Internationale Politiek

"C'est le ton qui fait la musique"

Als je een oude traditie ter discussie wilt stellen, dan is het misschien niet zo effectief om een hele bevolking af te schilderen als racisten. Zeker niet als één van de 'uitdagers' een weinig succesvolle kunstenaar is die z'n dagelijkse boterham eet dankzij subsidie van de grote boze witte bevolking. Of van een werkloze ex VJ die zelf nota bene jarenlang 'de zwarte lijst' presenteerde. Hoe is dat geen discriminatie? Idem als 'miss beautifull black' en zelfs (!) hetzelfde als de vrouwenverenigingen binnen bedrijven. Wat dat betreft geldt:

Gediscrimineerd voelen is een keuze...

De grote meerderheid was zich echt niet bewust dat er een deel van de negroïde medemens is die zich gediscrimineerd voelt. Dat is ook niet zo vreemd, want er zijn nogal wat donkere mensen die het kinderfeest gezellig meevieren!! John Johnsen bijvoorbeeld. Ook de huidige presentatrice van het Sinterklaasjournaal is niet uit de klei getrokken. Ik vraag met tot op de dag van vandaag af hoeveel donkere mensen zich nu eigenlijk echt gediscrimineerd voelen door het fenomeen Zwarte Piet. Jammer dat media niet een keer achter die vraag aan gaan.

Stereotypering dan? Wat een kul, drogreden. Alsof kinderen alle donkere mensen met Pieten associëren. Die oorring is ook geen standaard uitrusting en associeert geen kind met een symbool van slavernij. En als ik in de randstad in de metro sta, dan zie ik heel wat donkere mensen met oorringen. Zijn dat vrijwillige slaven?!

Maar een bekende van mij vertelde dat hij zich altijd heel ongemakkelijk heeft gevonden door Zwarte Pieten. Had ik mij nooit gerealiseerd. Ik heb het ook nooit als huidskleur beschouwd, maar als roet. Stom? Nee hoor, een paar geleden stelde de volledige doelgroep geen vragen bij bont gekleurde Pieten of zelfs Stroopwafel Pieten. Juist daarom is het geen enkele probleem om er roetveeg Pieten van te maken. Zelf vond ik de oplossing van de boot die door de regenboog gevaren was, een erg leuke oplossing overigens, maar dat geheel terzijde.

Kortom, geef ze roetvegen of houd ze wit, het maakt voor de kinderen echt geen reet uit. Morgen nog opgelost. Veruit het grootste deel van Nederland heeft daar geen probleem mee, daar ben ik van overtuigd.

Maar zet mij weg als oude bekrompen discriminerende slavendrijver, en dan is de animo om mee te bewegen (of beter: om te luisteren) ineens een stuk minder groot.

IPF

Forummer van het jaar 2015
:lol::ROFL: Raab is opgestapt. Raab is de Brexit onderhandelaar namens het VK?! Gespleten persoonlijkheid? "Ik kan me niet vinden in de deal die ik zelf gesloten heb"
Neemt het Verenigd Koninkrijk zichzelf nog wel serieus?

Die hele Brexit blijkt maar weer eens een ongelooflijk impulsieve actie.
Lang leve het populisme!
En lang leve het referendum....

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Jankbeweging There, I said it.

Lees dit. Zij stemde tegen, het is toch doorgegaan en daarom wordt niet geluisterd? Zucht...
Waar komt uw eigen onvrede dan vandaan?
,,Ik stemde bij een referendum tegen het associatieverdrag met Oekraïne. Toch is dat doorgegaan. Er wordt dus niet geluisterd.’’

IPF

Forummer van het jaar 2015

Lees dit. Zij stemde tegen, het is toch doorgegaan en daarom wordt niet geluisterd? Zucht...
,,Ik stemde bij een referendum tegen het associatieverdrag met Oekraïne. Toch is dat doorgegaan. Er wordt dus niet geluisterd.’’
Jammer dat sommige goede punten mbt bijv de pensioenen, het uitkleden van de zorg en het vermarkten daar van, dure brandstofprijzen met daarnaast relatief duur OV (waardoor reizen voor bepaalde groepen steeds onmogelijker wordt) etc geclaimd worden door de meest domme groeperingen. Of de media zoekt dit soort groepen uit? Dat heb ik namelijk vaak met de discussies rondom de islam of integratie enz. Bij de talkshows zie ik vaak de meest domme dames en heren zitten die zogenaamd namens een bepaalde groep praten. Of mensen van wie het standpunt de media op dat moment goed uitkomt. Dit terwijl er zoveel andere slimme en goede geluiden vanuit die hoek zijn die niet gehoord worden.

-040-

Trainer Coach
Jammer dat sommige goede punten mbt bijv de pensioenen, het uitkleden van de zorg en het vermarkten daar van, dure brandstofprijzen met daarnaast relatief duur OV (waardoor reizen voor bepaalde groepen steeds onmogelijker wordt) etc geclaimd worden door de meest domme groeperingen. Of de media zoekt dit soort groepen uit? Dat heb ik namelijk vaak met de discussies rondom de islam of integratie enz. Bij de talkshows zie ik vaak de meest domme dames en heren zitten die zogenaamd namens een bepaalde groep praten. Of mensen van wie het standpunt de media op dat moment goed uitkomt. Dit terwijl er zoveel andere slimme en goede geluiden vanuit die hoek zijn die niet gehoord worden.
Helemaal mee eens. Op een gegeven moment ging men "Het journaal" veranderen. Het was te weinig toegankelijk. In plaats van deskundigen kreeg de man/vrouw op de straat het woord. Ongehinderd door kennis of kunde konden die dan waardevolle zendtijd verspillen. Opdat de kijker niets wijzer werd, maar zich kon spiegelen aan de onzin die er maar al te vaak uit de monden kwam.

Dit soort quotes vind ik altijd wel interessant:
,,Er zullen best voordelen zijn, maar dat weegt niet op tegen wat we betalen aan Europa. Dat geld moet terug naar Nederland.’’

Dit werd ook als argument gegeven voor Brexit, maar de afgelopen onderhandelingsperiode heeft volgens mij wel voldoende aangetoond dat het nogal dubieus is of een land erop vooruit gaat wanneer zij de EU verlaten. Daarnaast is Nederland in nog veel grotere mate afhankelijk van exportopbrengsten, een industrie die ook volgens onderzoeken duidelijk gefaciliteerd is door het lidmaatschap van de EU.

Een demonstratie organiseren omdat je vermoedt dat "er best voordelen zijn, maar deze niet opwegen tegen wat we betalen" vind ik nogal zwak klinken.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
,,Er zullen best voordelen zijn, maar dat weegt niet op tegen wat we betalen aan Europa. Dat geld moet terug naar Nederland.’’

Dit werd ook als argument gegeven voor Brexit, maar de afgelopen onderhandelingsperiode heeft volgens mij wel voldoende aangetoond dat het nogal dubieus is of een land erop vooruit gaat wanneer zij de EU verlaten. Daarnaast is Nederland in nog veel grotere mate afhankelijk van exportopbrengsten, een industrie die ook volgens onderzoeken duidelijk gefaciliteerd is door het lidmaatschap van de EU.

Een demonstratie organiseren omdat je vermoedt dat "er best voordelen zijn, maar deze niet opwegen tegen wat we betalen" vind ik nogal zwak klinken.
Tja, wen er maar aan, ongefundeerd uit de onderbuik roepen dat de anderen het fout doen is volksvermaeck nummer 1 aan het worden.
We lachen om mensen die hun huis in de alu-folie wikkelen maar ondertussen moet je wel alles wat boven je staat wantrouwen.. Het is zo dubbel.

Daarbij kijkt t gros vanuit eigenbelang en niet vanuit landsbelang. Waarbij ze gemakshalve er aan voorbij gaan dat landsbelang uiteindelijk ook voor jezelf handig is.

Het zorgstelsel is ooit gemaakt met een solidariteitsidee, maar ondertussen roepen vrouwen van 60+ dat ze niet willen meebetalen aan vergoedingen voor zwangerschappen. Terwijl uiteindelijk iedereen belang heeft bij nieuwe bevolking, deze betalen nl ook weer pensioenpremie, werken voor jouw als jij zelf niet meer werkt. Maar ach, het is niks nieuws, ik lees met regelmaat in een boek waarin een kleine 2000 jaar geleden al gerept werd dat de mens egoïstischer zou worden.

-040-

Trainer Coach
Tja, wen er maar aan, ongefundeerd uit de onderbuik roepen dat de anderen het fout doen is volksvermaeck nummer 1 aan het worden.
We lachen om mensen die hun huis in de alu-folie wikkelen maar ondertussen moet je wel alles wat boven je staat wantrouwen.. Het is zo dubbel.

Daarbij kijkt t gros vanuit eigenbelang en niet vanuit landsbelang. Waarbij ze gemakshalve er aan voorbij gaan dat landsbelang uiteindelijk ook voor jezelf handig is.

Het zorgstelsel is ooit gemaakt met een solidariteitsidee, maar ondertussen roepen vrouwen van 60+ dat ze niet willen meebetalen aan vergoedingen voor zwangerschappen. Terwijl uiteindelijk iedereen belang heeft bij nieuwe bevolking, deze betalen nl ook weer pensioenpremie, werken voor jouw als jij zelf niet meer werkt. Maar ach, het is niks nieuws, ik lees met regelmaat in een boek waarin een kleine 2000 jaar geleden al gerept werd dat de mens egoïstischer zou worden.
Ik denk niet dat de mens zoveel egoïstischer is geworden. Wel is het zo dat waar vroeger de media tegen mafklappers zei: daar is het gat van de deur deze nu middels Facebook, Twitter en de afgezakte media alle aandacht krijgen.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Ik denk niet dat de mens zoveel egoïstischer is geworden. Wel is het zo dat waar vroeger de media tegen mafklappers zei: daar is het gat van de deur deze nu middels Facebook, Twitter en de afgezakte media alle aandacht krijgen.
Ik ga voor beide. En meer egoïsme en meer aandacht. Aangezien bij nieuws het scoren belangrijker is dan de nieuwswaarde.

Helemaal mee eens. Op een gegeven moment ging men "Het journaal" veranderen. Het was te weinig toegankelijk. In plaats van deskundigen kreeg de man/vrouw op de straat het woord. Ongehinderd door kennis of kunde konden die dan waardevolle zendtijd verspillen. Opdat de kijker niets wijzer werd, maar zich kon spiegelen aan de onzin die er maar al te vaak uit de monden kwam.
Precies waarom elk weldenkend mens tegen het referendum is. Dat de man/vrouw in de straat zonder verstand van zaken moet gaan beslissen over mijn toekomst... angstaanjagend idee.

rico

International

'Nogal dubieus', zeg maar gerust je gaat er niet op vooruit. Voor de Brexit tussen de 4 en 15% verlies van GDP, daar zijn alle deskundigen het wel over eens. De paar harde voorstanders van de Brexit zeggen dat dat op termijn terugverdiend wordt aan handelsverdragen, met name met de VS.

Moeten ze maar eens aan China vragen, hoe dat gaat, die handelsverdragen met de VS. Of aan de staallindustrie in Europa. Of aan de maakindustrie overal in de VS.

Laatst bewerkt:

De Bouterbaas

Nou, Brexitstemming uitgesteld. May wil nieuwe deal sluiten met Europa. Ik zeg kansloos.
Ik denk dat er een No-Deal komt.

Btw, op deze foto zien Mark en May er uit als een verliefd stel. :oops:;)

https://www.ad.nl/binnenland/charme...betere-brexit-deal-begint-bij-rutte~af58990a/

Zo gaat dat. Verwacht je een negatieve uitkomst, dan belazer je toch het hele land en schuif je het besluit door naar een andere datum. May roept altijd dat de democratie heeft gesproken via het referendum, maar ondertussen schoffeert ze haar democratisch gekozen parlement.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Zo gaat dat. Verwacht je een negatieve uitkomst, dan belazer je toch het hele land en schuif je het besluit door naar een andere datum. May roept altijd dat de democratie heeft gesproken via het referendum, maar ondertussen schoffeert ze haar democratisch gekozen parlement.
Tja, ze kan niet veel anders. Europa heeft de touwtjes in handen. De EU is een spinnenweb, waar je niet meer uit kunt. Ik denk dat de Britten dat beter kunnen accepteren.

De Bouterbaas

Tja, ze kan niet veel anders. Europa heeft de touwtjes in handen. De EU is een spinnenweb, waar je niet meer uit kunt. Ik denk dat de Britten dat beter kunnen accepteren.
Als ze voortdurend wordt geconfronteerd met haar (aanstaande) nederlaag, denk ik dat ze het fatsoen moet hebben om zich erbij neer te leggen en terug te treden. Ze beledigt de democratie en het parlement met haar hazengedrag.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
May zit in een heel lastig pakket, ze heeft een zo goed mogelijke deal proberen te regelen bij de EU alleen ziet het parlement deze deal niet zitten. Nu probeert ze de deal nog te verbeteren (of minder slecht te maken) juist om het parlement meer de zin te geven. Als zij nu opstapt gaat de deal echt niet beter worden. Ik vermoed dat er een brexit zonder deal aankomt waar iedereen wel wat van gaat voelen in de komende jaren.

De Bouterbaas

May zit in een heel lastig pakket, ze heeft een zo goed mogelijke deal proberen te regelen bij de EU alleen ziet het parlement deze deal niet zitten. Nu probeert ze de deal nog te verbeteren (of minder slecht te maken) juist om het parlement meer de zin te geven. Als zij nu opstapt gaat de deal echt niet beter worden. Ik vermoed dat er een brexit zonder deal aankomt waar iedereen wel wat van gaat voelen in de komende jaren.

Het is de koppigheid die me stoort. De schreeuw van het volk om een nieuw referendum is groot. Vrijwel iedereen heeft een uitgelubberde kringspier na de leugens van de pro-Brexit beweging. Nu die leugens langzaam maar zeker allemaal van hun waanzin ontdaan zijn, is het enige dat rest een nieuw referendum.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Het is de koppigheid die me stoort. De schreeuw van het volk om een nieuw referendum is groot. Vrijwel iedereen heeft een uitgelubberde kringspier na de leugens van de pro-Brexit beweging. Nu die leugens langzaam maar zeker allemaal van hun waanzin ontdaan zijn, is het enige dat rest een nieuw referendum.
Tja, eerst moest het volk geraadpleegd worden, en nu geeft het volk aan niet de goede keuze te hebben gemaakt... May liet gister in haar toespraak voor t parlement doorschemeren dat blijven ook een optie was. Dit werd echter weggehoond door de aanwezige leden van het lagerhuis.

De Bouterbaas

Tja, eerst moest het volk geraadpleegd worden, en nu geeft het volk aan niet de goede keuze te hebben gemaakt... May liet gister in haar toespraak voor t parlement doorschemeren dat blijven ook een optie was. Dit werd echter weggehoond door de aanwezige leden van het lagerhuis.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk. May heeft haar eigen graf gegraven. Ze staat er al met één been in, maar beseft nog niet dat ze van de beademing is afgehaald.