Even zonder gein, later nuanceer ik het wel, en ik sta nog steeds wel achter de strekking van m'n post.
Vooropgesteld, ontzettend blij met wat Veerman laat zien. Het is weliswaar nog tegen Heracles en de Eagles, maar laat hem het straks maar zien tegen de grote jongens. Daar ging het bij Heerenveen ook mis, al kan het natuurlijk wel helpen dat hij nu tussen betere spelers staat.
Waar ik mij vooral aan ergerde bij zijn aankoop: natuurlijk een mooie voetballer, maar mist op het eerste gezicht echt een aantal facetten voor de top, waaronder het verdedigen, defensief inzicht en handelingssnelheid. Een speler die keer op keer onzichtbaar was in grote duels en persoonlijk dan ook een matige pot speelde, en daar wordt even 6 miljoen voor neergelegd - meer dan alle aankopen bij elkaar in de zomerse transferperiode. Eigenlijk een soort van de laatste centen.
Dat is echt een belachelijke gok. Voorlopig pakt het goed uit (zacht uitgedrukt, ik geniet echt van zijn passing en hij zou bij mij altijd spelen in deze vorm - ORANJE HERE WE COME), maar ik zie het graag ook straks tegen Feyenoord, Ajax (hem afrekenen op die eerste pot ga ik niet doen, toen was hij er net) etc. Ook tegen AZ was het nog niet veel, al hielp het toen ook niet mee dat het hele team bedroevend speelde.
Ik hoop van harte dat hij slaagt, dat gaf ik later ook aan. Evenals dat ik aangaf wat er wel mooi is aan Veerman, dat is ook wel duidelijk. Maar het blijft een gigantische gok voor zoveel geld. Of zijn gebreken uiteindelijk genoeg gecompenseerd kunnen worden op de belangrijke momenten zal moeten blijken - ik vind het in ieder geval mooi dat hij nu (in tegenstelling tot bij Heerenveen) echt de duels aangaat en mee wil verdedigen. Dat was daar niet het geval.