Jarrad Branthwaite (V) Gehuurd van Everton

Hoetierick

Administrator
Administrator
Vraag me af of er nog veel clausules bijzitten. Als het bedrag tegen de 5 miljoen schuurt dan zeker doen.

Als het dichterbij de 7 miljoen zit en flink wat clausule (bijv dikke doorverkooppercentage). Dan vind ik het zelf ook aan de forse kant.

Ik vind Gerrit momenteel de verdediger met het meeste potentieel en het beste. Wel zie ik hem niet als leider van de verdediging volgend seizoen. Daarvoor moet nog een ervaren en betere verdediger centraal gekocht worden.
Dat roepen we al lang: “met een goede verdediger er naast….”
En die komt nooit. En met Brands aan het roer al helemaal niet.

Jackal06

Winnaar Voorspellingen Eredivisie 2011-2012
Vraag me af of er nog veel clausules bijzitten. Als het bedrag tegen de 5 miljoen schuurt dan zeker doen.

Als het dichterbij de 7 miljoen zit en flink wat clausule (bijv dikke doorverkooppercentage). Dan vind ik het zelf ook aan de forse kant.

Ik vind Gerrit momenteel de verdediger met het meeste potentieel en het beste. Wel zie ik hem niet als leider van de verdediging volgend seizoen. Daarvoor moet nog een ervaren en betere verdediger centraal gekocht worden.

Eens, gezien gradje zijn leeftijd kun je het wellicht ook niet verwachten dat hij de kar trekt maar op basis van potentieel blijft het wel een speler die interessant is.

Kira

Aanvoerder
Dat roepen we al lang: “met een goede verdediger er naast….”
En die komt nooit. En met Brands aan het roer al helemaal niet.
Klopt is ook een structureel probleem. Maar ik zie 7 miljoen nog liever geïnvesteerd worden in een leider in de verdediging.

Tegelijk met Brands is die kans klein. Dan zou ik wel tevreden zijn als we Gerrit kunnen houden.

• Leuk
Reactions: IPF

Mikasa

Internationale Legende
Klopt is ook een structureel probleem. Maar ik zie 7 miljoen nog liever geïnvesteerd worden in een leider in de verdediging.

Tegelijk met Brands is die kans klein. Dan zou ik wel tevreden zijn als we Gerrit kunnen houden.
Die vind je niet voor 7 miljoen, denk ik. Speld in een hooiberg.

The Joker

Assistent Coach
Ik vind ‘t niet zo veel. Boscagli vind ik veel beter en voegt voetballend ook meer toe. Ik denk zelfs dat Obispo meer potentieel heeft dan deze lange slungel.

CNG MrKrateos

Assistent Bondscoach
Ik vind ‘t niet zo veel. Boscagli vind ik veel beter en voegt voetballend ook meer toe. Ik denk zelfs dat Obispo meer potentieel heeft dan deze lange slungel.
In het fysieke en de snelheid vind ik Gerrit zeker beter. Boscagli is beter in passjes intercepten, en uiteraard het voetballende. Hoewel de laatste maanden voor zijn blessure daar ook weinig uitkwam.

Maar dan nog, een talentvolle Engelse verdediger voor 5-7 miljoen. Alleen een Engels voetbalpaspoort is al 4 miljoen waard. Hij is nog jong, wie weet ontwikkelt hij zich goed. Als hij blijft steken, kun je hem verkopen aan heel de Championship voor 5 miljoen.

Buitenspelgoal

Assistent Coach
Je kunt ook te ver gaan. En potentieel? Obispo is 24... als dat potentieel er inmiddels niet een beetje uit begint te komen denk ik niet dat we er nog veel van moeten verwachten. Dan geef ik Brainthwaite met zijn 20 jaar meer kans om te groeien naar een goed niveau.

Mikasa

Internationale Legende
Je kunt ook te ver gaan. En potentieel? Obispo is 24... als dat potentieel er inmiddels niet een beetje uit begint te komen denk ik niet dat we er nog veel van moeten verwachten. Dan geef ik Brainthwaite met zijn 20 jaar meer kans om te groeien naar een goed niveau.
Obispo is een topverdediger met te veel black-outs. Hij beheerst alles goed (koppen, slidings, passing, duels). Hij is alleen niet betrouwbaar door die rare momenten van hem. Op zijn leeftijd zal dat inderdaad niet weggaan.

Bas

Routinier

Branthwaite heeft het dit seizoen ook gewoon beter gedaan dan Obispo, hij is jonger en hij is niet van glas. 7 miljoen vind ik eigenlijk een koopje voor Branthwaite, zou je met een beetje goed verkopen ook alleen al kunnen terugverdienen aan Teze bijvoorbeeld. Maar goed, wie weet heeft Stewart betere spelers op het oog voor 7 miljoen of minder.

Dropshot

Routinier
Die vind je niet voor 7 miljoen, denk ik. Speld in een hooiberg.
Mwah zo'n Hancko is ook goedkoper gehaald.
Doet het toch niet onaardig.
Zal in die landen toch vast wel een ervaren verdediger van 25 jaar te vinden zijn toch.
Zelfde profiel als Tsygankov bijvoorbeeld. Hoeft niet altijd net 20 te zijn.
25 plus is prima.

The Joker

Assistent Coach
Klopt maar wat ik zie is het de beste verdediger die we hebben. Obispo is pure bagger. Zelfs me hond begint al te janien wanneer hij de verslaggever de naam Obispo hoort uitspreken.
Obispo speelt 89 minuten per wedstrijd geweldig: sterk, snel, voetballend goed. Mist alleen het concentratievermogen en begaat eens per wedstrijd een blunder. Zonde, maar dat had van Dijk ook op die leeftijd. Die was pas op z’n 29e op z’n top. Brantwaithe is een houten klaas, tactisch niet slim, wel goede mandekker. Lijkt me meer geschikt voor onderkant Premier League (Everton dus). Boscagli is onze beste centrale verdediger (zeker in het huidige moderne voetbal), en dat bewees hij in onze beste wedstrijd van het seizoen, uit bij NEC.

Phillip Cocu

Bondscoach
Ik snap het grenzeloze vertrouwen wat iedereen in Boscagli als basisspeler heeft niet zo en ik denk dat de oude forum wet weer van kracht is (spelers die lang niet hebben gespeeld lijken beter dan dat ze zijn of wat was het?).

Voordat ik Boscagli een basisspeler vind moet hij eerst afmaken waar hij mee bezig was.
Eerst was hij enorm wisselvallig, dan leek het lek weer te boven maar dan ging hij weer de mist in en dan speelde hij weer een paar weken goed.
Maar in de laatste maanden voor zijn blessure vond ik hem constanter en leek hij goed op weg om echt constant te worden.

Eerst vond ik hem te vaak bij gevaarlijke situaties van de tegenstander en bij tegendoelpunten betrokken. Hij was ook makkelijk uit te kappen. En ik vind zijn reactievermogen bij het verdedigen wat traag, het lijkt soms alsof hij niet op tijd ingrijpt of het te laat doorheeft waardoor het overkomt alsof hij staat te slapen. Helaas beschikt hij ook niet over een goede sprint om een fout ongedaan te maken.

Qua duel kracht vind ik hem niet zo sterk. Voor een centrale verdediger vind ik hem met 1.81 wat aan de korte kant als je andere risicos bekijkt.
Soms zie je wat kleinere verdedigers die het tegenstanders fysiek lastig kunnen maken door bijvoorbeeld erg fel en erg explosief te reageren/handelen en ondanks een tengere bouw weten hoe ze hun lichaam moeten inzetten maar bij zo'n speler denk ik niet aan Boscagli.

Toch wint hij enorm vaak kopduels door zijn timing en inzicht maar misschien is het een risico als er een gevaarlijke bal komt waarbij atletisch vermogen en lengte belangrijk zijn.
Ik denk dat zijn onderscheppingen en soms zijn positionering goed zjjn.
Boscagli is een creatieve speler die bijvoorbeeld aanvallende oplossingen kan bedenken. Zijn passing kan fenomenaal zijn, handelingssnelheid is in orde en hij kan voor een verdediger erg goed dribbelen.
Het is ook handig dat hij op het middenveld uit de voeten kan.
Voor een speler als Boscagli is het denk ik gewoon belangrijk dat hij een goede centrale verdediger naast zich heeft en doorgaat waar hij mee bezig was maar dan moet hij wel minuten gaan krijgen.

Laatst bewerkt:

Phillip Cocu

Bondscoach
Obispo speelt 89 minuten per wedstrijd geweldig: sterk, snel, voetballend goed. Mist alleen het concentratievermogen en begaat eens per wedstrijd een blunder. Zonde, maar dat had van Dijk ook op die leeftijd. Die was pas op z’n 29e op z’n top. Brantwaithe is een houten klaas, tactisch niet slim, wel goede mandekker. Lijkt me meer geschikt voor onderkant Premier League (Everton dus). Boscagli is onze beste centrale verdediger (zeker in het huidige moderne voetbal), en dat bewees hij in onze beste wedstrijd van het seizoen, uit bij NEC.
Teze in zijn eerste seizoen onder Schmidt vond ik de meest constante speler van de selectie, was een rots in de branding en haalde een heel seizoen lang een prima niveau ondanks dat we slecht speelden. Stond samen met Boscagli bovenaan in de passings lijstjes, Boscagli stond zelfs onder hem. Helaas kwam hij toen op de back positie terecht en toen werd hij te wisselvallig.

Branthwaite lijkt me inderdaad een goede verdediger voor de PL. Volgens mij heeft hij wel eens gezegd dat snelheid 1 van zijn grootste kwaliteiten was? Dat heeft een houten Klaas niet altijd

Bovenaan Onderaan