Tegen Leicester en Ajax kwamen zijn tekortkomingen weer pijnlijk bloot te liggen. Veerman speelt net als een veteraan van eind dertig die ooit op heel hoog niveau gevoetbald heeft: techniek en inzicht uitmuntend, handelingssnelheid van een oude opa. Ben bang dat het ook niet aan te leren is.
Hij moet gewoon zoals Toornstra voor altijd in de eredivisie voetballen. In de PL of Bundesliga spelen zal zijn zelfvertrouwen niet goed doen.
Eens en oneens. Ik ben het eens dat we Veerman zijn tekort komingen zien in de grote wedstrijden. Maar oneens dat dit betekend dat hij dit niveau in de toekomst niet aan kan.
Veerrman is slechts 23 jaar (slechts paar maandjes ouder dan Gakpo). Hij speelt pas sinds januari voor PSV. Hier heeft hij zichzelf heel snel in de basis geknokt. Dat is gewoon super knap. Want Veerman heeft nog nooit met een topclub mee gedraaid. Daardoor zijn er gewoon dingen die hij nog moet leren. Hetzelfde was zo voor een Dumfries.
Maar gezien zijn leeftijd en de stappen die hij nu al heeft gezet. Heb ik al het vertrouwen dat hij nog stappen gaat maken. Niet alleen voor het niveau van PSV maar ook hoger. Ik zie hem niet bij de absolute top terecht komen (ook niet onmogelijk) maar bij de subtop van Europa kan hij nog best terecht komen als hij de juiste ontwikkeling door maakt. De handelingssnelheid is, denk ik, ook iets wat je meekrijgt door te trainen op hoger niveau.