Israël & Palestina

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ontzettend heftig. Maar zo hypocriet dat de wereld nu reageert, maar dat de Israëli’s dit dagelijks doen… daar hoor je de wereld niet over. Hup Palestijnen!

Oekraïne krijgt (terecht) alle steun dat hun grensgebied aangevallen wordt door een andere mogendheid, maar als die zogenaamde Israëlische kolonisten dat doen, worden er geen wapens toe gestuurd :braak:
Ik ben fel tegenstander van Israël en hun politiek, maar dit is natuurlijk niet de manier waarom Palestina een eigen staat gaat krijgen. Nu zijn ze zelf de agressor, met alle gevolgen van dien. Enorm onverstandig om dit te doen, Israël is namelijk niet te verslaan op oorlogsgebied met alle wereldwijde steun (USA..) die ze krijgen. En wie is nu het slachtoffer? De (voornamelijk) Palestijnse burgers..

Je legitimeert Israël hiermee om oorlog te blijven voeren en gerichte aanvallen te blijven uitvoeren. Als Oekraïne in (semi-)neutrale staat ineens Russische doelen gaat aanvallen en daarbij burgerslachtoffers maakt keuren we dat ook niet goed.
 
Het feit dat er discussie ontstaat rondom dit soort onderwerpen en mensen gaan juichen voor de andere kant laat juist zien waarom wij als mens zo ontzettend verrot kunnen zijn.

Aan wie zijn kant het ook gebeurd, het is afschuwelijk dat dit zo moet gaan. Onschuldige mensen zijn altijd de dupe van dit soort achterlijk gedoe. Of dat nu in Israël of Palestina gebeurd, dat is altijd schandalig. Die moeten nooit de dupe hoeven te worden van zo'n achterlijke oorlog.

Zet al die gasten die zo elkaar zo graag overhoop willen schieten op een veld, kunnen ze elkaar daar lekker afmaken. Kan de normale mens verder leven.
 
Alleen de onschuldige burger is zoals altijd de lul.
Dat is uiteraard verschrikkelijk.
Ik ben fel tegenstander van Israël en hun politiek, maar dit is natuurlijk niet de manier waarom Palestina een eigen staat gaat krijgen. Nu zijn ze zelf de agressor, met alle gevolgen van dien. Enorm onverstandig om dit te doen, Israël is namelijk niet te verslaan op oorlogsgebied met alle wereldwijde steun (USA..) die ze krijgen. En wie is nu het slachtoffer? De (voornamelijk) Palestijnse burgers..

Je legitimeert Israël hiermee om oorlog te blijven voeren en gerichte aanvallen te blijven uitvoeren. Als Oekraïne in (semi-)neutrale staat ineens Russische doelen gaat aanvallen en daarbij burgerslachtoffers maakt keuren we dat ook niet goed.
Goede post. Maar dat geldt net zo goed voor de dagelijkse Israëlische politiek. Als je al jaren niet tot een oplossing komt, wat t je dan doen? In deze kansloze positie? Er worden vaker internationaal dingen opgelost, maar omdat het Joden zijn durft niemand zijn vingers te branden.
Het feit dat er discussie ontstaat rondom dit soort onderwerpen en mensen gaan juichen voor de andere kant laat juist zien waarom wij als mens zo ontzettend verrot kunnen zijn.
Ik hoop dat je niet op mij doelde. Ik sta niet te juichen. Dat lijkt me nogal ongepast en daarvoor is het ook nog eens een te ver van mijn bed show.
Ik heb er nog ergens een boek over liggen die ik op het oude forum al eens heb geciteerd. Ja, dan is het meteen duidelijk. Opgelost. Iedereen door.

Maar ja, geen zin om te zoeken. Daar ga je al.
Als het toch zo makkelijk was…
 
Goede post. Maar dat geldt net zo goed voor de dagelijkse Israëlische politiek. Als je al jaren niet tot een oplossing komt, wat t je dan doen? In deze kansloze positie? Er worden vaker internationaal dingen opgelost, maar omdat het Joden zijn durft niemand zijn vingers te branden.
Ik gun Palestina een Zelensky. Een begaafd spreker met enig charisma die vol continue bezig is met support te verdienen voor zijn land. Geen moment laat hij onbenut om ergens te spreken, om het verhaal van de Oekraïne weer te kunnen tentoonspreiden. Te vragen om niet-aflatende steun.

Dat zou Palestina ook moeten doen. In de Arabische Liga, in de EU, bij de NAVO, bij de VN. Onverstoorbaar het verhaal blijven vertellen, voorbeelden laten zien.
 
Ik gun Palestina een Zelensky. Een begaafd spreker met enig charisma die vol continue bezig is met support te verdienen voor zijn land. Geen moment laat hij onbenut om ergens te spreken, om het verhaal van de Oekraïne weer te kunnen tentoonspreiden. Te vragen om niet-aflatende steun.

Dat zou Palestina ook moeten doen. In de Arabische Liga, in de EU, bij de NAVO, bij de VN. Onverstoorbaar het verhaal blijven vertellen, voorbeelden laten zien.
De voorbeelden mbt de Barbaarse middelen die Hamas gebruikt zijn zo ook wel te zien. De beelden spreken voor zich.
 
De voorbeelden mbt de Barbaarse middelen die Hamas gebruikt zijn zo ook wel te zien. De beelden spreken voor zich.
En andersom dus ook. Juist van hoogontwikkelde natie met een heftige geschiedenis zou je meer mogen verwachten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De beelden op dit moment zijn wel duidelijk. Die zeggen meer dan genoeg

Dat er miljoenen palestijenen in vluchtelingenkampen wonen? Dat ze geen zorg meer krijgen in Jeruzalem. Dat de kolonisten al sinds 67 palestina bezet houdt en wij helemaal niets doen tegen israel. Deze uitbarsting van geweld tegen israel is meer dan terecht zolang ze land bezet houden van de palestijnen. Ze hebben een land gekregen en die grenzen respecteren ze niet, dan is dit het normale gevolg.
 
Een geschiedenisles.


Generaties zijn opgegroeid in deze ellende en zijn bij geboorte al voorbestemd om met een levenslang trauma te leven.
De spanningen lopen heel vaak hoog op en het komt tot uitbarstingen. Daardoor komt dit ook nooit meer goed in dit tot op het bot verdeelde land.
Ieder nieuw conflict gooit weer meer olie op het vuur van de pan die al zolang brandt. Wraak is het uitzichtloze devies, met nieuwe slachtoffers en nog diepere trauma's.
Het is een vicieuze cirkel en niemand weet deze te doorbreken.
 
Dat er miljoenen palestijenen in vluchtelingenkampen wonen? Dat ze geen zorg meer krijgen in Jeruzalem. Dat de kolonisten al sinds 67 palestina bezet houdt en wij helemaal niets doen tegen israel. Deze uitbarsting van geweld tegen israel is meer dan terecht zolang ze land bezet houden van de palestijnen. Ze hebben een land gekregen en die grenzen respecteren ze niet, dan is dit het normale gevolg.
Het gevolg wordt de komende tijd wel zichtbaar. Benieuwd of de Gaza strook er volgende week nog wel is..
 
G
Ik gun Palestina een Zelensky. Een begaafd spreker met enig charisma die vol continue bezig is met support te verdienen voor zijn land. Geen moment laat hij onbenut om ergens te spreken, om het verhaal van de Oekraïne weer te kunnen tentoonspreiden. Te vragen om niet-aflatende steun.

Dat zou Palestina ook moeten doen. In de Arabische Liga, in de EU, bij de NAVO, bij de VN. Onverstoorbaar het verhaal blijven vertellen, voorbeelden laten zien.
Die hadden ze: Arafat. Die bracht ook niet veel tot stand
 
Als Oekraïne in (semi-)neutrale staat ineens Russische doelen gaat aanvallen en daarbij burgerslachtoffers maakt keuren we dat ook niet goed.
Belachelijke vergelijking. Een land versus een steeds kleiner wordende openlucht gevangenis. Een land die nog altijd
baas is over eigen middelen versus een volk van wie water en elektriciteit zomaar weer gesloten kan worden. Een land die nu 2 jaar in oorlog zit versus een volk die al tig jaren onderdrukt wordt. De een krijgt alle hulp van de wereld, met alle technologie van de wereld, de ander moet het doen met af en toe nietszeggende woorden van bepaalde organisaties en 'raketten' met technologie waar ze in de 2de wereldoorlog nog om zouden lachen.

Maar tik vooral de Palestijnen streng op de vingers na een voorval die Israël minstens 1x per maand doet. De eerste keer dat de Palestijnen het heft in eigen hand nemen na jarenlang wachten op hulp van de wereldgemeenschap.

Ik gun Palestina een Zelensky. Een begaafd spreker met enig charisma die vol continue bezig is met support te verdienen voor zijn land. Geen moment laat hij onbenut om ergens te spreken, om het verhaal van de Oekraïne weer te kunnen tentoonspreiden. Te vragen om niet-aflatende steun.

Dat zou Palestina ook moeten doen. In de Arabische Liga, in de EU, bij de NAVO, bij de VN. Onverstoorbaar het verhaal blijven vertellen, voorbeelden laten zien.
Diezelfde Zelensky die een fervent Israël supporter is? Die niet snel genoeg zijn support kon uitspreken voor Israël maar nooit ook maar een enkel woord van support heeft uitgesproken over de decennialang lijdende Palestijnen? Ja zo iemand had Palestina echt kunnen gebruiken.. stel je eens voor dat zo'n leider support voor Rusland zou hebben uitgesproken nadat Oekraïne een enkele keer een tegenaanval zou hebben uitgevoerd..
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan