PSV - AZ | Zaterdag 5 februari | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ook een RvC kan op een eerder genomen besluit terugkomen. Ik stel me voor dat op het moment dat ze besloten om de directie en trainer te steunen, we op kop stonden of heel weinig punten erachter en we net een revival van Bruma en Doan meemaakten. Je gaat dan misschien iets te makkelijk aan andere essentiële zaken voorbij. Ik hoop i.i.g. dat er iets van de onvrede van de belangrijkste mensen van PSV (de supporters) tot bovenin de organisatie doordringt. We hebben helaas geen Cruijff die kan zorgen voor een paleisrevolutie.
Eigenlijk zou iemand zoals Hiddink op moeten staan en de boel een zwengel geven. Iemand met status en aanzien.
 
Heel eerlijk kan het me niet zo veel meer boeien wat er gebeurt bij PSV. Ik zal voor altijd fan van de club blijven maar merk dat de interesse langzaamaan verdwijnt. Vandaag ook maar de eerste 20 minuten gekeken.

Ik kijk uit naar de periode na Schmidt.
Die onverschilligheid. Die herken ik zo!
En dat is dus echt funest voor een supporter.

Gister met een maat van me die voor AZ is naar de wedstrijd gekeken. Mijn maat had gewoon medelijden met me: voor de derde keer achter elkaar in EIGEN HUIS verliezen van dat clubbie uit Alkmaar. Dat kan toch gewoon niet?!

Toegegeven: de marge van verlies wordt minder (0-4, 1-3, 1-2). Maar als dat de burger moed moet geven?

Pffff. Op naar een seizoen zonder die rare Duitser.
 
Dit mag allemaal voor een groot deel waar zijn, maar het verhaaltje is niet compleet.
Het eerste duel met Ajax ging Schmidt winnen in de Arena maar op weg naar de 2-3 die hem de koppositie zou opleveren zag hij eerst dat de doorgebroken Madueke door Schuurs gevloerd werd en even later dat Gravenberg een penalty wegens opzettelijk hands veroorzaakte, Helaas gaven Bjorn Kuipers, zijn assisten en VAR beide malen niet thuis.
Het tweede duel ruim een maand later won Schmidt ook van Ajax maar enkele "kunstgrepen" van Makkelie, zijn assistent en VAR zorgden in blessuretijd voor 1-1.
Dit is vergetelheid; 16 punten achterstand op het eind haalt dankzij de media wel de geschiedenisboekjes.
Vorige week hoef ik hopelijk niet meer in herinnering te roepen; de uitbal is nog eventjes bekend.
Totdat ook van dit seizoen alleen onthouden wordt hoeveel punten we achter Ajax eindigen. Zonder de wijze waarop dat tot stand kwam.

Nu wordt gepleit voor rigoureuze maatregelen binnen PSV.
Zou best kunnen dat het nodig is. Ik kan dat niet beoordelen al lijkt me dat de achterstand van 4 jaar CL miljoenen inmiddels te groot is.
Na Mark van Bommel, Roger Schmidt over twee jaar ook diens opvolger met pek en veren wegjagen?
Die laatste omdat hij ook te maken krijgt met Ajacieden die net niet hard genoeg op PSV benen stampen om ze te breken?
Of een bal die b.v. net niet helemaal over de Ajax doellijn blijkt te zijn volgens ene Dieperink?
Misschien behalve grote schoonmaak binnen PSV ook op een paar andere plaatsen in het land mensen vervangen die nu aan belangrijke knoppen draaien?
Anders lijkt een vertrek van Gerbrands, John de Jong en Schmidt me toch weinig zinvol.

Een trainer moet herkenbaar voetbal leveren en zo niet moet ie weg en dat geldt zeker voor Schmidt, een TD moet de juiste spelers aankopen die het team beter maken en vooral op de juiste posities. Onze Toon moet juist beleid voeren maar het is een angsthaas en verschuilt zich achter zijn boekjes. Dus vertrek van deze vogels lijkt me HEEL erg zinvol!
 
Ik zit nog even de commentaren van spelers en coach terug te kijken, maar wat een gelatenheid. Geen boze blik, geen woord van : dit was de laatste keer. Volgens mij is er geaccepteerd dat de wisselvalligheid er zal blijven en dat er meerdere spelers hopen op een transfer. Gakpo voorop, kan 'm niet eens ongelijk geven..
Gakpo moet eerst maar eens opstaan in grote wedstrijden voordat hij klaar is voor de volgende stap. Leuk hoor, onze Eintovenaar, maar hij is in de toppers nergens te bekennen, en dat, er staan en het verschil maken wanneer het er echt om gaat, kenmerkt de echte toppers.
 
Een trainer moet herkenbaar voetbal leveren en zo niet moet ie weg en dat geldt zeker voor Schmidt, een TD moet de juiste spelers aankopen die het team beter maken en vooral op de juiste posities. Onze Toon moet juist beleid voeren maar het is een angsthaas en verschuilt zich achter zijn boekjes. Dus vertrek van deze vogels lijkt me HEEL erg zinvol!
Alle 3 weg idd, roep het ook al een hele tijd, zeker in het geval Toontje tobsport en JdJ. Schmidt vrij kort na zijn aanstelling.
 
Gakpo moet eerst maar eens opstaan in grote wedstrijden voordat hij klaar is voor de volgende stap. Leuk hoor, onze Eintovenaar, maar hij is in de toppers nergens te bekennen, en dat, er staan en het verschil maken wanneer het er echt om gaat, kenmerkt de echte toppers.
Daar hebben we de ervaring voor. Mario bijvoorbeeld 🤔
 
Daar hebben we de ervaring voor. Mario bijvoorbeeld 🤔
Ervaring inderdaad, ook al zo'n dooddoener. Belangrijkste is je bereidheid en mentaliteit; het aantal wedstrijden dat je in de benen hebt leert je natuurlijk wel iets, maar als je de mentaliteit hebt van een slappe vaatdoek, zoals Pröpper bijvoorbeeld had, dan heb je niks aan al die ervaring en kun je beter een jonge hond opstellen die er vol overtuiging in gaat.
 
Ervaring inderdaad, ook al zo'n dooddoener. Belangrijkste is je bereidheid en mentaliteit; het aantal wedstrijden dat je in de benen hebt leert je natuurlijk wel iets, maar als je de mentaliteit hebt van een slappe vaatdoek, zoals Pröpper bijvoorbeeld had, dan heb je niks aan al die ervaring en kun je beter een jonge hond opstellen die er vol overtuiging in gaat.
Je kan niet verwachten van Gakpo dat ie op die leeftijd heel het team op sleeptouw neemt..
 
Dat vind ik dan ook weer overdreven.

Vind het een prima speler voor PSV. Maar hij oogt wat te netjes, wat te lief. Gisteren stond hij er na de wedstrijd voor de camera ook weer bij van "tsja, dit kan gebeuren".
Hij is zelde beslissend hoor, prima speler dat wel. Maar ik vind hem niet beter dan depay of bergwijn in dezelfde periode. Die hadden beide in hun laatste seizoen meer beslissende acties. Ik zou nog een jaar psv doen als ik hem was
 
.
Hij is zelde beslissend hoor, prima speler dat wel. Maar ik vind hem niet beter dan depay of bergwijn in dezelfde periode. Die hadden beide in hun laatste seizoen meer beslissende acties. Ik zou nog een jaar psv doen als ik hem was
Nou wordt ie ook niet altijd op zijn positie gezet..
 
Gakpo moet eerst maar eens opstaan in grote wedstrijden voordat hij klaar is voor de volgende stap. Leuk hoor, onze Eintovenaar, maar hij is in de toppers nergens te bekennen, en dat, er staan en het verschil maken wanneer het er echt om gaat, kenmerkt de echte toppers.
Gakpo is de hele wedstrijd geschopt door spelers van AZ. Niet 1 keer heeft arbiter Brandhout hiervoor gefloten
Zelfs al was Gakpo doormidden geschopt dan nog zou hij geen vrije trap meekrijgen.
Gakpo was in deze wedstrijd vogelvrij verklaard waarschijnlijk omdat hij vorige wedstrijd commentaar had op de arbitrage over een niet gegeven uitbal.
Eigenlijk moeten we dus blij zijn dat hij er zonder blessure vanaf is gekomen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan