Internationale Politiek

Ik vind de mensen trouwens behalve vriendelijk ook erg asociaal.

Ik denk dat Chinezen (en breder getrokken geldt dat voor veel culturen) er duidelijk andere gedragsregels en omgangsnormen op nahouden, die wij niet kunnen waarderen gezien onze eigen opvoeding. Of heb je smeuïge voorbeelden waarbij deze uitleg van mij meteen als lulkoek bestempeld kan worden?
 
Ik denk dat Chinezen (en breder getrokken geldt dat voor veel culturen) er duidelijk andere gedragsregels en omgangsnormen op nahouden, die wij niet kunnen waarderen gezien onze eigen opvoeding. Of heb je smeuïge voorbeelden waarbij deze uitleg van mij meteen als lulkoek bestempeld kan worden?

Nee, ik denk dat dit wel redelijk klopt. Het zijn vooral onze normen qua wachten op elkaar, voordringen, rekening houden met mensen in je omgeving. Daarnaast nog persoonlijke irritaties als roken in openbare gelegenheden.
 
Nee, ik denk dat dit wel redelijk klopt. Het zijn vooral onze normen qua wachten op elkaar, voordringen, rekening houden met mensen in je omgeving. Daarnaast nog persoonlijke irritaties als roken in openbare gelegenheden.

Daar staat tegenover dat, ondanks dat de Chinezen echt niet kunnen autorijden, ik nog niet agressie heb gezien, geen middelvingers, niks. Stoïcijns, dat zijn ze.
 
Wie tweet dit soort meuk? Ik neem aan dat je t deelt omdat t je (net als mij) woedend maakt maar helaas is Twitter n plek vol trollen en is de aandacht/ophef vaak precies waarom ze deze crap postten.
 
Ik snap hem niet. Wat is er met dat rechter fotootje?

Achtergrond over de man die tweet: "Dinesh Joseph D'Souza is een in India geboren Amerikaanse conservatieve politieke commentator, auteur, filmmaker en samenzweringstheoreticus, vaak beschreven als een extreemrechtse provocateur door mediabronnen."

Het rechter fotootje is volgens mij die Zweedse jongedame en activiste, zo'n 12 jaar oud meen ik, die de Atlantische Oceaan heeft overgevaren naar Amerika en daar campagne voert voor daadwerkelijke actie tegen de klimaatverandering. Daarbij neemt ze geen blad voor de mond, het is een pittig ding.

Lees nu de tweet nogmaals en trek uw conclusies.
 
Ik snap hem niet. Wat is er met dat rechter fotootje?

Da's Gretha thunberg (jonge foto), de zweedse die min of meer het gezicht van de klimaatbeweging is geworden en vandaag bij de UN (?) stevige kritiek op politici durfde te geven in een zaal met de hoogste leiders van heel veel landen.
 
Wie tweet dit soort meuk? Ik neem aan dat je t deelt omdat t je (net als mij) woedend maakt maar helaas is Twitter n plek vol trollen en is de aandacht/ophef vaak precies waarom ze deze crap postten.
Ik vind Gretha bij vlagen ook een drammer. Maar mijn "fraai, heel fraai" was inderdaad een uiting van afkeuring.
 
Ik vind Gretha bij vlagen ook een drammer. Maar mijn "fraai, heel fraai" was inderdaad een uiting van afkeuring.

Ik ben ook niet zo'n fan van de stijl waarmee ze haar campagne voert. Het "geen blad voor de mond" voelt gimmicky. Ondanks dat, vind ik de boodschap die ze verkondigt prima: doe gewoon íets. Het kan geen kwaad. Nu kun je twisten of het allemaal haar eigen woorden zijn. Daar mag men skeptisch over zijn. Om vervolgens het linkse kamp en Gretha te vergelijken met Nazi's en de Duitse propagandamachine is bizar.

Afijn, we weten wie het zegt. Rasprovocateur.
 
Ik ben ook niet zo'n fan van de stijl waarmee ze haar campagne voert. Het "geen blad voor de mond" voelt gimmicky. Ondanks dat, vind ik de boodschap die ze verkondigt prima: doe gewoon íets. Het kan geen kwaad. Nu kun je twisten of het allemaal haar eigen woorden zijn. Daar mag men skeptisch over zijn. Om vervolgens het linkse kamp en Gretha te vergelijken met Nazi's en de Duitse propagandamachine is bizar.

Afijn, we weten wie het zegt. Rasprovocateur.
Leerzaam zo.

Ik kende haar alleen uit de krant. Dus ik dacht die is goed bezig. Ik zag haar zojuist op een tv fragment. Wat een irritant kind, zeg.
 
Leerzaam zo.

Ik kende haar alleen uit de krant. Dus ik dacht die is goed bezig. Ik zag haar zojuist op een tv fragment. Wat een irritant kind, zeg.

De stijl is er ook niet op uit om aardig gevonden te worden. De boodschap is duidelijk; pak je verantwoordelijkheid nu als je niet wilt bijdragen aan een snelle dood van een leefbare planeet. Ik denk dat ze juist goed bezig is door zich in harde woorden en met oprechte boosheid tot de politieke machten te keren. Ik ben het daar wel grotendeels mee eens. De vorm is bijzaak, het gaat om het doel en hoe dit te verwezenlijken. Door deze manier trekt ze denk ik meer mensen over de streep om ook duidelijker hun afkering te laten blijken. Als ze het op een beleefde, sympathieke en beheersde manier zou brengen dan glijdt het alles met wat loze woorden van de heren politici af (die dan gewoon in hun comfort zone kunnen blijven) en haalt haar boodschap niet zo massaal de media als deze hardere stijl.
 
Het laatste wat we nodig hebben is nog meer emotie in deze kwestie. Ik frustreer me erg aan dat meisje. Joh, ga een vak leren, voeg je meer toe aan de klimaatproblematiek.
 
De stijl is er ook niet op uit om aardig gevonden te worden. De boodschap is duidelijk; pak je verantwoordelijkheid nu als je niet wilt bijdragen aan een snelle dood van een leefbare planeet. Ik denk dat ze juist goed bezig is door zich in harde woorden en met oprechte boosheid tot de politieke machten te keren. Ik ben het daar wel grotendeels mee eens. De vorm is bijzaak, het gaat om het doel en hoe dit te verwezenlijken. Door deze manier trekt ze denk ik meer mensen over de streep om ook duidelijker hun afkering te laten blijken. Als ze het op een beleefde, sympathieke en beheersde manier zou brengen dan glijdt het alles met wat loze woorden van de heren politici af (die dan gewoon in hun comfort zone kunnen blijven) en haalt haar boodschap niet zo massaal de media als deze hardere stijl.
Het gaat ook niet om aardig. Helemaal eens dat het confronterend moet zijn. Maar die gespeelde, jankerige, fluisterende, zanikende speech vond ik niks (qua vorm).
 
Zag pas geleden nog ergens een krantenartikel voorbijkomen van ergens aan het einde van de 19e eeuw, dacht ik. Over de opwarming van de aarde en het broeikaseffect. Er vanuit gaande dat dat echt was, moge duidelijk zijn dat we de klimaatproblematiek te lang voor ons uit geschoven hebben. We hebben inmiddels ook de technologische middelen. Ik hoor nu ook heel veel "je kunt het toch niet meer stoppen"-argumenten voorbijkomen. Wie weet. Maar om het dan gewoon niet te proberen, lijkt me onzinnig.

Dat gezegd hebbende, na een aflevering van Lubach te hebben gezien over zogenaamde groene energie e.d., heb ik geleerd dat we onszelf ook maar al te graag voor de gek houden.

Hier thuis hebben we over de investeringen gehad. Zonnepanelen, warmtepomp, isolatiecheck. Nieuwe auto toch maar elektrisch overwegen. Ik zal niet zeggen dat wij nu in één keer helemaal overstappen, maar geleidelijk aan wil ik er toch aan gaan geloven. Maar ja, het kost geld. Geld wat niet iedereen heeft. Er zal zeker een grote rol van de overheid nodig zijn om alle doelen te halen. Maar die kosten ook weer geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan