Pablo Rosario (M)

Kruspe

Administrator
Administrator
Het ophemelen van Rosario is ook al een grijsgedraaid verhaal. :cautious:
Ik zou graag het tegenovergestelde willen beweren. Zelden een speler vanwege collectief falen zo persoonlijk veroordeeld zien worden door z'n eigen supporters. Zelfs als hij als enige gewoon een goede pot speelde kreeg hij absurde kritiek.

En nee, Rosario was niet perfect, maar de mate en intensiteit van de kritiek die puur en alleen op hem gericht waren ging alle perken te buiten. Dat jij dat ophemelen noemt, tja...

Buitenspelgoal

International
Nooit je oude schoenen weggooien voordat je… We verloren kansloos van de nummer 10 van Frankrijk thuis en uit speelden we gelijk. Maar Rosario die basis staat bij de nummer 4 van Frankrijk is minder dan Guti en van Ginkel etc.? Nee ik doe niet mee aan dit grijs gedraaide verhaal over Rosario. Als je nou Gravenberch en Alvarez had rondlopen…

Speelstijl maakt ook uit. Ik vond Rosario altijd een redelijke allround (verdedigende) middenvelder die met name werd verguisd omdat hij bij PSV werd geacht de voetballende middenvelder te zijn. Nederlandse topclubs spelen ook een veel technischer spel dan de meeste Franse teams dat doen. Die doen het vooral op fysiek en uithoudingsvermogen. Bij Nice speelt hij waarschijnlijk veel meer in zijn kracht. Daarnaast moeten we een Nice ook weer niet groter maken dan het is. De Franse competitie is echt niet zo bijzonder, buiten PSG dat met geldt een topteam forceert. Lille werd vorig seizoen nog kampioen, maar werd aardig scheel getikt door Ajax. Monaco zag er vooral door PSV zelf goed uit. Buiten PSG is het in de Ligue 1 elk seizoen wel spannend wie waar eindigt. Rosario kan daar als veelzijdig-maar-niet-top speler prima uit de voeten. Dit is niet heel anders dan een Baumgartl die hier ook niet meekan, maar bij zo'n Bundesliga club die prima presteert gewoon basisspeler is en hoge ogen gooit.

Penalty

Internationale Legende
Ik zou graag het tegenovergestelde willen beweren. Zelden een speler vanwege collectief falen zo persoonlijk veroordeeld zien worden door z'n eigen supporters. Zelfs als hij als enige gewoon een goede pot speelde kreeg hij absurde kritiek.

En nee, Rosario was niet perfect, maar de mate en intensiteit van de kritiek die puur en alleen op hem gericht waren ging alle perken te buiten. Dat jij dat ophemelen noemt, tja...
Ik heb ook niet de illusie dat we hierover dezelfde mening hebben.

Humtoezje

Aanvoerder
Als je ziet hoe Sangaré zich ontwikkelt op min of meer dezelfde plek in hetzelfde systeem, kom je erachter hoe ontzettend lang Rosario heeft stil gestaan in zijn ontwikkeling. En stilstand is achteruitgang.
Wat een verademing die Sangaré.

Het opzwepen, het stimuleren, de drive en vooral de drive naar voren, het doorzien van de looplijnen van de tegenstanders, het aanbieden als vrije man, het zwerven over het veld, de blijheid.

Nogmaals: wat een verademing.

Humtoezje

Aanvoerder

Ik vond juist dat het collectieve falen vaak begon bij hem. Dan lijkt het inderdaad persoonlijk te worden.

Bij Drommel valt het meer op, maar hij was net zo slecht.
Als PSV met 4-0 wint en toch laat Drommel een ballletje los, krijgt hij kritiek. Ik vind dat logisch, met de historie in het achterhoofd.
Als PSV met 3-0 wint en Drommel krijgt nauwelijks wat te doen, vangt een balletje, trapt wat terugspeelballen naar voren, dan speelt hij al een ‘goede pot.’ Kijk maar naar de Speler van de Week na Go Ahead. Daar staat Drommel bij.

En zo was het met Rosario. De lat bij hem werd heel laag gelegd door sommigen. Te laag, vind ik, en dan speel je al snel een ‘goede pot’ en komt kritiek harder aan.

Terwijl ik denk dat Rosario en Drommel zelf de lat bij zichzelf zo hoog hebben gelegd dat ze daar (voorlopig) nooit aan kunnen voldoen en daardoor juist slechter spelen dan ze kunnen. En dan nog die kritiek erbij, oftewel die lat is inderdaad heel hoog. Dat helpt niet.

Maar ja, uit deze discussie kom je nooit. Topsport en waar staat de factor menselijkheid daarin?

Prima, dat hij het prima doet bij Nice.
En Drommel zal ook boven komen drijven. Hopelijk bij PSV.

Laatst bewerkt:

Weltmeister

Bondscoach

Dat de rest ook bagger was en deels nog is, is toch een hele andere discussie? Hij heeft alle tijd gehad om onomstreden te zijn of te worden. En zeker, niet alles wat hij deed was slecht, maar aan het eind van de streep gewoon evenals spelers als Hendrix en Guti niet het niveau dat je zoekt voor de basis van PSV.

Kruspe

Administrator
Administrator
Dat de rest ook bagger was en deels nog is, is toch een hele andere discussie? Hij heeft alle tijd gehad om onomstreden te zijn of te worden. En zeker, niet alles wat hij deed was slecht, maar aan het eind van de streep gewoon evenals spelers als Hendrix en Guti niet het niveau dat je zoekt voor de basis van PSV.
Dat was mijn punt ook niet. Ik zeg alleen dat de kritiek buitenproportioneel was met wekelijkse opmerkingen als "ik ben al jaren PSV-fan maar als ik Rosario op het wedstrijdformulier zie staan gaat de TV niet aan", kotsemoji's tijdens wedstrijden, scheldpartijen waar wij als admins moesten ingrijpen etc.

Je mag een andere mening hebben. Ik vond Rosario een prima speler, ook een belangrijke speler, maar helaas zette hij zijn stormachtige begin niet door. Als iemand anders hem niet goed genoeg vond, ook helemaal prima. Kunnen we over discussiëren - of niet. Maar mijn hele post was een reactie op de opmerking van Penalty die zegt dat Rosario hier continu werd opgehemeld. Dat is gewoon onzin, en niet zo een beetje ook.

Tieky87

Routinier
Dat was mijn punt ook niet. Ik zeg alleen dat de kritiek buitenproportioneel was met wekelijkse opmerkingen als "ik ben al jaren PSV-fan maar als ik Rosario op het wedstrijdformulier zie staan gaat de TV niet aan", kotsemoji's tijdens wedstrijden, scheldpartijen waar wij als admins moesten ingrijpen etc.

Je mag een andere mening hebben. Ik vond Rosario een prima speler, ook een belangrijke speler, maar helaas zette hij zijn stormachtige begin niet door. Als iemand anders hem niet goed genoeg vond, ook helemaal prima. Kunnen we over discussiëren - of niet. Maar mijn hele post was een reactie op de opmerking van Penalty die zegt dat Rosario hier continu werd opgehemeld. Dat is gewoon onzin, en niet zo een beetje ook.

Zo helemaal mee eens! De hele teneur rondom Rosario was ook absoluut niet in zijn voordeel. Hij hoefde maar 1 balletje verkeerd te raken of in te leveren bij een tegenstander en hij kreeg al een enorme lading stront over zich heen.

Weltmeister

Bondscoach

Het was in ieder geval een speler die discussie opriep. Ik vond zijn begin ook niet stormachtig. Het was gewoon een nieuwe jongen in de groep, jeugdig nog. En die hoeven dan nog niet de ploeg te dragen. Dat moest hij de jaren erna wel steeds meer. Hoort erbij. Je status verandert, evenals je verantwoordelijkheid. Wat betreft dat laatste vond ik hem te vaak niet thuis geven voor een speler die 3 jaar lang als eerste op het wedstrijdformulier werd gezet door zowel Bommel als Faber en Schmidt.

Ongezouten

Assistent Bondscoach
Als iemand anders hem niet goed genoeg vond, ook helemaal prima. Kunnen we over discussiëren - of niet. Maar mijn hele post was een reactie op de opmerking van Penalty die zegt dat Rosario hier continu werd opgehemeld. Dat is gewoon onzin, en niet zo een beetje ook.
Ik denk dat hij meer bedoelt nu dat Rosario weg is. Het was niks en het is niks, maar nu dat hij weg is zou het ineens de verlosser zijn; de speler die onheus bejegend is en die veel meer krediet verdient dan wij hem in zijn PSV-jaren hebben gegeven? Nee, sorry daar ga ik ook niet in mee. Dat hij niet minder is dan een Guti wil nog niet zeggen dat ik hem terug wil zien. PSV moet hoger mikken dan zowel Guti als Rosario. Beiden voldoen niet.

Kruspe

Administrator
Administrator
Ik denk dat hij meer bedoelt nu dat Rosario weg is. Het was niks en het is niks, maar nu dat hij weg is zou het ineens de verlosser zijn; de speler die onheus bejegend is en die veel meer krediet verdient dan wij hem in zijn PSV-jaren hebben gegeven? Nee, sorry daar ga ik ook niet in mee. Dat hij niet minder is dan een Guti wil nog niet zeggen dat ik hem terug wil zien. PSV moet hoger mikken dan zowel Guti als Rosario. Beiden voldoen niet.
Dan nog is er absoluut geen sprake van ophemelen.

Penalty

Internationale Legende

Lees je (alle) posts dan maar eens na in dit topic. Dat jij onvoorwaardelijk fan bent van Rosario dat mag.
Ik ben een andere mening toegedaan. Mag dat ook? Ik heb het woord continu niet gebruikt. Ik ben blij dat hij weg is. Jij bent blij dat jij vindt dat Pablo een geweldige speler is. Prima iedereen blij.

Kruspe

Administrator
Administrator
Lees je (alle) posts dan maar eens na in dit topic. Dat jij onvoorwaardelijk fan bent van Rosario dat mag.
Ik ben een andere mening toegedaan. Mag dat ook? Ik heb het woord continu niet gebruikt. Ik ben blij dat hij weg is. Jij bent blij dat jij vindt dat Pablo een geweldige speler is. Prima iedereen blij.
"Het ophemelen van Rosario is een grijsgedraaid verhaal"...

Nou goed, we hebben een andere definitie van die zin zullen we maar zeggen.

Penalty

Internationale Legende
"Het ophemelen van Rosario is een grijsgedraaid verhaal"...

Nou goed, we hebben een andere definitie van die zin zullen we maar zeggen.
Nee die hebben we niet. Het grijsgedraaid verhaal is voornamelijk door jou gevoed als onvoorwaardelijk
fan van Pablo Rosario. Dat mag. Dat moet je zelf weten. Maar als andere mensen hier een andere mening over hebben mag dat van jou blijkbaar niet.

En als je quote graag alle woorden quoten. ;)

Het ophemelen van Rosario is ook al een grijsgedraaid verhaal. :cautious:

Laatst bewerkt:

Phillip Cocu

Assistent Bondscoach
Bij PSV was Pablo niet goed genoeg, maar het was ook niet zo dat alleen hij alles fout deed. En ik wil het niet goed praten maar ik ben er ook niet van overtuigd dat alleen Pablo er van langs kreeg want bijvoorbeeld Bruma of Guti hebben ook vaak zware dingen over zich heen gekregen.

Rosario kan best ballen en lopen en hij heeft ook nog best wat postuur. Ik was een keer erg onder de indruk van een hele gepassioneerde sliding en die heb ik later nooit meer terug gezien. Hij laat te weinig van zijn kunnen zien terwijl hij meer in zijn mars heeft. Het oogt allemaal een beetje slapjes terwijl hij een powerhouse kan zijn. Dan vond ik bijvoorbeeld Hendrix in zijn betere seizoenen waardevoller voor PSV. Ook niet het PSV niveau en die had minder talent maar leek net wat feller.

Misschien dat Pablo zich bij een andere club gewoon lekkerder voelt en daardoor beter voetbalt. Hier hebben we het lang genoeg geprobeerd maar misschien past hij in een ander systeem of in een andere competitie zoals in Frankrijk gewoon beter.

Teamspirit

Assistent Coach
Misschien dat Pablo zich bij een andere club gewoon lekkerder voelt en daardoor beter voetbalt. Hier hebben we het lang genoeg geprobeerd maar misschien past hij in een ander systeem of in een andere competitie zoals in Frankrijk gewoon beter.

En ze lopen ondertussen meer dan weg met Rosario bij Nice.

interview in het frans, gejat uit de L'equipe.

Mark van Bommel a fait de vous un cadre du PSV. Est-il un modèle ?

Il m’a donné la chance d’être titulaire et je n’ai pas cessé de jouer ensuite. C’est une super personne : quand je jouais en réserve, il venait me parler, me dire que je pouvais faire mieux. Je suis très reconnaissant qu’un entraîneur comme lui ait pris le temps de me conseiller. J’étais prêt à mourir pour lui, mais je suis plus gentil sur le terrain, car tout le monde sait qu’il était vraiment très dur… Ça m’énerve de prendre des cartons car je veux être fair-play. Vous ne me verrez jamais tacler un joueur au genou, y aller pour faire mal. C’est important d’être dur, mais je suis toujours sur le ballon.

En ook mooi om te horen hoe er mensen zijn die Mark van Bommel wel hoog hebben zitten. Rosario geeft duidelijk aan dat Mark van Bommel oog had voor de reserves en het beter maken van iedereen. Dus geen focus op bepaalde mensen, maar op iedereen. Ook het laatste vind ik opvallend over Van Bommel, vroeger in het veld was hij iemand die door alles en iederen heen wou gaan, als trainer waakte hij voor het krijgen van kaarten en te hard spel.

Had Kruspe toch gelijk?

Buitenspelgoal

International
En ze lopen ondertussen meer dan weg met Rosario bij Nice.

interview in het frans, gejat uit de L'equipe.

En ook mooi om te horen hoe er mensen zijn die Mark van Bommel wel hoog hebben zitten. Rosario geeft duidelijk aan dat Mark van Bommel oog had voor de reserves en het beter maken van iedereen. Dus geen focus op bepaalde mensen, maar op iedereen. Ook het laatste vind ik opvallend over Van Bommel, vroeger in het veld was hij iemand die door alles en iederen heen wou gaan, als trainer waakte hij voor het krijgen van kaarten en te hard spel.

Had Kruspe toch gelijk?

Ik blijf er wel bij: de Franse competitie is niet zo bijzonder. Op PSG na veel inwisselbare ploegen die ook internationaal geen grootheden meer zijn buiten historie. Ajax zou er makkelijk meedoen om het kampioenschap. Er loopt wel veel talent rond, maar die zien de Ligue 1 ook maar als opleidings competitie. De echte sterren zitten (buiten PSG) niet (meer) in Frankrijk. Het is daarnaast ook een fysieke competitie, met veel Afrikaanse spelers. Ik denk dat Rosario daar beter past, want hij lijkt er vooral als no-nonsense verdedigende middenvelder te spelen, en dat past hem beter dan de semi-spelmaker rol die hij bij ons had.

Bovenaan Onderaan