Joey Veerman (M)

Kruspe

Administrator
Administrator
Ik vind het niet zoveel geld. 6 miljoen is normaal gesproken voor PSV geen supergrote uitgave, maar meer een gemiddeld bedrag.
Eigenlijk wel. Maar toch niet, als je naar de uitgaven van PSV in het laatste jaar kijkt. Je betaalt meer voor één speler dan voor zeven spelers in de zomerstop bij elkaar. Dat zegt ook een hoop over de financiële situatie bij PSV. Okoye was te duur...

• Leuk
Reactions: IPF

Luc de Jong

Aanvoerder
Eigenlijk wel. Maar toch niet, als je naar de uitgaven van PSV in het laatste jaar kijkt. Je betaalt meer voor één speler dan voor zeven spelers in de zomerstop bij elkaar. Dat zegt ook een hoop over de financiële situatie bij PSV. Okoye was te duur...
Pff toen ik dit las moest ik me heel even voorstellen dat we eindelijk een redelijke keeper ik de goal hadden. Had hem graag bij PSV gezien, jong en kan echt nog flink groeien denk ik.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Was die ook met zoveel scepsis ontvangen? Zou immers van Sparta komen.
Daar gaat het toch niet om? Dat hoop ik althans, dat onze scouts niet alleen naar het scenario kijken wat verkeerd zou uitpakken voor hen. Het gaat er om of zij overtuigd waren van Okoye en dat is kennelijk niet het geval. Zij waren overtuigd van Drommel. Ze hebben voor hem ook immers miljoenen op tafel gelegd. Dat kan want als je iets doet, dan kun je ook fouten maken. Alleen zijn er te veel missers te constateren waardoor mensen bij voorbaat hun vraagtekens zetten bij een aankoop.

Mikasa

Internationale Legende
Ik denk dat men bij PSV Okoye niet goed genoeg vond? Lijnkeeper en slechte voetballer. Mooie reddingen dat dan weer wel.

Ongezouten

Bondscoach
Wie waren die zeven spelers dan? Ben ik effe kwijt. Wat mij bijstaat is dat bedragen van 4-6 miljoen normale uitgaven zijn, en vanaf de 8 uitgaven waar je van mag verwachten dat ze er direct staan, of uitzonderlijk potentieel hebben. Spelers die uit hun contract lopen of iets dergelijks zijn meer buitenkansjes maar hoor je niet te rekenen onder normale uitgaven van PSV.

Kruspe

Administrator
Administrator
Wie waren die zeven spelers dan? Ben ik effe kwijt. Wat mij bijstaat is dat bedragen van 4-6 miljoen normale uitgaven zijn, en vanaf de 8 uitgaven waar je van mag verwachten dat ze er direct staan, of uitzonderlijk potentieel hebben. Spelers die uit hun contract lopen of iets dergelijks zijn meer buitenkansjes maar hoor je niet te rekenen onder normale uitgaven van PSV.
Uit het hoofd: Ramalho, Mwene, Drommel, Vinicius, Pröpper, Van Ginkel en de zevende bestaat denk ik niet. Het waren er dus waarschijnlijk zes, excuus - waarbij Doan en Bruma overigens ook opeens een rol van betekenis moesten gaan spelen omdat er geen ruimte was voor aankopen.

Normaal ben ik het ook met je eens. We leven in een tijd waarin 6 miljoen een normaal bedrag zou zijn voor de op één na rijkste club van Nederland. Maar dat is het dus niet.

• Leuk
Reactions: IPF

Kruspe

Administrator
Administrator
Absoluut. Sangaré mag dan even iets minder spelen, dat is natuurlijk een geweldenaar om achter je te hebben staan. Over Guti hoef ik in deze vorm al helemaal niks te zeggen.

Ik hoop dat duidelijk is: ik wil absoluut geen party-pooper zijn. Ontzettend blij met al het enthousiasme en dat we eindelijk weer een aankoop hebben die lijkt te slagen. Maar eens kijken of het geen Ramalho-scenario wordt. De grote wedstrijden moeten nog komen en ik weet hoe het onder supporters werkt. Drie matige wedstrijden en het is een miskoop.

Laten we tegen die tijd ook deze periode niet vergeten, net als dat we nu niet moeten vergeten dat het een leuk begin is, maar dat er - zeker omdat het tegen tegenstanders was waar hij bij Heerenveen ook tegen uitblinkte - nog een lange weg te gaan is.
Nou, vandaag met eigen ogen Veerman in een duel mogen aanschouwen van een net iets ander niveau dan Heracles en de Eagles, en het was echt verschrikkelijk.

Ik ga hem uiteraard niet afbranden op basis van één wedstrijd. Maar meer om de veel te hoge verwachtingen na een paar mooie passes tegen het rechterrijtje te temperen. Goede speler, maar heeft echt nog flinke stappen te zetten. Vanavond was afgrijselijk slecht.

Weltmeister

Bondscoach
Nou, vandaag met eigen ogen Veerman in een duel mogen aanschouwen van een net iets ander niveau dan Heracles en de Eagles, en het was echt verschrikkelijk.

Ik ga hem uiteraard niet afbranden op basis van één wedstrijd. Maar meer om de veel te hoge verwachtingen na een paar mooie passes tegen het rechterrijtje te temperen. Goede speler, maar heeft echt nog flinke stappen te zetten. Vanavond was afgrijselijk slecht.
Hoort er gewoon bij toch? Geen speler is beter geworden zonder fouten te maken. Zijn boze hoofd op de bank in de 2e helft zag er alvast hoopvol uit. Hier moet ie van leren. Doet ie dat, dan maakt hij weer een stap. Op naar de volgende fout. ;)

Kruspe

Administrator
Administrator
Hoort er gewoon bij toch? Geen speler is beter geworden zonder fouten te maken. Zijn boze hoofd op de bank in de 2e helft zag er alvast hoopvol uit. Hier moet ie van leren. Doet ie dat, dan maakt hij weer een stap. Op naar de volgende fout. ;)
Precies wat ik aangaf - al heb ik dat boze hoofd niet kunnen zien vanaf de tribune. Laten we alleen niet doen alsof Veerman de Messias is. Geef hem wat tijd en reageer iets terughoudender: na gisteren kan hij nog steeds een prima voetballer zijn, na aankomende goede pot is het niet de nieuwe Pirlo.

Weltmeister

Bondscoach
Precies wat ik aangaf - al heb ik dat boze hoofd niet kunnen zien vanaf de tribune. Laten we alleen niet doen alsof Veerman de Messias is. Geef hem wat tijd en reageer iets terughoudender: na gisteren kan hij nog steeds een prima voetballer zijn, na aankomende goede pot is het niet de nieuwe Pirlo.
Ik heb gemist dat hij hier de nieuwe Pirlo werd genoemd. Wel heb ik gelezen dat het fijn is dat er iemand op het middenveld rondloopt met inzicht en zo nu en dan een goaltje. En dat onderschrijf ik volledig. En als Sangaré zo doorgaat, spelen ze volgend jaar weer samen.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Handelingssnelheid en tempo, dat is wat zowel Veerman als Sangare missen. Daarom heeft Sangare ook heel wat slechte potten op zijn naam staan sinds zijn komst. Echter verwacht ik die snelheid in het handelen veel meer van Veerman die aanvallend speelt en voor het tempo moet zorgen dan van een controleur als Sangare. We hebben Sangare ook een jaar de tijd gegeven om te wennen en dan nog is hij niet een constante speler. Die tijd moet Veerman ook krijgen.

Kira

Aanvoerder
Handelingssnelheid en tempo, dat is wat zowel Veerman als Sangare missen. Daarom heeft Sangare ook heel wat slechte potten op zijn naam staan sinds zijn komst. Echter verwacht ik die snelheid in het handelen veel meer van Veerman die aanvallend speelt en voor het tempo moet zorgen dan van een controleur als Sangare. We hebben Sangare ook een jaar de tijd gegeven om te wennen en dan nog is hij niet een constante speler. Die tijd moet Veerman ook krijgen.
Denk ookwel goed dat hij zo een grote fout maakte na een periode dat hij goed opgehemeld werd (vragen of hij klaar was voor Oranje).
Dan krijg je toch een besef dat bepaalde fouten gewoon niet kunnen op dit niveau. Daarmee kan hij sterker terug komen.

Ik denk dat het een goede aankoop voor PSV is. Maar hij heeft idd ook gewoon tijd nodig om geheel aan het niveau te wennen.

Bovenaan Onderaan