Israël & Palestina

Israël valt al maandenlang op gruwelijke wijze alles aan in het Midden Oosten wat met de Islam te maken heeft. Het zal Amerika (en de rest van het westen) sieren om er eens een keer afstand van te nemen en te zeggen dat zo'n manier van handelen geen steun verdient.

Hoewel ik begrijp dat dit gewoon diplomatie is, heb ik er toch wel wat moeite mee hoe vriendelijk onze MP een staat benaderd wordt waarvan het ICC heeft geoordeeld dat ze in dit conflict oorlogsmisdaden plegen.

Ik snap het totaal niet, we zijn het land met het internationaal strafhof in het Vredespaleis en dan dit soort kots de wereld insturen. Ik kom een keer of 5 per week langs het vredespaleis en elke keer moet ik weer denken aan alle zinloze steun die de Nederlanse overheid geeft aan allerlei landen om oorlogen doorgang te laten vinden. Ik vind het zeer triest om te zien dat onze neutrale opstelling tov oorlog uit de eerste wereldoorlog totaal verdwenen is.

Laten we als Nederland weer het land worden waar men trots op is door neutraal te zijn en alle maar dan ook alle oorlogscriminelen op te laten pakken en te berechten.

Ik snap het totaal niet, we zijn het land met het internationaal strafhof in het Vredespaleis en dan dit soort kots de wereld insturen. Ik kom een keer of 5 per week langs het vredespaleis en elke keer moet ik weer denken aan alle zinloze steun die de Nederlanse overheid geeft aan allerlei landen om oorlogen doorgang te laten vinden. Ik vind het zeer triest om te zien dat onze neutrale opstelling tov oorlog uit de eerste wereldoorlog totaal verdwenen is.

Laten we als Nederland weer het land worden waar men trots op is door neutraal te zijn en alle maar dan ook alle oorlogscriminelen op te laten pakken en te berechten.
Ja. Lekker neutraal. Net als in WO2. Hoe liep dat ook alweer af?

Nederland heeft geen praktisch nut om voor de Palastijnen te kiezen terwijl we wel baat hebben bij een stabiel MO. Daarvoor is Israel cruciaal. Dat we daarvoor onze normen en waarden opzij zetten is diep triest. Dat laatste staat nu wel onder druk maar veel te laat en te soft.

Nee. Die Sinwar lijkt me een stuk heftiger dan Haniyeh. 'Beter' vanuit Israël's perspectief bedoelde ik

Laat ook wel zien dat Israël's plan om gewoon alle Hamassers af te knallen geen realistisch plan is zolang je de gewone Palestijn constant het leven zuur maakt. Maak je de een af, komen er zo weer 3 voor terug.

Persoonlijk geloof ik er ook weinig van dat Israël enkel Hamas als doelwit heeft. Ze voeren -net als Hamas- gewoon een raciale oorlog.

Nee. Die Sinwar lijkt me een stuk heftiger dan Haniyeh. 'Beter' vanuit Israël's perspectief bedoelde ik

Laat ook wel zien dat Israël's plan om gewoon alle Hamassers af te knallen geen realistisch plan is zolang je de gewone Palestijn constant het leven zuur maakt. Maak je de een af, komen er zo weer 3 voor terug.

Persoonlijk geloof ik er ook weinig van dat Israël enkel Hamas als doelwit heeft. Ze voeren -net als Hamas- gewoon een raciale oorlog.
Nou ja, die Sinwar is natuurlijk geen gewone Palestijn. De vraag is hoe die veel te grote invloed van de fundamentalisten van beide zijden in te dammen is.

Een aanval binnen Europa zal altijd andere emoties oproepen dan iets buiten ons continent
Tenzij er heel veel aandacht wordt getrokken voor het conflict zoals je met Palestina hebt gezien. Dan wordt de afstand gevoelsmatig kleiner en de empathie groter. Is denk ik een van de grootste redenen dat het conflict zo veel teweeg heeft gebracht in het westen

Ik heb nog nooit 'influencers' gezien vanuit oorlogsgebieden in ieder geval. Van de Palestijnen al een aantal voorbij zien komen

Tenzij er heel veel aandacht wordt getrokken voor het conflict zoals je met Palestina hebt gezien. Dan wordt de afstand gevoelsmatig kleiner en de empathie groter. Is denk ik een van de grootste redenen dat het conflict zo veel teweeg heeft gebracht in het westen

Ik heb nog nooit 'influencers' gezien vanuit oorlogsgebieden in ieder geval. Van de Palestijnen al een aantal voorbij zien komen
Je hebt ze ook in Oekraïne

Wilders gaat zijn eigen gang, het Schoofhondje staat erbij en kijkt er naar

GVF7R02WcAANLMJ

Wilders gaat zijn eigen gang, het Schoofhondje staat erbij en kijkt er naar

GVF7R02WcAANLMJ
Ik word helemaal simpel van die ophitser. De waarheid boeit niet meer, men doet op eigen houtje maar wat en volgens mij is hij uit op hetzelfde als wat in Engeland is gebeurd.

Maar als de hoofddoekdragende moslim een gouden medaille voor Nederland wint is het wel goed :braak::braak::braak:

Een Omtzigt mag hier ook op aangekeken worden. Hij presenteerde zichzelf als degene die de kleuterklas nog in het gareel moest houden maar ondertussen houdt hij altijd zijn kop wanneer zijn partners zich misdragen.

Maar zodra er 'de andere kant op' een domme opmerking wordt gemaakt, dan staan ze weer op de achterpoten.

Nu hebben Omtzigt en Bikker een punt dat het een belachelijke vergelijking is, ware het niet dat ze maar deels de informatie presenteren

Vergelijk de twee screenshots en je ziet dat er bewust moeite is gedaan om de laatste enigszins nuancerende zin weg te poetsen. Of Bikker en Omtzigt waren hier bewust van en doen mee aan de ophitserij, of ze hebben het zelf niet door gehad en zijn zonder zelf de informatie te checken aan het typen gegaan.

Ik weet niet wat ik kwalijker vind

Terug
Bovenaan Onderaan