Jarrad Branthwaite (V) Gehuurd van Everton

Je kunt ook te ver gaan. En potentieel? Obispo is 24... als dat potentieel er inmiddels niet een beetje uit begint te komen denk ik niet dat we er nog veel van moeten verwachten. Dan geef ik Brainthwaite met zijn 20 jaar meer kans om te groeien naar een goed niveau.

Branthwaite heeft het dit seizoen ook gewoon beter gedaan dan Obispo, hij is jonger en hij is niet van glas. 7 miljoen vind ik eigenlijk een koopje voor Branthwaite, zou je met een beetje goed verkopen ook alleen al kunnen terugverdienen aan Teze bijvoorbeeld. Maar goed, wie weet heeft Stewart betere spelers op het oog voor 7 miljoen of minder.
 
Die vind je niet voor 7 miljoen, denk ik. Speld in een hooiberg.
Mwah zo'n Hancko is ook goedkoper gehaald.
Doet het toch niet onaardig.
Zal in die landen toch vast wel een ervaren verdediger van 25 jaar te vinden zijn toch.
Zelfde profiel als Tsygankov bijvoorbeeld. Hoeft niet altijd net 20 te zijn.
25 plus is prima.
 
Klopt maar wat ik zie is het de beste verdediger die we hebben. Obispo is pure bagger. Zelfs me hond begint al te janien wanneer hij de verslaggever de naam Obispo hoort uitspreken.
Obispo speelt 89 minuten per wedstrijd geweldig: sterk, snel, voetballend goed. Mist alleen het concentratievermogen en begaat eens per wedstrijd een blunder. Zonde, maar dat had van Dijk ook op die leeftijd. Die was pas op z’n 29e op z’n top. Brantwaithe is een houten klaas, tactisch niet slim, wel goede mandekker. Lijkt me meer geschikt voor onderkant Premier League (Everton dus). Boscagli is onze beste centrale verdediger (zeker in het huidige moderne voetbal), en dat bewees hij in onze beste wedstrijd van het seizoen, uit bij NEC.
 
Ik snap het grenzeloze vertrouwen wat iedereen in Boscagli als basisspeler heeft niet zo en ik denk dat de oude forum wet weer van kracht is (spelers die lang niet hebben gespeeld lijken beter dan dat ze zijn of wat was het?).

Voordat ik Boscagli een basisspeler vind moet hij eerst afmaken waar hij mee bezig was.
Eerst was hij enorm wisselvallig, dan leek het lek weer te boven maar dan ging hij weer de mist in en dan speelde hij weer een paar weken goed.
Maar in de laatste maanden voor zijn blessure vond ik hem constanter en leek hij goed op weg om echt constant te worden.

Eerst vond ik hem te vaak bij gevaarlijke situaties van de tegenstander en bij tegendoelpunten betrokken. Hij was ook makkelijk uit te kappen. En ik vind zijn reactievermogen bij het verdedigen wat traag, het lijkt soms alsof hij niet op tijd ingrijpt of het te laat doorheeft waardoor het overkomt alsof hij staat te slapen. Helaas beschikt hij ook niet over een goede sprint om een fout ongedaan te maken.

Qua duel kracht vind ik hem niet zo sterk. Voor een centrale verdediger vind ik hem met 1.81 wat aan de korte kant als je andere risicos bekijkt.
Soms zie je wat kleinere verdedigers die het tegenstanders fysiek lastig kunnen maken door bijvoorbeeld erg fel en erg explosief te reageren/handelen en ondanks een tengere bouw weten hoe ze hun lichaam moeten inzetten maar bij zo'n speler denk ik niet aan Boscagli.

Toch wint hij enorm vaak kopduels door zijn timing en inzicht maar misschien is het een risico als er een gevaarlijke bal komt waarbij atletisch vermogen en lengte belangrijk zijn.
Ik denk dat zijn onderscheppingen en soms zijn positionering goed zjjn.
Boscagli is een creatieve speler die bijvoorbeeld aanvallende oplossingen kan bedenken. Zijn passing kan fenomenaal zijn, handelingssnelheid is in orde en hij kan voor een verdediger erg goed dribbelen.
Het is ook handig dat hij op het middenveld uit de voeten kan.
Voor een speler als Boscagli is het denk ik gewoon belangrijk dat hij een goede centrale verdediger naast zich heeft en doorgaat waar hij mee bezig was maar dan moet hij wel minuten gaan krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Obispo speelt 89 minuten per wedstrijd geweldig: sterk, snel, voetballend goed. Mist alleen het concentratievermogen en begaat eens per wedstrijd een blunder. Zonde, maar dat had van Dijk ook op die leeftijd. Die was pas op z’n 29e op z’n top. Brantwaithe is een houten klaas, tactisch niet slim, wel goede mandekker. Lijkt me meer geschikt voor onderkant Premier League (Everton dus). Boscagli is onze beste centrale verdediger (zeker in het huidige moderne voetbal), en dat bewees hij in onze beste wedstrijd van het seizoen, uit bij NEC.
Teze in zijn eerste seizoen onder Schmidt vond ik de meest constante speler van de selectie, was een rots in de branding en haalde een heel seizoen lang een prima niveau ondanks dat we slecht speelden. Stond samen met Boscagli bovenaan in de passings lijstjes, Boscagli stond zelfs onder hem. Helaas kwam hij toen op de back positie terecht en toen werd hij te wisselvallig.

Branthwaite lijkt me inderdaad een goede verdediger voor de PL. Volgens mij heeft hij wel eens gezegd dat snelheid 1 van zijn grootste kwaliteiten was? Dat heeft een houten Klaas niet altijd
 
Proberen weer een seizoen te huren dan. Tenzij Everton echt wil verkopen.
Everton kan ook nog steeds degraderen. Als zij hun laatste wedstrijd thuis tegen Bournemouth niet winnen en Leicester doet dat wel thuis tegen West Ham, dan staat Everton 17e (Leicester heeft beter doelsaldo). Als Leicester verliest, maar Leeds wel wint thuis van Tottenham (kleine kans, maar wie weet), dan kunnen zij Everton er ook uit wippen. Denk dat die na zondag pas gaan nadenken over wie ze willen/kunnen behouden en wie ze gaan verkopen. Als ze degraderen zullen ze hem wel verkopen, want daar zal Branthwaite zelf ook geen zin in hebben. Bij handhaving zou het best kunnen dat ze hem als goedkope optie achterin gaan gebruiken.
 
Deze jongeman kan best een prima verdediger zijn, maar heeft geen enkel idee wat hij moet als hij veel vrijheid krijgt doordat de tegenpartij iedereen en alles dekt behalve hem. Hoewel de markt momenteel absurde bedragen vraagt voor middelmatige spelers, vind ik de vraagprijs te hoog. Met een sterk middenveld voor hem kan hij als verdediger nog best groeien. Maar ik mag hopen dat jong PSV een gelijkwaardige speler heeft.
 
Deze jongeman kan best een prima verdediger zijn, maar heeft geen enkel idee wat hij moet als hij veel vrijheid krijgt doordat de tegenpartij iedereen en alles dekt behalve hem. Hoewel de markt momenteel absurde bedragen vraagt voor middelmatige spelers, vind ik de vraagprijs te hoog. Met een sterk middenveld voor hem kan hij als verdediger nog best groeien. Maar ik mag hopen dat jong PSV een gelijkwaardige speler heeft.

Ik denk dat hij vooral kan groeien met een sterke verdediger naast hem. Niet gek ook, hij is pas 20 dus heeft nog genoeg te leren als verdediger. Maar de potentie heeft hij zeker wel. Waarschijnlijk niet bij ons, maar hoop wel dat hij een club gaat vinden waar hij die stappen gaat maken en niet terecht komt in een Engels handelshuis als Chelsea.
 
Deze jongeman kan best een prima verdediger zijn, maar heeft geen enkel idee wat hij moet als hij veel vrijheid krijgt doordat de tegenpartij iedereen en alles dekt behalve hem. Hoewel de markt momenteel absurde bedragen vraagt voor middelmatige spelers, vind ik de vraagprijs te hoog. Met een sterk middenveld voor hem kan hij als verdediger nog best groeien. Maar ik mag hopen dat jong PSV een gelijkwaardige speler heeft.
De verdedigers in JPSV zijn van abominabel niveau.
 
Obispo speelt 89 minuten per wedstrijd geweldig: sterk, snel, voetballend goed. Mist alleen het concentratievermogen en begaat eens per wedstrijd een blunder. Zonde, maar dat had van Dijk ook op die leeftijd. Die was pas op z’n 29e op z’n top. Brantwaithe is een houten klaas, tactisch niet slim, wel goede mandekker. Lijkt me meer geschikt voor onderkant Premier League (Everton dus). Boscagli is onze beste centrale verdediger (zeker in het huidige moderne voetbal), en dat bewees hij in onze beste wedstrijd van het seizoen, uit bij NEC.
Wow uit tegen NEC ja oke dan heb je gelijk. Wat een topper is dat zeg.
Met Boscagli heb je ook een speler die nooit een heel jaar fit blijft. Doorselecteren dus.
Obispo laat ik er maar even buiten. Net als Sambo. Dat zijn spelers voor op zijn hoogst Twente.
 
Einde huur en terug. Jammer had wel wat onze Gerrit als er naast hem een ervaren CV had gestaan. Huren zonder koop optie blijkt wederom een slechte zaak (JDJ).
Waarschijnlijk had hij hier dan niet gespeeld. Maar hopelijk stappen ze van dit soort constructies eindelijk af
 
  • Leuk
Reactions: znq
Einde huur en terug. Jammer had wel wat onze Gerrit als er naast hem een ervaren CV had gestaan. Huren zonder koop optie blijkt wederom een slechte zaak (JDJ).
Everton wil hem best verkopen heb ik de indruk. De prijs waarvoor is een probleem voor PSV. Dit vond ik nou niet zo'n slechte huur, hebben we een hoop aan gehad.

Als je het nu over Hazard, Silva of Savio had, ga ik met je mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan