PSV - Feyenoord | Zondag 19 september | Eindstand: 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dat is geen complete onzin. Als de spelers zelf een basisopstelling hadden gemaakt hadden ze gewonnen.
Schmidt begint met een verkeerde opstelling en wisselt ook nog belachelijk.
Er ontbraken maar 3 spelers. Madueke was niet in vorm de laatste 2 westrijden. Dus geen garantie dat die er 1 of 2 inknalt. Van Ginkel eigenlijk idem. Daarnaast geen idee hoe het met zijn fitheid staat. Kan me best voorstellen dat zijn lijf even rust nodig had. Verder mist Mwene. Maar goed die was geblesseerd. Dus eigenlijk heeft Schmidt maar 2 spelers opgesteld die verrassend waren. Waarvan Pröpper toch eigenlijk wel het niveau van Sangare en Van Ginkel verwacht mag worden.

Ik ben het eens met je kritiek over het wisselbeleid en zelfs het opstelling (beter madueke starten). Maar dat de spelers sws gewonnen zouden hebben vind echt teveel credit voor de spelers die afgelopen zondag slecht hebben gespeeld.
 
Nou wat betreft Götze mag Roger toch wel zijn gelijk halen. Zahavi was logisch. Madueke is ook even zijn flair kwijt, al sinds Benfica.

Houd je Gakpo en Pröpper over. Tja. Misschien had ie stiekem toch wel een beetje gelijk mensen?


Hoelang Götze eruit is, is nog onduidelijk. De Duitser liep de klachten op in het duel met Real Sociedad, waarin hij excelleerde. Zondag tegen Feyenoord had hij na tien minuten al klachten, maar maakte hij de eerste helft af. Daarin oogde hij niet in orde en trainer Roger Schmidt van PSV besloot hem na een helft te wisselen, om grotere problemen te voorkomen.
En daarom verliest PSV met 4-0. Laat hem maar niet zo vaak stiekem een beetje gelijk hebben. :maniac:
Anders speelt PSV om niet te degraderen. :cautious:
 
Nou wat betreft Götze mag Roger toch wel zijn gelijk halen. Zahavi was logisch. Madueke is ook even zijn flair kwijt, al sinds Benfica.

Houd je Gakpo en Pröpper over. Tja. Misschien had ie stiekem toch wel een beetje gelijk mensen?


Hoelang Götze eruit is, is nog onduidelijk. De Duitser liep de klachten op in het duel met Real Sociedad, waarin hij excelleerde. Zondag tegen Feyenoord had hij na tien minuten al klachten, maar maakte hij de eerste helft af. Daarin oogde hij niet in orde en trainer Roger Schmidt van PSV besloot hem na een helft te wisselen, om grotere problemen te voorkomen.
Nou, dan had meneer Data juist Götze misschien wel moeten sparen.
 
Dat is geen complete onzin. Als de spelers zelf een basisopstelling hadden gemaakt hadden ze gewonnen.
Schmidt begint met een verkeerde opstelling en wisselt ook nog belachelijk.

Laten we het serieus houden zeg.
Zelfsturende teams... als dat zou werken zouden er weinig managers/trainers nog een baan hebben.

Jij gelooft dus echt dat Schmidt 100% de reden is dat er zondag met 0-4 werd verloren?

Zou je dan ook zeggen dat Schmidt ontslaan de problemen wel oplost?
 
Laten we het serieus houden zeg.
Zelfsturende teams... als dat zou werken zouden er weinig managers/trainers nog een baan hebben.

Jij gelooft dus echt dat Schmidt 100% de reden is dat er zondag met 0-4 werd verloren?

Zou je dan ook zeggen dat Schmidt ontslaan de problemen wel oplost?
Opmerking op zin 1: Betaald voetbal is niet serieus te nemen.
Opmerking op zin 2: Een groot deel van de trainers wordt jaarlijks ontslagen. Waarom zou dat zijn?
Antwoord vraag 1: Ja
Antwoord vraag 2: Nee
 
En daarom verliest PSV met 4-0. Laat hem maar niet zo vaak stiekem een beetje gelijk hebben. :maniac:
Anders speelt PSV om niet te degraderen. :cautious:
Wat ik zeg is dat zijn wisselbeleid misschien niet zo achterlijk was als het lijkt.
Zahavi zat niet in de wedtrijd en Gotze was geblesseerd. Madueke heeft ook rust nodig. Dan kunnen we nog ouwehoeren over Propper en Gakpo maar dat is het dan. Gezien de vorige drie was daar misschien ook wel aanleiding voor nah? Sowieso legde het hele elftal niet de intensiteit neer die nodig was. Ik ben bijgedraaid over Schmidt.
 
Opmerking op zin 1: Betaald voetbal is niet serieus te nemen.
Opmerking op zin 2: Een groot deel van de trainers wordt jaarlijks ontslagen. Waarom zou dat zijn?
Antwoord vraag 1: Ja
Antwoord vraag 2: Nee

Eerste mee eens. Kijk naast PSV geen enkel clubvoetbal meer. CL al jaren niet meer. Geld vs nog meer geld. Gaaaap.

Schmidt 100% de reden maar zn ontslag zou niks oplossen.
Als een trainer zóveel invloed heeft dat t zijn schuld is dat bijna alle spelers als een natte dweil op t veld staan én er kwalitatief gewoon geen goed elftal staat (m.n. beide backpositities en backup Sangaré), dan zou ontslag zsm moeten volgen lijkt me.

Afijn, deze discussie is al n aantal keer door verschillende personen gevoerd na zondag. Maar Schmidt 100% verantwoordelijk houden en de spelers én JdJ 0% vind ik totaal niet realistisch.

Wel is t zo dat hij fouten heeft gemaakt.
Eens zien of hij die de komende wedstrijden recht gaat zetten. En de spelers met hem.
JdJ mag ze in januari recht gaan zetten.
 
Wat ik zeg is dat zijn wisselbeleid misschien niet zo achterlijk was als het lijkt.
Zahavi zat niet in de wedtrijd en Gotze was geblesseerd. Madueke heeft ook rust nodig. Dan kunnen we nog ouwehoeren over Propper en Gakpo maar dat is het dan. Gezien de vorige drie was daar misschien ook wel aanleiding voor nah? Sowieso legde het hele elftal niet de intensiteit neer die nodig was. Ik ben bijgedraaid over Schmidt.
Dat mag. Ik niet.
Madueke geef je dan maar rust tegen Go Ahead. Niet tegen Feyenoord.
Als spelers trouwens zoveel rust moeten krijgen dan gaan ze maar bij de amateurs voetballen. 40 uur per week werken en dan 2 x per week trainen en dan op zondag nog een wedstrijd.
Het zijn profs. Die hebben in de week genoeg rust buiten de wedstrijden. Ze hoeven op zo'n wedstrijddag maar 90 minuten inspanning te leveren. En nog veel minder als je het over de zuivere speeltijd hebt.
Dat 5 x wisselen per wedstrijd en steeds met een andere basisopstelling beginnen is funest voor het op elkaar inspelen van een team.
 
Eerste mee eens. Kijk naast PSV geen enkel clubvoetbal meer. CL al jaren niet meer. Geld vs nog meer geld. Gaaaap.

Schmidt 100% de reden maar zn ontslag zou niks oplossen.
Als een trainer zóveel invloed heeft dat t zijn schuld is dat bijna alle spelers als een natte dweil op t veld staan én er kwalitatief gewoon geen goed elftal staat (m.n. beide backpositities en backup Sangaré), dan zou ontslag zsm moeten volgen lijkt me.

Afijn, deze discussie is al n aantal keer door verschillende personen gevoerd na zondag. Maar Schmidt 100% verantwoordelijk houden en de spelers én JdJ 0% vind ik totaal niet realistisch.

Wel is t zo dat hij fouten heeft gemaakt.
Eens zien of hij die de komende wedstrijden recht gaat zetten. En de spelers met hem.
JdJ mag ze in januari recht gaan zetten.
Let wel: Over de 100% heb je de vraag alleen over de 0-4 tegen Feyenoord gesteld.
Je gaat er nu een andere draai aan geven.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat ik zeg is dat zijn wisselbeleid misschien niet zo achterlijk was als het lijkt.
Zahavi zat niet in de wedtrijd en Gotze was geblesseerd. Madueke heeft ook rust nodig. Dan kunnen we nog ouwehoeren over Propper en Gakpo maar dat is het dan. Gezien de vorige drie was daar misschien ook wel aanleiding voor nah? Sowieso legde het hele elftal niet de intensiteit neer die nodig was. Ik ben bijgedraaid over Schmidt.
De hardloper die zich kapot traint voor een marathon om dan rust te nemen tijdens de marathon om zich te sparen voor de training een dag later. Schmidt moet leren pieken.
 
Eerste mee eens. Kijk naast PSV geen enkel clubvoetbal meer. CL al jaren niet meer. Geld vs nog meer geld. Gaaaap.

Schmidt 100% de reden maar zn ontslag zou niks oplossen.
Als een trainer zóveel invloed heeft dat t zijn schuld is dat bijna alle spelers als een natte dweil op t veld staan én er kwalitatief gewoon geen goed elftal staat (m.n. beide backpositities en backup Sangaré), dan zou ontslag zsm moeten volgen lijkt me.

Afijn, deze discussie is al n aantal keer door verschillende personen gevoerd na zondag. Maar Schmidt 100% verantwoordelijk houden en de spelers én JdJ 0% vind ik totaal niet realistisch.

Wel is t zo dat hij fouten heeft gemaakt.
Eens zien of hij die de komende wedstrijden recht gaat zetten. En de spelers met hem.
JdJ mag ze in januari recht gaan zetten.
Klopt we moeten niet alleen kijken naar zondag. Het is sinds de aanstelling van JdJ veel wanbeleid en Toon heeft geen visie. Aan de bovenkant is er een miljardair die alles voor PSV doet waardoor Toon rustig zijn boekjes kan schrijven en aan de onderkant hebben ze alles in handen van een trainer gegeven zodat JdJ zich alleen bezig kan houden met contractverlengingen en aantrekken van spelers voor Jong PSV. Natuurlijk wil elke trainer alles zelf bepalen en als hij die kans krijgt hij die niet zou afslaan.
Alleen denk ik dat dit topic over die wedstrijd en het wisselbeleid en overmatig en oneigenlijk gebruik van data door de trainer gaat.
 
Klopt we moeten niet alleen kijken naar zondag. Het is sinds de aanstelling van JdJ veel wanbeleid en Toon heeft geen visie.
Is de visie van Toon niet oprecht om het voetbal gedeelte juist uit handen te geven?

Met Brands gaf hij het technisch vlak altijd uit handen zowel bij AZ en PSV. Bij AZ koos hij natuurlijk als kers op de taart voor Louis van Gaal. Verdere namen waren volgensmij Verbeek en Co Adriaanse. Toch coaches die graag controle uitoefenen. Bij PSV was het weer Brands. Eerst met Cocu. Die toch ook aardig wat controle had. Met name dacht ik dat hij veel innovatieve hulpmiddelen toevoegde op trainingen. Na Cocu was er Mark van Bommel. Ook een coach de de touwtjes strak in de handen wilde hebben.

Met Gebrands lijkt me dat ook de beste optie (los van of de namen goed/slecht waren). Met een volleybal achtergrond kan ik me niet voorstellen dat hij inhoudelijk meer bij te dragen heeft dan een van Gaal, Schmidt of zelfs van Bommel. De zaakvoering verder lijkt me prima te gaan. Financieel gaat het volgensmij, ondanks mislopen CHL en corona, best prima met PSV. Verder kan ik moeilijk oordelen over de taken van Gerbrands. De aanstelling van JDJ vind ik ook twijfelachtig aangezien hij zo onervaren is/was.
 
Dat mag. Ik niet.
Madueke geef je dan maar rust tegen Go Ahead. Niet tegen Feyenoord.
Als spelers trouwens zoveel rust moeten krijgen dan gaan ze maar bij de amateurs voetballen. 40 uur per week werken en dan 2 x per week trainen en dan op zondag nog een wedstrijd.
Het zijn profs. Die hebben in de week genoeg rust buiten de wedstrijden. Ze hoeven op zo'n wedstrijddag maar 90 minuten inspanning te leveren. En nog veel minder als je het over de zuivere speeltijd hebt.
Dat 5 x wisselen per wedstrijd en steeds met een andere basisopstelling beginnen is funest voor het op elkaar inspelen van een team.
Desalniettemin zitten we nu wel met een geblesseerde Götze.

De kritiek op JdJ vind ik overigens bijna volkomen onterecht. Er zijn kwalitatief heel goede spelers gekomen en verlengd. Vloeken in de kerk: Brands had het niet beter gedaan.

De zuurgraad is hier wel erg hard uitgeslagen na de zeperd van dit weekend.
 
Desalniettemin zitten we nu wel met een geblesseerde Götze.

De kritiek op JdJ vind ik overigens bijna volkomen onterecht. Er zijn kwalitatief heel goede spelers gekomen en verlengd. Vloeken in de kerk: Brands had het niet beter gedaan.

De zuurgraad is hier wel erg hard uitgeslagen na de zeperd van dit weekend.

Ik denk dat het wel zaak is om kritisch te blijven op bepaalde punten. Het is namelijk wel zo dat we op de backposities amper versterkingen hebben. Ik bedoel afgelopen dinsdag had je zelfs 0 verdedigers op de bank. Dat soort dingen gaan je straks opbreken.
 
Let wel: Over de 100% heb je de vraag alleen over de 0-4 tegen Feyenoord gesteld.
Je gaat er nu een andere draai aan geven.
Ja,ik geef er een draai aan om aan te geven dat 100% niet kan kloppen.
Maar t komt niet helemaal over, dus nevermind :)

Als ze t vandaag maar beter gaan doen, staf én spelers
 
Dat mag. Ik niet.
Madueke geef je dan maar rust tegen Go Ahead. Niet tegen Feyenoord.
Als spelers trouwens zoveel rust moeten krijgen dan gaan ze maar bij de amateurs voetballen. 40 uur per week werken en dan 2 x per week trainen en dan op zondag nog een wedstrijd.
Het zijn profs. Die hebben in de week genoeg rust buiten de wedstrijden. Ze hoeven op zo'n wedstrijddag maar 90 minuten inspanning te leveren. En nog veel minder als je het over de zuivere speeltijd hebt.
Dat 5 x wisselen per wedstrijd en steeds met een andere basisopstelling beginnen is funest voor het op elkaar inspelen van een team.

Het gaat vlgs mij niet om dat ze geen 2 wedstrijden kunnen of willen spelen, maar om t simpele feit dat een iets vermoeider lichaam ervoor zorgt dat je soms net een fractie van een seconde later bent, of net iets minder kracht in je schot/tackle/duel kan leggen als anders. Dat kleine beetje kan een groot verschil maken in topsport waar de verschillen gewoon klein zijn.
Dan is 2 dagen extra rust wel een mogelijke spelbepalende factor.

Aan de andere kant moet een team, incl staf, daar mee leren dealen en desnoods met saai en zakelijk voetbal de 3 punten pakken.
 
Het gaat vlgs mij niet om dat ze geen 2 wedstrijden kunnen of willen spelen, maar om t simpele feit dat een iets vermoeider lichaam ervoor zorgt dat je soms net een fractie van een seconde later bent, of net iets minder kracht in je schot/tackle/duel kan leggen als anders. Dat kleine beetje kan een groot verschil maken in topsport waar de verschillen gewoon klein zijn.
Dan is 2 dagen extra rust wel een mogelijke spelbepalende factor.

Aan de andere kant moet een team, incl staf, daar mee leren dealen en desnoods met saai en zakelijk voetbal de 3 punten pakken.
Nogmaals dan geef je de spelers rust tegen Go Ahead Eagles of Cambuur, maar niet tegen Feyenoord.
Feyenoord thuis is een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen als je de concurrentie met Ajax aan wil gaan.
 
Nogmaals dan geef je de spelers rust tegen Go Ahead Eagles of Cambuur, maar niet tegen Feyenoord.
Feyenoord thuis is een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen als je de concurrentie met Ajax aan wil gaan.

Daar ben ik t ook mee eens.
Maar of nou wel of niet de beste 11 begonnen, feit blijft dat de meeste spelers 90 minuten op donderdag in de benen hadden en zondag er weer moesten staan. Wat ook moet kunnen, maar kan gewoon t verschil maken als je tegen een team speelt dat 2 dagen meer hersteltijd heeft gehad.
Los van of ze dan vandaag tegen GAE wel of geen rust krijgen.

Wat dat betreft zou t toch een stuk fijner zijn om dan zondag GAE te krijgen en woensdag Feyenoord.
Dan heeft Feyenoord ook gewoon maar 2 dagen rust na de zondagwedstrijd.

Is gewoon 1 vd factoren die een uitslag kunnen bepalen.
Trainer, spelers, hersteltijd, kwaliteit bank, persoonlijke omstandigheden, voeding, etc etc etc. Er zijn zoveel factoren. Trainer is er 1 van. Een belangrijke, zeker, maar laten we niet zn invloed overdrijven.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan