al aangeeft: we kunnen toch niet ontkennen dat Derksen wel een patroon van versprekingen en terugdraaien heeft. Van Sylvana en aap, kaars in muts tot Baudet en liquideren. Ik zeg dat zelf inderdaad niet - ja, ik zeg ook foute dingen, hoor. Op feestjes, in kroegen, met vrienden, waar dat soort van ongein thuis hoort. Niet op de nationale beeldbuis.

Maar heel eerlijk gezegd denk ik niet dat Derksen zo'n verkeerde kerel is, hoor. Hij is niet extreemrechts, hij is net zo racistisch en seksistisch als de gemiddelde Hollandse of Kroatische man van een bepaalde generatie. De 'je moet toch gewoon neger kunnen zeggen' en 'als een wijf dronken op de bank ligt, vraagt ze er toch ook een beetje zelf om' man. Maar diezelfde man kan tegelijkertijd prima overweg met z'n donkere buurman of kan een goede echtgenoot zijn. Hij is geen onmens, wellicht behulpzaam, vrijwilliger graag gezien in de buurt. Hij is 'fatsoenlijk'. Hij is alleen extreem onzeker omdat de wereld verandert en hem z'n privileges- waaronder foute grappen of met z'n kinderen naar Zwarte Piet zwaaien - wordt 'afgepakt'. Zo voelt hij dat. Hij herkent de wereld niet meer. ZIJN wereld, that is.

Je moet Derksen zien als het projectiescherm voor zulke mannen. Iemand die de onzekerheid, naïviteit (in Baudet 'fatsoenlijk rechts' zien), grilligheid, verstopt achter een façade van 'het kan me geen reet schelen' verstopt.
Ik vind overigens dat ik na bijna 20 jaar op dit forum best wel een beetje de anateurpsycholoog mag uithangen- ik doe dat niet op teevee. Achter die façade van onverschilligheid zie ik een bange, naïeve, grillige man. Overigens hetzelfde als Gijp. Emotioneel volstrekt onbetrouwbaar, kan zo maar in cholerische woede ontsteken. Verschil met Gijp is dat Gijp's bipolariteit er eentje is van hysterie en diepe depressie. Gijp is daarbij tevreden met z'n volkse imago. Derksen daarentegen - als echte provinciaal - wil altijd nog een beetje intellectueel zijn. Hij is gekrenkt als-ie ontmaskerd wordt als domme man (of als-ie zichzelf ontmaskert, als hij zich weer eens verspreekt). Hij gaat dan zichzelf overschreeuwen - vandaar ook z'n extreme posities. Borderline en narcisme zijn innig met elkaar verbonden; bij Derksen zien we kenmerken van beide. Die typische boosheid en gekrenktheid - en dat opblazen om überhaupt iemand te kunnen zijn. Om ertoe te doen. En - kenmerkend voor beide - de verslaving aan aandacht en relletjes.
Het is het zakelijke instinct van De Mol om hier een verdienmodel in te zien. Derksen als projectiescherm voor de Hollandse man is een geweldig idee. We zijn daarbij ook zelf verslaafd aan relletjes. In onze spektakelmaatschappij hebben we liever nonsensikale relletjes dan dat we ons daadwerkelijk moeten richten op de ellendige toestand van onze planeet. Het biedt ook de schijn van overzicht, van goed ('normaal doen') en kwaad (negers met een grote bek/in de politiek, mannen in vrouwenkleding, vrouwen in de politiek (Kaag, Simons) etc. Ja, dat heeft De Mol goed gezien.
Kun je als amateur psycholoog uitleggen waarom je van iemand die van zichzelf zegt dat je hem en dit programma niet al te serieus moet nemen elke uitspraak op een weegschaaltje legt en op dit forum 20 pagina’s volschrijft om uit te analyseren of dit ok is of niet? N.b deze vraag is niet voor jou persoonlijk bedoeld maar voor iedereen die zich stoort aan de uitspraken van Derksen.
 
Maar waarom noem je dit kroegpraat? Het is op nationale tv! Ik vind dit van hetzelfde niveau als wat ik laatst meemaakte rond de thuiswedstrijd tegen Monaco. Ik kwam in de mars naar het stadion terecht en in het begin was het hartstikke leuk om eens mee te maken. Liederen zingen, gevoel van verbondenheid. Maar op het moment dat er op verdieping 5 van een flatgebouw 2 dames op het balkon staan te kijken naar de menigte schreeuwen gelijk een aantal jochies (ja, jochies) in mijn directe omgeving dat daar een piemel in moet. Waar slaat dit op? Ik heb nog gezegd dat ze even normaal moeten doen, maar ze deden net alsof ze het niet gehoord hadden. Het is dat Derksen nog enigszins het fatsoen heeft om uit te leggen wat hij eigenlijk bedoelt, maar verder is hij geen haar beter dan die jochies. En als je mij nou een moraalridder vindt, prima. Maar zoals er al gezegd wordt, kroegpraat met een podium heeft een veel grotere kans op ontsporing dan reguliere kroegpraat.

Kroegpraat op de nationale tv is de hele concept, gericht voor en op mannen. Alleen anno 2022 zijn er veel meer verwijfde mannen dan echte vrouwen lijkt het.
Ja het is grof, direct, hard en alles in 1, iedereen komt aan de beurt en ook de heren zelf, Helene van de week ook met keiharde feiten de grond in getrapt, iets wat je nergens anders ziet want nationale tv laten we allemaal vriendjes zijn en lievvvvvvvv. Oprotten met dat, dat is er overal, een uniek concept als VI waar zonder montage (meestal) alles gedaan en geroepen word + waar niemand en de heren zelf niet eens weten hoe alles loopt is uniek tv, iets wat er nooit was en nooit meer na hun zal komen. Het is volkomen anders dan al het andere, dus dood eng voor de normale keurige gezonde man/vrouw die snel van slag is.

Ik vind het heerlijk als ik Johan of Rene hoor zeggen 'wat een kut wedstrijd' ipv al die keurige heren van jullie die er 3 nette minuten over doen en het zelfde bedoelen. Daar moet een pimol-in liedje werd op de radio gedraaid, op carneval, op tv, dikke idiote humor maar ja anno 2022 natuurlijk foeiiiiiiiiiiiii boehoeeeee racisme, onvriendelijk blablabla. Mijn zeggen hebben die 2 jochies als het bij zingen alleen blijft, je moet dan niet met je blote pimol echt achter vrouwen aanrennen. Dus noem mij en de VI miljoenenpubliek maar tokkies of mensen die houden van anders.
 
Kroegpraat op de nationale tv is de hele concept, gericht voor en op mannen. Alleen anno 2022 zijn er veel meer verwijfde mannen dan echte vrouwen lijkt het.
Ja het is grof, direct, hard en alles in 1, iedereen komt aan de beurt en ook de heren zelf, Helene van de week ook met keiharde feiten de grond in getrapt, iets wat je nergens anders ziet want nationale tv laten we allemaal vriendjes zijn en lievvvvvvvv. Oprotten met dat, dat is er overal, een uniek concept als VI waar zonder montage (meestal) alles gedaan en geroepen word + waar niemand en de heren zelf niet eens weten hoe alles loopt is uniek tv, iets wat er nooit was en nooit meer na hun zal komen. Het is volkomen anders dan al het andere, dus dood eng voor de normale keurige gezonde man/vrouw die snel van slag is.

Ik vind het heerlijk als ik Johan of Rene hoor zeggen 'wat een kut wedstrijd' ipv al die keurige heren van jullie die er 3 nette minuten over doen en het zelfde bedoelen. Daar moet een pimol-in liedje werd op de radio gedraaid, op carneval, op tv, dikke idiote humor maar ja anno 2022 natuurlijk foeiiiiiiiiiiiii boehoeeeee racisme, onvriendelijk blablabla. Mijn zeggen hebben die 2 jochies als het bij zingen alleen blijft, je moet dan niet met je blote pimol echt achter vrouwen aanrennen. Dus noem mij en de VI miljoenenpubliek maar tokkies of mensen die houden van anders.
Kun je eens uitleggen waarom het jou zo veel boeit wat anderen hier van dat programma vinden…?

En nu niet zeggen dat het je niets boeit, want dat doet het overduidelijk wel…🤣
 
Kun je eens uitleggen waarom het jou zo veel boeit wat anderen hier van dat programma vinden…?
En nu niet zeggen dat het je niets boeit, want dat doet het overduidelijk wel…🤣

Omdat het me stoort dat mensen echt te dom zijn of gewoon niet willen/kunnen begrijpen dat een 'ander concept' gewoon anders is, en ook de enige is die er is, dat men er maar niet aan kan wennen, het niet wil accepteren of het gewoon niet kan handelen. Maar wel met smart zit te wachten tot er iets gebeurt daar om er op te reageren al volgen ze het niet en pakken ze maar 1 zin er uit. Ik blijf fan, ik blijf het geweldig vinden, vrije woord wat lekker direct en grof is, hate it or love it maar entertainment gehalte wat VI heeft komen alle overige programma's bij elkaar opgeteld niet eens van in de buurt :lmao: Nu gaan jullie typen bullshit, ik typ maar 1 woord en de discussie is eigenlijk meteen klaar -onvoorspelbaarheid-

Mannen onderling, kroegrpaat, sterke verhalen, sexistische en vunzige dingen, racisme en kleineren, wie dat hier niet kent of heeft gekend heeft echt een saai en te net kut leventje gehad sorry :lmao: Ik ben blij met hun op tv en mensen in mijn prive en werk omgeving die ook zo zijn, die kunnen geven en nemen zonder bullshit er omheen. Ik heb vanmorgen nog 3 turken enkeltje Ter Apel gewenst, een marokkaan zei dat die ging bidden dat er in januari niet nog meer kut kroaten als mij hier heen komen, een vrouwelijke collega vertelt dat haar nieuwe broek mij gewoon dwingt om grensoverschijnende grappen te maken etc. En guess wat, iedereen lacht neemt en geeft.. Kan je dat niet aan dan pas je niet in ons prive/werkcultuur en moet je echt wat anders zoeken en is dat jou probleem en niet die van ons 150/200 man. Zo simpel kan het zijn in jip en janneke taal. Lang leven de mensen die niet de bullshit trends volgen en overgevoellig zijn met alle onzin (Y)
 
Omdat het me stoort dat mensen echt te dom zijn of gewoon niet willen/kunnen begrijpen dat een 'ander concept' gewoon anders is, en ook de enige is die er is, dat men er maar niet aan kan wennen, het niet wil accepteren of het gewoon niet kan handelen. Maar wel met smart zit te wachten tot er iets gebeurt daar om er op te reageren al volgen ze het niet en pakken ze maar 1 zin er uit. Ik blijf fan, ik blijf het geweldig vinden, vrije woord wat lekker direct en grof is, hate it or love it maar entertainment gehalte wat VI heeft komen alle overige programma's bij elkaar opgeteld niet eens van in de buurt :lmao: Nu gaan jullie typen bullshit, ik typ maar 1 woord en de discussie is eigenlijk meteen klaar -onvoorspelbaarheid-

Mannen onderling, kroegrpaat, sterke verhalen, sexistische en vunzige dingen, racisme en kleineren, wie dat hier niet kent of heeft gekend heeft echt een saai en te net kut leventje gehad sorry :lmao: Ik ben blij met hun op tv en mensen in mijn prive en werk omgeving die ook zo zijn, die kunnen geven en nemen zonder bullshit er omheen. Ik heb vanmorgen nog 3 turken enkeltje Ter Apel gewenst, een marokkaan zei dat die ging bidden dat er in januari niet nog meer kut kroaten als mij hier heen komen, een vrouwelijke collega vertelt dat haar nieuwe broek mij gewoon dwingt om grensoverschijnende grappen te maken etc. En guess wat, iedereen lacht neemt en geeft.. Kan je dat niet aan dan pas je niet in ons prive/werkcultuur en moet je echt wat anders zoeken en is dat jou probleem en niet die van ons 150/200 man. Zo simpel kan het zijn in jip en janneke taal. Lang leven de mensen die niet de bullshit trends volgen en overgevoellig zijn met alle onzin (Y)
Ok prima als dat jouw mening is toch en die is volgens mij al lang bekend…dan nog snap ik niet dat het jou zo stoort dat andere mensen geen fan van het programma kunnen worden of dingen die worden gezegd niet OK vinden…ik begrijp niet dat jullie (jij als fan en sommige anderen hier als niet-fan) na zoooo een lange tijd nog steeds niet van elkaar accepteren dat jullie meningen hierover toch nooit gaan veranderen…of zeg ik nu iets heel geks…?
 
Ok prima als dat jouw mening is toch en die is volgens mij al lang bekend…dan nog snap ik niet dat het jou zo stoort dat andere mensen geen fan van het programma kunnen worden of dingen die worden gezegd niet OK vinden…ik begrijp niet dat jullie (jij als fan en sommige anderen hier als niet fan) na zoooo een lange tijd nog steeds niet van elkaar accepteren dat jullie meningen hierover toch nooit gaan veranderen…of zeg ik nu iets heel geks…?

Ik ga nooit veranderen op dit punt, en zal doorgaan tot alle gekkies bekeerd zijn the big picture zien :lmao: neem nou wielrennen, al doet wielrenner X morgen iets wat geen een wielrenner in afgelopen 500 jaar geflikt heeft en heel de wereld er over praat, zal het mij echt 0.000% boeien, laat staan dat ik dan naar het wielrennerstopic ga om er ook over praten. Of een krantenkop er over ga lezen, want wielrennen is de Gaarste sport die er is, ik bewonder mensen die er naar kunnen kijken en lach ze netzo hard uit ook maar je hoort mij niet verder. Iets met controle en discipline :cool::lmao:
 
Omdat het me stoort dat mensen echt te dom zijn of gewoon niet willen/kunnen begrijpen dat een 'ander concept' gewoon anders is, en ook de enige is die er is, dat men er maar niet aan kan wennen, het niet wil accepteren of het gewoon niet kan handelen.(Y)
Ik geloof niet dat vi en intelligentie hand in hand gaan. Over het algemeen is het toch een bepaald slag volk wat er naar kijkt. Met alle respect..
 
Ik geloof niet dat vi en intelligentie hand in hand gaan. Over het algemeen is het toch een bepaald slag volk wat er naar kijkt. Met alle respect..

Mensen met een ruggengraat, die zich niet aanstellen en met alle bullshit hypes en trends meegaan, mensen die vermaakt willen worden en soms verrast/geschockeerd willen worden. Daar zitten dus genoeg tokkies en geschoolde advocaten tussen als publiek, iets met dikke kijkcijfers enzo..

'oh jeee hij zei het woordje kut op tv, mamma help'
:cry::sick:
 
Terug
Bovenaan Onderaan