Joey Veerman (M)

Ik krijg overigens berichten in allerlei appgroepjes uit het Noorden dat er in Haren een verwarde man over straat rent en roept dat Veerman eindelijk doorgeselecteerd kan worden, en hij schijnt iets te schreeuwen over Brentford.

Gewoon even voor mijn beeldvorming. Ik kan zelf ook allerlei theorieën erop loslaten, maar misschien dat iemand weet hoe dit werkt.
Hoe is het mogelijk dat een speler, die gezien wordt als sleutelspeler, nu de voorbereiding er eigenlijk wel opzit en hij nog een lang contract heeft geschat op 30 mln, terwijl in hetzelfde bericht staat dat de club kan vragen wat het wil? Bovendien staat erbij dat Brentford dit gemakkelijk kan betalen?
Waarom 30? Waarom is je eerste reactie niet: “Het seizoen is begonnen, het wordt voor ons lastig een goede vervanger te vinden, spelers mogen alleen nog voor de absolute hoofdprijs weg.” Laat ze maar bieden.

Wel als we daarna 20 moeten neerleggen voor middelmaatje Mijnans in Alkmaar.
Ja tuurlijk, maar dat gaan we niet doen. Dan alsnog Hamer misschien. Die Ahmedhovic viel me niet tegen gister, dus dat niveau van de Championship is niet zo gek nog niet wellicht. Hamer is ook multifunctioneel.

Hij is al tijd bij PSV, dus zo gezien is het normaal als hij zou vertrekken. Ik vind hem echter een mooie speler, die ik graag in het PSV shirt zie.
In de competitie zeker. Genieten van al die passes. Een stilist. Europees gezien wat minder constant en zeker als er druk op hem wordt gezet toch wel kwetsbaar. Zou het derhalve niet erg vinden om daar iemand te zien met een iets hogere handelingssnelheid.

In de competitie zeker. Genieten van al die passes. Een stilist. Europees gezien wat minder constant en zeker als er druk op hem wordt gezet toch wel kwetsbaar. Zou het derhalve niet erg vinden om daar iemand te zien met een iets hogere handelingssnelheid.
En je kunt meer een vooruitgeschoven speler terughalen. Zodat je echt met de punt naar achteren speelt.

Evengoed zullen we echt hem missen als hij er niet meer is hoor. We zijn gewend en verwend aan zijn kwaliteiten. We wijzen naar zijn tekortkomingen, maar nemen zijn kwaliteiten 'for granted'.

En je kunt meer een vooruitgeschoven speler terughalen. Zodat je echt met de punt naar achteren speelt.

Evengoed zullen we echt hem missen als hij er niet meer is hoor. We zijn gewend en verwend aan zijn kwaliteiten. We wijzen naar zijn tekortkomingen, maar nemen zijn kwaliteiten 'for granted'.
Zeker, we hoeven hem niet te downgraden, maar het feit dat slechts Brentford komt, zegt wel wat natuurlijk. Grote clubs in de topcompetities hebben natuurlijk echt wel gezien wat hij kan, maar zeker ook waar zijn kwetsbaarheid ligt.

Zeker, we hoeven hem niet te downgraden, maar het feit dat slechts Brentford komt, zegt wel wat natuurlijk. Grote clubs in de topcompetities hebben natuurlijk echt wel gezien wat hij kan, maar zeker ook waar zijn kwetsbaarheid ligt.
En het is geen moderne voetballer. Nu draait alles om intensiteit, dynamiek en loopvermogen, zeker op het middenveld. Maar eigenlijk overal.

Ik denk dat Veerman iets te laat geboren is. In een andere tijd zou hij echt weergaloos geweest zijn. Nu gewoon geweldig.

En het is geen moderne voetballer. Nu draait alles om intensiteit, dynamiek en loopvermogen, zeker op het middenveld. Maar eigenlijk overal.

Ik denk dat Veerman iets te laat geboren is. In een andere tijd zou hij echt weergaloos geweest zijn. Nu gewoon geweldig.
Zelfs het Ajax van Van Gaal had al veel meer intensiteit met Seedorf en Davids op het middenveld. Maar ergens in de 70’s temidden van de Sjaken en Willy’s die naast hun voetbalcarrière ook een sport- of tabakszaak runden, was onze Joe een legend geweest.

Terug
Bovenaan Onderaan