Israël & Palestina

Nou, volgens mij zijn die gebouwslopende, graffitiplaatsende rellende anarchisten meestal autochtonenen. Die durften alleen niet met die boerenprotesten mee te doen omdat ze wisten dat ze door die boeren waarschijnlijk in elkaar gemept zouden worden. (En natuurlijk omdat boeren onderdeel zijn van het koloniale, imperialistische, kapitalistische systeem)
Toch tijd dat we gaan overstappen naar een model van een anarcho-syndicalistische commune

1 vd relschoppers is gepakt

Er is een reactie vanuit een vd organisaties achter de protesten 'Veel meer dan dat wil de organisatie er niet over kwijt: Een woordvoerder van Amsterdam Encampment, een van de organisaties die de acties op de UvA initieert, zegt niet te weten wie er achter de zwarte vermommingen zitten. Veel meer dan dat wil de organisatie er niet over kwijt: "Want de schade in de UvA gebouwen valt in het niet bij de gebombardeerde universiteiten in Gaza."

Een simpel, dit is niet waar wij voor staan, dit is geen onderdeel van onze manier van actievoeren is kennelijk al te moeilijk.
Precies. Dan neem je tenminste afstand en komt je eigen boodschap ook nog over.

Het zou wel interessant zijn om te horen uit welke hoek die opgepakte persoon komt.

Het zou wel interessant zijn om te horen uit welke hoek die opgepakte persoon komt.
Ik heb zo'n vermoeden maar ik wacht even het officiële bericht af

Gaan nu diverse geluiden

uit eigen groep
uit andere groep, om de demonstranten in zwart daglicht te stellen, aangestuurd vanuit het Joodse kamp
uit andere groep, om tweespalt in de samenleving te versterken, aangestuurd vanuit het Russische kamp
uit andere groep, antifa (vind ik zelf minder logisch omdat je hiermee juist het anti moslimsentiment versterkt)
uit andere groep, gewoon beroepsrelschoppers die zin in een verzetje hadden
(en ik zal vast een optie vergeten)

T is afwachten. Het gegeven dat men zich er niet sterk tegen uitspreekt laat voor mij nu optie 1 ook nog open.

Dan heb je de VOC gemist. ;)
Ik snap best je kritiek op de integratie, ik wil alleen aangeven dat wij niet roomser zijn dan de paus en dat sommige patronen gewoon universeel zijn. Tegelijkertijd vind ik dat onze democratie en verworven vrijheden niet in het geding mogen komen.
Maar die worden inmiddels dus meer van binnenuit bedreigd dan van buitenaf. Onze rechtstaat wordt in elk geval niet bewaakt door het ondemocratisch geleide PVV waarvan het programma de grondwettelijke toets niet kan doorstaan, met een partijleider die geen kans onbenut laat om pijlers onder de democratie (rechters, vrije pers) verdacht te maken.

Maar terug naar Israël/Palestijnen. 😅

Aanklager Strafhof wil arrestatiebevel tegen Netanyahu, Hamas-kopstukken​

Aanklager Karim Khan schrijft in een verklaring dat hij voldoende bewijs heeft tegen het vijftal om ze te vervolgen voor oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid in de oorlog tussen Israël en Hamas. De Hamas-leiders worden onder meer verantwoordelijk gehouden voor de moorden, gijzelingen en verkrachtingen sinds de aanval op 7 oktober. Netanyahu en Gallant worden burgerslachtoffers verweten in de reactie daarop, door onder meer bombardementen en hongersnood.
Een groep rechters van het Strafhof moet nu een oordeel vellen over het verzoek van Khan, voordat de arrestatiebevelen definitief worden uitgevaardigd.

.

Aanklager Strafhof wil arrestatiebevel tegen Netanyahu, Hamas-kopstukken​

Aanklager Karim Khan schrijft in een verklaring dat hij voldoende bewijs heeft tegen het vijftal om ze te vervolgen voor oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid in de oorlog tussen Israël en Hamas. De Hamas-leiders worden onder meer verantwoordelijk gehouden voor de moorden, gijzelingen en verkrachtingen sinds de aanval op 7 oktober. Netanyahu en Gallant worden burgerslachtoffers verweten in de reactie daarop, door onder meer bombardementen en hongersnood.
Een groep rechters van het Strafhof moet nu een oordeel vellen over het verzoek van Khan, voordat de arrestatiebevelen definitief worden uitgevaardigd.
Hoe werkt zoiets? Kan er gewoon gearresteerd worden als de rechters het hebben bekeken?,

.
Hoe werkt zoiets? Kan er gewoon gearresteerd worden als de rechters het hebben bekeken?,
Waarschijnlijk gebeurt er niets. Israël, Rusland, de Verenigde Staten, India en China erkennen de legitimiteit van het Internationaal Strafhof niet. Zij weigeren dus mee te werken aan onderzoeken van het Hof.

Waarschijnlijk gebeurt er niets. Israël, Rusland, de Verenigde Staten, India en China erkennen de legitimiteit van het Internationaal Strafhof niet. Zij weigeren dus mee te werken aan onderzoeken van het Hof.
Dan is het puur symbolisch..

Alle landen die het Strafhof erkennen zouden hem kunnen arresteren. Dat neemt wel vrijheid van reizen weg.
Ja, maar dat gaat geen land doen. Vandaag ook weer na het bombardement van een tentenkamp, internationale afkeuring en weet ik wat. We staan allemaal toe te kijken. Iedereen reageert verontwaardigd maar er gebeurd uiteindelijk helemaal niets. Het westen heeft gewoon geen belang bij Gaza. Dat is het probleem. Bespaar me dan de zogenaamde verontwaardiging en zeg dan niets als Westerse politiek. Het heeft nul waarde, niets..

Ja, maar dat gaat geen land doen. Vandaag ook weer na het bombardement van een tentenkamp, internationale afkeuring en weet ik wat. We staan allemaal toe te kijken. Iedereen reageert verontwaardigd maar er gebeurd uiteindelijk helemaal niets. Het westen heeft gewoon geen belang bij Gaza. Dat is het probleem. Bespaar me dan de zogenaamde verontwaardiging en zeg dan niets als Westerse politiek. Het heeft nul waarde, niets..
Het is een soort non grata verklaring, verder gaat er niets gebeuren nee, dat is wel duidelijk.

Het is een soort non grata verklaring, verder gaat er niets gebeuren nee, dat is wel duidelijk.
Er wordt door journalisten gezegd dat de steun afneemt maar dat zie je nergens. Het is een patroon wat Israël eigenlijk sinds het begin laat zien.
1. Incident met burgerslachtoffers
2. Netanyahu noemt het een ongeluk en laat onderzoek doen.
3. Even een tijdje geen incidenten en van het onderzoek horen we uiteraard niks.
4. Terug naar stap 1.
Hoevaak gaan we dit patroon nog zien voordat 'het westen' eindelijk bijvoorbeeld serieuze sancties oplegt of even wat rekeningen gaan bevriezen..

Er wordt door journalisten gezegd dat de steun afneemt maar dat zie je nergens. Het is een patroon wat Israël eigenlijk sinds het begin laat zien.
1. Incident met burgerslachtoffers
2. Netanyahu noemt het een ongeluk en laat onderzoek doen.
3. Even een tijdje geen incidenten en van het onderzoek horen we uiteraard niks.
4. Terug naar stap 1.
Hoevaak gaan we dit patroon nog zien voordat 'het westen' eindelijk bijvoorbeeld serieuze sancties oplegt of even wat rekeningen gaan bevriezen..
Bij Boekesteijn en De Wijk wordt aangegeven dat de steun eigenlijk alleen uit Europa en de USA komt. En dat ook afneemt. Noorwegen, Ierland en Spanje gaan Palestina erkennen bijvoorbeeld. De rest van de wereld leeft al veel meer mee met de Palestijnen.

Bij Boekesteijn en De Wijk wordt aangegeven dat de steun eigenlijk alleen uit Europa en de USA komt. En dat ook afneemt. Noorwegen, Ierland en Spanje gaan Palestina erkennen bijvoorbeeld. De rest van de wereld leeft al veel meer mee met de Palestijnen.
Het is zo zonde dat er niet gewoon mondiaal met z’n allen rond een tafel wordt gezeten met als insteek: hoe gaan we de boel een beetje voor iedereen goed verdelen, zodat iedereen in vrede naast elkaar leeft en we elkaar een beetje helpen. Ondertussen die planeet een beetje vriendelijker behandelen en lachen om de geschiedenis waarin we elkaar toch keer op keer als beesten te lijf zijn gegaan. Goed, koffie dan maar.

Ik volg het niet vanaf het begin, maar het is om wanhopig van te worden, wat zou een manier zijn om vrede te bereiken zodat mensen uit Palestina en mensen uit Israel een goed leven hebben? Hoe ziet het er eigenlijk uit in de (nabije) toekomst?

Terug
Bovenaan Onderaan