PSV - AZ | Zaterdag 5 februari | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ze laten wel meer achterwege dat goed zou zijn voor de club.
Mijn geloof in PSV is tanende en gedaald tot een zeer laag niveau.
Conference League is daarom ook onze plek. En plek 3 in de ed zou niet eens onterecht zijn
 
Met zin 1 ben ik het deels eens. Al kost het moeite.
Zin 2 herken ik ook. Je bent en blijft supporter maar dit is niet meer de club waar ik ooit verliefd op werd.
Bij zin 3 moet ik zeggen dat ik dat nog niet kan. Als ze spelen kijk ik tot en met het slot. Wel laat ik het geleuter na afloop
wat vaker voor wat het is.
Zin 4 kan ik niet beamen. Omdat Roger niet het probleem is lost zijn vertrek niets op. En wat wel het probleem is wordt niet opgelost.
Het zij zo, sprak hij berustend. ;)
Of het vertrek iets oplost weet ik niet, maar ik zou graag een coach zien die zijn systeem aanpast aan de beschikbare spelers in plaats van andersom. Vooraf leek Schmidt en zijn idee leuk op papier, maar achteraf blijkt het gewoon niet te werken bij ons.
 
Of het vertrek iets oplost weet ik niet, maar ik zou graag een coach zien die zijn systeem aanpast aan de beschikbare spelers in plaats van andersom. Vooraf leek Schmidt en zijn idee leuk op papier, maar achteraf blijkt het gewoon niet te werken bij ons.
Dat snap ik. Spelers moeten een systeem wel kunnen uitvoeren. Daar heb je gelijk in.
Maar juist omdat de beschikbare spelers van ons minder van kwaliteit zullen blijven dan die van een rivaal met oneindig veel meer geld hoeven we ook van de opvolger van Schmidt weinig meer te verwachten.
En omdat ik een seizoen lang uitzien naar plek twee niet zo fijn vind, kijk ik dus niet uit naar de volgende periode.
Probeer ik te wennen aan de nieuwe situatie en ga ik dromen bij oude dvd's van de periode dat we wel vaak eerste werden. :)
 
Laat PSV dan ook niet hoeven en normaal veldspel spelen wat leuk is om te zien. Nu is het niet om aan te gluren en hotse knots begonia FC bal op het dak wat op puur toeval en geluk Is gebaseerd.
We zien vast niet alle wedstrijden van andere clubs. Ik denk dat we overschatten hoe fantastisch Feyenoord, AZ of Vitesse spelen. Daar zitten ook voldoende slechte wedstrijden tussen. Denk ik.
Als we zo doorgaan staan Feyenoord en ook AZ straks boven PSV. De verwachtingen waren daar niet zo hoog omdat er geen aankondiging was van fulgas fusbal, gegenpressung en wonder dokter… Ik begreep het toen al niet zo goed. De beste man heeft alleen in Oostenrijk gepresteerd met spelers als Mané, Keita enz. Het duurder welgeteld 2 jaar en daarna was het over omdat de beste spelers weg gingen. Dat zowel hij zelf als JdJ dachten dat je hetzelfde kunstje hier kon flikken met dit soort materiaal, is een grote inschattingsfout geweest. Dit alles is afgezien van hoe Ajax presteert. Schmidt komt in de top duels zichzelf tegen. Wat je materiaal ook is, je mag bij PSV nooit zo op je bek gaan tegen Feyenoord of Ajax uit of zo verliezen tegen AZ. Behalve Wijndal en misschien Mitjo kan ik geen speler van hen noemen die PSV sterker zou maken en toch verloor PSV vorig seizoen kansloos van hen en dit seizoen zij het minder kansloos, ook. Alle duels waar het om gaat, worden onder Schmidt verloren, net als tegen Benfica of tegen Sociedad of Monaco, of Ajax, Feyenoord en AZ ( alleen uit hebben we dit seizoen wel van ze gewonnen). Dit alles heeft niet zoveel met hoge verwachtingen te maken maar met een gemis aan tactisch vermogen en een plan B. Dat is telkens het geval. Arne Slot komt ook niet bepaald bij een makkelijke club terecht. Daar is het ook steeds komen en gaan geweest van trainers de laatste 10 jaar hetgeen laat zien dat ook daar werken niet makkelijker is dan bij PSV. Feyenoord is nog altijd de tweede club van NL en zo zijn ook daar de verwachtingen.
Jij doet hier vooralsnog ook een aanname. Vooralsnog staat PSV voor op die andere clubs. Dus is daar ook niet alles rozengeur en manenschijn.
 
We zien vast niet alle wedstrijden van andere clubs. Ik denk dat we overschatten hoe fantastisch Feyenoord, AZ of Vitesse spelen. Daar zitten ook voldoende slechte wedstrijden tussen. Denk ik.
Tot nu toe verliezen wij tegen deze tegenstanders.. az uit was dan geflatteerd en Vitesse komt eraan...
 
Dit mag allemaal voor een groot deel waar zijn, maar het verhaaltje is niet compleet.
Het eerste duel met Ajax ging Schmidt winnen in de Arena maar op weg naar de 2-3 die hem de koppositie zou opleveren zag hij eerst dat de doorgebroken Madueke door Schuurs gevloerd werd en even later dat Gravenberg een penalty wegens opzettelijk hands veroorzaakte, Helaas gaven Bjorn Kuipers, zijn assisten en VAR beide malen niet thuis.
Het tweede duel ruim een maand later won Schmidt ook van Ajax maar enkele "kunstgrepen" van Makkelie, zijn assistent en VAR zorgden in blessuretijd voor 1-1.
Dit is vergetelheid; 16 punten achterstand op het eind haalt dankzij de media wel de geschiedenisboekjes.
Vorige week hoef ik hopelijk niet meer in herinnering te roepen; de uitbal is nog eventjes bekend.
Totdat ook van dit seizoen alleen onthouden wordt hoeveel punten we achter Ajax eindigen. Zonder de wijze waarop dat tot stand kwam.

Nu wordt gepleit voor rigoureuze maatregelen binnen PSV.
Zou best kunnen dat het nodig is. Ik kan dat niet beoordelen al lijkt me dat de achterstand van 4 jaar CL miljoenen inmiddels te groot is.
Na Mark van Bommel, Roger Schmidt over twee jaar ook diens opvolger met pek en veren wegjagen?
Die laatste omdat hij ook te maken krijgt met Ajacieden die net niet hard genoeg op PSV benen stampen om ze te breken?
Of een bal die b.v. net niet helemaal over de Ajax doellijn blijkt te zijn volgens ene Dieperink?
Misschien behalve grote schoonmaak binnen PSV ook op een paar andere plaatsen in het land mensen vervangen die nu aan belangrijke knoppen draaien?
Anders lijkt een vertrek van Gerbrands, John de Jong en Schmidt me toch weinig zinvol.
Ik kan me weinig momenten in al die jaren herinneren waarbij PSV wel het voordeel van de twijfel kreeg van de scheidsrechters. Tegen Ajax en Feyenoord werd PSV bijna structureel benadeeld.
En het geld van Ajax was altijd al meer dan wat PSV had: of het nou het geld van de shirt sponsor was of reclames of verkopen van de spelers die ze zelf hadden opgeleid. We hebben altijd al de tweede begroting van de Eredivisie gehad.
Nog nooit dan in de afgelopen 2 jaar heb ik echter zo vaak mensen horen klagen over die twee vaststaande feiten die al jaren spelen.
Wel hadden we als PSV in diezelfde jaren visionairs aan de leiding en konden we de grote talenten van de Eredivisie hier heen halen na 2 gesprekken van ome Harry. En hij verkocht ook itt de huidige leiding behoorlijk goed. Had zo zijn connecties met mensen als Peter Kenyon van Chelsea en werd hij aanbeden door mensen als Karl Heinz Rummeninge.
Wij gingen in die tijd uit van eigen kracht en keken niet de hele tijd zo zielig naar Ajax of de KNVB. Hadden we de scheidsrechter tegen? Nou we hadden genoeg gogme en intelligentie op het veld om de wedstrijd toch naar ons toe te trekken. Trainers als Hiddink maar ook Koeman en Cocu hadden altijd wel een goed tactisch plan maar konden ook per wedstrijd voor iets anders kiezen hoewel Cocu dat minder had m.I.
De zaken die je aangeeft zijn daarom wel waar maar mogen nooit zo een grote rol gaan spelen bij zoveel wedstrijden. 9 top duels verliezen: een of twee daarvan kan aan de KNVB liggen maar twee jaar achter elkaar dit soort dingen getuigt van wanbeleid en tactisch een mindere coach.
 
Ik zit nog even de commentaren van spelers en coach terug te kijken, maar wat een gelatenheid. Geen boze blik, geen woord van : dit was de laatste keer. Volgens mij is er geaccepteerd dat de wisselvalligheid er zal blijven en dat er meerdere spelers hopen op een transfer. Gakpo voorop, kan 'm niet eens ongelijk geven..
 
Ik weet dat de mening van een Ajacied waarschijnlijk hier nu niet gewaardeerd zal worden, maar:

Kijk ook even naar de 1-1. Indi staat zo verschrikkelijk vrij. Eigenlijk een beperkte voetballer maar als je hem zoveel ruimte geeft, schiet zelfs hij die bal er in. Is dat ook de schuld van de scheidsrechter?
Gewoon een prima mening.
Die twee kompanen van hem stonden links en rechts van hem net zo vrij.

Het was een afgrijselijke cluster fuck. Alleen oog voor de bal. Amateuristisch.
 
Ik zit nog even de commentaren van spelers en coach terug te kijken, maar wat een gelatenheid. Geen boze blik, geen woord van : dit was de laatste keer. Volgens mij is er geaccepteerd dat de wisselvalligheid er zal blijven en dat er meerdere spelers hopen op een transfer. Gakpo voorop, kan 'm niet eens ongelijk geven..
Het interesseert ze niet zo veel. Onverschilligheid staat boven de intrinsieke wil op te winnen. :cautious:
 
Gewoon een prima mening.
Die twee kompanen van hem stonden links en rechts van hem net zo vrij.

Het was een afgrijselijke cluster fuck. Alleen oog voor de bal. Amateuristisch.
En dat is dit seizoen bij menig tegengoal het geval geweest. :sick:
 
Het interesseert ze niet zo veel. Onverschilligheid staat boven de intrinsieke wil op te winnen. :cautious:
Uitspraken als 'we staan niet goed' 'we geven het weg' jaja. We zijn ook pas over de helft van het seizoen.. nog alle tijd jongens..
 
We zien vast niet alle wedstrijden van andere clubs. Ik denk dat we overschatten hoe fantastisch Feyenoord, AZ of Vitesse spelen. Daar zitten ook voldoende slechte wedstrijden tussen. Denk ik.

Jij doet hier vooralsnog ook een aanname. Vooralsnog staat PSV voor op die andere clubs. Dus is daar ook niet alles rozengeur en manenschijn.
Als je maar 1 punt voorsprong nog hebt en je moet nog naar de Kuip, en alle top duels hebt verloren, dan mag je best wel een aanname doen lijkt mij..
En wie heeft het over rozengeur en maneschijn daar? Ze hebben een mindere begroting en op papier mindere spelers maar spelen leuker voetbal dan wij, winnen ze van ons en winnen hun wedstrijden makkelijker dan wij dat doen. En dat bij een club die altijd veel meer kommer en kwel is dan hier. Waar een Koevemans afscheid neemt vanwege de bedreigingen en waar heel wat spelers mislukt zijn vanwege een Kuip vrees…
 
Het interesseert ze niet zo veel. Onverschilligheid staat boven de intrinsieke wil op te winnen. :cautious:
Ongetwijfeld is gedacht dat we met het binnenhalen van een paar Duitsers ook die mentaliteit binnenhaalden. Nou die Duitsers hebben zich snel aan ons aangepast. Alleen Götze lijkt nog een beetje op een Duitser (net zo'n zeikerd als Lothar M.).
 
Wie moet deze reorganisatie uitvoeren dan? Want de RvC gaf kennelijk al groen licht voor het verlengen met Schmidt en het doorgaan op deze wijze van scouten en geldverspilling aan spelers als Drommel en Bruma enz. Zij hebben JdJ en Gerbrands gesteund en die zullen nog blijven. Dus een revolutie of zelfs reorganisatie komt er gewoonweg niet.
Ook een RvC kan op een eerder genomen besluit terugkomen. Ik stel me voor dat op het moment dat ze besloten om de directie en trainer te steunen, we op kop stonden of heel weinig punten erachter en we net een revival van Bruma en Doan meemaakten. Je gaat dan misschien iets te makkelijk aan andere essentiële zaken voorbij. Ik hoop i.i.g. dat er iets van de onvrede van de belangrijkste mensen van PSV (de supporters) tot bovenin de organisatie doordringt. We hebben helaas geen Cruijff die kan zorgen voor een paleisrevolutie.
 
Ik kan me weinig momenten in al die jaren herinneren waarbij PSV wel het voordeel van de twijfel kreeg van de scheidsrechters. Tegen Ajax en Feyenoord werd PSV bijna structureel benadeeld.
En het geld van Ajax was altijd al meer dan wat PSV had: of het nou het geld van de shirt sponsor was of reclames of verkopen van de spelers die ze zelf hadden opgeleid. We hebben altijd al de tweede begroting van de Eredivisie gehad.
Nog nooit dan in de afgelopen 2 jaar heb ik echter zo vaak mensen horen klagen over die twee vaststaande feiten die al jaren spelen.
Wel hadden we als PSV in diezelfde jaren visionairs aan de leiding en konden we de grote talenten van de Eredivisie hier heen halen na 2 gesprekken van ome Harry. En hij verkocht ook itt de huidige leiding behoorlijk goed. Had zo zijn connecties met mensen als Peter Kenyon van Chelsea en werd hij aanbeden door mensen als Karl Heinz Rummeninge.
Wij gingen in die tijd uit van eigen kracht en keken niet de hele tijd zo zielig naar Ajax of de KNVB. Hadden we de scheidsrechter tegen? Nou we hadden genoeg gogme en intelligentie op het veld om de wedstrijd toch naar ons toe te trekken. Trainers als Hiddink maar ook Koeman en Cocu hadden altijd wel een goed tactisch plan maar konden ook per wedstrijd voor iets anders kiezen hoewel Cocu dat minder had m.I.
De zaken die je aangeeft zijn daarom wel waar maar mogen nooit zo een grote rol gaan spelen bij zoveel wedstrijden. 9 top duels verliezen: een of twee daarvan kan aan de KNVB liggen maar twee jaar achter elkaar dit soort dingen getuigt van wanbeleid en tactisch een mindere coach.
Wederom ben ik het met het overgrote deel van je betoog geheel eens.
Dat we onder de super bekwame - en beminnelijke - Harrie van Raay een superhoog niveau haalden als club klopt helemaal.
Het enige wat ik mis in analyses - en dat is m.i. mede oorzaak van onze huidige malaise - is het in 2018/19 ingevoerde manipulatieve speeltje dat VAR heet.
Vroeger was er een slogan "je vrienden zitten bij de VARA".
Thans is het gezegde "je vrienden zitten bij de VAR" meer van toepassing. ;)
Wie die vrienden zijn mag iedereen zelf invullen.
Dat Mark van Bommel en Roger Schmidt er niet toe behoorden moge duidelijk zijn.

Zoals gezegd blijf ik PSV supporter, dat kan ook niet anders na al die jaren.
Maar de lol is er af , berusting komt er voor in de plaats.
Blijkbaar vindt "men" het wel allemaal goed zoals het gaat.
Wie ben ik dan om nog iets anders te willen.

Mijn vrouw en ik gaan voortaan vaker ganzenborden met de kleinkinderen.
Je weet dan niet van tevoren wie er wint, wel dat het er eerlijk aan toe gaat.
Leve de vreugdes van de oude dag. :)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan