Rusland

Vedette

Eid al Fitr-expert
Want zij hebben wel troepen in Oekraïne?

Ik snap hem ook niet helemaal. Het VK doet volgens mij niet zoveel meer? En sowieso is het ook wel een NAVO hulpactie, alleen Finland zit daar niet bij.

VK en Estland/Finland leveren wapens, geld en intelligence. Net als de rest. Finland zonder NAVO bescherming maar wel andere bondgenoten. Vooruit, het VK heeft hardop uitgesproken Zweden en Finland te zullen verdedigen. Maar dat hebben de VS en Duitsland ook gezegd. En ik meen dat ook de NAVO in z'n totaliteit heeft aangegeven bescherming te overwegen tot de toetreding.

-040-

Assistent Bondscoach
Ik snap hem ook niet helemaal. Het VK doet volgens mij niet zoveel meer? En sowieso is het ook wel een NAVO hulpactie, alleen Finland zit daar niet bij.

VK en Estland/Finland leveren wapens, geld en intelligence. Net als de rest. Finland zonder NAVO bescherming maar wel andere bondgenoten. Vooruit, het VK heeft hardop uitgesproken Zweden en Finland te zullen verdedigen. Maar dat hebben de VS en Duitsland ook gezegd. En ik meen dat ook de NAVO in z'n totaliteit heeft aangegeven bescherming te overwegen tot de toetreding.
Het is denk ik ook met name de retoriek. Johnson die naar Kiev gaat en zegt pal achter Oekraïne te staan en Rutte die zegt dat we natuurlijk niet kunnen stoppen met russische energie.

Mikasa

Internationale Legende

De EU heeft ook gewoon zo’n bepaling. Dus die bescherming was er al.

Vedette

Eid al Fitr-expert
De EU heeft ook gewoon zo’n bepaling. Dus die bescherming was er al.

Dat zei je vorige keer ook al, maar da's dus niet zo'n gegeven. Het militaire gedeelte in de EU leunt vooral op de NAVO. Niet zozeer de EU.

-040-

Assistent Bondscoach
Dat zei je vorige keer ook al, maar da's dus niet zo'n gegeven. Het militaire gedeelte in de EU leunt vooral op de NAVO. Niet zozeer de EU.

Dat men de toorn van Rusland wil riskeren met hun NAVO-aanvraag geeft wel aan dat de EU niet dezelfde bescherming biedt.

Vedette

Eid al Fitr-expert
Dat men de toorn van Rusland wil riskeren met hun NAVO-aanvraag geeft wel aan dat de EU niet dezelfde bescherming biedt.

Precies. Dan had de EU inmiddels wel iets gezegd in de trant van, an attack on one is an attack on all. :geek:

De hulp die EU lidstaten elkaar moeten bieden is bewust vaag gelaten, zodat landen die van oudsher op militair vlak neutraal zijn... kom, noem er eens 2.. Zweden en Finland.. op andere manieren hulp kunnen bieden.

Derksen

Aanvoerder
De sancties werken weer optimaal, we straffen hun en hebben ons zelf er mee

8db5496c46322b9e9e1add0c21830d4b.png

Phillip Cocu

Bondscoach

Boek, boek, boek!

Of je leest het origineel waarvan Orwell zoveel heeft overgenomen dat 1984 eigenlijk gewoon plagiaat is: Jevgeni Zamjatin - Wij.
Misschien een beetje laat maar inmiddels het boek uitgelezen. Een enorm goed, maar ook ziek en triest. Ik kreeg er bijna een paar tranen door. Ik twijfel of ik "dubbeldenk" goed heb begrepen. Je denkt aan twee verschillende dingen, en dat is verboden volgens de nieuwspraak regels? En is Winston uiteindelijk nu echt gelukkig geworden? En die scène met die ratten was echt creepy, voor hem de ratten. Voor een ander iets anders wat beangstigend is

Het artikel vind ik vrij ingewikkeld, mede omdat ik niet zo goed thuis ben in die wereld en de personen die genoemd worden. Ik weet niet of ik het goed heb begrepen maar de rode draad zou zijn dat het westen ook niet altijd vrijuit gaat?

J.B.

Trainer Coach
Ondertussen blijkt dat Rusland voor het eerst in 104 jaar de renteschuld niet kan voldoen. Sancties hebben dus toch effect. Importeer op goud is ook rond als ik het goed begrijp. Mooi. Afkappen van de economie mbt westen. En wanneer flikkeren we ze uit het Swift systeem? Doorpakken nu

Mikasa

Internationale Legende
Ondertussen blijkt dat Rusland voor het eerst in 104 jaar de renteschuld niet kan voldoen. Sancties hebben dus toch effect. Importeer op goud is ook rond als ik het goed begrijp. Mooi. Afkappen van de economie mbt westen. En wanneer flikkeren we ze uit het Swift systeem? Doorpakken nu
Dan kunnen ze hun schulden helemaal niet betalen?

J.B.

Trainer Coach
Turkije laat de bezwaren tegen toetreden Zweden en Finland mbt navo varen.
Was dit wat Putin bedoelde toen hij de navo uit elkaar wilde spelen? Oekraïne versneld eu lid, Finland en Zweden bij de navo.
De boemerang van Vladimir..

Vedette

Eid al Fitr-expert
Turkije laat de bezwaren tegen toetreden Zweden en Finland mbt navo varen.
Was dit wat Putin bedoelde toen hij de navo uit elkaar wilde spelen? Oekraïne versneld eu lid, Finland en Zweden bij de navo.
De boemerang van Vladimir..

De militaire knappe koppen in de VS hebben inmiddels "uitgesproken" (zag een artikel headline op CNN) dat ze niet denken dat Oekraïne alles kan terug veroveren. Heeft ie toch ergens z'n zin mee, als dat klopt.

Derksen

Aanvoerder
Een burgerdoelen bombarderen met alleen het doel om angst aan te jagen. Dat noem je gewoon terrorisme. :mad: :braak:

Ik denk echt 99% zeker dat de gasten op het veld een stad te horen krijgen + bombardeer het, of het dan op een winkelcentrum, dierentuin of op het strand er naast komt is totale geluk of pech voor de mensen daar. Je hebt een selectief groepje wat artilleriesteun verleent aan de gasten voorin aan de hand van coördinaten enzo, maar de linie er achter is er puur voor de massavernietiging en die knallen gewoon op de aangewezen stad

-040-

Assistent Bondscoach
Ik denk echt 99% zeker dat de gasten op het veld een stad te horen krijgen + bombardeer het, of het dan op een winkelcentrum, dierentuin of op het strand er naast komt is totale geluk of pech voor de mensen daar. Je hebt een selectief groepje wat artilleriesteun verleent aan de gasten voorin aan de hand van coördinaten enzo, maar de linie er achter is er puur voor de massavernietiging en die knallen gewoon op de aangewezen stad
Dat winkelcentrum lag dus niet in een gebied waar strijd werd geleverd.

Bovenaan Onderaan