Israël & Palestina

Als Duitsland om is en een pact met Frankrijk sluit dan is het een kwestie van tijd voordat Europa hele grote druk op israel gaat uitoefenen. We weten allemaal hoe Frankrijk Arafat ooit op ving. Dit is een eerste stap naar een kentering in de denkwijze over israel bijnen Europa.
Zozo. Duitsland veroordeelt Israël. Wordt El Ghazi ook weer in ere hersteld dan?

Zozo. Duitsland veroordeelt Israël. Wordt El Ghazi ook weer in ere hersteld dan?

Het gaat om de omslag in denkwijze. Het zijn dit soort stapjes die het fundament onder het apartheidsregime van israel wegslaan. Dit is waar ik op doel. Als je kijkt naar de vorige reacties en nu deze is het een hele belangrijke verandering in de denkwijze van Duitsland. Juist het land wat nog nooit wat gezegd heeft in deze, door de schaamte voor het verleden.

Het gaat om de omslag in denkwijze. Het zijn dit soort stapjes die het fundament onder het apartheidsregime van israel wegslaan. Dit is waar ik op doel. Als je kijkt naar de vorige reacties en nu deze is het een hele belangrijke verandering in de denkwijze van Duitsland. Juist het land wat nog nooit wat gezegd heeft in deze, door de schaamte voor het verleden.
Hetzelfde mbt militaire steun voor Oekraïne. Ik vraag me af of Merkel over beide onderwerpen ook zo lang had getwijfeld. Scholz is niet de meest uitgesproken persoon.

Hetzelfde mbt militaire steun voor Oekraïne. Ik vraag me af of Merkel over beide onderwerpen ook zo lang had getwijfeld. Scholz is niet de meest uitgesproken persoon.

Duitsland geeft toch steun aan Oekraïne en heeft de eigen militaire inzet weer een behoorlijke impuls gegeven nav de oorlog daar?

Nou, die werd in Duitsland nogal verketterd met zijn kritiek op Israël. Blijkbaar hebben ze daar nu ook het licht gezien dat het niet allemaal koek en ei is met die lui.
je gooit het handelen van een club en een land op 1 hoop, alleen dat al is bijzonder.

We praten er niet meer over. Elke oorlog went na het begin, voor ons buitenstaanders.
We spreken afschuw uit, we belanden in verhitte discussies met polarisatie als gevolg.

En ondertussen dood Israël dik 70 personen in een humanitaire zone (!!!) , omdat er mogelijk 1 Hamasleider zou zijn.

Mensen zijn verschrikkelijke wezens.

We praten er niet meer over. Elke oorlog went na het begin, voor ons buitenstaanders.
Ook met de Oekraïne oorlog. Ik vind toch dat de media dit laat liggen, met beide oorlogen. Gelukkig zijn er online genoeg kanalen voor maar toch..

En heel het westen houd zijn bek dicht. Volkerenmoord onder toeziend oog van de westerse wereld. Wat een leugenachtige politici hebben we toch.
In principe zijn het geen leugens. De zittende machthebbende politici zijn pro Israël en dat zeggen ze toch ook gewoon? Er wordt ook weinig moeite gedaan om Israël even rustig te houden. Dat is heel kwalijk. Maar over het pro Israël geluid wordt niet echt gelogen toch? Dat hoor je overal wel. Dat Israël zich moet kunnen verdedigen bladiebla excuses. Ik ben het verder met je eens, maar het zijn m.i. geen leugens.

Met genocide Joe als grootste sponsor.

Genocide Amerika*. Lijkt toch sterk op een Amerikaans standpunt. Democraten en Republikeinen allebei.

Edit: onder Trump werden de nederzettingen op de West Bank nog goedgekeurd. En dat gedogen gaat al velr tientallen jaren terug.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan