Rusland

Vedette

Eid al Fitr-expert
Toch denk ik soms dat je het juist met types als Putin op scherp moet zetten. De huidige reacties van Biden en co. doen best veel denken aan die van Chamberlain en Daladier toen Hitler Sudetenland annexeerde. Appeasement to the max. We zijn helemaal niet bang voor Rusland. Met 1 druk op de knop is Rusland weg. We zijn bang voor het land dat de hele wereld al een poosje controleert en maar geen kleur bekent in deze kwestie.

Helaas is dat het MAD scenario. Mutually assured destruction. Ja, wij kunnen Rusland van de kaart vegen. Ze hebben dan wel voldoende tijd voor een tegenaanval en zij hebben ook zo'n 5000 kernwapens. Dat zullen ze waarschijnlijk ook doen. Die hou je niet allemaal tegen. Tel daarbij op dat het ook een globaal probleem zou zijn (nucleaire fallout) en daarmee is die 1 druk op de knop optie in één keer van tafel.

Ik vind trouwens het Westen redelijk onwrikbaar in hun steun. Ze houden zich niet zo afzijdig als de Westerse mogendheden in de jaren 30 van de vorige eeuw. We willen alleen geen troepen laten meevechten en dat stukje snap ik in deze fase nog wel. Het conflict tussen Rusland en Oekraïne is niet van dit jaar.

Weltmeister

Bondscoach
Helaas is dat het MAD scenario. Mutually assured destruction. Ja, wij kunnen Rusland van de kaart vegen. Ze hebben dan wel voldoende tijd voor een tegenaanval en zij hebben ook zo'n 5000 kernwapens. Dat zullen ze waarschijnlijk ook doen. Die hou je niet allemaal tegen. Tel daarbij op dat het ook een globaal probleem zou zijn (nucleaire fallout) en daarmee is die 1 druk op de knop optie in één keer van tafel.

Ik vind trouwens het Westen redelijk onwrikbaar in hun steun. Ze houden zich niet zo afzijdig als de Westerse mogendheden in de jaren 30 van de vorige eeuw. We willen alleen geen troepen laten meevechten en dat stukje snap ik in deze fase nog wel. Het conflict tussen Rusland en Oekraïne is niet van dit jaar.

Dat moet je niet willen, al vreest de fatalist in mij dat er toch een keer een gek gaat schieten met gif. Vlak na het WK van 2014 schoten ze een vliegtuig uit de lucht en annexeerden ze de Krim. Ik vind het allemaal nogal neigen naar het kind dat het hardste dramt de zin geven, met een paar sancties die vooral de rest van Europa treffen.

Buitenspelgoal

Assistent Coach
Rusland, een land wat trots is op zijn massamoordenaar. Wat moet je daar van verwachten? Precies, meer van hetzelfde. Ze “redden” de Oekraïners van de nazi’s door ze met -20 in de kou te zetten zonder elektriciteit, verwarming of drinkwater. :braak:
Nee nee nee, dat is allemaal om ze te redden van het tirannieke westen met hun gevaarlijke ideeën als democratie, mensenrechten en vrijheid om te zijn wie je bent!

J.B.

Grootste PSV-kenner 2022
Rusland, een land wat trots is op zijn massamoordenaar. Wat moet je daar van verwachten? Precies, meer van hetzelfde. Ze “redden” de Oekraïners van de nazi’s door ze met -20 in de kou te zetten zonder elektriciteit, verwarming of drinkwater. :braak:
Nazis die anderen nazi`s noemen. Waar hebben we dat eerder gezien..

Sneeuwvlok2

Aanvoerder
Hoe vordert het onderzoek naar de twee raketten die in Polen zijn ontploft? Ik hoor of lees er niets meer over na de eerdere ophef.

Der Jaufe

Internationale Legende
Hoe vordert het onderzoek naar de twee raketten die in Polen zijn ontploft? Ik hoor of lees er niets meer over na de eerdere ophef.
Nou, dan zijn ze vast nog aan het onderzoeken of de laatste hypothese, Russische raket, afgevuurd door Oekraïne juist is. Kan mij voorstellen dat dit ff in beslag neemt aangezien de waarheid als 1e sterft in een oorlog.

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
Nou, dan zijn ze vast nog aan het onderzoeken of de laatste hypothese, Russische raket, afgevuurd door Oekraïne juist is. Kan mij voorstellen dat dit ff in beslag neemt aangezien de waarheid als 1e sterft in een oorlog.

Laatste wat ik kan vinden is dat n hoge luchtmachtpersoon t beschrijft als dat het waarschijnlijk n ukraiense afweerraket als ik bovenstaande lees? Vrijwel zeker dat t om luchtafweerraketten gaat overigens, die stellen scherp/hun doel meestal aan de hand van de hitte-signatuur van n inkomende rakket. Of, zoals hier, een groot (warm) stuk landbouwgereedschap in in verder leeg (koud) veld.

rico

Trainer Coach
Houden zo, ik denk ook dat we er niet zo heel veel van zullen horen. Niemand wil een oorlog NAVO-Rusland, behalve Oekraine uiteraard.

J.B.

Grootste PSV-kenner 2022
Houden zo, ik denk ook dat we er niet zo heel veel van zullen horen. Niemand wil een oorlog NAVO-Rusland, behalve Oekraine uiteraard.
Dat we er niets van horen wil niet zeggen dat de Navo niets doet. Er worden in ieder geval lange afstandsraketten geleverd die Russische doelen kunnen raken die eerder buiten bereik lagen. Verder is het in niemands belang om de boel onnodig te laten escaleren, wetende dat Rusland dit toch wel gaat verliezen. Maar ik ben benieuwd of men nog zo koel blijft als er weer een raker op navo gebied terecht gaat komen..

Sneeuwvlok2

Aanvoerder
Dat we er niets van horen wil niet zeggen dat de Navo niets doet. Er worden in ieder geval lange afstandsraketten geleverd die Russische doelen kunnen raken die eerder buiten bereik lagen. Verder is het in niemands belang om de boel onnodig te laten escaleren, wetende dat Rusland dit toch wel gaat verliezen. Maar ik ben benieuwd of men nog zo koel blijft als er weer een raker op navo gebied terecht gaat komen..
Verliezen wat is daar de definitie van? Volgens mij zijn er alleen maar verliezers; Oekraïne wordt verwoest en vele levens, Het westen zit met een economie in een dal met torenhoge inflatie waar rechts populisme opkomt, Rusland zijn economie op zijn kont en vele levens verloren. Nee de propaganda van het westen dat Rusland alleen maar kan verliezen slaat nergens op iedereen is verliezer behalve de rijke elite.

Der Jaufe

Internationale Legende
Verliezen wat is daar de definitie van? Volgens mij zijn er alleen maar verliezers; Oekraïne wordt verwoest en vele levens, Het westen zit met een economie in een dal met torenhoge inflatie waar rechts populisme opkomt, Rusland zijn economie op zijn kont en vele levens verloren. Nee de propaganda van het westen dat Rusland alleen maar kan verliezen slaat nergens op iedereen is verliezer behalve de rijke elite.
Dat Rusland alleen maar kan verliezen betekend niet dat ze de enige verliezer zijn.

J.B.

Grootste PSV-kenner 2022
Rusland heeft niet alleen de oorlog verloren. Door hun actie breidt de navo zich uit met Zweden en Finland en is hun belangrijkste export product (gas) niet meer hun verdienmodel mbt westerse klanten. Inmiddels wordt Oekraïne financieel gesteund en zal ironisch genoeg de 300 miljard aan gelden dat Rusland misloopt aan sancties gestopt worden in een fonds wat bedoelt is voor de wederopbouw van Oekraïne. Rusland staat totaal buitenspel, en dat weet Putin wiens middelen opraken. Mooi om te zien dat Oekraïne juist meer motivatie heeft uiteindelijk bij de eu te komen. Rusland heeft geen enkel doel bereikt dusja, zoals vorig jaar al voorspelt de grote verliezer. Moet je daar medelijden mee hebben? Totaal niet.

Bovenaan Onderaan