Israël & Palestina

Status
Je kunt niet meer reageren.
Gisteren was er een partij verantwoordelijk. Wat Hamas heeft gedaan is Barbaars. En ik denk dat de gevolgen mbt de Gaza strook enorm gaan zijn. Zoveel is zeker
Wel makkelijk om gisteren een streep te trekken en dan te zeggen dat dit niet kan, zonder de voorgaande geschiedenis mee te nemen.
 
Het is eigenlijk heel simpel. Als Israel zichzelf niet had verdedigd in de hele geschiedenis, dan was er geen Israel meer geweest.
Ah ja, het welbekende 'zichzelf verdedigen'.. tegen een volk die met de dag meer grond en huizen verliezen. Die duivelse vrouwen, kinderen, biddende mannen in de Al-Aqsa moskee ook!!11 Maar goed dat daar tegen opgetreden werd!
Je moet politicus worden joh!
 
Wel makkelijk om gisteren een streep te trekken en dan te zeggen dat dit niet kan, zonder de voorgaande geschiedenis mee te nemen.
Want? Mensen die zeggen dat gister niet kan hebben tot nu toe al het andere altijd goedgekeurd? Holle retoriek wat mij betreft.
 
Ah ja, het welbekende 'zichzelf verdedigen'.. tegen een volk die met de dag meer grond en huizen verliezen. Die duivelse vrouwen, kinderen, biddende mannen in de Al-Aqsa moskee ook!!11 Maar goed dat daar tegen opgetreden werd!
Je moet politicus worden joh!
Israel als de grootste aggressor zien in deze kwestie is direct te relateren aan een enorm gebrek aan historische kennis mbt tot dit conflict. Daar wil ik het dan graag bij laten.
 
Israel als de grote aggressor zien in deze kwestie is direct te relateren aan een enorm gebrek aan historische kennis mbt tot dit conflict. Daar wil ik het dan graag bij laten.
Beter dat je het daarbij laat ja. Als iemand laat zien gebrekkige kennis te hebben ben jij het.
 
Israel als de grootste aggressor zien in deze kwestie is direct te relateren aan een enorm gebrek aan historische kennis mbt tot dit conflict. Daar wil ik het dan graag bij laten.
Ik heb het idee dat sommigen hier emotioneel betrokken zijn bij dit conflict en dat het niet voor iedereen een ver van mijn bed show is waar neutraal naar gekeken kan worden
 
Nou kan ik niet elke zelfmoordaanslag terughalen, maar van wat ik ze herinner waren ze net zo nuttig als die raketaanslagen: een paar doden,
Ik vind de nuttigheid in politiek vlak weinig relevant. Integendeel ik vind het zelfs kwalijker. Een paar onschuldige doden is wmb altijd fout. Geld zowel voor Isreal als Hamas.
Daarnaast vind ik het ook absurb dat je mensen zo ver krijgt voor een zelfmoord aanslag.
wat boosheid een keiharde tegenaanval dan tot de orde van de dag. Deze aanval was binnendringen, Israël verrassen, en Israël kon op het moment niks tegenhouden, zelfs de raketten niet wat ze normaal wel lukt. Maar goed, verschil in mening.
Mij maakt de effectiviteit niet uit. De intentie is kwalijk. Er zijn flink wat aanvallen geweest, succesvol en onsuccesvol.

Maar goed, hamas is volgens jou net zo slecht als Israël?
Zeker, dat durf ik zonder twijfel te zeggen. Ik durf zelfs te claimen dat op flink wat gebieden Hamas erger is dan Israël.
Leg me eens uit hoe Hamas de Israëlische bevolking onderdrukt.
Beetje een rare stelling. Aangezien Hamas alleen regeert in de Gaza strook. Maar goed, op het gebied van vrouwenrechten, wens om alle joden te verdrijven, LGBTQ rechten, en het actief executeren van mensen. Om maar even wat dingen te benoemen. Die trouwens spelen onder de Palestijnse bevolking in de Gaza strook, waarbij enige restantie word flink neergeslagen door Hamas. Dan heb ik niet eens over de oorlogs misdaden van Hamas. Vergeet ook niet dat Hamas ook hard handig de controle over de Gaza strook heeft overgenomen van Fatah.
Leg me dan ook uit wat Hamas of de gewone Palestijnse burger had kunnen doen om niet zo slecht als Israël gezien te worden.
Ik heb het over Hamas. Dat jij Hamas gelijk stelt aan de gewone Palestijnse burger vind ik merkwaardig. Hamas is een terroristisch organisatie met als doel een Islamitische Staat (totalitaire staat) te creëren van het huidige Israël. Waarbij alle joden worden verjaagd. Dat is iets compleet anders dan menig Palestijn, ben ik van overtuigd, wil bereiken. Daarnaast zijn er verschillende Palestijnse organisaties die een staat Palestina willen creëren. Allen hebben hun eigen ideeën over wat deze inhouden. Wat mij betreft is Hamas één van de gewelddadigere en extremistischer.

Dus om je antwoord te geven. Hamas moet stoppen met zijn extremistische vormen van dictatuur en moet ook bereid zijn een compromis te vinden.
Als je antwoord iets is in de trant is van 'ik heb geen antwoord', of 'beide kanten hebben schuld' dan zeg je in mijn ogen dat je liever wilt dat de Palestijnen over zich heen laten lopen.
Nee dat zeg ik niet. Ik claim dat Hamas gewoon een foute partij heeft. Die zeker ook schuld heeft in de conflict, als ik kijk de huidige opstelling van deze organisatie. Ook vraag ik me af of een Israël onder Hamas de oplossing is. Ik denk dat je dan (ook) een vrede dictatuur neerzet. Nogmaals er is een groot verschil tussen Palestijn zijn en Hamas.
 
Alle posts lezende waag ik me hier niet aan.
Weet er ook gewoonweg veel te weinig van af. Dit kan best een interessante discussie zijn die ik graag mee ga lezen dus ik hoop dat men ieders standpunt waardeerd en er met feiten op in gaat of dat men de meningen van een ander die niet direct de waarheid hoeven te zijn met geduld kan beantwoorden en of weerleggen.
 
Alle posts lezende waag ik me hier niet aan.
Weet er ook gewoonweg veel te weinig van af. Dit kan best een interessante discussie zijn die ik graag mee ga lezen dus ik hoop dat men ieders standpunt waardeerd en er met feiten op in gaat of dat men de meningen van een ander die niet direct de waarheid hoeven te zijn met geduld kan beantwoorden en of weerleggen.
Prima reactie. Het is een onoplosbaar conflict. Real live never ending story. Beide geven aan op basis van zaken ver in het verleden recht te hebben op het land. Mix dit alles met een sterke gelovigheid en historische gebeurtenissen icm geo politieke belangen, krijg je dit. En dit zal de komende tientallen jaren nog wel zo blijven, al dan niet langer. Helaas. Succes met inlezen 😉
 
Weet je wat pas echt een goed idee is, als je internationaal wil overkomen als serieuze niet terroristische organisatie, laten we een festival overvallen en daar 3 uur lang als barbaren rondrijden op motoren en alles en iedereen wat enigszins ronde vormen heeft, ontvoeren, verkrachten en vermoorden…

En buiten dat dit bizar gruwelijk is, is het ook nog eens onwijs dom. Een vrijbrief geven aan Israel om een staat van oorlog uit te roepen. Hamas heeft geen kans hier tegen. De Taliban hebben hun eigen problemen en de Hezbollah geniet in Libanon ook niet alle steun om in te vallen.

Minimaal 250 jonge festivalgangers, die niks met dit conflict te maken hebben, zijn afgeslacht, verkracht…

Veel plezier met je Palestina vlag op de Dam volgende week.

 
Laatst bewerkt:
Wat een verschrikkelijke vertoning bij OP1 die in het teken was van de gebeurtenisen afgelopen dagen. Er werd nog net niet met elkaar gevochten. Met name Yesilgöz was echt verschrikkelijke bezig.

Dit was geenzins een normale disccusie te noemen.
 
Wat een verschrikkelijke vertoning bij OP1 die in het teken was van de gebeurtenisen afgelopen dagen. Er werd nog net niet met elkaar gevochten. Met name Yesilgöz was echt verschrikkelijke bezig.

Dit was geenzins een normale disccusie te noemen.
Volgens mij zag ik daar ook een fragment van. Zes Joodse mensen tegen een Palestijn. Het was net het conflict ter plaatse. Er werd snel overheen gesproken, toen die Palestijn probeerde aan te dragen dat de Israëli’s dagelijks terreur begaan.
 
Volgens mij zag ik daar ook een fragment van. Zes Joodse mensen tegen een Palestijn. Het was net het conflict ter plaatse. Er werd snel overheen gesproken, toen die Palestijn probeerde aan te dragen dat de Israëli’s dagelijks terreur begaan.

de feiten mogen niet benoemd worden. Elke tegen geluid tegen de joden/israel ook op linkedin wordt monddood gemaakt. :sick::braak:.
 
Ik kan me ook ergeren aan de enorme steun aan Israël. Zou dit nu de mening zijn van de meerderheid in Nederland?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan