Israël & Palestina

Ja, maar dat gaat geen land doen. Vandaag ook weer na het bombardement van een tentenkamp, internationale afkeuring en weet ik wat. We staan allemaal toe te kijken. Iedereen reageert verontwaardigd maar er gebeurd uiteindelijk helemaal niets. Het westen heeft gewoon geen belang bij Gaza. Dat is het probleem. Bespaar me dan de zogenaamde verontwaardiging en zeg dan niets als Westerse politiek. Het heeft nul waarde, niets..
Inderdaad. Hartstikke leuk dat diverse landen, de EU, het strafhof etc. het allemaal heel erg vinden wat er nu gebeurt in Rafah. Maar wat gaan ze er aan doen? Met het veroordelen is niemand in Rafah geholpen. Regel dan op z'n minst sancties.

Het is zo zonde dat er niet gewoon mondiaal met z’n allen rond een tafel wordt gezeten met als insteek: hoe gaan we de boel een beetje voor iedereen goed verdelen, zodat iedereen in vrede naast elkaar leeft en we elkaar een beetje helpen. Ondertussen die planeet een beetje vriendelijker behandelen en lachen om de geschiedenis waarin we elkaar toch keer op keer als beesten te lijf zijn gegaan. Goed, koffie dan maar.
Goed idee. Zetten we alle landen binnen in een zaal. Een mooie blauwe vlag erbij….
Ik volg het niet vanaf het begin, maar het is om wanhopig van te worden, wat zou een manier zijn om vrede te bereiken zodat mensen uit Palestina en mensen uit Israel een goed leven hebben? Hoe ziet het er eigenlijk uit in de (nabije) toekomst?
Zo oud ben jij ook nog niet. Misschien dat Antenor dat redt?

Laatst bewerkt:
Er mag ook gelachen worden:

422660362_443311241770770_7980699874538742894_n.jpg

Voor elk Hamas-lid dat Israël doodt, creëert het met deze krankzinnige massaslachtingen duizend nieuwe. Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat de haat tegen dit land op deze manier minder wordt onder de Palestijnen en verwante groeperingen elders.

Voor elk Hamas-lid dat Israël doodt, creëert het met deze krankzinnige massaslachtingen duizend nieuwe. Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat de haat tegen dit land op deze manier minder wordt onder de Palestijnen en verwante groeperingen elders.

Het is echt heel ernstig dit. Ik kijk het niet eens meer met de hoop dat Netanyahu uiteindelijk voor het internationale gerechtshof moet verschijnen..

Het is echt heel ernstig dit. Ik kijk het niet eens meer met de hoop dat Netanyahu uiteindelijk voor het internationale gerechtshof moet verschijnen..
Maar eerst wordt hij binnenkort met open armen ontvangen door het Amerikaanse Congres.

"Ik ben volslagen geschokt en walg van deze schandelijke beslissing", zegt VN-ambassadeur Gilad Erdan in een verklaring. "Het leger van Israël is het moreelste ter wereld en dat weten jullie. Dit is een immorele beslissing die terrorisme alleen maar steunt en Hamas beloont."

Wat een clown is die vent zeg. Zoveel dode kinderen op zijn geweten en dan dit zeggen. Moreel het meest verdorven clubje mensen is het isrealische leger.

Wat een clown is die vent zeg. Zoveel dode kinderen op zijn geweten en dan dit zeggen. Moreel het meest verdorven clubje mensen is het isrealische leger.
D'r is maar 1 leger enigszins moreel te noemen, maar die deelt dan ook soep uit ipv kogels

Namens Nederland, de reactie op het doden van 100 mensen in n vluchtelingenkamp, waaronder kinderen, om 4 mensen te bevrijden:

Mark Rutte vindt de bevrijding van vier Israëlische gijzelaars "een hoopvol teken",
Op Nu.nl.
Rept met geen woord over de 'collateral damage'. Zijn immers maar Palestijnen, ofzo? :shrug:

Natuurlijk heel goed dat die mensen vrij zijn. Super voor de families ook.
Maar wat een bizarre werkelijkheid leven we in.
4 mensen bevrijden is meer waard dan 100 levens.
Hoezo is dat heuglijk (Biden en Macron) of hoopvol?

Het Westen laat z’n ware aard zien. Mensenrechten, mensenlevens, democratie en wetten. Allemaal termen die we gebruiken wanneer het onszelf uitkomt maar een wassen neus blijken te zijn wanneer het grootste zielige vriendje Israël hun gang aan het gaan is. We zijn zelf ons grootste gevaar met dit hypocriete gedrag. Mark Rutte die handenschuddend op de foto staat met Netanyahu om ‘in gesprek te blijven’, maar toenadering zoeken tot Putin is natuurlijk not done. Wat een gaaf en keurig landje zijn we toch.

Het Westen laat z’n ware aard zien. Mensenrechten, mensenlevens, democratie en wetten. Allemaal termen die we gebruiken wanneer het onszelf uitkomt maar een wassen neus blijken te zijn wanneer het grootste zielige vriendje Israël hun gang aan het gaan is. We zijn zelf ons grootste gevaar met dit hypocriete gedrag. Mark Rutte die handenschuddend op de foto staat met Netanyahu om ‘in gesprek te blijven’, maar toenadering zoeken tot Putin is natuurlijk not done. Wat een gaaf en keurig landje zijn we toch.
Behalve dat het twee oorlogen zijn, zijn er meer verschillen dan gelijkenissen. En hoe vaak heb jij iets gepost over het geweld in Soedan?

Hier heb ik helemaal niets over voorbij zien komen in de Nederlandse media. Toch weer ernstig dat dit, als het waar is, kan gebeuren in ons land. We hebben als host land de plicht om ervoor te zorgen dat de ICC veilig en ongestoord haar werk kan doen

Terug
Bovenaan Onderaan