Video Assistant Referee (VAR)

Ze hadden bij NOS toch een tijdje ijzeren rinus? Die ging toch al naar 3D? Is jaren terug.
Ja, maar hoe snel kon die dat. Leuk dat je zulks kan tonen in SV 's avonds nadat de stagiair een uur heeft zitten hannesen maar als dat zo ging is dat voor de wedstrijd niet bruikbaar.
 
Begin al eens met buitenspel afschaffen. Dat maakt het al veel gemakkelijker.
Wat is er op tegen? Er zijn veel meer voordelen dan nadelen.
Nee, dat zou ik niet doen. Wel de VAR bemoeienis daarin ernstig beperken. Maar de VAR bemoeienis mag m.i. sowieso beperkt worden. Hoewel ik bang ben dat het juist andersom gaat zijn en we straks voor elke scheet de VAR in `actie` zien. Brrr.. Moet er niet aan denken.
 
Ja, maar hoe snel kon die dat. Leuk dat je zulks kan tonen in SV 's avonds nadat de stagiair een uur heeft zitten hannesen maar als dat zo ging is dat voor de wedstrijd niet bruikbaar.
Das waar. Geen idee of dat direct kon, of heel veel tijd kostte.
 
Hetgene wat mij niet duidelijk is, die rode lijn vanaf de schouder van de Vitesse speler, hoe bepalen ze waar die de grond "raakt"? Op basis van die plek trekken ze namelijk de rode buitenspellijn.
Ik heb Photoshop er even bijgepakt en heb die rode lijn vanaf de schouder, qua positie op dezelfde plek gelaten maar wat korter gemaakt. En dan is dit het resultaat:

Bekijk bijlage 2583

Ik ben overigens van mening dat dit een goal is, als het zo lastig te bepalen of het buitenspel is, heeft de aanvallende partij voordeel.
Je vergeet hierbij wel de correctie die toegepast moet worden op basis van het camerastandpunt. In dit geval zal de lijn ten opzichte van de foto niet loodrecht naar beneden gaan, maar heeft deze een kleine afwijking naar links.
 
Begin al eens met buitenspel afschaffen. Dat maakt het al veel gemakkelijker.
Wat is er op tegen? Er zijn veel meer voordelen dan nadelen.
Hoog druk zetten wordt dan al onmogelijk, net als ver voor het eigen doel verdedigen bij een vrije trap. Je zal nooit met je hele team aan kunnen vallen, omdat de tegenstander dan gewoon 2-3 aanvallers voorin zet en de bal ernaar toe schiet zodra ze de kans hebben. Je gaat veel minder loopacties zien van een spits omdat ze veel meer voor het doel hangen.

Voetbal gaat echt héél saai worden zonder buitenspel.
 
Hoog druk zetten wordt dan al onmogelijk, net als ver voor het eigen doel verdedigen bij een vrije trap. Je zal nooit met je hele team aan kunnen vallen, omdat de tegenstander dan gewoon 2-3 aanvallers voorin zet en de bal ernaar toe schiet zodra ze de kans hebben. Je gaat veel minder loopacties zien van een spits omdat ze veel meer voor het doel hangen.

Voetbal gaat echt héél saai worden zonder buitenspel.
Bij hockey is het afschaffen van buitenspel goed verlopen. Nu weet ik weinig van hockey en de verschillen in de speelstijl met en zonder buitenspel.
 
Bij hockey is het afschaffen van buitenspel goed verlopen. Nu weet ik weinig van hockey en de verschillen in de speelstijl met en zonder buitenspel.
Met hockey hebben ze andere regels. Ik weet het niet helemaal zeker, maar je mag daar met de bal toch niet meer terug zodra de bal de middellijn over is?
 
Je vergeet hierbij wel de correctie die toegepast moet worden op basis van het camerastandpunt. In dit geval zal de lijn ten opzichte van de foto niet loodrecht naar beneden gaan, maar heeft deze een kleine afwijking naar links.
De hoek van de lijn die naar beneden gaat heb ik niet aangepast. Als die in mijn afbeelding niet zou kloppen, dan klopt die bij de VAR ook niet.
 
Hoog druk zetten wordt dan al onmogelijk, net als ver voor het eigen doel verdedigen bij een vrije trap. Je zal nooit met je hele team aan kunnen vallen, omdat de tegenstander dan gewoon 2-3 aanvallers voorin zet en de bal ernaar toe schiet zodra ze de kans hebben. Je gaat veel minder loopacties zien van een spits omdat ze veel meer voor het doel hangen.

Voetbal gaat echt héél saai worden zonder buitenspel.

Is het nu niet saai dan? Ik ben wel klaar met het oeverloze heen en weer spelen van de bal waarbij ze geen meter verder komen. Van dat gebrei word je ook niet vrolijk.
 
Ik heb de perfecte oplossing voor de VAR. Het hele systeem inclusief alle incompetente, volkomen blinde en bevooroordeelde scheidsrechters wordt vervangen; we laten Mario v.d. Ende vanuit zijn luie stoel beslissen aan de hand van de beelden, en zijn beslissing is leidend.
 

Ik snap dat ze dat willen, maar als je nu al niet goed kunt verklaren waarom stappen genomen worden....
Zo wordt het alleen maar complexer. Want beelden van een natrappende Tagliafico of een meppende Alvarez worden dan niet getoond. Behalve dan wanneer een Tadic natrapt en de VAR concludeert dat het geen gele kaart is omdat zo’n open wond helemaal niet zoveel pijn kan doen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan