Israël & Palestina

Blijf lekker in je eigen wereld dit verhaal afdraaien als dat voor je werkt. Verdraaien daar zijn veel linkse ‘vrienden’ namelijk erg goed in. Ligt altijd aan een ander natuurlijk.
Wat klopt er dan niet aan mijn post? Lekker makkelijk om zo te reageren als je nergens van weet en geen inhoudelijke argumenten hebt.

Ik heb de moeite genomen om me erin te verdiepen en mijn posts te onderbouwen. Dat zou jij ook eens moeten proberen.

Rutte de leugenaar is weer bezig.
De rode lijn is ook gezet met een heel heel heel erg groot krijtje dus die streep is nog breder dan de heuplijn van Jabba de hut..
Heel erg groot was dat krijtje 🤔

Rutte de leugenaar is weer bezig.
Fijn die uitspraken. En met het komende kabinet wordt dat nog een tandje erger. Moslimhaters en orbanlovers aan de macht.

1 vd relschoppers is gepakt

Er is een reactie vanuit een vd organisaties achter de protesten 'Veel meer dan dat wil de organisatie er niet over kwijt: Een woordvoerder van Amsterdam Encampment, een van de organisaties die de acties op de UvA initieert, zegt niet te weten wie er achter de zwarte vermommingen zitten. Veel meer dan dat wil de organisatie er niet over kwijt: "Want de schade in de UvA gebouwen valt in het niet bij de gebombardeerde universiteiten in Gaza."

Een simpel, dit is niet waar wij voor staan, dit is geen onderdeel van onze manier van actievoeren is kennelijk al te moeilijk.

Je antwoord gewoon heel selectief en niet objectief. Ik zeg bovendien nergens dat het normaal is dat er zoveel kinderen gedood worden (aantallen kunnen noch door jou of mij bevestigd worden, aangezien elke partij in zijn eigen straatje lult en deze niet onafhankelijk gecheckt kunnen worden. Waar ik me kapot aan erger is het feit de wereld nu te klein is sinds Israel in het conflict betrokken is (veroorzaakt nogmaals door Hamas, gesteund door 75% van de bevolking!), we een speciaal topic hiervoor hebben zelfs, maar niemand hier zich blijkbaar zo opwond over een half miljoen doden in Syrië, Jemen etc. Dat noem ik ronduit hypocriet en riekt dus in mijn ogen naar antisemitisme.

'Fijn om de moslimhaat gewoon op en bloot te mogen lezen van de echte witte Nederlander.' Net als jouw haat jegens de welbekende linkse woke Witte Nederlander?! En ja, ik heb de schurft aan al die onaangepaste moslims in dit land, die gevlucht zijn vanwege hun eigen onveiligheid en ons vervolgens weer op willen zadelen met een regime waar ze voor gevlucht zijn. Ik pas me aan in het buitenland, mogen zij hier ook doen! Mijn vrouw werkt dagelijks met vluchtelingen en er zitten genoeg goede tussen, maar ook heel veel verkeerd volk en bij dit soort conflicten vallen ze blijkbaar allemaal terug op hun oude gewoontes (zie ook Aboutaleb en Markouch!). Als ze zo gehecht zijn aan die gewoontes moeten ze maar teruggaan naar waar ze vandaan komen en daar lekker de sharia invoeren of gaan protesteren, maar dat hoeft van mij niet in Nederland. Mag je mij racistisch of de echte witte Nederlander noemen, want dat is tegenwoordig de standaard in linkse kringen als iets ze niet bevalt.

Kijk eens wat verder dan dat zou ik zeggen. Ik ben genoeg ingegaan ook de posts van een ander, de geschiedenis van het Midden Oosten is genoeg voorbij gekomen. Bezetten van een nooit bestaande natie kan dus ook gewoon niet. Elke conflict in het Midden Oosten waar Israel niet bij betrokken is is voor de meesten niet interessant. Zodra dat wel is is het hommeles en komt het antisemitisme weer om de hoek kijken. Genocide wordt te pas en onpas gebruikt (blijkbaar is de betekenis daarvan niet echt duidelijk voor de meesten). Hamas en hun aanhangers en Iran etc. zijn gewoon de nieuwe nazi's. daar heeft mijn familie niet zoveel plezier aan beleefd dus je zult begrijpen dat ik niet aan hun kant sta.
Maar laten we vooral niet vergeten wie verantwoordelijk is voor deze oorlog (hoor ik je niet over in deze context) en wie de kaarten in handen heeft om die te beëindigen. Als jouw familie al 8 maanden gegijzeld was zou jij het ook wel prettig vinden neem ik aan als je land alles deed om ze vrij te krijgen.
Zet 1 Nederlander in het buitenland en hij past zich aan. Zet er nog een bij en ze vinden het heerlijk om samen af en toe even Nederlands te kunnen praten. Zet er nog een paar bij en ze houden een Nederlandse avond met Hazesmuziek en blokjes kaas. Maak er een hele groep van en ze vieren samen Koningsdag, gehuld in oranje shirts en vlaggen in de voortuin. Aanpassen is afhankelijk van de grootte van de groep. Hoe groter de groep, hoe meer ze vanuit hun eigen tradities en gewoonten gaan leven en hoe minder ze zich aan gaan passen. Een uitzondering daargelaten.
De verschillen zijn soms ook gewoon erg groot. Nederland heeft er inmiddels decennia aan emancipatie en ontkerkelijking opzitten. Dat botst. Zeker als het ook nog eens ruimtelijk gezien nogal dicht op elkaar zit.

Zet 1 Nederlander in het buitenland en hij past zich aan. Zet er nog een bij en ze vinden het heerlijk om samen af en toe even Nederlands te kunnen praten. Zet er nog een paar bij en ze houden een Nederlandse avond met Hazesmuziek en blokjes kaas. Maak er een hele groep van en ze vieren samen Koningsdag, gehuld in oranje shirts en vlaggen in de voortuin. Aanpassen is afhankelijk van de grootte van de groep. Hoe groter de groep, hoe meer ze vanuit hun eigen tradities en gewoonten gaan leven en hoe minder ze zich aan gaan passen. Een uitzondering daargelaten.
De verschillen zijn soms ook gewoon erg groot. Nederland heeft er inmiddels decennia aan emancipatie en ontkerkelijking opzitten. Dat botst. Zeker als het ook nog eens ruimtelijk gezien nogal dicht op elkaar zit.
Zo kan je in Zuid Afrika in hartje zomer nog steeds naar een Duitse kerstmarkt, inclusief gluhwein. 100% aanpassen bestaat overigens ook niet, ons land is zelf al pl;uriform, zie het verschil tussen de Drent, Limburger en randstedling en ook weer binnen die groepen.

Zo kan je in Zuid Afrika in hartje zomer nog steeds naar een Duitse kerstmarkt, inclusief gluhwein. 100% aanpassen bestaat overigens ook niet, ons land is zelf al pl;uriform, zie het verschil tussen de Drent, Limburger en randstedling en ook weer binnen die groepen.
Zeker, maar die verschillen zijn wel kleiner en bovendien cultureel er door de jaren heen een beetje ingesleten. En sowieso aan verandering onderhevig mede dankzij migratie (niet alleen uit het buitenland, maar ook door randstedelingen die naar bijv Drenthe trekken)

Zeker, maar die verschillen zijn wel kleiner en bovendien cultureel er door de jaren heen een beetje ingesleten. En sowieso aan verandering onderhevig mede dankzij migratie (niet alleen uit het buitenland, maar ook door randstedelingen die naar bijv Drenthe trekken)
Ah, randstedelingen die missiewerk in Drenthe doen om ze de ontzuiling bij te brengen en zo ik de 21e eeuw in te loodsen ofzo ;)

Waarbij wel moet worden aangetekend dat er inmiddels een zeer conservatieve rechtse stroming is die deze verworvenheden wil terugdraaien, met name als het gaat om vrouwenrechten (Andrew Tate, Eva Vlaardingerbroek en in ons land onder anderen Baudet). Tegelijkertijd zetten ze zich ook af tegen de islam, omdat deze religie niet bij onze cultuur en waarden zou passen. Tsja...

Ik ben tijdens COVID ( want wie wandelde er toen niet?) verliefd geworden op die provincie. Mijn vriendin komt er vandaan, dus ik kende het al redelijk, maar man, wat is het daar beeldschoon en ruimtelijk.
Bossen, heide, moeras, heeft zeker veel te bieden, zelfs een ware berg (die VAM-bult)

Waarbij wel moet worden aangetekend dat er inmiddels een zeer conservatieve rechtse stroming is die deze verworvenheden wil terugdraaien, met name als het gaat om vrouwenrechten (Andrew Tate, Eva Vlaardingerbroek en in ons land onder anderen Baudet). Tegelijkertijd zetten ze zich ook af tegen de islam, omdat deze religie niet bij onze cultuur en waarden zou passen. Tsja...
Bijna Amerikaans conservatief hè.
Maatschappelijk gezien leuk mediavoer, maar ik verwacht niet dat het grote verschuivingen gaat veroorzaken.

Druk wel op leuk, maar blijf het een enge stroming vinden, waarbij ik door de ontzuiling en het brede spectrum van partijen hier niet dezelfde taferelen verwacht als in Amerika. daar komen nu geluiden naar boven om anticonceptie te verbieden want dat is een vorm van abortus

Bijna Amerikaans conservatief hè.
Maatschappelijk gezien leuk mediavoer, maar ik verwacht niet dat het grote verschuivingen gaat veroorzaken.
Je hoeft maar naar Amerika, onze nieuwe regering en het mondiale politieke klimaat te kijken om te zien dat deze conservatieve sentimenten wel degelijk verschuivingen hebben veroorzaakt (al dan niet aangewakkerd door tegenwoordig gemakkelijker te verspreiden desinformatie en nepnieuws).

Je hoeft maar naar Amerika, onze nieuwe regering en het mondiale politieke klimaat te kijken om te zien dat deze conservatieve sentimenten wel degelijk verschuivingen hebben veroorzaakt (al dan niet aangewakkerd door tegenwoordig gemakkelijker te verspreiden desinformatie en nepnieuws).
Amerika is vele malen conservatiever en traditioneler dan wij. Maar goed, zeg nooit nooit.

Daar heb je best een punt mee, maar ik heb die groepen Nederlanders nog nooit de straat op zien gaan om de stenen eruit te trekken, gebouwen te slopen en te eisen dat hun cultuur en leefwijze door het betreffende land wordt ingevoerd en overgenomen. Best wel een nuance-verschil toch?!

Daar heb je best een punt mee, maar ik heb die groepen Nederlanders nog nooit de straat op zien gaan om de stenen eruit te trekken, gebouwen te slopen en te eisen dat hun cultuur en leefwijze door het betreffende land wordt ingevoerd en overgenomen. Best wel een nuance-verschil toch?!
Dan heb je de VOC gemist. ;)
Ik snap best je kritiek op de integratie, ik wil alleen aangeven dat wij niet roomser zijn dan de paus en dat sommige patronen gewoon universeel zijn. Tegelijkertijd vind ik dat onze democratie en verworven vrijheden niet in het geding mogen komen.

Nou, volgens mij zijn die gebouwslopende, graffitiplaatsende rellende anarchisten meestal autochtonenen. Die durften alleen niet met die boerenprotesten mee te doen omdat ze wisten dat ze door die boeren waarschijnlijk in elkaar gemept zouden worden. (En natuurlijk omdat boeren onderdeel zijn van het koloniale, imperialistische, kapitalistische systeem)

Terug
Bovenaan Onderaan