Pablo Rosario (M)

Hmm, zal mijn tekst nog eens proberen te herhalen in het juiste topic.

De focus van Rosario lijkt onvoldoende. Zou mentale begeleiding helpen? Ik zie hem echt vaak mooie passes geven, ballen onderscheppen en afpakken. Twee seconden later kan hij gewoon staan te dromen (tegendoelpunt gisteren) of een hele slechte pass geven. Het is echt 9 van de 10 keer te labiel.
Inderdaad, gister een aantal hele slechte, die ik ook niet kon wegschrijven onder 'risicovol maar als ie aankomt dan hebben we ook wat'.
 
Hmm, zal mijn tekst nog eens proberen te herhalen in het juiste topic.

De focus van Rosario lijkt onvoldoende. Zou mentale begeleiding helpen? Ik zie hem echt vaak mooie passes geven, ballen onderscheppen en afpakken. Twee seconden later kan hij gewoon staan te dromen (tegendoelpunt gisteren) of een hele slechte pass geven. Het is echt 9 van de 10 keer te labiel.
Zoals Theo gisteren al zei: hij pakt veel ballen af die hij eerst zelf verspeeld heeft. Hij is de zwakste schakel. Tot ziens!
 
Prachtige speler in potentie, maar in zijn huidige vorm (de hele maand februari) zsm naar de bank wanneer Sangaré weer terug is. Hopelijk heeft die week rust hem goed gedaan, want ook hij staat al zes weken te prutsen.
 
Hmm, zal mijn tekst nog eens proberen te herhalen in het juiste topic.

De focus van Rosario lijkt onvoldoende. Zou mentale begeleiding helpen? Ik zie hem echt vaak mooie passes geven, ballen onderscheppen en afpakken. Twee seconden later kan hij gewoon staan te dromen (tegendoelpunt gisteren) of een hele slechte pass geven. Het is echt 9 van de 10 keer te labiel.
Zal mijn antwoord ook maar herhalen dan :grin::

Verspilde moeite; karakter en mentaliteit verander je meestal niet. Dat gaat even kunstmatig goed, en dan vervalt het weer tot het oude. Bovendien is het niveau van Rosario onder de streep gewoon niet goed genoeg. Af en toe laat hij iets leuks zien, maar dat zijn uitzonderingen, en niet een niveau wat hij vast kan houden; zoveel mag onderhand wel duidelijk zijn, na 3 seizoenen. Ik ken eigenlijk geen andere speler die zo lang mag blijven aankloten als Rosario.
 
Zolang PSV geen betere speler voor zijn positie aantrekt, zal hij gewoon opgesteld worden.
De vraag is natuurlijk al veel langer: hebben ze niks beters? Ik denk dat alles beter is dan Rosario gezien het feit dat hij dé grootste veroorzaker van tegendoelpunten is bij PSV. Boscagli naast Sangaré of überhaupt iemand naast Sangaré die niet Rosario is is dus wat mij betreft altijd een verbetering.
 
Prachtige speler in potentie, maar in zijn huidige vorm (de hele maand februari) zsm naar de bank wanneer Sangaré weer terug is. Hopelijk heeft die week rust hem goed gedaan, want ook hij staat al zes weken te prutsen.
In potentie was Rennis Dommedahl ook een prachtige speler...
In potentie kun je iedereen wel zo kwalificeren.

In alle realiteit moeten we concluderen dat het gewoon niks voor PSV is.
 
Prachtige speler in potentie, maar in zijn huidige vorm (de hele maand februari) zsm naar de bank wanneer Sangaré weer terug is. Hopelijk heeft die week rust hem goed gedaan, want ook hij staat al zes weken te prutsen.
Maar met Boscagli naast hem zal Sangaré wel eens heel nuttig kunnen zijn en zijn niveau weer op weten te krikken.
Ga jij maar eens naast Rosario staan 6 weken. Dan raak je ook geen knikker meer.
 
Ik dacht: nu ben ik het zat. Ik ga het topic van Rosario doorlezen. Waar is het misgegaan?

En wat blijkt? In het najaar van 2018 (voorselectie Oranje) kwam het forum superlatieven tekort over het spel van Rosario. 50 miljoen zou hij op gaan leveren.

Op twee forummers na die toen al kritisch waren over vooral het rendement en positie kiezen van Rosario: Metalium en ondergetekende.

We werden verketterd, lees ik nu. Door iedereen hier. Maar ik lees dat we beiden legitieme argumenten hadden, die min of meer dezelfde zijn als de argumenten 2021. Roependen in de woestijn, dat waren we, Metalium en ik.

Iedereen is geswitcht.
Van de grote groep adepten is eigenlijk alleen Der Muzikant nog over.
En daar heb ik respect voor.
We zullen het nooit eens worden over iets wat jij ziet en ik simpelweg nooit gezien heb.

Daarnaast hoop ik oprecht dat Rosario dit forum niet leest. Dat gaat dan toch knagen aan je zelfvertrouwen. Maar het zou wel fijn zijn als iemand van de leiding van PSV wél meeleest. Er worden weleens goede suggesties gedaan....hahaha.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht: nu ben ik het zat. Ik ga het topic van Rosario doorlezen. Waar is het misgegaan?

En wat blijkt? In het najaar van 2018 (voorselectie Oranje) kwam het forum superlatieven tekort over het spel van Rosario. 50 miljoen zou hij op gaan leveren.

Op twee forummers na die toen al kritisch waren over vooral het rendement en positie kiezen van Rosario: Metalium en ondergetekende.

We werden verketterd, lees ik nu. Door iedereen hier. Maar ik lees dat we beiden legitieme argumenten hadden, die min of meer dezelfde zijn als de argumenten 2021. Roependen in de woestijn, dat waren we, Metalium en ik.

Iedereen is geswitcht.
Van de grote groep adepten is eigenlijk alleen Der Muzikant nog over.
En daar heb ik respect voor.
We zullen het nooit eens worden over iets wat jij ziet en ik simpelweg nooit gezien heb.

Daarnaast hoop ik oprecht dat Rosario dit forum niet leest. Dat gaat dan toch knagen aan je zelfvertrouwen. Maar het zou wel fijn zijn als iemand van de leiding van PSV wél meeleest. Er worden weleens goede suggesties gedaan....hahaha.
Nou, dank je wel, nu heb ik het hele topic moeten doorspitten om te kijken of ik hem aan het ophemelen ben geweest. Ik kwam op een "we moeten hem hypen", wat puur vanuit commercieel/financieel oogpunt gedacht was, en een comment waarin ik hem een goede wedstrijd vond spelen, wat hij zo nu en dan ook gewoon doet. Voor de rest vrij consistent met hoe ik er nu over denk; en dat is dat hij simpelweg tekort komt en dit gewoon zijn niveau is, met af en toe een goede wedstrijd. Sympathieke jongen, gun hem het beste, maar hooguit goed om er als backup bij te houden. Geen basismateriaal.
 
Nou, dank je wel, nu heb ik het hele topic moeten doorspitten om te kijken of ik hem aan het ophemelen ben geweest. Ik kwam op een "we moeten hem hypen", wat puur vanuit commercieel/financieel oogpunt gedacht was, en een comment waarin ik hem een goede wedstrijd vond spelen, wat hij zo nu en dan ook gewoon doet. Voor de rest vrij consistent met hoe ik er nu over denk; en dat is dat hij simpelweg tekort komt en dit gewoon zijn niveau is, met af en toe een goede wedstrijd. Sympathieke jongen, gun hem het beste, maar hooguit goed om er als backup bij te houden. Geen basismateriaal.
‘We moeten hem hypen.’ En dat dan door jou geschreven...
Was je toen nog Steevast en Rechtoe? Jij was een van de forummers waarom ik hier ook ben gaan schrijven. En dat bedoel ik positief, hè! Eerst een half jaar alleen maar lezen, voordat ik de stoute schoenen aantrok en lid werd.
Je bent altijd kritisch, dat klopt.

Maar nee, je post overtuigt me niet, Goed geprobeerd. Ik schaar je gewoon nog steeds onder de Koning Pabloërs. We blijven met twee, Metalium en ik.
 
Nou, dank je wel, nu heb ik het hele topic moeten doorspitten om te kijken of ik hem aan het ophemelen ben geweest. Ik kwam op een "we moeten hem hypen", wat puur vanuit commercieel/financieel oogpunt gedacht was, en een comment waarin ik hem een goede wedstrijd vond spelen, wat hij zo nu en dan ook gewoon doet. Voor de rest vrij consistent met hoe ik er nu over denk; en dat is dat hij simpelweg tekort komt en dit gewoon zijn niveau is, met af en toe een goede wedstrijd. Sympathieke jongen, gun hem het beste, maar hooguit goed om er als backup bij te houden. Geen basismateriaal.
Ik stond (dacht ik) en sta er hetzelfde in. Ik mis alleen binnen PSV voor dit systeem concurrentie voor Rosario, waarbij ik voetballend meestal Sangaré nog matiger vind. Dus veel speeltijd voor Rosario vind ik helemaal niet vreemd in deze selectie. Moet eerlijk zeggen dat ik Boscagli te traag voor het middenveld had ingeschat en hij dat aardig deed. Maar dan vind ik Rosario een betere partner dan Sangaré. Nu Van Ginkel weer fit is, lijkt hij een goede concurrent voor Rosario, maar die was er dus al die tijd niet. Want Fein, Guti en al die anderen zijn echt een stuk minder dan Rosario. Dus je kunt Rosario er wel naast zetten, maar daar wordt over het algemeen PSV niet sterker van. Voor volgend seizoen zie ik (natuurlijk) graag een sterkere speler op zijn plek.
 
Zowel Sangare als Rosario zijn ok-spelers voor PSV maar gewoon nooit samen. Punt naar achter kunnen ze beide spelen maarja 4-2-2-2 he...
 
Want een selectie bestaat normaal gesproken uit 23 wereldklasse spelers om een prijs te winnen...

Het gaat om de juiste balans in een elftal, alsof Bouma, Ooijer Vennegoor en vogel zulke wereldklasse spelers waren maar paste met de juiste spelers perfect in een elftal.
Vogel,Ooijer vaste internationals en geen wereldspelers maar 6x beter dan Pablo.
 
‘We moeten hem hypen.’ En dat dan door jou geschreven...
Was je toen nog Steevast en Rechtoe? Jij was een van de forummers waarom ik hier ook ben gaan schrijven. En dat bedoel ik positief, hè! Eerst een half jaar alleen maar lezen, voordat ik de stoute schoenen aantrok en lid werd.
Je bent altijd kritisch, dat klopt.

Maar nee, je post overtuigt me niet, Goed geprobeerd. Ik schaar je gewoon nog steeds onder de Koning Pabloërs. We blijven met twee, Metalium en ik.
Haha, ja het ging me er ook niet om dat ik je zou overtuigen; ik geef alleen een toelichting waarom ik dingen zeg of zei.

Ik hoop bij iedere speler die vanuit de jeugd de stap naar het eerste maakt dat het iets gaat worden, ook al heb ik er niet veel vertrouwen in. Zo nu ook bij Vertessen bijvoorbeeld. Ik zie het niet gebeuren dat hij een topper gaat worden, maar de hoop is er wel. Idem dus met Rosario.

Het hypen mag van mij wel wat vaker gebeuren ipv die Brabantse nuchterheid, omdat het kennelijk toch een effect blijkt te hebben op het prijskaartje van een speler.
 
Haha, ja het ging me er ook niet om dat ik je zou overtuigen; ik geef alleen een toelichting waarom ik dingen zeg of zei.

Ik hoop bij iedere speler die vanuit de jeugd de stap naar het eerste maakt dat het iets gaat worden, ook al heb ik er niet veel vertrouwen in. Zo nu ook bij Vertessen bijvoorbeeld. Ik zie het niet gebeuren dat hij een topper gaat worden, maar de hoop is er wel. Idem dus met Rosario.

Het hypen mag van mij wel wat vaker gebeuren ipv die Brabantse nuchterheid, omdat het kennelijk toch een effect blijkt te hebben op het prijskaartje van een speler.
Eens, maar ook op salariseissen/bijtekenbereidheid denk ik (Ajax heeft evengoed de keerzijde een aantal keer gezien; tete, traore). Dus op zich moet je ook niet te lyrisch lullen over jeugdtalenten als club.
 
Terug
Bovenaan Onderaan