Internationale Politiek

IPF

Forummer van het jaar 2015
Jamal Khashoggi ... Oh nee dat was een Saoedisch consulaat. ;)
Hij kreeg een koekje van eigen deeg. Was gewoon net zon vuile man als die kroonprins. Jaren lang onderdeel van het systeem geweest, zijn broer de grote wapenhandelaar en hij zelf stonden achter de gruwelijke oorlog in Jemen, achter alle executies (alleen de methode moest anders...), achter het financieren van de IS etc. Ach ze hadden hem best wel mogen doden, alleen de methode had anders gekund.

Rednas

Lid van de Pro-Kaas Alliantie
Medewerker
Hij kreeg een koekje van eigen deeg. Was gewoon net zon vuile man als die kroonprins. Jaren lang onderdeel van het systeem geweest, zijn broer de grote wapenhandelaar en hij zelf stonden achter de gruwelijke oorlog in Jemen, achter alle executies (alleen de methode moest anders...), achter het financieren van de IS etc. Ach ze hadden hem best wel mogen doden, alleen de methode had anders gekund.
:unsure:

JCS

International
Ik ken de beste man verder niet, dus ik vraag het maar: Stond hij erachter, of was hij ervoor verantwoordelijk?

IPF

Forummer van het jaar 2015
Ik ken de beste man verder niet, dus ik vraag het maar: Stond hij erachter, of was hij ervoor verantwoordelijk?
Als journalist heb je ook zeker een verantwoordelijkheid en dat wordt nog groter wanneer je zogenaamd het vrije woord vertegenwoordigt... Nee hij heeft persoonlijk geen bommen gegooid op Jemen en geen bevel gegeven tot het executeren van homo’s, overspel plegende vrouwen en christene enz. Dit zie ik als afrekening binnen het criminele circuit.

JCS

International
Als journalist heb je ook zeker een verantwoordelijkheid en dat wordt nog groter wanneer je zogenaamd het vrije woord vertegenwoordigt... Nee hij heeft persoonlijk geen bommen gegooid op Jemen en geen bevel gegeven tot het executeren van homo’s, overspel plegende vrouwen en christene enz. Dit zie ik als afrekening binnen het criminele circuit.
(Y) Daar kan ik me wel in vinden! :)

• Leuk
Reactions: IPF

Kronos

Assistent Bondscoach
De verkiezing van die fijne nieuwe Braziliaanse president werkt wel heerlijk relativerend, moet ik zeggen. Ten opzichte van Bolsonaro, verheerlijker van geweld, racist, homo hater, slachter van de Amazone (die inheemse indianen moeten weg want ze stinken) valt Donaldje reuze mee, toch?

-040-

Trainer Coach
De verkiezing van die fijne nieuwe Braziliaanse president werkt wel heerlijk relativerend, moet ik zeggen. Ten opzichte van Bolsonaro, verheerlijker van geweld, racist, homo hater, slachter van de Amazone (die inheemse indianen moeten weg want ze stinken) valt Donaldje reuze mee, toch?
Ik zie het verschil niet zo...:confused:

Kronos

Assistent Bondscoach
Ik zie het verschil niet zo...:confused:
Ik zag die vent net op een balkon staan zwaaien met een gigantische mitrailleur, roepende dat ze nu alle linkse honden kunnen gaan afschieten. In de VS heb je een paar bommenbriefjes, dat is toch niet te vergelijken met het geweld dat losbarste tegen al die groepen die Bolsonaro wegzet? Ik blijf het wel bijzonder vinden met hoeveel dit soort populisten weg kunnen komen. Als 'ach, dat meent hij vast niet serieus' zelfs bij dit soort idioten de relativerende knee-jerk reactie blijft...

-040-

Trainer Coach
Van alle kanten. Vermoed dat May aardig wat water bij de wijn heeft moeten doen. Anderzijds, het lagerhuis mogelijk ook overstag gaan want n slechte deal geeft meer zekerheid dan geen deal
Behalve voor het deel van de Tory's die graag een no-deal willen, en Labour die bang is om mee te gaan met May's plannen. Wel een mooie soap-serie dat Brexit.

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
Zware tegenslag voor premier May, ministers stappen op om brexit-akkoord

link

Brexit-minister Raab heeft ontslag genomen. Naast hem zijn er vanochtend nog twee bewindspersonen uit het kabinet van premier May gestapt omdat ze het concept-akkoord met de EU niet kunnen steunen. Het gaat om de minister voor Werkgelegenheid en Pensioenen McVey en de staatssecretaris voor Noord-Ierland Vara.
Er wordt rekening gehouden met een domino-effect dat leidt tot een regeringscrisis. Parlementsleden discussiëren openlijk over de positie van May.

:unsure: Akkoord zal er niet komen. Chaos in het Verenigd Verdeeld Koninkrijk. :maniac:

Malle Pietje

Routinier
:lol::ROFL: Raab is opgestapt. Raab is de Brexit onderhandelaar namens het VK?! Gespleten persoonlijkheid? "Ik kan me niet vinden in de deal die ik zelf gesloten heb"
Neemt het Verenigd Koninkrijk zichzelf nog wel serieus?

Die hele Brexit blijkt maar weer eens een ongelooflijk impulsieve actie.
Lang leve het populisme!

arne

Routinier
Ik blijf het wel bijzonder vinden met hoeveel dit soort populisten weg kunnen komen. Als 'ach, dat meent hij vast niet serieus' zelfs bij dit soort idioten de relativerende knee-jerk reactie blijft...
Het grote probleem is (in mijn ogen) dat de verschillende partijen de ander het licht in de ogen niet gunnen. Ze zijn veel meer bezig om elkaar zwart te maken dan dat ze proberen het land goed te besturen. In plaats van een goed plan te steunen waar ze achter staan, gaan ze moeilijk doen om politiek gewin of puur en alleen omdat het van de ander komt en ze die geen succesje gunnen. Daarbovenop zijn ze volledig blind voor de eigen extremisten om de ander maar geen munitie te verschaffen. Rechtsextremisten gebruiken geweld en de Republikeinen zijn stil. Linksextremisten (bijvoorbeeld Antifa) gebruiken geweld/intimidatie en de Democraten zijn stil.

Helaas zie je dat in Europa ook. Links extremisten zoals Antifa, Anarchisten, anti-globalisten, etc. slopen van alles, gebruiken geweld tegen politie en lopen gemaskerd rond en komen daarmee weg. Je weet dat bij iedere demonstratie gegarandeerd rellen zijn. Als rechts extremisten dat doen is de wereld te klein en komt er veel kritiek/media aandacht. Geweld vanuit rechts was bijna opgedroogd in Noord-West Europa terwijl het geweld vanuit Links systematisch was maar nooit/zelden veroordeeld. Je ziet dat dit veel kwaad bloed heeft gezet bij grote delen van de bevolking en je nu ziet dat geweld vanuit Rechterzijde weer aan het toenemen (maar nog altijd een fractie van wat je aan linkerzijde ziet). Maar de verontwaardiging bij geweld is nog steeds compleet gebonden aan de eigen stam: Doen mensen het met dezelfde denkbeelden dan is het allemaal niet zo erg (ze waren terecht boos daarom was het geweld eigenlijk terecht), maar als anderen het doen is dat moet het sterk veroordeeld worden. A plague on both their houses!

Voor mij telt: als je niet beide veroordeeld en degene straft die zich er schuldig aan maken ben je ongeloofwaardig.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan