Internationale Politiek

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
De link naar t artikel werkt maar helaas zijn de comments eronder voor mij niet zichtbaar. Wel een prima artikel wat inderdaad wat dieper ingaat op de kwestie dan een de "verontwaardigde kop en summiere achtergrond" doorsnee die veelal gehanteerd word.
Ook niet als je nog verder naar beneden scrollt?

Jep, lompe horken met oogklappen, zelfoverschatting en schijt aan minderheden, milieuregels en duurzaamheid liggen goed bij de kiezer de laatste jaren. Weer n triest voorbeeld die Braziliaan. Mag hopen dat NL besluit geen amazonegrond producten (als veevoer) meer te importeren maar vind de houding nu nog erg hypocriet.

Moet ik er wel bij vermelden dat het geld waarschijnlijk niet zonder gevolgen/ afspraken/ bemoeienis zal zijn. Dus wat dat betreft snap ik het wel. Het zou geen issue moeten zijn maar ja.

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Zoals de meesten van jullie weten kom ik regelmatig in China. Prachtig land, vriendelijke mensen, corrupt, lekker eten, smerig eten. De staat zoomt (letterlijk) steeds meer in op de mensen in China. Hier een aardig artikel over de invloed van de staat. WeChat, camera's, afluisteren, alles wat maar KGB achtrig was wordt nu gedaan, maar dan met behulp van AI en data. Scary!

(het is in het duits): https://www.cash.ch/news/politik/ex...sst-der-diktatur-ein-digitales-update-1392003

Zoals de meesten van jullie weten kom ik regelmatig in China. Prachtig land, vriendelijke mensen, corrupt, lekker eten, smerig eten. De staat zoomt (letterlijk) steeds meer in op de mensen in China. Hier een aardig artikel over de invloed van de staat. WeChat, camera's, afluisteren, alles wat maar KGB achtrig was wordt nu gedaan, maar dan met behulp van AI en data. Scary!

(het is in het duits): https://www.cash.ch/news/politik/ex...sst-der-diktatur-ein-digitales-update-1392003
Yup, (heb t bericht niet gelezen) gaan t ook in op die proef waarbij mensen beloont en bestraft worden voor bv door rood lopen waarbij toegang tot sociale voorzieningen ontzegt wordt?

Ook ik kom er wel eens ( 1 x in de twee/ drie jaar voor schoon-familie bezoek) in China. Ik kom dan naar Fuzou, een kleine stad en daar merk je weinig van de invloed van de staat. Voor het internet is een VPN wel een goed idee maar op straat merk je er (nog) weinig van. Ik vind de mensen trouwens behalve vriendelijk ook erg asociaal.

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Ik vind de mensen trouwens behalve vriendelijk ook erg asociaal.
Ik denk dat Chinezen (en breder getrokken geldt dat voor veel culturen) er duidelijk andere gedragsregels en omgangsnormen op nahouden, die wij niet kunnen waarderen gezien onze eigen opvoeding. Of heb je smeuïge voorbeelden waarbij deze uitleg van mij meteen als lulkoek bestempeld kan worden?

Ik denk dat Chinezen (en breder getrokken geldt dat voor veel culturen) er duidelijk andere gedragsregels en omgangsnormen op nahouden, die wij niet kunnen waarderen gezien onze eigen opvoeding. Of heb je smeuïge voorbeelden waarbij deze uitleg van mij meteen als lulkoek bestempeld kan worden?
Nee, ik denk dat dit wel redelijk klopt. Het zijn vooral onze normen qua wachten op elkaar, voordringen, rekening houden met mensen in je omgeving. Daarnaast nog persoonlijke irritaties als roken in openbare gelegenheden.

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Nee, ik denk dat dit wel redelijk klopt. Het zijn vooral onze normen qua wachten op elkaar, voordringen, rekening houden met mensen in je omgeving. Daarnaast nog persoonlijke irritaties als roken in openbare gelegenheden.
Daar staat tegenover dat, ondanks dat de Chinezen echt niet kunnen autorijden, ik nog niet agressie heb gezien, geen middelvingers, niks. Stoïcijns, dat zijn ze.

Wie tweet dit soort meuk? Ik neem aan dat je t deelt omdat t je (net als mij) woedend maakt maar helaas is Twitter n plek vol trollen en is de aandacht/ophef vaak precies waarom ze deze crap postten.

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Ik snap hem niet. Wat is er met dat rechter fotootje?
Achtergrond over de man die tweet: "Dinesh Joseph D'Souza is een in India geboren Amerikaanse conservatieve politieke commentator, auteur, filmmaker en samenzweringstheoreticus, vaak beschreven als een extreemrechtse provocateur door mediabronnen."

Het rechter fotootje is volgens mij die Zweedse jongedame en activiste, zo'n 12 jaar oud meen ik, die de Atlantische Oceaan heeft overgevaren naar Amerika en daar campagne voert voor daadwerkelijke actie tegen de klimaatverandering. Daarbij neemt ze geen blad voor de mond, het is een pittig ding.

Lees nu de tweet nogmaals en trek uw conclusies.

Ik snap hem niet. Wat is er met dat rechter fotootje?
Da's Gretha thunberg (jonge foto), de zweedse die min of meer het gezicht van de klimaatbeweging is geworden en vandaag bij de UN (?) stevige kritiek op politici durfde te geven in een zaal met de hoogste leiders van heel veel landen.

Wie tweet dit soort meuk? Ik neem aan dat je t deelt omdat t je (net als mij) woedend maakt maar helaas is Twitter n plek vol trollen en is de aandacht/ophef vaak precies waarom ze deze crap postten.
Ik vind Gretha bij vlagen ook een drammer. Maar mijn "fraai, heel fraai" was inderdaad een uiting van afkeuring.

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Ik vind Gretha bij vlagen ook een drammer. Maar mijn "fraai, heel fraai" was inderdaad een uiting van afkeuring.
Ik ben ook niet zo'n fan van de stijl waarmee ze haar campagne voert. Het "geen blad voor de mond" voelt gimmicky. Ondanks dat, vind ik de boodschap die ze verkondigt prima: doe gewoon íets. Het kan geen kwaad. Nu kun je twisten of het allemaal haar eigen woorden zijn. Daar mag men skeptisch over zijn. Om vervolgens het linkse kamp en Gretha te vergelijken met Nazi's en de Duitse propagandamachine is bizar.

Afijn, we weten wie het zegt. Rasprovocateur.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Ik ben ook niet zo'n fan van de stijl waarmee ze haar campagne voert. Het "geen blad voor de mond" voelt gimmicky. Ondanks dat, vind ik de boodschap die ze verkondigt prima: doe gewoon íets. Het kan geen kwaad. Nu kun je twisten of het allemaal haar eigen woorden zijn. Daar mag men skeptisch over zijn. Om vervolgens het linkse kamp en Gretha te vergelijken met Nazi's en de Duitse propagandamachine is bizar.

Afijn, we weten wie het zegt. Rasprovocateur.
Leerzaam zo.

Ik kende haar alleen uit de krant. Dus ik dacht die is goed bezig. Ik zag haar zojuist op een tv fragment. Wat een irritant kind, zeg.