Video Assistant Referee (VAR)

Dit is wel een dingetje ja: Het is aan de thuisspelende club om vervolgens te bepalen of de betreffende beelden op de schermen verschijnen.

Ik voel de bui al hangen.. wordt eenzijdige hap.
Dat is weer halfbakken dan inderdaad. Een VAR moment die op de tv te zien is, kun je toch ook altijd in het stadion doen? Zo moeilijk is dat toch niet?
 
Dit is wel een dingetje ja: Het is aan de thuisspelende club om vervolgens te bepalen of de betreffende beelden op de schermen verschijnen.

Ik voel de bui al hangen.. wordt eenzijdige hap.
En daarom moeten ze de VAR leidend maken. Dan heeft de scheidsrechter er geen invloed op. Iemand in een hokje ergens anders zal minder gevoelig zijn voor een fluitconcert dan de scheidsrechter op het veld.

Mijn oplossing is nog steeds de taken van de VAR uitbreiden. Laat die maar een stopwatch erbij houden voor zaken zoals uittrappen en uitnemen. Te lang over een uittrap doen? Kaart. Aanstellen? Kaart. Ajacied zijn na 13:12? Kaart. Spelbederf, natrappen, gemeen spel? Kaart. Allemaal uitdelen als het spel weer stil ligt (tenzij het echt ernstig is). Wordt het spelletje een stuk sneller en leuker van.
 
Mijn oplossing is nog steeds de taken van de VAR uitbreiden. Laat die maar een stopwatch erbij houden voor zaken zoals uittrappen en uitnemen. Te lang over een uittrap doen? Kaart. Aanstellen? Kaart. Ajacied zijn na 13:12? Kaart. Spelbederf, natrappen, gemeen spel? Kaart. Allemaal uitdelen als het spel weer stil ligt (tenzij het echt ernstig is). Wordt het spelletje een stuk sneller en leuker van.
Jij moet bij Hallmark gaan werken.
 
Dit is wel een dingetje ja: Het is aan de thuisspelende club om vervolgens te bepalen of de betreffende beelden op de schermen verschijnen.

Ik voel de bui al hangen.. wordt eenzijdige hap.
De grote clubs hebben al iemand ingehuurd om razendsnel deep fakes te maken van ieder VAR-moment.
 
Volgende stap in VAR-discussie: beelden op schermen in Eredivisie-stadions te zien

Ik snap dat ze dat willen. De supporter in het stadion loopt altijd achter t.o.v. de kijker thuis. Maar als je nu al niet goed kunt verklaren waarom acties bestraft of juist niet bestraft worden.

Het scheelt ook dat de scheids het niet hoeft te beoordelen op een klein schermpje aan de zijlijn. ;)
Niet doen, dat leid alleen maar tot extra verontwaardiging over 'vreemde' beslissingen waardoor een heethoofd (en ja, ook die zitten wel eens in het stadion) door kan draaien. Buitenspel of niet zou wel kunnen.
 
Het feit dat ze (Vitesse) na 30 minuten nog zonder kaart op zak speelde vond ik ook erg opmerkelijk. Zal wel weer een gevalletje niet doortrappen zijn geweest, maar die Frederiksen had zijn noppen goed op de enkel van een NEC speler geplant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan