Rusland

Hoe vordert het onderzoek naar de twee raketten die in Polen zijn ontploft? Ik hoor of lees er niets meer over na de eerdere ophef.
 
Hoe vordert het onderzoek naar de twee raketten die in Polen zijn ontploft? Ik hoor of lees er niets meer over na de eerdere ophef.
Nou, dan zijn ze vast nog aan het onderzoeken of de laatste hypothese, Russische raket, afgevuurd door Oekraïne juist is. Kan mij voorstellen dat dit ff in beslag neemt aangezien de waarheid als 1e sterft in een oorlog.
 
Nou, dan zijn ze vast nog aan het onderzoeken of de laatste hypothese, Russische raket, afgevuurd door Oekraïne juist is. Kan mij voorstellen dat dit ff in beslag neemt aangezien de waarheid als 1e sterft in een oorlog.

Laatste wat ik kan vinden is dat n hoge luchtmachtpersoon t beschrijft als dat het waarschijnlijk n ukraiense afweerraket als ik bovenstaande lees? Vrijwel zeker dat t om luchtafweerraketten gaat overigens, die stellen scherp/hun doel meestal aan de hand van de hitte-signatuur van n inkomende rakket. Of, zoals hier, een groot (warm) stuk landbouwgereedschap in in verder leeg (koud) veld.
 
Hoe vordert het onderzoek naar de twee raketten die in Polen zijn ontploft? Ik hoor of lees er niets meer over na de eerdere ophef.
Houden zo, ik denk ook dat we er niet zo heel veel van zullen horen. Niemand wil een oorlog NAVO-Rusland, behalve Oekraine uiteraard.
 
Houden zo, ik denk ook dat we er niet zo heel veel van zullen horen. Niemand wil een oorlog NAVO-Rusland, behalve Oekraine uiteraard.
Dat we er niets van horen wil niet zeggen dat de Navo niets doet. Er worden in ieder geval lange afstandsraketten geleverd die Russische doelen kunnen raken die eerder buiten bereik lagen. Verder is het in niemands belang om de boel onnodig te laten escaleren, wetende dat Rusland dit toch wel gaat verliezen. Maar ik ben benieuwd of men nog zo koel blijft als er weer een raker op navo gebied terecht gaat komen..
 
Dat we er niets van horen wil niet zeggen dat de Navo niets doet. Er worden in ieder geval lange afstandsraketten geleverd die Russische doelen kunnen raken die eerder buiten bereik lagen. Verder is het in niemands belang om de boel onnodig te laten escaleren, wetende dat Rusland dit toch wel gaat verliezen. Maar ik ben benieuwd of men nog zo koel blijft als er weer een raker op navo gebied terecht gaat komen..
Verliezen wat is daar de definitie van? Volgens mij zijn er alleen maar verliezers; Oekraïne wordt verwoest en vele levens, Het westen zit met een economie in een dal met torenhoge inflatie waar rechts populisme opkomt, Rusland zijn economie op zijn kont en vele levens verloren. Nee de propaganda van het westen dat Rusland alleen maar kan verliezen slaat nergens op iedereen is verliezer behalve de rijke elite.
 
Verliezen wat is daar de definitie van? Volgens mij zijn er alleen maar verliezers; Oekraïne wordt verwoest en vele levens, Het westen zit met een economie in een dal met torenhoge inflatie waar rechts populisme opkomt, Rusland zijn economie op zijn kont en vele levens verloren. Nee de propaganda van het westen dat Rusland alleen maar kan verliezen slaat nergens op iedereen is verliezer behalve de rijke elite.
Dat Rusland alleen maar kan verliezen betekend niet dat ze de enige verliezer zijn.
 
Verliezen wat is daar de definitie van? Volgens mij zijn er alleen maar verliezers; Oekraïne wordt verwoest en vele levens, Het westen zit met een economie in een dal met torenhoge inflatie waar rechts populisme opkomt, Rusland zijn economie op zijn kont en vele levens verloren. Nee de propaganda van het westen dat Rusland alleen maar kan verliezen slaat nergens op iedereen is verliezer behalve de rijke elite.
Rusland heeft niet alleen de oorlog verloren. Door hun actie breidt de navo zich uit met Zweden en Finland en is hun belangrijkste export product (gas) niet meer hun verdienmodel mbt westerse klanten. Inmiddels wordt Oekraïne financieel gesteund en zal ironisch genoeg de 300 miljard aan gelden dat Rusland misloopt aan sancties gestopt worden in een fonds wat bedoelt is voor de wederopbouw van Oekraïne. Rusland staat totaal buitenspel, en dat weet Putin wiens middelen opraken. Mooi om te zien dat Oekraïne juist meer motivatie heeft uiteindelijk bij de eu te komen. Rusland heeft geen enkel doel bereikt dusja, zoals vorig jaar al voorspelt de grote verliezer. Moet je daar medelijden mee hebben? Totaal niet.
 
Dat we er niets van horen wil niet zeggen dat de Navo niets doet. Er worden in ieder geval lange afstandsraketten geleverd die Russische doelen kunnen raken die eerder buiten bereik lagen. Verder is het in niemands belang om de boel onnodig te laten escaleren, wetende dat Rusland dit toch wel gaat verliezen. Maar ik ben benieuwd of men nog zo koel blijft als er weer een raker op navo gebied terecht gaat komen..
Koel blijven? Ach. De NAVO heeft er 0 belang bij om te escaleren nav. een paar verdwaalde raketten die vlak over de Poolse grens in een of ander boeren gehucht zijn beland. Het is vooralsnog een incident en niets van waarde is er mee geraakt. Dat zal de NAVO een worst wezen en artikel 5 in geen gevallen triggeren, al zou het van Rusland komen. Denk dat de afkomst of niet bewezen gaat worden of in het geval van een door Rusland afgevuurde raket in de doofpot gaat. Zo lang Rusland er niet meer afschiet op NAVO gebied is er geen patroon annex bewijs dat Rusland zelf verder wilt escaleren en is escaleren voor de NAVO ook totaal niet interessant. Zowel NAVO als Rusland zijn doodsbang voor een wereldoorlog. Ook als er weer een keer een raketje over de grens valt komt NAVO niet in verdere actie buiten spierballentaal. Zo lang er geen belangrijke doelwitten/voorzieningen worden aangevallen en het allemaal rond de grens gebeurt escaleert er weinig.
 
Twee doden, he. :maniac:
Ik beredeneer vanuit de NAVO. Twee willekeurige mensen in een boerengehucht zijn geen globale escalatie waard. Kut voor die mensen, maar die hebben weinig waarde voor de keuze om te escaleren. Als er een raket op een bewoond gebied verder het land in wordt geschoten en er vallen slachtoffers (of überhaupt zonder slachtoffers) wordt het een heel ander verhaal, of als er structureler raketten vlak over de grens komen; patronen. Dat er 2 doden vielen zal weinig aan de 'incident' status van dit voorval veranderen.
 
Ik beredeneer vanuit de NAVO. Twee willekeurige mensen in een boerengehucht zijn geen globale escalatie waard. Kut voor die mensen, maar die hebben weinig waarde voor de keuze om te escaleren. Als er een raket op een bewoond gebied verder het land in wordt geschoten en er vallen slachtoffers (of überhaupt zonder slachtoffers) wordt het een heel ander verhaal, of als er structureler raketten vlak over de grens komen; patronen. Dat er 2 doden vielen zal weinig aan de 'incident' status van dit voorval veranderen.

Het zal zeker als incident worden weggezet. Ook omdat het er kennelijk erg op lijkt dat het een verdwaalde luchtafweer raket was. Ik vond je keuze voor "niks van waarde" gewoon een, uh. Aparte omschrijving. :maniac:
 
Het zal zeker als incident worden weggezet. Ook omdat het er kennelijk erg op lijkt dat het een verdwaalde luchtafweer raket was. Ik vond je keuze voor "niks van waarde" gewoon een, uh. Aparte omschrijving. :maniac:
Tja, het ene moment spreekt ie over raketten, dan weer over patronen, das ook een ander kaliber dacht ik :maniac:
 
Koel blijven? Ach. De NAVO heeft er 0 belang bij om te escaleren nav. een paar verdwaalde raketten die vlak over de Poolse grens in een of ander boeren gehucht zijn beland.
De ironie is wel, was er een verdwaalde raket op Russisch gebied geland dan had onze borderliner Putin dit wel gezien als directe aanval. Gelukkig zijn wij wat verstandiger.

Overigens zijn er, zoals gezegd, wel onschuldige doden gevallen. Maar blijkbaar maakt dat niet zoveel uit..
 
De ironie is wel, was er een verdwaalde raket op Russisch gebied geland dan had onze borderliner Putin dit wel gezien als directe aanval. Gelukkig zijn wij wat verstandiger.

Overigens zijn er, zoals gezegd, wel onschuldige doden gevallen. Maar blijkbaar maakt dat niet zoveel uit..
Dat zal voor de NAVO niet veel uitmaken nee, afgezet tegen de gigantische gevolgen (wereldoorlog). Die gaan over 2 levens aan de grens geen wereldoorlog beginnen.
 
Dat zal voor de NAVO niet veel uitmaken nee, afgezet tegen de gigantische gevolgen (wereldoorlog). Die gaan over 2 levens aan de grens geen wereldoorlog beginnen.
Zeker niet omdat het om twee boeren gaat. Waren het Joden geweest was er wel een andere reactie geweest. Kut KNJB!
 
Dat zal voor de NAVO niet veel uitmaken nee, afgezet tegen de gigantische gevolgen (wereldoorlog). Die gaan over 2 levens aan de grens geen wereldoorlog beginnen.
Maar het kan wel een reden zijn om manschappen naar Oekraine te sturen om de boel te `verdedigen`. Als er nog zoiets gaat gebeuren (een zogenaamde verdwaalde raket op Navo gebied) mag je dat niet uitsluiten. Zolang er niet op Russisch grondgebied wordt aangevallen is dat dus geen directe aanval op Putin of zn land.
 
Maar het kan wel een reden zijn om manschappen naar Oekraine te sturen om de boel te `verdedigen`. Als er nog zoiets gaat gebeuren (een zogenaamde verdwaalde raket op Navo gebied) mag je dat niet uitsluiten. Zolang er niet op Russisch grondgebied wordt aangevallen is dat dus geen directe aanval op Putin of zn land.
Waar heb je het over? Er zijn al genoeg doelen getroffen aan de Russiche zijde van de grens, sinds Maart/April?
Voornamelijk militaire infrastructuur, trainingskampen, depots en logistieke faciliteiten net over de grens? Er zijn geen manschappen de grens overgegaan om op Russiche bodem gebied in te nemen. Maar dat er aan de russische zijde nooit wat gebeurd klopt natuurlijk niet. Zijn overigens aan Russische zijde van de grens meer mensen omgekomen door eigen vuur, zoals haperende vliegtuigen/helicopters die neerstorten of wapentuig dat verkeerd gebruikt word of onbetrouwbaar bleek. Plus een paar incidenten met Russische gemobiliseerden die om zich heen gingen schieten geloof ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan