PSV - Feyenoord | Zondag 19 september | Eindstand: 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dit dus! Toen Arnesen Van Breukelen verving in RvC had ik aangegeven dat ze hem TD moesten maken. Met minimale middelen heeft Arnesen een aardige selectie bij elkaar gesmeed en was Slot een meesterzet. Slot heeft Schmidt drie keer verslagen veel mindere spelersmateriaal tot zijn beschikking. Voorlopige tussenstand is 9-1 in het voordeel van Slot.
Slot heeft maar 1x gewonnen van Schmidt. Hij won nog wel een keer met 4 - 0 van PSV met AZ. Maar toen was PSV onder leiding van M van Bommel.
Tussenstand is nog 4 - 0. Wat an sich vrij pijnlijk blijft. Edit; ik ben te langzaam. Al gecorrigeerd :)


Denk wel dat Slot en Feyenoord goed bij elkaar passen. Ook zeker eens dat het eerste elftal onder leiding van Til en Janhanbaksh zeer sterk is in de eredivisie. Toch denk ik nog wel dat Feyenoord vrij wisselvallig is. Dus 4 - 0 winnen tegen PSV maar de week erop kunnen verliezen. Ik ben benieuwd of Feyenoord die stabiliteit kan behouden. Want ook dit seizoen hebben ze gepiekt (PSV en Elfsborg) maar toch ook wel wedstrijden gespeeld waar het beter kon (Utrecht, club uit Isreal en Drita).

Maar goed na gisteravond moet PSV ook maar bewijzen dat ze de draad kunnen oppakken.
 
Eens. Maar tegelijk vond ik ons tactisch eigenlijk pas in de tweede helft (na de wissels) worden afgetroefd. De eerste helft (weet de statistieken zo niet meer precies) was PSV toch wel gelijkwaardig en iets bovenliggend. Zodra wij het tempo verhoogde zag je Feyenoord moeite hebben. We waren alleen vrij slordig. Feyenoord creëerde ook niet heel veel meer. Dan kom je 1 - 0 achter. Maar dat vond ik niet direct tactisch afgetroefd. Want het waren volgensmij toch wel verdedigende fouten (zowel van Max als het niet dekken van Toornstra). Als dan de rechtsback ook nog eens de perfecte voorzet geeft dan ben je geklopt.

Tactisch gezien heeft natuurlijk Slot deze wedstrijd gewonnen van Schmidt en met een 4 - 0 hebben ze het goed gedaan. Maar ik had nou niet het gevoel dat we in de eerste helft overklast werden door een tactisch sterk Feyenoord. In de tweede helft stond het wel beter. (en na de 2 - 0 had alleen Feyenoord nog de drive)

Dat we niet overklast werden is omdat PSV beschikt over kwalitatief betere spelers dan Feyenoord, omdat PSV financieel ook andere mogelijkheden heeft dan Feyenoord. Dat Feyenoord ondanks het kwaliteitsverschil PSV het bos in stuurt met 0-4, dan mag je dat gerust toeschrijven aan het kwaliteitsverschil van de trainers.

PS: JDJ was altijd al ongeschikt. Vennegoor en Faber ook. Maak Jonk hoofd opleidingen, haal scouts weg blij clubs die altijd goed scouten en maakt Nistelrooij assistent.
Assistent van Schmidt?
 
Dat we niet overklast werden is omdat PSV beschikt over kwalitatief betere spelers dan Feyenoord, omdat PSV financieel ook andere mogelijkheden heeft dan Feyenoord. Dat Feyenoord ondanks het kwaliteitsverschil PSV het bos in stuurt met 0-4, dan mag je dat gerust toeschrijven aan het kwaliteitsverschil van de trainers.
Eens dat Schmidt hier een onvoldoende scoorde. Maar de kwalitatief betere spelers, wat ik met je eens ben, vond ik ook weinig laten zien. Met name Götze, Pröpper, Zahavi en Boscagli voegde weinig toe. Terwijl ze dit wel horen te doen, op basis andere wedstrijden en verleden. In die zin is het natuurlijk ook een combinatie van factoren als de individuele kwaliteit niet tot recht komt en het staat tactisch/na wissels niet goed dan stapelt het zich op. Extra pijnlijk dat het dan ook nog eens uiteindelijk 0-4 eindigt. Waarbij een 0-2 eigenlijk realistischer was op basis van spelbeeld.
 
Eens dat Schmidt hier een onvoldoende scoorde. Maar de kwalitatief betere spelers, wat ik met je eens ben, vond ik ook weinig laten zien. Met name Götze, Pröpper, Zahavi en Boscagli voegde weinig toe. Terwijl ze dit wel horen te doen, op basis andere wedstrijden en verleden. In die zin is het natuurlijk ook een combinatie van factoren als de individuele kwaliteit niet tot recht komt en het staat tactisch/na wissels niet goed dan stapelt het zich op. Extra pijnlijk dat het dan ook nog eens uiteindelijk 0-4 eindigt. Waarbij een 0-2 eigenlijk realistischer was op basis van spelbeeld.
Eens dat los van Schmidt onze bepalende spelers of spelers waar je meer van verwacht niet thuis gaven (Gotze, Propper…we verschillen van mening mbt Zahavi - vind ik echt niet veel)

Denk wel dat we Boscagli met z’n allen te veel aan het overschatten zijn, wat logisch is gezien vorig seizoen. Toen vocht hij zich terug in de basis met sterke optredens en was hij een verademing in balbezit, maar…Die jongen speelt gewoon naar zijn mogelijkheden en veel meer dan dit hoeven we niet van hem te verwachten. Aan de bal een fijne voetballer, mooi linkerbeen, maar te veel kwetsbaarheden naar mijn mening. Ik maak mezelf vast niet populair hiermee maar ik zou hem op de bank zetten, omdat ik de andere opties op de controlerende middenveld posities beter/completer/meer middenvelder vind en op LCV liever een pure verdediger zoals Obispo de kans geef zich te ontwikkelen. Blijft linksback over, gezien Max z’n wanprestaties wat voor te zeggen, maar daar is Boscagli al helemaal te kwetsbaar voor én dan zie ik liever Oppergard een kans krijgen.
 
Dat we niet overklast werden is omdat PSV beschikt over kwalitatief betere spelers dan Feyenoord, omdat PSV financieel ook andere mogelijkheden heeft dan Feyenoord. Dat Feyenoord ondanks het kwaliteitsverschil PSV het bos in stuurt met 0-4, dan mag je dat gerust toeschrijven aan het kwaliteitsverschil van de trainers.


Assistent van Schmidt?
Ja. Schmidt heeft mensen om zich heen nodig die met hun status hem van repliek durven te dienen. Ik denk dat Ruud dat kan.
 
Eens dat Schmidt hier een onvoldoende scoorde. Maar de kwalitatief betere spelers, wat ik met je eens ben, vond ik ook weinig laten zien. Met name Götze, Pröpper, Zahavi en Boscagli voegde weinig toe. Terwijl ze dit wel horen te doen, op basis andere wedstrijden en verleden. In die zin is het natuurlijk ook een combinatie van factoren als de individuele kwaliteit niet tot recht komt en het staat tactisch/na wissels niet goed dan stapelt het zich op. Extra pijnlijk dat het dan ook nog eens uiteindelijk 0-4 eindigt. Waarbij een 0-2 eigenlijk realistischer was op basis van spelbeeld.
Ik vond 1-1 realistisch op basis van het spelbeeld. Alles meer dan 0-1 is geflatteerd.
 
Eens dat Schmidt hier een onvoldoende scoorde. Maar de kwalitatief betere spelers, wat ik met je eens ben, vond ik ook weinig laten zien. Met name Götze, Pröpper, Zahavi en Boscagli voegde weinig toe. Terwijl ze dit wel horen te doen, op basis andere wedstrijden en verleden. In die zin is het natuurlijk ook een combinatie van factoren als de individuele kwaliteit niet tot recht komt en het staat tactisch/na wissels niet goed dan stapelt het zich op. Extra pijnlijk dat het dan ook nog eens uiteindelijk 0-4 eindigt. Waarbij een 0-2 eigenlijk realistischer was op basis van spelbeeld.

Afgezien van Gakpo en Ramalho waren alle spelers drama. Daar mogen de spelers inderdaad ook op afgerekend worden.

Wat de trainer betreft heeft hij niks 'out of character' gedaan. Als je zijn interviews beluisterd en gaat turven hoe vaak hij de woorden 'energy', 'fresh', 'high intensity' gebruikt, dan weet je waar zijn prioriteiten liggen qua spelopvatting. Het is veel: ik moet rennen, springen, vliegen, vallen, opstaan en weer doorgaan. Je hoort hem nooit iets zeggen over het belang van vaste patronen en individuele spelers die in stelling gebracht moeten worden die de wedstrijd voor je beslissen. Het is niet voor niks dat hij van spelers houdt zoals Mauro, Thomas en Rosario. En ook het wisselbeleid past precies in zijn filosofie. Je kunt hem in dat opzicht weinig verwijten. Het is uiteindelijk de TD die hem aanstelt.
 
Eens dat los van Schmidt onze bepalende spelers of spelers waar je meer van verwacht niet thuis gaven (Gotze, Propper…we verschillen van mening mbt Zahavi - vind ik echt niet veel)

Denk wel dat we Boscagli met z’n allen te veel aan het overschatten zijn, wat logisch is gezien vorig seizoen. Toen vocht hij zich terug in de basis met sterke optredens en was hij een verademing in balbezit, maar…Die jongen speelt gewoon naar zijn mogelijkheden en veel meer dan dit hoeven we niet van hem te verwachten. Aan de bal een fijne voetballer, mooi linkerbeen, maar te veel kwetsbaarheden naar mijn mening. Ik maak mezelf vast niet populair hiermee maar ik zou hem op de bank zetten, omdat ik de andere opties op de controlerende middenveld posities beter/completer/meer middenvelder vind en op LCV liever een pure verdediger zoals Obispo de kans geef zich te ontwikkelen. Blijft linksback over, gezien Max z’n wanprestaties wat voor te zeggen, maar daar is Boscagli al helemaal te kwetsbaar voor én dan zie ik liever Oppergard een kans krijgen.
Ja lastig. Ik schaar Boscagli er wel bij omdat ik hem dit seizoen en vorig seizoen heel veel goede dingen heb zien doen. Met name in de opbouw. Ik denk alleen dat hij als middenvelder toch niet geschikt is. Puur omdat je als verdediger vaak meer open ruimte krijgt (hoogstens komt er 1 aanvaller druk zetten en max 2) dan op het middenveld. Wat hem meer tijd geeft om na te denken en de opbouw te regisseren. Ook het dribbelen en wegdraaien is niet heel sterk van Boscagli. Wat een nadeel is in het drukke middenveld maar minder erg als centrale verdediger.

Ik vond de combo Ramalho en Boscagli eigenlijk wel heel sterk. Denk dat het gewoon een concurrentiestrijd moet worden tussen Obispo en Boscagli. Ook per tegenstander kun je de één beter gebruiken dan de ander. Want hoewel ik Obispo een aantal sterke wedstrijden vond spelen. Vond ik hem ook tegenvallen tegen Feyenoord.

Als linksback lijkt me Boscagli ook niet direct geschikt omdat hij niet echt een dribbel heef om uit een individuele actie ruimte te creëren. Of Oppergard het kan durf ik niet te zeggen. Hij viel een keer prima in. Maar vind hem in de keukenkampioen divisie niet altijd er boven uit springen. Maar ik moet bekennen dat ik het niet heel veel kijk. Ik vrees dat het nog iets te vroeg is voor Oppegard (wat niet erg is). Maar ik laat me graag verassen.
 
Ja. Schmidt heeft mensen om zich heen nodig die met hun status hem van repliek durven te dienen. Ik denk dat Ruud dat kan.
Dat zou heel vreemd zijn. Je haalt een trainer binnen met een uitgesproken spelopvatting en dan ga je er een assistent naast zetten die tegengas gaat geven. Schmidt kun je weinig verwijten. Zie mijn vorige post.
 
Afgezien van Gakpo en Ramalho waren alle spelers drama. Daar mogen de spelers inderdaad ook op afgerekend worden.
Eens, en zelfs Gakpo was niet eens in topvorm. Wat wellicht niet gek is met de recente blessure.
Wat de trainer betreft heeft hij niks 'out of character' gedaan. Als je zijn interviews beluisterd en gaat turven hoe vaak hij de woorden 'energy', 'fresh', 'high intensity' gebruikt, dan weet je waar zijn prioriteiten liggen qua spelopvatting. Het is veel: ik moet rennen, springen, vliegen, vallen, opstaan en weer doorgaan. Je hoort hem zelf iets zeggen over het belang van vaste patronen en individuele spelers die in stelling gebracht moeten worden die de wedstrijd voor je beslissen. Het is niet voor niks dat hij van spelers houdt zoals Mauro, Thomas en Rosario. En ook het wisselbeleid past precies in zijn filosofie. Je kunt hem in dat opzicht weinig verwijten. Het is uiteindelijk de TD die hem aanstelt.
Als ik dit zo lees. Vind ik het wel pijnlijk dat juist Feyenoord met die instelling wint. Rennen, springen, vliegen, vallen opstaan en weer doorgaan. Vooral veel lopen en knokken. Dat is een beetje hoe Feyenoord speelde en ook de overwinning naar zich toe trok. Deden we maar meer knokken in combinatie met een hoog tempo.

Trouwens ik moet wel zeggen de spelers die jij noemt. Ik vraag me wel af hoeveel Schmidt er echt van houd. Mauro heb ik nauwelijks gezien dit seizoen. Thomas was als wisselspeler. Terwijl ik best had gesnapt als die begon voor Propper en/of Boscagli. En Rosario is volgensmij redelijk snel vertrokken toen Schmidt betere alternatieven had op het middenveld :unsure:

Door je zin moest ik er eigenlijk aan denken dat ik die spelers niet of nauwelijks meer ziet. Maar goed, wellicht is Bruma de nieuwe Mauro (hoewel wel effectiever. Dat scheelt).
 
Dat zou heel vreemd zijn. Je haalt een trainer binnen met een uitgesproken spelopvatting en dan ga je er een assistent naast zetten die tegengas gaat geven. Schmidt kun je weinig verwijten. Zie mijn vorige post.
Volgens mij is hij gewoon onderdeel van een organisatie en kun je hem aanspreken op zijn werkwijze of resultaten. Sterker nog, ik vind dat dat zelfs moet.
Ik vind Schmidt in de media een bijzonder prettige man. Komt goed over en blijft beschaafd. Zelfs wanneer het hele land over hem heen valt omdat hij een scheids slecht vond en boos werd, doet hij dat eigenlijk nog steeds op een zeer beschaafde wijze. Maar zolang je niet wint, ga je in de sport nooit gelijk krijgen. Hij is onderdeel van een organisatie. Die organisatie doet er alles aan om deze selectie optimaal te laten renderen. En als de trainer het een keer bij het verkeerde eind heeft, moet dat gewoon intern besproken worden. Anders is het wachten op de volgende deksel op je neus.
 
Alle negatieve, felle, minder felle tot misschien wel tegen beter weten in positieve reacties op Schmidt zijn werkwijze op een stokje: we moeten ook verder na deze vernedering kwa uitslag in eigen huis.
De vraag is hoe?
Persoonlijk denk ik dat Schmidt en zijn staf de signalen van de spelers ( nee ik was niet moe, Nee ik ben fit, nee ik weet niet waarom ik gewisseld werd…etc) voortaan erg serieus zouden moeten gaan nemen. Want, wat duidelijk is geworden is dat de spelers juist niet ingelicht zijn van te voren over bijv hun fysieke data en ze daarom weinig begrijpen van de wissels.
Verder heeft deze trainer iemand nodig die hem tactisch gezien een spiegel voorhoudt. Ik denk niet dat er iemand in de staf zit die dat kan of durft, getuige het feit dat wekelijks allerlei onnodige verrassingen tevoorschijn komen die vaker negatief dan positief uitpakken. Iemand moet hem kunnen vertellen dat hij dit vak niet zo wetenschappelijk moet gaan benaderen en dat er verschillende wegen naar Rome leiden. Je moet het allemaal niet zo moeilijk gaan benaderen obv allerlei data PLUS dat je er bent om nu te winnen en niet om te denken dat jouw plan straks over 3 maanden niet meer haalbaar is. Topsport kun je namelijk niet dicht timmeren met strakke plannen. Er komen zoveel andere factoren bij kijken en zeker tijdens een voetbalwedstrijd, dat je je plan mbt je spelers steeds moet wijzigen. Niet nadenken dat je over 3 maanden misschien Gakpo gaat missen als hij nu veel wedstrijden gaat spelen. Ervaring leert dat winnen zelfvertrouwen en energie geeft en dat spelers dan ook niet zo snel moe zijn.
Er moet dus iemand naast hem komen die wat flexibeler en sorry dat ik dat moet zeggen, wat minder Duits is. Iemand die hem leert wat losser te zijn en minder rigide.
En Schmidt zelf moet met de vuist op tafel gaan slaan bij JdJ voor versterkingen voor de back posities en op het middenveld. Want het kan niet zo zijn dat Mwene en Teze de rechtsback van PSV zijn en het kan ook niet zo zijn dat Max geen enkele concurrentie ondervindt en hij maar blijft falen achterin. Ook voor Ramalho moet er een concurrent zijn net als nu Obispo een concurrent is voor Boscagli. Want voetballers hebben over het algemeen de neiging om nonchalant te worden, als ze toch zeker zijn van hun plek en ze een jeugdspeler als concurrent hebben die nog niet zover is.
 
Klopt of 3-5-2. We hebben middenvelders zat.
Max dan ook alleen basis als middenvelder want als back verzaakt hij.
Als middenvelder is het nog minder. Als we 3-5-2 gaan spelen kan Max lekker op de bank, waar hij hoort.

Wat eeuwig zonde dat we Max niet verkocht hebben na z'n eerste jaar en uitverkiezing in het Duitse elftal
 
Eens dat los van Schmidt onze bepalende spelers of spelers waar je meer van verwacht niet thuis gaven (Gotze, Propper…we verschillen van mening mbt Zahavi - vind ik echt niet veel)

Denk wel dat we Boscagli met z’n allen te veel aan het overschatten zijn, wat logisch is gezien vorig seizoen. Toen vocht hij zich terug in de basis met sterke optredens en was hij een verademing in balbezit, maar…Die jongen speelt gewoon naar zijn mogelijkheden en veel meer dan dit hoeven we niet van hem te verwachten. Aan de bal een fijne voetballer, mooi linkerbeen, maar te veel kwetsbaarheden naar mijn mening. Ik maak mezelf vast niet populair hiermee maar ik zou hem op de bank zetten, omdat ik de andere opties op de controlerende middenveld posities beter/completer/meer middenvelder vind en op LCV liever een pure verdediger zoals Obispo de kans geef zich te ontwikkelen. Blijft linksback over, gezien Max z’n wanprestaties wat voor te zeggen, maar daar is Boscagli al helemaal te kwetsbaar voor én dan zie ik liever Oppergard een kans krijgen.
Dit scheelt mij weer wat typwerk, 100% eens
 
Ja lastig. Ik schaar Boscagli er wel bij omdat ik hem dit seizoen en vorig seizoen heel veel goede dingen heb zien doen. Met name in de opbouw. Ik denk alleen dat hij als middenvelder toch niet geschikt is. Puur omdat je als verdediger vaak meer open ruimte krijgt (hoogstens komt er 1 aanvaller druk zetten en max 2) dan op het middenveld. Wat hem meer tijd geeft om na te denken en de opbouw te regisseren. Ook het dribbelen en wegdraaien is niet heel sterk van Boscagli. Wat een nadeel is in het drukke middenveld maar minder erg als centrale verdediger.

Ik vond de combo Ramalho en Boscagli eigenlijk wel heel sterk. Denk dat het gewoon een concurrentiestrijd moet worden tussen Obispo en Boscagli. Ook per tegenstander kun je de één beter gebruiken dan de ander. Want hoewel ik Obispo een aantal sterke wedstrijden vond spelen. Vond ik hem ook tegenvallen tegen Feyenoord.

Als linksback lijkt me Boscagli ook niet direct geschikt omdat hij niet echt een dribbel heef om uit een individuele actie ruimte te creëren. Of Oppergard het kan durf ik niet te zeggen. Hij viel een keer prima in. Maar vind hem in de keukenkampioen divisie niet altijd er boven uit springen. Maar ik moet bekennen dat ik het niet heel veel kijk. Ik vrees dat het nog iets te vroeg is voor Oppegard (wat niet erg is). Maar ik laat me graag verassen.
Ik zou toch voor Obispo gaan. Toegegeven dat hij gisteren niet zo goed was, maar wat kan je eigenlijk verwachten van een jonge speler die net 3 of 4 wedstrijden in de basis staat. Als dan het halve team verzaakt en de boel ten onder gaat kan je denk ik niet van hem verwachten dat hij de ploeg op sleeptouw gaat nemen.

De fascinatie met Boscagli (niet alleen jij) heb ik eigenlijk nooit goed begrepen. Aardige speler, lekker om erbij te hebben, maar ik heb er nooit een basispeler in gezien. Hij was vorig jaar als CV nodig/nuttig, omdat hij een goede pass heeft. Nu is dat niet meer het geval, omdat Ramalho die opbouw verzorgt, en in mijn ogen nog eens stuk beter dan Boscagli. En op het middenveld komt hij power en verdedigende kwaliteiten tekort. Doe mij maar Ginkel-Propper als Sangare er niet is.
 
Afgezien van Gakpo en Ramalho waren alle spelers drama. Daar mogen de spelers inderdaad ook op afgerekend worden.

Thomas viel niks te verwijten.
En Ramalho des te meer. Minstens 2 goals tegen door vooral zijn acties of gebrek er aan. Donderdag ook een dekkingsfout (de 1-2. Bij de 1-1 gleed ie uit, kon ie weinig aan doen).
En beide wedstrijden erg slordig in de passing. Opvallend veel te zachte ballen daarbij.

Deze Ramalho was geen schim van de Ramalho van alle wedstrijden daarvoor. Had toch verwacht dat het verschil tussen zijn goede en slechte wedstrijden minder groot zou zijn.
 
Thomas viel niks te verwijten.
En Ramalho des te meer. Minstens 2 goals tegen door vooral zijn acties of gebrek er aan. Donderdag ook een dekkingsfout (de 1-2. Bij de 1-1 gleed ie uit, kon ie weinig aan doen).
En beide wedstrijden erg slordig in de passing. Opvallend veel te zachte ballen daarbij.

Deze Ramalho was geen schim van de Ramalho van alle wedstrijden daarvoor. Had toch verwacht dat het verschil tussen zijn goede en slechte wedstrijden minder groot zou zijn.
Misschien wordt de druk hem te veel? Hij werd nogal de hemel in geprezen de afgelopen periode.
 
O ja, is er al vernoemd dat de voortzettingen van Teze drama maar dan ook echt dramatisch waren/zijn. Komt echt te kort voor RB. Dumfries is nog sierlijk tov Teze. Die heeft geen dozen om zijn schoenen maar geen voeten aan zijn benen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan