Sparta - PSV | Zaterdag 16 januari | Eindstand 3-5

Status
Je kunt niet meer reageren.
Week in week uit hoor ik schmidt niet over Nijhuis. Dit is de 2e keer.
Over andere scheidsrechters heb ik m niet zo gehoord.
Enige keer dat ie over knvb had was ivm corona.
Dus dat 'wekelijks' en continue valt nogal mee.

Krijg een beetje het idee dat Schmidt in jouw ogen niet veel goeds kan doen meer?
Ik heb niets tegen hem... Hij zeurde eerst lang over de KNVB en afwezigheid van spelers. Later zei dat zij bij de KNVB niet weten wat voetbal is.... Lekker arrogant weer. Twee keer klagen over Nijhuis. Nu roepen dat ie Nijhuis nooit meer in zijn leven zou willen tegen komen. Kleutergedrag noem ik dat. Vorige keer klagen dat Ajax meer goals kan maken gezien hun budget. Zoveel randzaken er bij halen in 4 maanden tijd. Misschien kan hij een keer psv laten spelen als een echt team dat zijn systeem begrijp ipv zich met andere zaken bezig te houden. Over MvB werd wel makkelijk geklaagd maar ik begrijp dat deze meneer onaantastbaar is verklaard? Voor jou misschien. Alleen trainers die echt wereld prestaties neerzetten, mogen ook nog klagen over andere zaken. Schmidt kan na 7 maanden niet eens een systeem introduceren in de Eredivisie....
 
Ik heb niets tegen hem... Hij zeurde eerst lang over de KNVB en afwezigheid van spelers. Later zei dat zij bij de KNVB niet weten wat voetbal is.... Lekker arrogant weer. Twee keer klagen over Nijhuis. Nu roepen dat ie Nijhuis nooit meer in zijn leven zou willen tegen komen. Kleutergedrag noem ik dat. Vorige keer klagen dat Ajax meer goals kan maken gezien hun budget. Zoveel randzaken er bij halen in 4 maanden tijd. Misschien kan hij een keer psv laten spelen als een echt team dat zijn systeem begrijp ipv zich met andere zaken bezig te houden. Over MvB werd wel makkelijk geklaagd maar ik begrijp dat deze meneer onaantastbaar is verklaard? Voor jou misschien. Alleen trainers die echt wereld prestaties neerzetten, mogen ook nog klagen over andere zaken. Schmidt kan na 7 maanden niet eens een systeem introduceren in de Eredivisie....
Deels waar, maar de prestaties van Schmidt staan volledig los van het (fluit)gedrag van Nijhuis. En zoals gezegd wordt er door meerderen uit de voetbalwereld geklaagd over Nijhuis. Basje schijnt soms te vergeten dat het voetbal draait om voetbal en dat het zijn taak is om dat in goede banen te leiden en verder onzichtbaar te zijn. Bij Nijhuis is het precies andersom.
 
Was net aan het Googlen en al meerdere keren dingen verschenen waar (oud-)scheidsrechters Nijhuis bekritiseren. Dick van Egmond en Dick Jol bijvoorbeeld. Ook dat gedoe met Viergever waar hij destijds tegen zei 'dat ze dan eerst zelf maar eens twee keer moeten scoren' of tegen Tapia "stop talking, you play rubbish". Kan niet die vent.

Dit ook:
https://sportnieuws.nl/voetbal/binn...etballers-lekker-lul-geniale-opmerking-video/
Hier wordt het neergezet als geniale opmerking, maar ik vind het een achterlijke opmerking en wanneer hij dit echt zegt in wedstrijden uitlokken gedrag.
Knvb is veel te laks met die vent.
Kritiek is er al jaren. Elke keer een slap excuus dat 'Bas' "het binnen de regels op zn eigen manier invult" of zoiets dergelijks.
 
Knvb is veel te laks met die vent.
Kritiek is er al jaren. Elke keer een slap excuus dat 'Bas' "het binnen de regels op zn eigen manier invult" of zoiets dergelijks.

Nog een heel artikel afkomstig van zijn eigen baas ook nog.. Zou bijna denken dat er een tekort aan scheidsrechters is en ze het toch maar Bassie laten doen omdat niemand anders wil
 
Ik heb niets tegen hem... Hij zeurde eerst lang over de KNVB en afwezigheid van spelers. Later zei dat zij bij de KNVB niet weten wat voetbal is.... Lekker arrogant weer. Twee keer klagen over Nijhuis. Nu roepen dat ie Nijhuis nooit meer in zijn leven zou willen tegen komen. Kleutergedrag noem ik dat. Vorige keer klagen dat Ajax meer goals kan maken gezien hun budget. Zoveel randzaken er bij halen in 4 maanden tijd. Misschien kan hij een keer psv laten spelen als een echt team dat zijn systeem begrijp ipv zich met andere zaken bezig te houden. Over MvB werd wel makkelijk geklaagd maar ik begrijp dat deze meneer onaantastbaar is verklaard? Voor jou misschien. Alleen trainers die echt wereld prestaties neerzetten, mogen ook nog klagen over andere zaken. Schmidt kan na 7 maanden niet eens een systeem introduceren in de Eredivisie....

Ik kon ook niks met het MvB gebash, net zo min ik nu kan met Schmidt gebash.
Onaantastbaar, nee. Snap ook niet alles wat hij zegt en doet. Maar ik vind dat je het wel heel erg overdrijft ten nadele van Schmidt in deze.
 
Wat is het met die Nijhuis... Ajacieden hebben de statistieken bijgehouden waaruit blijkt dat Nijhuis hen altijd benadeelt. En wij hebben hetzelfde gevoel. Kennelijk heeft hij als Twente supporter de ondergang van zijn nep topclub nooit heeft kunnen verweken.
Nijhuis laat lang door voetballen. Ik vind dat dat wel wat heeft. Minder fluiten zorgt voor een veel hoger wedstrijd tempo. Daarbij is voetbal een contactsport. Zodra het er alleen voor zorgt dat spelers wegkomen met overtredingen zal het voor spelers ook betekenen dat ook zij hun grens gaan verleggen waardoor er meer aanslagen op enkels e.d. plaats gaan vinden. Dat kan niet de bedoeling zijn.
 
Ik kon ook niks met het MvB gebash, net zo min ik nu kan met Schmidt gebash.
Onaantastbaar, nee. Snap ook niet alles wat hij zegt en doet. Maar ik vind dat je het wel heel erg overdrijft ten nadele van Schmidt in deze.
Gebash? Kijk dat is dus het probleem. Als ik de zaken die jij ook wel eens niet begrijpt wel bespreek, dan is dat voor jou gebash. Ik noem en het systeem van hem wat niemand begrijpt, het spel, de wissels enz plus dat ik zijn gedrag en uitspraken benoem. Dat vind ik te veel bij elkaar. Dan denk ik, eerst presteren, PSV mooi laten spelen en je spelers beter maken, en dan pas andere zaken. Je noemt dit alles bashen. Prima dat jij de dingen die je zelf ook niet van hem snapt, niet benoemt of wil benoemen omdat jij misschien denkt dat we een PSV trainer niet moeten bekritiseren. Maar noem het bespreekbaar maken daarvan geen bashen.
 
Net t interview van Veronica gezien met Nijhuis. Vervelend toontje daar ook in. Die man kan blijkbaar ook niet gewoon reageren zonder populistisch te worden.

ik vond hem tijdens de wedstrijd zo fluiten dat het vooral moest lijken dat hij niet PSV als topclub bevoordeelt. Misschien is dat wel wat hij steeds wil. Dat hij ook nu weer duidelijke overtredingen laat doorgaan met name op Gakpo is niet te volgen. Daar mag Schmidt best wat van zeggen. De nooit meer willen spreken uitspraak is wat flauw en onnodig.
 
Nijhuis is gewoon een lul met een fluit..

Over de pot, dit is de tweede wedstrijd op rij waar je door een persoonlijke fout op achterstand komt. En wat is dat met dat grote verval, op momenten leggen we positiespel met one touch passing en komt alles aan, en op het volgende moment staan we hotseknots begonia voetbal te spelen rond de 16.. duels winnen op dat middenveld en hoger durven spelen. We zien toch ook vandaag weer dat we gewoon heel erg goed kunnen spelen. Het controlespel in de tweede helft zag er mi. goed uit..
Totdat Dumfries kwam. Ineens weer een ander systeem. Waarom bracht ie niet Thomas voor Mauro? Of Dumfries voor Teze?
Een beetje journalist had daarna doorgevraagd waarom Gakpo geen penalty kreeg en Sparta wel? Of waarom het geen overtreding op Gakpo was of waarom de aanslagen op Boscagli geen geel waren? En wie was de VAR? Of was dat met Gakpo buiten de 16? Nu en tegen Ajax wel dubieuze momenten van de scheidsrechters tegen PSV.
 
Gebash? Kijk dat is dus het probleem. Als ik de zaken die jij ook wel eens niet begrijpt wel bespreek, dan is dat voor jou gebash. Ik noem en het systeem van hem wat niemand begrijpt, het spel, de wissels enz plus dat ik zijn gedrag en uitspraken benoem. Dat vind ik te veel bij elkaar. Dan denk ik, eerst presteren, PSV mooi laten spelen en je spelers beter maken, en dan pas andere zaken. Je noemt dit alles bashen. Prima dat jij de dingen die je zelf ook niet van hem snapt, niet benoemt of wil benoemen omdat jij misschien denkt dat we een PSV trainer niet moeten bekritiseren. Maar noem het bespreekbaar maken daarvan geen bashen.
Het bashen slaat op je opmerking van 'makkelijk geklaagd' mbt MvB.
En ik vind dat je spijkers op laag water zoekt mbt Schmidt. Oftewel, makkelijk klagen.

Dus dat heeft niks te maken met dat ik zou denken dat je een trainer van PSV niet mag bekritiseren, of dingen die je niet snapt niet mag bespreken.
Nogmaals, ik vind dat je er in overdrijft.
 
Net t interview van Veronica gezien met Nijhuis. Vervelend toontje daar ook in. Die man kan blijkbaar ook niet gewoon reageren zonder populistisch te worden.

ik vond hem tijdens de wedstrijd zo fluiten dat het vooral moest lijken dat hij niet PSV als topclub bevoordeelt. Misschien is dat wel wat hij steeds wil. Dat hij ook nu weer duidelijke overtredingen laat doorgaan met name op Gakpo is niet te volgen. Daar mag Schmidt best wat van zeggen. De nooit meer willen spreken uitspraak is wat flauw en onnodig.
Eens. Dat laatste moet je - zelfs wanneer je nog hoog in je emotie zit vlak na de wedstrijd - gewoon weglaten. Kritiek mag.
 
Gebash? Kijk dat is dus het probleem. Als ik de zaken die jij ook wel eens niet begrijpt wel bespreek, dan is dat voor jou gebash. Ik noem en het systeem van hem wat niemand begrijpt, het spel, de wissels enz plus dat ik zijn gedrag en uitspraken benoem. Dat vind ik te veel bij elkaar. Dan denk ik, eerst presteren, PSV mooi laten spelen en je spelers beter maken, en dan pas andere zaken. Je noemt dit alles bashen. Prima dat jij de dingen die je zelf ook niet van hem snapt, niet benoemt of wil benoemen omdat jij misschien denkt dat we een PSV trainer niet moeten bekritiseren. Maar noem het bespreekbaar maken daarvan geen bashen.
Precies, het is de volgorde: eerst presteren en acceptabel voetbal spelen, daarna als dat er is, kan de trainer z’n aandacht geven aan allerlei randzaken zoals de arbitrage, het veld, blessures, de media etc. Anderson, zoals nu, lijkt het op zoeken naar excuses en is het een beetje triest, een topclub onwaardig
 
Precies, het is de volgorde: eerst presteren en acceptabel voetbal spelen, daarna als dat er is, kan de trainer z’n aandacht geven aan allerlei randzaken zoals de arbitrage, het veld, blessures, de media etc. Anderson, zoals nu, lijkt het op zoeken naar excuses en is het een beetje triest, een topclub onwaardig
Arbitrage is ook gewoon veranderd. De VAR is er niet voor niets gekomen. Te vaak bleken beslissingen achteraf onjuist. Nu met de VAR lopen we weer tegen nieuwe problemen aan. Ik snap best dat het met alle moderne technologieën (je ziet ook Ten Hag op de bank even op de iPad de situatie terugkijken) lastiger is geworden om scheidsrechter te zijn. Iedereen kijkt mee. Wat me vooral stoort aan Nijhuis is niet eens zozeer zijn stijl van fluiten. Die bevalt me eigenlijk wel. Wat me stoort is dat hij na een fout of dubieuze beslissing bij VI aan mag schuiven om de criticasters de mond te snoeren. Dat past in mijn optiek niet bij de objectiviteit die het scheidsrechterscorps uit moet stralen.
 
Precies, het is de volgorde: eerst presteren en acceptabel voetbal spelen, daarna als dat er is, kan de trainer z’n aandacht geven aan allerlei randzaken zoals de arbitrage, het veld, blessures, de media etc. Anderson, zoals nu, lijkt het op zoeken naar excuses en is het een beetje triest, een topclub onwaardig
In de praktijk zou da5 betekenen dat je dus nooit wat mag zeggen. Zou prettig zijn voor Basje.
 
Het bashen slaat op je opmerking van 'makkelijk geklaagd' mbt MvB.
En ik vind dat je spijkers op laag water zoekt mbt Schmidt. Oftewel, makkelijk klagen.

Dus dat heeft niks te maken met dat ik zou denken dat je een trainer van PSV niet mag bekritiseren, of dingen die je niet snapt niet mag bespreken.
Nogmaals, ik vind dat je er in overdrijft.
Soms maken anderen dingen bespreekbaar die je zelf ook (deels) dacht. Laat ze, zou ik zeggen ipv te roepen dat ze makkelijk klagen, bashen of overdrijven. Of kom met tegenargumenten die inhoudelijk zijn zoals bijvoorbeeld het spel, de wissels, het systeem enz als je die wel kunt verklaren. Of als je bepaalde uitspraken wel begrijpt omdat ze in een bepaalde context zijn gezegd etc. Maar een etiket plakken op mensen hun mening werkt niet althans niet bij mij zoals je merkt.
 
Zoals Trump de verkiezingsfraude ook bespreekbaar maakte?:unsure: Ah! Nu snap ik 'm...:drool:


:maniac:
Ik wou eigenlijk bij de post waarbij werd gezegd dat ik makkelijk klaagde nog schrijven: ah makkelijk klagen, Schmidt en ik vinden elkaar daarin wel hoor:ROFL::grin:
 
Soms maken anderen dingen bespreekbaar die je zelf ook (deels) dacht. Laat ze, zou ik zeggen ipv te roepen dat ze makkelijk klagen, bashen of overdrijven. Of kom met tegenargumenten die inhoudelijk zijn zoals bijvoorbeeld het spel, de wissels, het systeem enz als je die wel kunt verklaren. Of als je bepaalde uitspraken wel begrijpt omdat ze in een bepaalde context zijn gezegd etc. Maar een etiket plakken op mensen hun mening werkt niet althans niet bij mij zoals je merkt.
Tja, maar valt er niet altijd wat te klagen? Ik denk dat in jou ogen de laatste goede trainer van ons Guus moet zijn geweest. En daarvoor misschien Gerets. Begrijp me goed, ik heb ook vaak kritiek(vooral in het stadion) maar als er iets positiefs te vinden is benoem ik dat ook! Nu vind ik dat Roger echt wel wat positieve dingen heeft laten zien. Zoals met vlagen goed voetbal(lang geleden) overwintering in ff EL (je zal wel zeggen; makkelijke poule. Maar dat gaat er bij mij niet in na jaren lang misère) en er zijn echt wel goede spelers gehaald dankzij hem. Ook het rouleren bevalt mij prima, als je ziet wat voor 2e seizoenshelft de spelers voor de kiezen krijgen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan