Pablo Rosario (M)

Had het idee dat het veld en het slechte zicht op de witte bal, mede oorzaak was van die blunder, waarbij hij de situatie verkeerd inschatte. Na zo"n fout en voortvloeiende tegengoal zit je ff niet zo lekker in zijn vel. Daarna kwam PSV op t scorebord en ging hij weer met veel meer zelfvertrouwen de duels in. Dus wat er veranderde, de score en iets mentaals denk ik. De tweede helft was prima, de eerste helft (blunder en eigenlijk het hele eerste halfuur) draaide het niet goed bij Pablo.
Heb sowieso het idee dat Pablo bovengemiddeld gevoelig is voor het mentale stukkie. Wanneer het bij PSV goed draait zie je ook dat hij vaak veel beter begint te spelen. Wanneer dat niet het geval is speelt hij vaak erg kleurloos en zonder zelfvertrouwen.
 
Voor de mensen die nog graag een pagina doorgaan met onschuldige grapjes over Hitler is er ook nog een ander Forum (JFvD schijnt hier geen probleem mee te hebben).
Voor nu vindt ik het persoonlijk een beetje ongemakkelijk worden - zelfs nu ik al wat langer meeloop en het als onschuldige flauwe humor intepreteer.

Miscchien kunnen we het hier over Rosario hebben?
Tuurluk! Wat vind je van zijn kapsel?
 
Heb sowieso het idee dat Pablo bovengemiddeld gevoelig is voor het mentale stukkie. Wanneer het bij PSV goed draait zie je ook dat hij vaak veel beter begint te spelen. Wanneer dat niet het geval is speelt hij vaak erg kleurloos en zonder zelfvertrouwen.
En daar hadden we er al zoveel van. Ik weet het ook niet. Je ziet hem vaak genoeg goede dingen doen, maar het lukt ons middenveld maar niet om echt de controle te pakken. Te vaak verliezen we daar de slag waardoor we én de spitsen niet meer bereiken én onze verdediging in de problemen brengen. En niet alleen tegen PAOK uit, maar ook bij Heracles e.d.
 
En daar hadden we er al zoveel van. Ik weet het ook niet. Je ziet hem vaak genoeg goede dingen doen, maar het lukt ons middenveld maar niet om echt de controle te pakken. Te vaak verliezen we daar de slag waardoor we én de spitsen niet meer bereiken én onze verdediging in de problemen brengen. En niet alleen tegen PAOK uit, maar ook bij Heracles e.d.
Wat ik vaak zie is dat omdat er te weinig aanspeelopties zijn. Pablo en Sangaré zijn geen Ihattaren of Götze die in hele kleine ruimtes op wonderbaarlijke wijze de bal toch ergens tussendoor weten te wringen. En als we dan zo ver naar voren spelen, te weinig verticale diepgang in ons spel hebben kom je op een gegeven moment vast te staan. Dan hoeft er maar een iemand de bal te verliezen van de 20 breedtepasses die je doet en dan heb je meteen een counteraanval tegen. In mijn ogen is de oplossing dan om de spitsen terug te laten zakken zodat óf de verdediger mee moet, of iemand de spits over moet nemen, waardoor je gaten trekt. Zahavi probeerde dit maar is hier niet de aangewezen man voor, omdat hij ook niet het technisch vernuft heeft om vervolgens de bal elke keer bij de juiste man te krijgen. Ook is het veld breed houden dan belangrijk, wat Max en Dumfries opzich al wel goed doen. En beweging van de spelers om je heen ook, in plaats van dat ze stil staan te wachten tot de bal bij hen komt. Het is te vaak dat er een PSV'er de bal krijgt, geen aanspeelmogelijkheid ziet en dan maar weer de bal breed geeft. Maar zoals ik al zei als je dan niet eens de optie hebt om de bal breed te geven omdat iedereen in de dekking staat moet je terugdraaien en wanneer je dan de bal verliest ben je de lul.

Ook wanneer je de bal aangespeeld krijgt direct naar voren open draaien zie ik te weinig. En met het koppie omhoog voetballen ook.

Eigenlijk zou ik even met Schmidt moeten gaan babbelen ;)

Aanvullend: Simpelweg de optie om een voetbaltechnische te vervangen voor Rosario komen we er ook niet mee. Fein en Guti kwamen ook niet goed tot hun recht. Ik denk dat je het probleem elders moet zoeken.
 
Wat ik vaak zie is dat omdat er te weinig aanspeelopties zijn. Pablo en Sangaré zijn geen Ihattaren of Götze die in hele kleine ruimtes op wonderbaarlijke wijze de bal toch ergens tussendoor weten te wringen. En als we dan zo ver naar voren spelen, te weinig verticale diepgang in ons spel hebben kom je op een gegeven moment vast te staan. Dan hoeft er maar een iemand de bal te verliezen van de 20 breedtepasses die je doet en dan heb je meteen een counteraanval tegen. In mijn ogen is de oplossing dan om de spitsen terug te laten zakken zodat óf de verdediger mee moet, of iemand de spits over moet nemen, waardoor je gaten trekt. Zahavi probeerde dit maar is hier niet de aangewezen man voor, omdat hij ook niet het technisch vernuft heeft om vervolgens de bal elke keer bij de juiste man te krijgen. Ook is het veld breed houden dan belangrijk, wat Max en Dumfries opzich al wel goed doen. En beweging van de spelers om je heen ook, in plaats van dat ze stil staan te wachten tot de bal bij hen komt. Het is te vaak dat er een PSV'er de bal krijgt, geen aanspeelmogelijkheid ziet en dan maar weer de bal breed geeft. Maar zoals ik al zei als je dan niet eens de optie hebt om de bal breed te geven omdat iedereen in de dekking staat moet je terugdraaien en wanneer je dan de bal verliest ben je de lul.

Ook wanneer je de bal aangespeeld krijgt direct naar voren open draaien zie ik te weinig. En met het koppie omhoog voetballen ook.

Eigenlijk zou ik even met Schmidt moeten gaan babbelen ;)

Aanvullend: Simpelweg de optie om een voetbaltechnische te vervangen voor Rosario komen we er ook niet mee. Fein en Guti kwamen ook niet goed tot hun recht. Ik denk dat je het probleem elders moet zoeken.
Eens. Pablo en ook Sangare spelen de bal ook regelmatig wel naar voren. Maar altijd in de dekking. Je hebt iemand nodig die de snelle jongens voorin of de backs in de ruimte en diepte aanspelen. Ik snap niet zo goed dat we hoog druk zetten als we bij balbezit niet zo goed gebruik maken van die ontstane ruimte.
 
Eens. Pablo en ook Sangare spelen de bal ook regelmatig wel naar voren. Maar altijd in de dekking. Je hebt iemand nodig die de snelle jongens voorin of de backs in de ruimte en diepte aanspelen. Ik snap niet zo goed dat we hoog druk zetten als we bij balbezit niet zo goed gebruik maken van die ontstane ruimte.
Een paar voorbeeldjes:

1:30 - Hier staat niemand voor de goal. Veelal spelers die uit stilstand de bal willen hebben. Vervolgens gaat de bal via Hendrix naar Max, maar die laatste staat véél te smal waardoor je VVV ook de mogelijkheid biedt om de verdediging compact te houden, wat resulteert in erg weinig ruimte. Hierdoor kan Max zelf vervolgens de bal niet kwijt en moet 'ie weer terug. Wat Boscagli vervolgens doet (één keer raken) is wat er vaker nodig is bij PSV. Dan komt de bal bij Mo en zie je Sangaré (??? Waarom staat hij in godsnaam zo ver naar voren) doen wat de spitsen bij PSV moeten doen, terugzakken om zich aan te bieden. Een meer technische speler kan de bal vervolgens in één keer doortikken wat Malen ook deed tegen Ajax richting Zahavi. Gakpo staat vervolgens met zijn kont de piemel te voelen van de verdediger waar hij eigenlijk ruimte zou moeten maken en die verdediger wegtrekken door diep te gaan. Dan kan die bal via Madueke in één keer weer doorgetikt worden en staat hij alleen voor de keeper. Uiteindelijk probeert Mo het zelf maar.
1:55 - Hoogtepunt erna. Mo is aan het klooien met de bal en je ziet Götze terugzakken om zich aanspeelbaar te maken. Goed wat hij doet zodat Mo ook de bal terug zou kunnen spelen wanneer hij geen ruimte ziet. Maar Max gaat vervolgens richting de bal lopen terwijl hij opnieuw juist de ruimte in zou moeten lopen, op deze manier maakt hij het alleen maar drukker voor Mo zelf. Uiteindelijk gaat de bal terug naar Götze, maar staat hij ook meteen weer vast omdat Max die ruimte zo klein maakte. Bal gaat naar Boscagli en opnieuw zie je hem snel het spel richting de ruimte op de andere flank verleggen. Opnieuw staat Gakpo hier weer met zijn kont tegen de verdediging terwijl hij zich vrij zou moeten maken door terug te zakken zodat hij aanspeelbaar wordt, ligt enorm veel ruimte daar. Vervolgens classic PSV het balletje breed naar Dumfries die vervolgens Hendrix aanspeelt, die goed opgestelt staat in de ruimte zonder te ver naar voren te drukken waarmee hij het speelveld weer klein zou maken. Die draait goed open en erna zie je Götze een goede één twee maken (die beweging waar ik het over had) waarna er ruimte vrij komt voor Max die de bal voor kan gooien.
Hoogtepunt erna is de tegengoal van VVV. Hier zie je Mo en Götze dezelfde speler vastzetten die vervolgens de ruimte vindt waar één van die twee bij had moeten staan. Goed uitgespeeld door VVV vervolgens.
3:16 - Götze trekt ruimte voor Boscagli die hem vervolgens naar Max zou kunnen spelen. Kutpass maar het idee was goed. Max had in deze situatie ook meer de beweging kunnen maken om uit de dekking te komen, lag genoeg ruimte voor. Dan zie je Götze de beweging maken richting de bal waarmee hij de verdediger met zich meetrekt. Max had dit moeten zien en diep moeten gaan, daar lag de ruimte. Boscagli kiest voor een crosspass die met wat geluk en via een VVV'er bij Dumfries aankomt. Vervolgens komt 'ie via de kluts weer bij Madueke en dan zie je Max aanstormen. Waarom kiest hij er in godsnaam voor om het veld zo smal te houden en recht op de verdediger af te rennen? Als Madueke de bal hier naar Max speelt kan hij hem nooit fatsoenlijk voor krijgen op die hoge snelheid. Wederom staat Gakpo weer niets te doen, is gewoon geen spits. Penalty.
4:35 - Via wat kopballetjes komt de bal bij Hendrix. Mo gaat goed de diepte in waarmee hij zijn directe tegenstander dwingt om met hem mee te lopen, wat ruimte geeft aan Hendrix. Hendrix doet vervolgens wat hij al vaker érg goed doet, en die bal strak breed leggen in de loop bij Dumfries, die ook goed tempo maakt. Opzich maakt Madueke dan een goede keuze om het veld breed te maken zodat hij een verdediger meetrekt, wat uiteindelijk niet zo uitpakt. Maar hier zie je IEDEREEN behalve Hendrix naar voren sprinten met welk doel? Vlak voordat de bal wordt gegeven zou Mo eigelijk al terug moeten zakken naar randje 16 waar de afvallende bal terecht zou komen. Dit doet 'ie te laat waardoor hij met de rug naar de goal staat. Eigenlijk vind ik alleen Götze hierin goed positie kiezen, weliswaar niet meteen aanspeelbaar maar wel in de ruimte. Hendrix ook wel, al is hij met deze positionering niet bij de aanval betrokken. Maar dat hoeft ook niet. Op het moment dat Mo de bal schiet staat hij net achter de scheids aanspeelbaar wanneer nodig.

Goed. Kortom; PSV moet meer de ruimtes gaan benutten, ruimtes vrijmaken door loopacties te maken en het veld breed houden. En verdomme niet continu alles in de voeten gespeeld willen hebben, hiermee loop je ALLES dicht. Verdedigend is het Gegenpress leuk, maar in Gegenpress moet je ook zorgen dat je de man die vrijstaat onder druk zet en niet alleen de man met de bal. Bewegen als een unit hierin.
 
Even los van het feit dat Schmidt vandaag met een logische uitleg kwam waarom Fein voorlopig niet op het hart van het middenveld komt te spelen, sprak Schmidt ook zijn bewondering uit voor "zijn drie topspelers: het koppel Sangaré-Rosario en Götze".

Schmidt zweert bij duo Sangaré/Rosario en roemt Götze​

PSV-trainer Roger Schmidt is zeer tevreden over wat zijn duo op het middenveld dit seizoen laat zien. (...)

Een afwezigheid van de Ivoriaanse middenvelder zou een gemis zijn volgens Schmidt. De Duitser meent dat Sangaré een perfect koppel vormt met Pablo Rosario, ook al is er geregeld kritiek op het beperkte voetballende vermogen van de twee controleurs. 'Op dit moment doen Rosario en Sangaré het heel goed, ze zitten echt op topniveau. Op alle vlakken. (...)
Bron: VI

Het moge duidelijk zijn dat ik het hier volledig mee eens ben en dat Rosario dit eigenlijk al het hele jaar bewijst, maar aangezien er ook hier veel kritiek is van de eigen supporters, wilde ik zijn lofzang toch even delen.
 
Even los van het feit dat Schmidt vandaag met een logische uitleg kwam waarom Fein voorlopig niet op het hart van het middenveld komt te spelen, sprak Schmidt ook zijn bewondering uit voor "zijn drie topspelers: het koppel Sangaré-Rosario en Götze".


Bron: VI

Het moge duidelijk zijn dat ik het hier volledig mee eens ben en dat Rosario dit eigenlijk al het hele jaar bewijst, maar aangezien er ook hier veel kritiek is van de eigen supporters, wilde ik zijn lofzang toch even delen.
Ja, beetje jammer weer. Het voelt toch een beetje als een berichtje van de fake nieuws-afdeling. :cool:
 
Even los van het feit dat Schmidt vandaag met een logische uitleg kwam waarom Fein voorlopig niet op het hart van het middenveld komt te spelen, sprak Schmidt ook zijn bewondering uit voor "zijn drie topspelers: het koppel Sangaré-Rosario en Götze".


Bron: VI

Het moge duidelijk zijn dat ik het hier volledig mee eens ben en dat Rosario dit eigenlijk al het hele jaar bewijst, maar aangezien er ook hier veel kritiek is van de eigen supporters, wilde ik zijn lofzang toch even delen.
Ik begon zijn verhaal te geloven totdat hij Gutti ook noemde.... Iedereen kan zien dat Gutti een waardeloze voetballer is op wie je nooit kunt bouwen. Fein wordt door Schmidt in de rangorde nog onder Gutti geplaatst. Dan is of John de Jong hartstikke blind dat hij deze speler heeft gehad en dat kan ik niet uitsluiten of is Fein een vriend van Nijhuis. Gutti laten invallen? Echt herr Schmidt??
 
Ik begon zijn verhaal te geloven totdat hij Gutti ook noemde.... Iedereen kan zien dat Gutti een waardeloze voetballer is op wie je nooit kunt bouwen. Fein wordt door Schmidt in de rangorde nog onder Gutti geplaatst. Dan is of John de Jong hartstikke blind dat hij deze speler heeft gehad en dat kan ik niet uitsluiten of is Fein een vriend van Nijhuis. Gutti laten invallen? Echt herr Schmidt??
Dit ben ik met je eens. Wellicht dat Guti op de trainingen net zo goed is als in zijn eerste pot tegen ADO, anders kan ik het ook niet verklaren dat deze slappe hap minuten krijgt.

Edit: even opgezocht, maar hij zegt alleen dat Guti er ook nog is. Verder niks over zijn kwaliteiten. Blijft het punt wel staan dat ik wel een beetje klaar ben met onze amigo.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Even los van het feit dat Schmidt vandaag met een logische uitleg kwam waarom Fein voorlopig niet op het hart van het middenveld komt te spelen, sprak Schmidt ook zijn bewondering uit voor "zijn drie topspelers: het koppel Sangaré-Rosario en Götze".


Bron: VI

Het moge duidelijk zijn dat ik het hier volledig mee eens ben en dat Rosario dit eigenlijk al het hele jaar bewijst, maar aangezien er ook hier veel kritiek is van de eigen supporters, wilde ik zijn lofzang toch even delen.
Hmm, kan het niet lezen want ik weiger ad-blocker uit te zetten, maar twee controleurs bewijst dan toch meer dat er verkeerd in is gekocht? Misschien zit ik ernaast hoor, maar mijn idee van volgasvoetbal is het voetbal van Dortmund onder Klopp, niet het park-the-bus-voetbal van Mourinho. Twee controleurs is in principe gewoon hetzelfde angstige liedje als onder MvB en Cocu en alle anderen voor hen, die ook met een uitermate zwakke verdediging te kampen hadden. Het spel van PSV onder MvB was eigenlijk niet veel anders dan wat er nu gespeeld wordt, alleen dan met slechtere spelers. De twee controleurs zijn dus nodig omdat de verdediging zo zwak is. Jippie, vollbremse-fußball! :unsure:
 
Hmm, kan het niet lezen want ik weiger ad-blocker uit te zetten, maar twee controleurs bewijst dan toch meer dat er verkeerd in is gekocht? Misschien zit ik ernaast hoor, maar mijn idee van volgasvoetbal is het voetbal van Dortmund onder Klopp, niet het park-the-bus-voetbal van Mourinho. Twee controleurs is in principe gewoon hetzelfde angstige liedje als onder MvB en Cocu en alle anderen voor hen, die ook met een uitermate zwakke verdediging te kampen hadden. Het spel van PSV onder MvB was eigenlijk niet veel anders dan wat er nu gespeeld wordt, alleen dan met slechtere spelers. De twee controleurs zijn dus nodig omdat de verdediging zo zwak is. Jippie, vollbremse-fußball! :unsure:
Speelde Schmidt voorheen ook niet meer 2 controleurs? Zo heb ik het wel altijd begrepen?
 
Even los van het feit dat Schmidt vandaag met een logische uitleg kwam waarom Fein voorlopig niet op het hart van het middenveld komt te spelen, sprak Schmidt ook zijn bewondering uit voor "zijn drie topspelers: het koppel Sangaré-Rosario en Götze".


Bron: VI

Het moge duidelijk zijn dat ik het hier volledig mee eens ben en dat Rosario dit eigenlijk al het hele jaar bewijst, maar aangezien er ook hier veel kritiek is van de eigen supporters, wilde ik zijn lofzang toch even delen.
Het doet bij mij wederom de wenkbrauwen fronsen of Schmidt wel geschikt is als trainer als je Rosario zo bestempeld. Ik zie het niet. Ik zie wel dat hij wekelijks behoorlijk wat steken laat vallen, te slap speelt, verdedigend niets toevoegt, aanvallend soms best een goede pass heeft maar algemeen aanvallend te weinig toevoegt. Daarnaast scoort hij nooit. Het is gewoon categorie Thomas en Mauro, gevalletje 13 in een dozijn. Het is niet voor niks dat PSV al jaren geen controle heeft op het middenveld sinds Rosario daar staat. Fein mag dan verdedigend volgens Schmidt nog stappen moeten maken, maar aanvallend voegt hij zoveel meer gevaar toe aan de ploeg tov Rosario dat ik altijd voor Fein zou kiezen. Benieuwd of Rosario nog blijft staan als Ginkel fit is.
 
Ничего страшного, я говорю правду!
Это правда, как корова, которая гадит ;)

Aldus een bekend spreekwoord.

images
 
Terug
Bovenaan Onderaan