Pablo Rosario (M)

Het doet bij mij wederom de wenkbrauwen fronsen of Schmidt wel geschikt is als trainer als je Rosario zo bestempeld. Ik zie het niet. Ik zie wel dat hij wekelijks behoorlijk wat steken laat vallen, te slap speelt, verdedigend niets toevoegt, aanvallend soms best een goede pass heeft maar algemeen aanvallend te weinig toevoegt. Daarnaast scoort hij nooit. Het is gewoon categorie Thomas en Mauro, gevalletje 13 in een dozijn. Het is niet voor niks dat PSV al jaren geen controle heeft op het middenveld sinds Rosario daar staat. Fein mag dan verdedigend volgens Schmidt nog stappen moeten maken, maar aanvallend voegt hij zoveel meer gevaar toe aan de ploeg tov Rosario dat ik altijd voor Fein zou kiezen. Benieuwd of Rosario nog blijft staan als Ginkel fit is.
Hoezo voegt hij verdedigend niks toe? Hij bewaakt toch continu de balans en onderschept vaak? Aanvallend vind ik hem ook vaak minder. Daarnaast zie ik Fein verdedigend niks toevoegen en aanvallend niet veel meer dan Rosario.
 
Hoezo voegt hij verdedigend niks toe? Hij bewaakt toch continu de balans en onderschept vaak? Aanvallend vind ik hem ook vaak minder. Daarnaast zie ik Fein verdedigend niks toevoegen en aanvallend niet veel meer dan Rosario.
Verdedigend is Rosario zeer zwak. Zie de eerste goal tegen Sparta bijvoorbeeld en de eerst helft tegen Volendam als meest recente wanprestaties. Staat constant ver van zijn man te dekken, laat zijn mannetje vaak lopen en lijdt gewoon heel veel balverlies. Fein mag dan verdedigend niet veel beter zijn (alhoewel we dat niet kunnen vergelijken met Rosario omdat hij gewoon nauwelijks speeltijd krijgt) maar aanvallend is hij (wat ik heb gezien te nu toe in zijn invalbeurten) veel balvaster, dreigender en aanvallender dan Rosario. Geen idee wat iedereen in Rosario ziet hier en bij de trainersstaf maar ik vind het serieus een zeer matige voetballer.
 
Verdedigend is Rosario zeer zwak. Zie de eerste goal tegen Sparta bijvoorbeeld en de eerst helft tegen Volendam als meest recente wanprestaties. Staat constant ver van zijn man te dekken, laat zijn mannetje vaak lopen en lijdt gewoon heel veel balverlies. Fein mag dan verdedigend niet veel beter zijn (alhoewel we dat niet kunnen vergelijken met Rosario omdat hij gewoon nauwelijks speeltijd krijgt) maar aanvallend is hij (wat ik heb gezien te nu toe in zijn invalbeurten) veel balvaster, dreigender en aanvallender dan Rosario. Geen idee wat iedereen in Rosario ziet hier en bij de trainersstaf maar ik vind het serieus een zeer matige voetballer.
Ik zie juist Rosario heel veel ballen afpakken en de posities van de backs overnemen en zo de balans bewaren.
 
Verdedigend is Rosario zeer zwak. Zie de eerste goal tegen Sparta bijvoorbeeld en de eerst helft tegen Volendam als meest recente wanprestaties. Staat constant ver van zijn man te dekken, laat zijn mannetje vaak lopen en lijdt gewoon heel veel balverlies. Fein mag dan verdedigend niet veel beter zijn (alhoewel we dat niet kunnen vergelijken met Rosario omdat hij gewoon nauwelijks speeltijd krijgt) maar aanvallend is hij (wat ik heb gezien te nu toe in zijn invalbeurten) veel balvaster, dreigender en aanvallender dan Rosario. Geen idee wat iedereen in Rosario ziet hier en bij de trainersstaf maar ik vind het serieus een zeer matige voetballer.

En de eerste goal van AZ, Sangaré dekt door, Rosario staat te slapen en AZ is eruit. Genoeg van dit soort momenten. Prima voetballer als het draait, maar hij heeft iedere wedstrijd wel 2 of 3 momenten waar hij de concentratie volledig kwijtraakt, en vaak ontstaan uit die momenten ook hele grote kansen voor de tegenstander.
 
Ik zie juist Rosario heel veel ballen afpakken en de posities van de backs overnemen en zo de balans bewaren.
Ik zie 'm vooral de bal inleveren op de verkeerde momenten op heel gevaarlijke plaatsen. Vooral omdat hij de vervelende neiging heeft een actie te veel te maken (staat in de grote medische encyclopedie onder de D van 'De ziekte van Dumfries') en door het centrum uit te verdedigen...naar de verkeerde kleur.
 
Ik zie juist Rosario heel veel ballen afpakken en de posities van de backs overnemen en zo de balans bewaren.
Ik zie blijkbaar andere wedstrijden. :rolleyes: :cool:

Ik zie 'm vooral de bal inleveren op de verkeerde momenten op heel gevaarlijke plaatsen. Vooral omdat hij de vervelende neiging heeft een actie te veel te maken (staat in de grote medische encyclopedie onder de D van 'de ziekte van Dumfries') en door het centrum uit te verdedigen...naar de verkeerde kleur.
En hij scoort vrijwel nooit. Kan niet schieten. Heeft een vreemd loopje.
Maar er schijnen er te zijn die in hem een groot talent zien. :rolleyes:
 
Ik zie juist Rosario heel veel ballen afpakken en de posities van de backs overnemen en zo de balans bewaren.
Dat zie ik hem inderdaad ook af en toe wel eens doen, maar het is toch voornamelijk:down::
Ik zie 'm vooral de bal inleveren op de verkeerde momenten op heel gevaarlijke plaatsen. Vooral omdat hij de vervelende neiging heeft een actie te veel te maken (staat in de grote medische encyclopedie onder de D van 'De ziekte van Dumfries') en door het centrum uit te verdedigen...naar de verkeerde kleur.
 
Hij wisselt vandaag weer dom balverlies af met goede intercepties en positieovernames. Iedereen heeft gelijk ;)
 
Hij wisselt vandaag weer dom balverlies af met goede intercepties en positieovernames. Iedereen heeft gelijk ;)

Hebben ze een mooi woord voor: "Grillig".

In de encyclopedie staat bij dat woord een portret van Rosario + kapsel.

Terwijl ik dit bericht typ scoort Rosario, moet niet gekker worden. Blijft grillig..
 
Hebben ze een mooi woord voor: "Grillig".

In de encyclopedie staat bij dat woord een portret van Rosario + kapsel.

Terwijl ik dit bericht typ scoort Rosario, moet niet gekker worden. Blijft grillig..
Grillig is een hele mooie omschrijving ja, ik kan er mee leven.
 
Ik had de hoop dat Rosario zelf ook naar een hoger niveau zou stijgen wanneer het hele elftal beter ging draaien en hij de bal meer kwijt kon. Maar ik begin steeds meer te zien waarom Rosario niet geschikt is voor dit PSV. Bij een Götze, Zahavi zie je dat ze snel om hen heen kijken wanneer ze de bal krijgen. Rosario is koppie omlaag en hopen dat er iemand staat in de richting waarin hij naartoe is gedraaid. Heeft af en toe uitstekende passes die me dan weer wel goed doen, verdedigend ook prima, alleen onderaan de streep niet voldoende. Boscagli op het middenveld laten staan naast Sangaré.
 
Ik had de hoop dat Rosario zelf ook naar een hoger niveau zou stijgen wanneer het hele elftal beter ging draaien en hij de bal meer kwijt kon. Maar ik begin steeds meer te zien waarom Rosario niet geschikt is voor dit PSV. Bij een Götze, Zahavi zie je dat ze snel om hen heen kijken wanneer ze de bal krijgen. Rosario is koppie omlaag en hopen dat er iemand staat in de richting waarin hij naartoe is gedraaid. Heeft af en toe uitstekende passes die me dan weer wel goed doen, verdedigend ook prima, alleen onderaan de streep niet voldoende. Boscagli op het middenveld laten staan naast Sangaré.
Ik vind hem juist verdedigend ook heel matig. Is niet echt een type dat ingrijpt; beetje meelopen of er achteraan hobbelen, zoals Van Ginkel. En inderdaad, af en toe een mooie pass, maar dat weegt niet op tegen zijn minpunten. Maar inderdaad onder de streep is het inmiddels wel duidelijk dat deze jongen al op de top van zijn kunnen zit. Komt denk ik beter tot zijn recht bij een Vitesse o.i.d., een stapje lager, maar komt tekort voor het niveau dat PSV hoort na te streven.
 
Ik vind hem juist verdedigend ook heel matig. Is niet echt een type dat ingrijpt; beetje meelopen of er achteraan hobbelen, zoals Van Ginkel. En inderdaad, af en toe een mooie pass, maar dat weegt niet op tegen zijn minpunten. Maar inderdaad onder de streep is het inmiddels wel duidelijk dat deze jongen al op de top van zijn kunnen zit. Komt denk ik beter tot zijn recht bij een Vitesse o.i.d., een stapje lager, maar komt tekort voor het niveau dat PSV hoort na te streven.
Heeft wel een van de betere defensieve statistieken van heel de selectie. Dat standpunt dat hij verdedigend prima was, was ook meer daar op gebaseerd.
 
Hmm, zal mijn tekst nog eens proberen te herhalen in het juiste topic.

De focus van Rosario lijkt onvoldoende. Zou mentale begeleiding helpen? Ik zie hem echt vaak mooie passes geven, ballen onderscheppen en afpakken. Twee seconden later kan hij gewoon staan te dromen (tegendoelpunt gisteren) of een hele slechte pass geven. Het is echt 9 van de 10 keer te labiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan