Israël & Palestina

Gaan we dan ook eens wat doen aan dat constante spuwen van gal van bepaalde personen hier? Links en rechts dat wordt vergeleken met moorden, uitspraken als 'negers zijn te lui om te werken', allerlei misselijkmakende opmerkingen mbt genderdiscussies. Wat een plek is dit geworden de laatste tijd. Niet normaal
Het is een eerste oproep om wat netter met elkaar om te gaan. We hebben geen mogelijkheid om 24/7 alles in de gaten te houden, dus doen we een beroep op enig fatsoen. Het is hier immers geen Twitter of Facebook.
 
Ik snap dat er een conflict is hoor, met slachtoffers over en weer.
Maar dit: Cement gooien in waterputten zodat ze onbruikbaar worden, waarmee je dus een basisvoorziening afpakt en stukken land letterlijk onbruikbaar maakt.. Dat is echt zo ontzettend laag. Pure pesterij, dat geen enkel doel dient.
Het antwoord wordt onder het filmpje gegeven. Illegaal water aftappen, ten koste van andere Palestijnen. En in strijd met een Palestijns-Israelisch verdrag.

Als dit een regulier in gebruik zijnde waterput is. Waarom is het dan niet meer dan een simpel gat in de grond.

Een beetje vreemd niet?
 
Waarom is het dan niet meer dan een simpel gat in de grond

Duidelijk nooit in arme landen geweest.

Om je vraag te beantwoorden, als je een nette waterpit bouwt staat de dag erna een persoon met ak47 zijn waterput te verdedigen en kan je het water kopen. Luister je niet heb je een kogel.

Daarnaast is het een kwestie van geld, als je geen rooie cent hebt maak je ook geen goede waterput, maar ben je blij met een gat in een grond.
 
Duidelijk nooit in arme landen geweest.

Om je vraag te beantwoorden, als je een nette waterpit bouwt staat de dag erna een persoon met ak47 zijn waterput te verdedigen en kan je het water kopen. Luister je niet heb je een kogel.

Daarnaast is het een kwestie van geld, als je geen rooie cent hebt maak je ook geen goede waterput, maar ben je blij met een gat in een grond.
Kom op hee. Het is Congo niet.

Er staat een betonnen constructie naast, verschillende gebouwen, en complete ringen aan muur. In Palestina is geen gebrek aan cement en beton. En zelfs de grond is los en omgewoeld, wat vertelt dat dit recent is. Je wil geen los zand naast je watervoorziening.

Het is een ontwikkelingsland maar ook geen donker Afrika. I don' t buy it.
 
Laatst bewerkt:
Het is een ontwikkelingsland maar ook geen donker Afrika. I don' t buy it.

Donker Afrika, Oost Afrika, delen van het Midden Oosten, Oost Azië, Zuid amerika. Allemaal gelijkwaardig tov armoede en hoe de omgeving eruit ziet. Steenrijk direct naast straatarm.
 
Ik zit nu Al Jazeera te kijken en er ontplofte een raket op een gebouw achter de correspondent die live aan het praten was. Heftig om dat zo te zien.
 
Heb vandaag wat rauwe beelden bekeken die ik liever niet had gezien. Vreselijk, al jarenlang van beide kanten. Ik neem nu overigens aan dat Gaza over een tijdje 1 grote parkeerplaats zal zijn.
 
Ontzettend heftig. Maar zo hypocriet dat de wereld nu reageert, maar dat de Israëli’s dit dagelijks doen… daar hoor je de wereld niet over. Hup Palestijnen!

Oekraïne krijgt (terecht) alle steun dat hun grensgebied aangevallen wordt door een andere mogendheid, maar als die zogenaamde Israëlische kolonisten dat doen, worden er geen wapens toe gestuurd :braak:
 
Laatst bewerkt:
Ontzettend heftig. Maar zo hypocriet dat de wereld nu reageert, maar dat de Israëli’s dit dagelijks doen… daar hoor je de wereld niet over. Hup Palestijnen!

Oekraïne krijgt (terecht) alle steun dat hun grensgebied aangevallen wordt door een andere mogendheid, maar als die zogenaamde Israëlische kolonisten dat doen, worden er geen weekend toe gestuurd :braak:
Vertel, wanneer was het dat ze in Israël parades hielden waarbij de ze lijken van Palestijnen ten toon stelden.
 
Ontzettend heftig. Maar zo hypocriet dat de wereld nu reageert, maar dat de Israëli’s dit dagelijks doen… daar hoor je de wereld niet over. Hup Palestijnen!

Oekraïne krijgt (terecht) alle steun dat hun grensgebied aangevallen wordt door een andere mogendheid, maar als die zogenaamde Israëlische kolonisten dat doen, worden er geen weekend toe gestuurd :braak:
Maar het is toch juist de andere mogendheid (Hamas) die aanvalt? En volgens mij zijn er geen kolonisten in de Gazastrook.
 
Maar het is toch juist de andere mogendheid (Hamas) die aanvalt? En volgens mij zijn er geen kolonisten in de Gazastrook.

Zolang israel het land van de Palestijnen waar dan ook nog bezet houdt mogen ze wat mij betreft alles doen wat nodig is om hun grond terug te krijgen. Israel is fout met landjepik en alle kolonisten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan