PAOK Saloniki - PSV | Donderdag 5 november | Eindstand 4-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar het belangrijkste punt is volgens mij dat er geen enkel idee achter het PSV van Schmidt zit. Hoe kan het namelijk zijn dat onze toch goede aanvallers zichzelf constant in een fuik laten lopen, waardoor ze zo weinig kansen creëren? En hoe kan het zijn dat PSV verdedigend zó ontzettend veel gaten laat vallen? Wat is het idee? Ik zie het niet.

Conclusie (tot heden )
Onze aankopen blijken niet DE versterkingen te zijn die we gewild en broodnodig hadden.
De verdediging is inderdaad slappe kaas met gaten en kreeg zelfs helemaal geen aandacht tijdens de transfertperiode.
De hand van de trainer is onzichtbaar en blijft in zijn broekzak zitten.
Tegen een zwak en meewerkend ADO liep het eindelijk wat vlot doch er komt blijkbaar geen gevolg aan.

Malen en Ihattaren ogen niet gelukkig en zou me niet verbazen mochten ze met de winterstop willen vertrekken.

Hoop doet leven en laat ons hopen dat de terugkeer van enkele spelers het kan doen keren doch het lijkt weerom een "flodderseizoen" te worden.
 
We hebben Max te snel bewierookt, want afgezien van de wedstrijden in augustus en deels september, heeft Max daarna vrijwel niets laten zien als opkomende back met mooie voorzetten vanaf de flanken.
 
Dit is ook precies de reden waarom Schmidt een extra back wilde, want zo kom je er gewoon niet uit. Thomas en Mauro op rechtsback zou je bij elke club nooit zien. Behalve bij ons waar we beschikken over 2 backs. That's it.

Boscagli speelt als een wijf, terwijl op zijn positie dat gewoon 9 van de 10 afgestraft wordt en dat was vandaag ook gewoon gebeurd. We hebben een echte leider achterin nodig mét ervaring. Leuk dat Boscagli goed kan voetballen, maar daar heb je uiteindelijk niets aan als hij makkelijk 2 doelpunten weggeeft.
Ik had ook graag een andere verdediger dan Boscagli gezien en heb de doelpunten niet precies meer op het netvlies. Maar volgens mij was het centrale duo nog het minst te wijten aan de tegengoals. Teze liep een keer te veel achteruit en Boscagli liet zich makkelijk uitkappen. Maar daarvoor faalden het middenveld en de backs al. Ik bedoel wat was die Thomas bijv aan het doen?
 
Ik had ook graag een andere verdediger dan Boscagli gezien en heb de doelpunten niet precies meer op het netvlies. Maar volgens mij was het centrale duo nog het minst te wijten aan de tegengoals. Teze liep een keer te veel achteruit en Boscagli liet zich makkelijk uitkappen. Maar daarvoor faalden het middenveld en de backs al. Ik bedoel wat was die Thomas bijv aan het doen?
Volgens mij ging het met name op de flanken mis, en door balverlies van Fein.

Het is eigenlijk schandalig voor een club als PSV dat het zo is, maar ik ben bang dat we verdedigend normaal toch ook flink leunen op Dumfries. Heeft de rechterkant doorgaans goed onder controle, en grijpt ook in het rechter deel van het centrum nog al eens in. Als dat dan wegvalt en je hebt een RB die geen verdediger is, en aan de andere kant komt Max ook verdedigend tekort...dan wordt het lastig. Zeker op een dag dat Boscagli ook loopt te schutteren.
 
Ondanks het zeer slechte resultaat wil ik Schmidt wel verdedigen op twee punten.

Verder missen we nog Dumfries en Gakpo. Beide bepalende spelers voor het spel van PSV. Waardoor er nog hoop op verbetering is.
Mat alle respect maar als we onze hoop moeten vestigen op een heel boos kijkende hardlopende rechts back met beperkte technische kwaliteiten kunnen we beter stoppen. Heeft wel veel inzet, dat dan weer wel.
 
Mat alle respect maar als we onze hoop moeten vestigen op een heel boos kijkende hardlopende rechts back met beperkte technische kwaliteiten kunnen we beter stoppen. Heeft wel veel inzet, dat dan weer wel.
Dumf verzet veel werk hoor, het is niet zijn beste seizoen maar hij is wel belangrijk, heeft verdedigende kwaliteiten, inhoud, inzet, leiderschap, is fysiek beresterk, heeft wat snelheid en is per definitie meer dan alleen een boos kijkende man. Ook met zijn beperkte technische bagage heeft hij in zijn goede doen het mening vleugelspeler lastig gemaakt met zijn rushes, ge friemel, goals en aanvallen.
 
Gewoon verdedigend te weinig gedaan op de transfermarkt en de focus zoals altijd al bij PSV gelegd op middenveld en aanval. Schmidt kan roepen wat ie wil over vermoeidheid ( moet misschien een kijkje nemen in het programma van de PL-clubs...) maar met Boscagli en met alle respect Teze plus een Max die niet kan verdedigen, ga je het internationaal niet redden. Ook een backup voor Denzel is er niet waardoor je Mauro of Thomas daar moet neerzetten. Boscagli doet alsof hij de Beckenbauer van PSV is maar zelfs zijn aanvallende passen gaan vaak verkeerd en verdedigend was het al niet veel. Teze is een nononsens verdediger en dat is prima maar naast hem moet echt iemand zijn die de leiding neemt, zeker als Max ook vaak niet weet wat verdedigen überhaupt is... Leuk en aardig hoor hoog spelende verdedigers maar ze moeten toch eerst kunnen verdedigen.. En de tweede bal was vandaag in de tweede helft niet voor onze middenvelders. En wanneer Götze ook al dom balverlies lijdt, dan weet je het al.
Ik ben het niet geheel met je eens. Ik ben het zeker met je eens dat we te weinig hebben gedaan op transfermarkt wat betreft de verdediging. Dit is ook iets wat Schmidt heeft gezegd.

Alleen over je vermoeidheid vind ik echt kort door te bocht. Ten eerste, premier league clubs hebben een zwaar programma. Alleen hebben die ook een veel bredere en kwalitatief betere selectie dan een club als PSV. Tenminste de topclubs. Op dit moment loopt PSV echter qua programma gelijk aan de zwaarte van de premier league. Terwijl ze slechts een halve een selectie hebben. Daar waar premier league clubs kunnen rouleren. Al is het maar als wissels...

Dus ja vermoeidheid heeft zeker impact op zo een groep. Neem als voorbeeld Rosario. Nu denk ik niet dat hij 4 tegengoals had voorkomen. Maar je zag wel waarom hij er in het begin in stond. De verdediging was gewoon niet fit en compleet. Dan loopt Rosario veel gaten dicht. Daarnaast speelt hij saaie ballen voor ons toeschouwers. Maar die ballen brachten in deze wedstrijd wel rust en controle. Rosario speelde terug naar de verdediging. Hierdoor konden PSV'ers in positie komen. Waardoor een counter van PAOK direct onschadelijk werd gemaakt. Voor een fitte selectie is het een nadeel voor het PSV tegen PAOK was het juist een pluspunt. Schmidt hoopte Rosario 60 à 70 minuten te kunnen gebruiken. Maar Rosario moest al na 45 minuten gewisseld worden. Dat is toch vrij pijnlijk dat die jongen zijn conditie nog zo laag ligt door corona.

Dan heb je Teze en Boscali. Ik ben het met je eens dat hier een verdediger bij had gemoeten. Maar normaal gesproken zou minstens 1 van die twee rust krijgen tegen ADO. Ook dat maakt een verschil. Ja een Boscali op 100% is geen Alex/Moreno. Maar wel bruikbaar. Dit was wegens corona niet het geval. Kijk ook naar Teze. Die komt terug van Corona (en net als Zahavi) moet hij meteen een bepalende rol spelen. Normaal gesproken kun je iemand die terug komt van een ziekte/blessure nog rustig inbrengen. Maar dat was nu niet het geval.

Op linksback staat een Max die naar mijn gevoel ook al teveel is belast. Ik merk dat zijn energie lager ligt dan in het begin van het seizoen. Echter moet hij alles 90 minuten spelen. Ben benieuwd of zijn verdedigen en aanval weer beter is na de interlandperiode.

Aan de andere kant heb je Mauro/Thomas. Met het uitvallen van Hendrix had Schmidt eigenlijk geen andere keuzes. Dat beide verzaken in hun verdedigende taken kun je eigenlijk zowel de speler als de coach niet aanrekenen. Hiervoor zijn ze gewoon niet ingespeeld. PAOK maakte daar gretig gebruik van. Daarnaast hebben beide spelers al vermoeidheidsklachten gehad. Mauro zat wegens klachten op de bank tegen ADO (dacht ik dat Rik Elfrink zei). En Thomas komt terug van een blessure en je merkt dat hij nog niet alles 90 min kan spelen. Hetzelfde geld voor Malen ook vrees ik.

Je laatste comment over Götze. Ik vrees dat zelfs dit door vermoeidheid kan komen. Götze gaf aan een paar weken nodig te hebben om wedstrijdfit te worden. Echter heeft hij direct een bepalende en beslissende rol in het elftal gekregen. Ik kan me voorstellen dat dit Götze zo vroeg in het seizoen best belast. Als Gakpo er was dan kon je ook met hem rouleren om deze jongen niet te veel belasten. Gelukkig heeft hij zichzelf goed fit gehouden en is zijn techniek echt heel goed. Maar ik kan me voorstellen dat hij ook wel op het randje loopt qua fitheid.

Dus mee eens. Alleen ik zou vermoeidheid echt niet onderschatten. Het is ook niet dat Schmidt dit als excuus roept na de wedstrijd.. Zijn eerste constatering was al na het eerste Europa league duel (Deze selectie kan nog niet doordeweeks europees spelen met dezelfde 11 spelers). Toen kwam versterking maar eigenlijk zorgde corona dat er weinig van over bleef. Ook toen trok Schmidt al aan de bel. Dus dan kunnen we nu wel zeggen het heeft niets met vermoeidheid te maken. Maar Schmidt staat iedere dag met deze jongens op het veld. Ik neem hem dan wel serieus als hij constateer dat de basisspelers zijn overbelast.
 
Maar hebben die PL clubs die een bredere en kwalitatief hebben ook last van Corona? Wie zegt dat een speler weer topfit is een paar dagen na een besmetting en een negatieve Covid test?
 
Maar hebben die PL clubs die een bredere en kwalitatief hebben ook last van Corona? Wie zegt dat een speler weer topfit is een paar dagen na een besmetting en een negatieve Covid test?
De vraag is sowieso waarom PSV hier het meest last van heeft. De interlands?? Veel clubs hebben spelers die voor de interlands overal naar toe zijn gevlogen en weer terug naar de club zijn gekomen, niet alleen de NLse clubs maar in alle competities. Maar geen enkele ploeg heeft er zoveel last van als PSV. Ik heb al eerder bij Ihataren topic aangegeven: gezien ze hem al sinds 5 maanden niet op het juiste gewicht kunnen krijgen en ook Malen naar mijn idee na zijn blessure al maanden wat waarder oogt, en ook de ervaringen uit het verleden met Jetro en Bergwijn, heb ik niet echt vertrouwen meer in de echte professionaliteit van de medische/voeding/... staf van PSV. Het gaat iig in de begeleiding van de spelers en controle en strakke schema’s iets mis hier.
 
Mat alle respect maar als we onze hoop moeten vestigen op een heel boos kijkende hardlopende rechts back met beperkte technische kwaliteiten kunnen we beter stoppen. Heeft wel veel inzet, dat dan weer wel.
Onze hoop niet. Maar Dumfries heeft zeker bewezen een belangrijk aandeel te hebben in het spel van PSV. Zowel aanvallend als verdedigend. Fysiek is hij een stuk sterker dan Mauro en Thomas. Fysieke kracht was ook precies wat nodig was tegen PAOK op die positie.

Daarnaast is het fijn als we Dumfries door een back kunnen vervangen ipv een middevelder.
Maar hebben die PL clubs die een bredere en kwalitatief hebben ook last van Corona? Wie zegt dat een speler weer topfit is een paar dagen na een besmetting en een negatieve Covid test?
Gezien het feit dat Rosario maar in staat was om 45 minuten te spelen. Acht ik jou aanname idd correct. Ik denk dat het even duurt voordat je weer 100% fit bent.
 
Onze hoop niet. Maar Dumfries heeft zeker bewezen een belangrijk aandeel te hebben in het spel van PSV. Zowel aanvallend als verdedigend. Fysiek is hij een stuk sterker dan Mauro en Thomas. Fysieke kracht was ook precies wat nodig was tegen PAOK op die positie.

Daarnaast is het fijn als we Dumfries door een back kunnen vervangen ipv een middevelder.

Gezien het feit dat Rosario maar in staat was om 45 minuten te spelen. Acht ik jou aanname idd correct. Ik denk dat het even duurt voordat je weer 100% fit bent.
Ben het er mee eens dat het even duurt voor je weer 100% bent na Corona, maar dan wel als de ziektesymptomen stevig huisgehouden hebben. Bij een door een test geconstateerde besmetting gevolgd door een x aantal dagen thuisquarantaine zal het toch wel mee vallen. Zie het als een verlengd weekend voor een "normale" werknemer, die moet dan dinsdag ook weer vol aan de bak hoor.
 
Ben het er mee eens dat het even duurt voor je weer 100% bent na Corona, maar dan wel als de ziektesymptomen stevig huisgehouden hebben. Bij een door een test geconstateerde besmetting gevolgd door een x aantal dagen thuisquarantaine zal het toch wel mee vallen. Zie het als een verlengd weekend voor een "normale" werknemer, die moet dan dinsdag ook weer vol aan de bak hoor.
Dat verschilt enorm per persoon.
 
Ben het er mee eens dat het even duurt voor je weer 100% bent na Corona, maar dan wel als de ziektesymptomen stevig huisgehouden hebben. Bij een door een test geconstateerde besmetting gevolgd door een x aantal dagen thuisquarantaine zal het toch wel mee vallen. Zie het als een verlengd weekend voor een "normale" werknemer, die moet dan dinsdag ook weer vol aan de bak hoor.
Maar de meeste werknemers bedrijven geen topsport. Ik denk wel dat Rosario 90 min kan computeren maar ik kan me voorstellen dat om 100% topsport te beoefenen soms wat langer duurt. Scheelt ook per persoon natuurlijk.
 
De vraag is sowieso waarom PSV hier het meest last van heeft. De interlands?? Veel clubs hebben spelers die voor de interlands overal naar toe zijn gevlogen en weer terug naar de club zijn gekomen, niet alleen de NLse clubs maar in alle competities. Maar geen enkele ploeg heeft er zoveel last van als PSV. Ik heb al eerder bij Ihataren topic aangegeven: gezien ze hem al sinds 5 maanden niet op het juiste gewicht kunnen krijgen en ook Malen naar mijn idee na zijn blessure al maanden wat waarder oogt, en ook de ervaringen uit het verleden met Jetro en Bergwijn, heb ik niet echt vertrouwen meer in de echte professionaliteit van de medische/voeding/... staf van PSV. Het gaat iig in de begeleiding van de spelers en controle en strakke schema’s iets mis hier.
Ja inderdaad! Onze Kok op de herdgang moet even goed gaan koken! Malen lijkt ook ingeboet op pure snelheid hij loopt verdedigers niet meer voorbij.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Maar de meeste werknemers bedrijven geen topsport. Ik denk wel dat Rosario 90 min kan computeren maar ik kan me voorstellen dat om 100% topsport te beoefenen soms wat langer duurt. Scheelt ook per persoon natuurlijk.
Dat ligt aan de definitie "topsport", acht uur per dag in weer en wind op een steiger in de bouw valt ook niet mee hoor. Het probleem is dat bij "computeren" als werk dit meestal geen 90 minuten maar 8 uur is. Nogmaals bij echt ziek zijn van Corona kan je gelijk hebben, maar bij een positieve test en een paar dagen rust lijkt mij niet zo veel aan de hand. Tenzij hij tegen de 50 loopt en al een zwakke conditie heeft, maar daar hebben we hier niet over toch.
 
Dat ligt aan de definitie "topsport", acht uur per dag in weer en wind op een steiger in de bouw valt ook niet mee hoor. Het probleem is dat bij "computeren" als werk dit meestal geen 90 minuten maar 8 uur is. Nogmaals bij echt ziek zijn van Corona kan je gelijk hebben, maar bij een positieve test en een paar dagen rust lijkt mij niet zo veel aan de hand. Tenzij hij tegen de 50 loopt en al een zwakke conditie heeft, maar daar hebben we hier niet over toch.
Je hoeft geen zwakke conditie te hebben om klachten te krijgen. Volgens mij zijn er toch een aantal voetballers die aangeven meer vermoeid te zijn na een positieve test.
 
Je hoeft geen zwakke conditie te hebben om klachten te krijgen. Volgens mij zijn er toch een aantal voetballers die aangeven meer vermoeid te zijn na een positieve test.
Klopt, de eerste voetballer die toegeeft volkomen uit vorm te zijn en er geen kl*te meer van bakt moet nog geboren worden. Dan is het makkelijker om Corona de schuld te geven.
 
Ik blijf erbij dat de resultaten tot nu (inclusief die van gisteren) te maken hebben met de coronagolf en het gebrek aan het vormen van een vast team daardoor. Je merkt dat de automatismen er nauwelijks zijn. Dat praat de defensieve blunders niet goed, maar mag je best in het achterhoofd houden.
 
Ik heb prima geslapen en werd er vanmorgen door Teletekst pas weer aan herinnerd dat we op onze broek hebben gekregen. Dat zegt eigenlijk wel een hoop. Ik maak me al geen illusies meer, dus het valt uiteindelijk nooit tegen.
Trieste constatering, maar wel waarheid.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan