PSV Nieuws Algemeen

Ik lees weer diverse berichten over een nieuw, 'futuristisch' stadion bij de Brainport campus 'wellicht over de A2 heen'.
Ik begrijp de moeilijkheden om het stadion ter plekke uit te breiden, maar het stadion uit Strijp - en uit de stad - te halen zou een historische fout zijn. Ik vrees het Arena-scenario van een zielloze bak beton aan de rand van de stad. Het is zó bijzonder om een grote club nog echt in de wijk te hebben. Laten we dat ajb zo laten.
 
Ik lees weer diverse berichten over een nieuw, 'futuristisch' stadion bij de Brainport campus 'wellicht over de A2 heen'.
Ik begrijp de moeilijkheden om het stadion ter plekke uit te breiden, maar het stadion uit Strijp - en uit de stad - te halen zou een historische fout zijn. Ik vrees het Arena-scenario van een zielloze bak beton aan de rand van de stad. Het is zó bijzonder om een grote club nog echt in de wijk te hebben. Laten we dat ajb zo laten.
Het “voordeel” van de Meer, stadion Groningen en ook de Kuip was dat die stadions totaal niet meer bij de tijd waren of zelfs totaal op waren. Het PSV-stadion is daarvoor nog veel te nieuw. Bepaalde delen behoren tot de nieuwste stadiondelen van de eredivisie. We hebben hier te maken met een ”sunk cost fallacy” die voor ons goed uitpakt.

We hebben pas iets te vrezen als de gemeente Eindhoven, de provincie Brabant en de nodige ondernemingen gaan investeren in een multifunctioneel stadion (voor bijvoorbeeld een voetbalclub en de Eindhovense Rugbyclub) gebouwd op een door de overheid betaald transferium.
 
Het “voordeel” van de Meer, stadion Groningen en ook de Kuip was dat die stadions totaal niet meer bij de tijd waren of zelfs totaal op waren. Het PSV-stadion is daarvoor nog veel te nieuw. Bepaalde delen behoren tot de nieuwste stadiondelen van de eredivisie. We hebben hier te maken met een ”sunk cost fallacy” die voor ons goed uitpakt.

We hebben pas iets te vrezen als de gemeente Eindhoven, de provincie Brabant en de nodige ondernemingen gaan investeren in een multifunctioneel stadion (voor bijvoorbeeld een voetbalclub en de Eindhovense Rugbyclub) gebouwd op een door de overheid betaald transferium.
Goede post! Is dat niet het waanidee van Feyenoord City all over again? En dan is Eindhoven nog 'ns een stuk kleiner dan Rotterdam.

Maar ik kan me wel voorstellen dat de gemeente aast op de lap grond onder het stadion, wat ze immers al in bezit hebben door de infame grond deal. De stad zoekt op langere termijn een connectie tussen Strijp-s en de binnenstad, waarbij het stadion wordt gezien als een sta-in-de-weg. Maar er moeten toch meer creatieve oplossingen zijn dan het stadion slopen... Dat is toch ondenkbaar. Hell, het Evoluon stond jaren leeg zonder dat iemand aan slopen dacht. Sommige dingen doe je gewoon niet.
 
Goede post! Is dat niet het waanidee van Feyenoord City all over again? En dan is Eindhoven nog 'ns een stuk kleiner dan Rotterdam.

Maar ik kan me wel voorstellen dat de gemeente aast op de lap grond onder het stadion, wat ze immers al in bezit hebben door de infame grond deal. De stad zoekt op langere termijn een connectie tussen Strijp-s en de binnenstad, waarbij het stadion wordt gezien als een sta-in-de-weg. Maar er moeten toch meer creatieve oplossingen zijn dan het stadion slopen... Dat is toch ondenkbaar. Hell, het Evoluon stond jaren leeg zonder dat iemand aan slopen dacht. Sommige dingen doe je gewoon niet.
Daarom wordt het meestal vaker geïnitieerd door bouwers, ontwikkelaars en beleggers dan door een club. En wij als fans zijn meer dan tevreden met eventueel een paar stoeltjes erbij in het huidig stadion.
En misschien moeten we dat allegaartje aan bouwstijlen maar omarmen. Het is als een boerenerf. Het begint met een boerderij die wel een duidelijke gedachte en vorm heeft, en daarna wordt er aan- en bijgebouwd zoals het uitkomt. Een echt boerenstadion dus. ;)
 
Goede post! Is dat niet het waanidee van Feyenoord City all over again? En dan is Eindhoven nog 'ns een stuk kleiner dan Rotterdam.

Maar ik kan me wel voorstellen dat de gemeente aast op de lap grond onder het stadion, wat ze immers al in bezit hebben door de infame grond deal. De stad zoekt op langere termijn een connectie tussen Strijp-s en de binnenstad, waarbij het stadion wordt gezien als een sta-in-de-weg. Maar er moeten toch meer creatieve oplossingen zijn dan het stadion slopen... Dat is toch ondenkbaar. Hell, het Evoluon stond jaren leeg zonder dat iemand aan slopen dacht. Sommige dingen doe je gewoon niet.
Hear, hear.
Er is trouwens al genoeg moois gesloopt in deze stad waar teveel lelijks voor terug gekomen is.
Frederiklaan for ever zou ik zeggen als het om het Philips Sportpark, inmiddels Stadion gaat.
 
Ik lees weer diverse berichten over een nieuw, 'futuristisch' stadion bij de Brainport campus 'wellicht over de A2 heen'.
Ik begrijp de moeilijkheden om het stadion ter plekke uit te breiden, maar het stadion uit Strijp - en uit de stad - te halen zou een historische fout zijn. Ik vrees het Arena-scenario van een zielloze bak beton aan de rand van de stad. Het is zó bijzonder om een grote club nog echt in de wijk te hebben. Laten we dat ajb zo laten.

Ze kunnen de Philips route ook nemen en naar Amsterdam verhuizen... Men staat er in Eindhoven niet om bekend om zorgvuldig met de cultuurhistorie om te gaan.
 
Ze kunnen de Philips route ook nemen en naar Amsterdam verhuizen... Men staat er in Eindhoven niet om bekend om zorgvuldig met de cultuurhistorie om te gaan.
Klopt, zo zijn er in het centrum zonder pardon al heel wat prachtige oude panden tegen de vlakte gegaan om plaats te maken voor zielloze brutalistische betonblokken. Maar laatst is er dus een zo'n lelijk ding, de Van Mierlo Bank , tegen de vlakte gegaan aan het stadhuisplein, en nu hebben ze wel delen intact gehouden (ook de begane grond van de hondslelijke ABN Amro bank die er tegenaan geplakt zat) want het zou een cultuurhistorische waarde hebben :lmao::FP: Elke keer als ik daar voorbij kom denk ik, waarom deze lelijke wand in stand houden? Maar goed, beter laat dan nooit enig historisch besef zullen we maar zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, zo zijn er in het centrum zonder pardon al heel wat prachtige oude panden tegen de vlakte gegaan om plaats te maken voor zielloze brutalistische betonblokken. Maar laatst is er dus een zo'n lelijk ding, de Van Mierlo Bank (en ook de begane grond van de ABN Amro bank die er tegenaan geplakt zat, tegen de vlakte gegaan aan het stadhuisplein, en nu hebben ze wel delen intact gehouden want het zou een cultuurhistorische waarde hebben :lmao::FP: Elke keer als ik daar voorbij kom denk ik, waarom deze lelijke wand in stand houden? Maar goed, beter laat dan nooit enig historisch besef zullen we maar zeggen.
Ik ben een aantal jaren als vrijwilliger bezig geweest met de (oude) historie van Eindhoven en een jaar of 5 geleden teleurgesteld afgehaakt. Ik had zoveel mooie plannen en ik heb zelf veel geïnvesteerd (tijd en geld) om het verleden van Eindhoven op een moderne manier zichtbaar te maken. De gemeente liet het volledig afweten toen het project bijna af was. Ik heb toen mijn project versneld afgemaakt en gratis weggegeven en ben er helemaal mee gestopt. Ik ben zelf niet eens meer bij de onthulling van het project geweest. Eeuwig zonde, maar ja, zo lopen die dingen blijkbaar.
 
Dit was het aankondigingsfilmpje. Haastig in elkaar geknutseld om maar wat op te kunnen leveren.

Ok.. wow leuk filmpje. Het is allemaal heel moeilijk voor te stellen en zo te lezen ben jij veel langer vrijwilliger geweest dan ik. (Ik mocht af en toe mee met mijn vrouw ;))

Helaas zijn we in Eindhoven niet heel veel verder gekomen dan Marcus van Eindhoven. Wel gaaf en vreemd dat ik tijdens een keer mee helpen in het graf van Marcus heb mogen staan bij die betreffende opgraving bij de Catharina kerk. Vooral de verhalen van Nico(Arts) waren leerzaam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan