PSV - Feyenoord | Zondag 19 september | Eindstand: 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
46”D. Pröpper R. Thomas
46”E. Zahavi Y. Vertessen
46”M. Götze R. Doan
61”C. Gakpo Carlos

En ondertussen zitten Madueke en v Ginkel nog op de bank.

Ik probeer het te vergeten maar denk dat ik morgen mijn aanmelding maar doe bij Stichting Korrelatie om dit trauma te verwerken.

Mja, één iemand begrijpt dit maar en dat is nou net de eindverantwoordelijke voor het elftal.
 
46”D. Pröpper R. Thomas
46”E. Zahavi Y. Vertessen
46”M. Götze R. Doan
61”C. Gakpo Carlos

En ondertussen zitten Madueke en v Ginkel nog op de bank.

Ik probeer het te vergeten maar denk dat ik morgen mijn aanmelding maar doe bij Stichting Korrelatie om dit trauma te verwerken.
De eerste KNVB bekerwedstrijd maar verliezen, want met dit wisselwanbeleid gaan we die toch niet winnen.
Het lijkt wel een oefenwedstrijd op het trainingskamp vóór de competitie tegen een 4e klasse amateurs zoals er gewisseld is. Zonder trainer/coach had PSV deze wedstrijd gewonnen.
 
Na twee nachtjes slapen is de teleurstelling niet weg maar enigszins hanteerbaar.
Er zijn immers ergere dingen in het leven dan een afgang in het eigen stadion.

Maar wat is nu het pijnlijkst geweest?

Dat de nederlaag extra hard aankwam nu we eindelijk eens van Feijenoord dachten te gaan winnen?
Dat de spelers zo slap speelden en zonder mes tussen de tanden?
Dat de tegenstander tactisch en qua inzet ons aftroefde?
Dat Perez die azijn piste toen we van AZ wonnen, nu al in de rust juichend in de studio zat vanwege de 0-1.
Dat Gotze meteen geel kreeg voor shirtje trekken en 3 of 4 Feijenoorders voor hetzelfde vergrijp niet?
Dat zelfs ik als Schmidt fan niet elke wissel meer begreep?
Dat we op onrustbarende wijze door een ondergrens zakten?
Dat we de koppositie nu al weer kwijt zijn?

Nee, het allerpijnlijkste vond ik als PSV supporter dat in "mijn" stadion eigen supporters nota bene
tijdens het duel massaal hun coach afvielen en uitfloten.
Niet alleen Roger Schmidt maar ook de invaller die klaarstaat wordt publiekelijk vernederd.

Ik kan begrijpen dat de Oost die altijd goede en luidruchtige steun verleent aan onze jongens op het laatst
"schaam je kapot" scandeert.
Ik baal als een stekker als de drie zwijgende tribunes eenmalig hun keel opendoen voor een dergelijk
wanstaltig fluitconcert.

Morgen winnen we gewoon weer van Go Ahead Eagles verwacht ik, waardoor wij als PSV supporters
ons weer wat beter voelen , maar de schande van dat idiote fluitconcert is daarmede nog niet uitgewist.
Hopelijk leren niet alleen technische staf en spelers, maar ook de tribuneklanten in het stadion van wat
er zondagmiddag in het stadion allemaal fout ging.
 
Zonder trainer/coach had PSV deze wedstrijd gewonnen.

Das complete onzin natuurlijk, want het waren nagenoeg alle spelers die niet thuis gaven zondag.
De kritiek op Schmidt zondag is terecht. Alleen laten we niet net doen of dat het hele verhaal is.
De spelers die zeggen hier vanwege Schmidt te zijn en hem een fantastische trainer vinden hebben hem keihard laten barsten met hun optredens zondag. Zo is het óók.
 
Ik kan begrijpen dat de Oost die altijd goede en luidruchtige steun verleent aan onze jongens op het laatst
"schaam je kapot" scandeert.
Ik baal als een stekker als de drie zwijgende tribunes eenmalig hun keel opendoen voor een dergelijk
wanstaltig fluitconcert.

Morgen winnen we gewoon weer van Go Ahead Eagles verwacht ik, waardoor wij als PSV supporters
ons weer wat beter voelen , maar de schande van dat idiote fluitconcert is daarmede nog niet uitgewist.
Hopelijk leren niet alleen technische staf en spelers, maar ook de tribuneklanten in het stadion van wat
er zondagmiddag in het stadion allemaal fout ging.

En ik geef ze allemaal groot gelijk. We hebben het hier wel over een stadion dat voor het grootste gedeelte gevuld is met mensen die ondanks alles nog steeds die kaart hebben verlengd. Een kut seizoen onder Van Bommel dat half werd afgebroken en een heel seizoen waar niets bezocht werd en amper compensatie voor was (eigen keus, dat weet ik). Vervolgens sta je daar weer met zijn allen en dan leg je als team zo'n wanvertoning op de mat in de 1ste topper met publiek. Vergeet niet dat dit ook al de zoveelste niet gewonnen topper is in de afgelopen jaren he. We hebben verdomme al 5 jaar thuis niet meer van die club gewonnen. Dat is gewoon schandalig, en dat bouwt zich allemaal op. Op een gegeven moment is de maat gewoon vol hoor. Je moet als voetballer niet verwachten dat ze alleen maar voor je staan te zingen en te springen. Zondag was schandalig, dan moet je ook eens een signaal afgeven richting de groep dat dit echt niet meer kan. De volgende wedstrijd staat iedereen er weer zoals het hoort.
 
Nee, het allerpijnlijkste vond ik als PSV supporter dat in "mijn" stadion eigen supporters nota bene
tijdens het duel massaal hun coach afvielen en uitfloten.
Echt? Ik vond de wissel juist het allerpijnlijkst. Dat je je beste speler eraf haalt. Dat je eerder al creatieve spelers wisselt om renners in de ploeg te brengen. Dat een coach daarmee de handdoek in de ring gooit en de kans op de winst minimaliseert. Dat vind ik pas pijnlijk. We zijn allemaal fan, maar we kijken nu al dik een jaar aan tegen een eigenwijze trainer met net-niet resultaten.
 
Vandaag ( achter betaalmuur) op de site van VI een analyse van Pieter Zwart.
Hij relativeert hierin het wisselgedrag van Schmidt versus Slot: Slot balanceert ook op een dun draadje, door zijn smalle selectie vaak te laten spelen, volgens hem.
Hiernaast: 2 dagen rust na een Europese wedstrijd blijkt gewoonweg te kort.
 
Vandaag ( achter betaalmuur) op de site van VI een analyse van Pieter Zwart.
Hij relativeert hierin het wisselgedrag van Schmidt versus Slot: Slot balanceert ook op een dun draadje, door zijn smalle selectie vaak te laten spelen, volgens hem.
Hiernaast: 2 dagen rust na een Europese wedstrijd blijkt gewoonweg te kort.
Ik zie PSV liever winnen van Feyenoord en verliezen van de Eagles dan andersom. Hij had nu midweeks mensen rust kunnen geven. We mogen er vanuit gaan dat de Eagles wel zonder Gakpo, Götze en Madueke verslagen kunnen worden.
 
Ik zie PSV liever winnen van Feyenoord en verliezen van de Eagles dan andersom. Hij had nu midweeks mensen rust kunnen geven. We mogen er vanuit gaan dat de Eagles wel zonder Gakpo, Götze en Madueke verslagen kunnen worden.
Tsjah, ik denk dat als ook de vaste krachtten die wel speelden zo door een ondergrens zakken het niet enkel en alleen de wissels en veranderingen in basiself is hoor. Aannames en de eigen positie kiezen, een pass met juiste richting en snelheid versturen, of een duel aangaan om de bal, ligt toch echt grotendeels bij jezelf als speler. Dan maakt het niet uit of Madueke of Bruma of Doan op rechtsvoor loopt. Dus zowel de wissels en de teamstrijd waren kut, maar dat staat imo grotendeels los van dat vrijwel alle spelers gewoon een zeer beroerde pot speelden? Ik kreeg het idee dat we niet puur tactisch maar bovenal ook in de 1 op 1's de mindere waren tegen Feijenoord, en dat is zeer pijnlijk en onnodig.
 
Laatst bewerkt:
Tsjah, ik denk dat als ook de vaste krachtten die wel speelden zo door een ondergrens zakken het niet enkel en alleen de wissels en veranderingen in basiself is hoor. Aannames en de eigen positie kiezen, een pass met juiste richting en snelheid versturen, of een duel aangaan om de bal, ligt toch echt grotendeels bij jezelf als speler. Dan maakt het niet uit of Madueke of Bruma of Doan op rechtsvoor loopt. Dus zowel de wissels waren en teamstrijd waren kut, maar dat staat imo grotendeels los van dat vrijwel alle spelers gewoon een zeer beroerde pot speelden? Ik kreeg het idee dat we niet puur tactisch maar bovenal ook in de 1 op 1's de mindere waren tegen Feijenoord, en dat is zeer pijnlijk en onnodig.
Wellicht dat de PSV-ers te weinig minuten in de benen hebben? Er straalde wel enige vermoeidheid uit de ploeg, maar ik vond de wissels nogal vreemd. De basis was wel wat voor te zeggen. Ik weet ook niet of de wissels dan bijdragen aan het zelfvertrouwen van de ploeg. Het is toch echt makkelijker spelen met de vaste basis dan met invallers.

Had dan in de rust Zahavi en Götze vervangen door Vinicius en Madueke. Gakpo op de plek van Götze. Ik vond Pröpper best aardig spelen, terwijl Max echt door de ondergrens zakte. Boscagli een linie terug en Van Ginkel erin. Doan, Vertessen en Thomas. Man, dat is toch geen PSV niveau. Een tegelijk is zat.
 
Vandaag ( achter betaalmuur) op de site van VI een analyse van Pieter Zwart.
Hij relativeert hierin het wisselgedrag van Schmidt versus Slot: Slot balanceert ook op een dun draadje, door zijn smalle selectie vaak te laten spelen, volgens hem.
Hiernaast: 2 dagen rust na een Europese wedstrijd blijkt gewoonweg te kort.

En dan ook nog die laatste wissel: Aanvaller voor aanvaller, terwijl je nog 20 minuten hebt om 2 goals te scoren om minstens gelijk te maken.
Dan heb ik het niet het gevoel dat hij per wedstrijd bekijkt, maar alleen maar vooruit kijkt. Ik verdedig Schmidt nu nog wel, maar hij moet niet teveel fratsen meer gaan uithalen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan