Internationale Politiek

Minister Blok op bezoek in Iran. Zijn boodschap: stop de onderdrukking. Ja dat zal ze leren! :ROFL: :ROFL: :ROFL:
 
Hmm, Volgens Trump verkeert Kim Jong Un in blakende gezondheid..

Gezien het waarheidsgehalte van Trumps media-uitingen vermoed ik dat N-Korea naar een nieuwe leider kan gaan zoeken.

 
Hmm, Volgens Trump verkeert Kim Jong Un in blakende gezondheid..

Gezien het waarheidsgehalte van Trumps media-uitingen vermoed ik dat N-Korea naar een nieuwe leider kan gaan zoeken.

Nah, beetje bleekwater inspuiten en hij is weer het mannetje
 

Met deze uitslag zal Polen verdergaan op de nationaal-conservatieve weg die Duda heeft ingeslagen met zijn partij PiS, Recht en Rechtvaardigheid. De verwachting is dat hij doorgaat met controversiële hervormingen van het rechtssysteem en zijn verzet tegen abortus en rechten voor lhbti'ers.

Je partij Recht en Rechtvaardigheid noemen, maar je vervolgens inzetten om de rechten van LHBTI'ers te beperken. :rolleyes:

Hoe kan het toch dat er in zoveel landen dit soort partijen aan de macht zijn?
 



Je partij Recht en Rechtvaardigheid noemen, maar je vervolgens inzetten om de rechten van LHBTI'ers te beperken. :rolleyes:

Hoe kan het toch dat er in zoveel landen dit soort partijen aan de macht zijn?
Hoe kan het dat je lid kunt zijn van de EU en toch geen gelijke rechten voor alle mensen hanteren?
 
Hoe kan het dat je lid kunt zijn van de EU en toch geen gelijke rechten voor alle mensen hanteren?
Omdat de EU alleen maar kon blaffen tegen Erdogan en Turkije... Is ook makkelijker om een moslim land af te blaffen en allerlei dingen die Polen en Hongarije bijv doen, bij Erdogan heel streng te beoordelen. Dat verkoopt veel makkelijker... Urban zet de rechters aan de kant? Foei niet doen vriend. Dat is wat ie hoort. De kritische journalisten worden bedreigd en hun werk wordt bemoeilijkt in Polen en Hongarije? Foei foei. De gewelddadige groepen van Extreem rechts krijgt steeds meer voet aan de grond in die landen? Foei foei foei.
 
Grote kans dat de VS vlak voor de verkiezingen met Iran aan tafel gaan zitten: Iran is in verregaande onderhandelingen met China over een 25 jarig contract waar veel gebieden door China worden ontwikkeld in Iran. Maar ook allerlei andere contracten zitten hierin. Als dat voor elkaar komt, dan heeft Iran het Westen bijna niet meer nodig. Hoe ze dat ondanks de sancties tegen Iran hebben uitgevonden en hoe ze dat gaan doen weet ik niet. Feit is dat de VS en het Westen het genomen gok aan het verliezen zijn en Iran ongewild richting China hebben gedrukt. Grote kans dat Trump hier een stokje voor gaat stoken. Ik denk dat hij de gesprekken gaat heropenen.
 
Grote kans dat de VS vlak voor de verkiezingen met Iran aan tafel gaan zitten: Iran is in verregaande onderhandelingen met China over een 25 jarig contract waar veel gebieden door China worden ontwikkeld in Iran. Maar ook allerlei andere contracten zitten hierin. Als dat voor elkaar komt, dan heeft Iran het Westen bijna niet meer nodig. Hoe ze dat ondanks de sancties tegen Iran hebben uitgevonden en hoe ze dat gaan doen weet ik niet. Feit is dat de VS en het Westen het genomen gok aan het verliezen zijn en Iran ongewild richting China hebben gedrukt. Grote kans dat Trump hier een stokje voor gaat stoken. Ik denk dat hij de gesprekken gaat heropenen.

Mooi nieuws voor Iran. Een land dat decennialang is verwoest door de buitenlandse politiek van de US en een klein groepje ayatollahs die volgens mij helemaal niet representatief is voor het overgrote intelligente, progressieve en jonge deel van de bevolking.

Ik heb zelf een maand door Iran gereisd en ben redelijk verliefd op dat land geworden. Op zowel de bijzonder gastvrije, lieve mensen als de prachtige steden. Isfahan, Shiraz, Yazd, Persepolis...zo kan ik nog wel even doorgaan. Zelden zo onder de indruk geraakt, omdat daar eigenlijk te veel is om allemaal tot je te nemen. Een maand was veel te kort; mocht het ooit nog lukken dan ga ik voor een 3-4 maanden. Zo bizar veel historie; eeuwig zonde dat de tijd daar nu even stil lijkt te staan. Een land met zo veel potentie; laten we hopen dat ze zichzelf mbv China wat op kunnen richten, ook al zijn daar politiek gezien volgens mij ook structurele veranderingen nodig voor economisch herstel.
 
Grote kans dat de VS vlak voor de verkiezingen met Iran aan tafel gaan zitten: Iran is in verregaande onderhandelingen met China over een 25 jarig contract waar veel gebieden door China worden ontwikkeld in Iran. Maar ook allerlei andere contracten zitten hierin. Als dat voor elkaar komt, dan heeft Iran het Westen bijna niet meer nodig. Hoe ze dat ondanks de sancties tegen Iran hebben uitgevonden en hoe ze dat gaan doen weet ik niet. Feit is dat de VS en het Westen het genomen gok aan het verliezen zijn en Iran ongewild richting China hebben gedrukt. Grote kans dat Trump hier een stokje voor gaat stoken. Ik denk dat hij de gesprekken gaat heropenen.

Had ik laatst een mooi stukje over gelezen, over de opkomst van China als grootmacht. Zij hebben de mogelijkheden, via economische steun, om nogal wat landen "naar zich toe te trekken". Dat betekent voor China minder landen die kritiek hebben, en een verdeling in wereldpolitiek van niet 2 maar 3 kampen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Mooi nieuws voor Iran. Een land dat decennialang is verwoest door de buitenlandse politiek van de US en een klein groepje ayatollahs die volgens mij helemaal niet representatief is voor het overgrote intelligente, progressieve en jonge deel van de bevolking.

Ik heb zelf een maand door Iran gereisd en ben redelijk verliefd op dat land geworden. Op zowel de bijzonder gastvrije, lieve mensen als de prachtige steden. Isfahan, Shiraz, Yazd, Persepolis...zo kan ik nog wel even doorgaan. Zelden zo onder de indruk geraakt, omdat daar eigenlijk te veel is om allemaal tot je te nemen. Een maand was veel te kort; mocht het ooit nog lukken dan ga ik voor een 3-4 maanden. Zo bizar veel historie; eeuwig zonde dat de tijd daar nu even stil lijkt te staan. Een land met zo veel potentie; laten we hopen dat ze zichzelf mbv China wat op kunnen richten, ook al zijn daar politiek gezien volgens mij ook structurele veranderingen nodig voor economisch herstel.

Klinkt als een droomreis. Ik zou het graag doen, maar eerlijk is eerlijk, durf het niet. Bang voor, tja voor wat eigenlijk. Bang.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt ls een droomreis. Ik zou het graag doen, maar eerlijk is eerlijk, durf het niet. Bang voor, tja voor wat eigenlijk. Bang.
Ik ben bang dat ik veel meer bang moet zijn om er heen te gaan dan jij :maniac:
Ik ken minstens 10 Nederlanders die er zijn geweest, jong en oud, man en vrouw, gezinnen met jonge kinderen maar ook met pubers en ook vrouwen of mannen alleen: het overgrote deel zou zelfs nog een keer terug willen, voor de mensen ( erg gastvrij en geïnteresseerd maar niet opdringerig), voor de cultuur ( zoveel historische plakken en steden) , het eten ( lees het koop topic :grin:) en voor de natuur ( prachtig zelfs in een miljoenenstad als Teheran waar je in het Noorden twee riante skipistes hebt).
 
Had ik laatst een mooi stukje over gelezen, over de opkomst van China als grootmacht. Zij hebben de mogelijkheden, via economische steun, om nogal wat landen "naar zich toe te trekken". Dat betekent voor China minder landen die kritiek hebben, en een verdeling in wereldpolitiek van niet 2 maar 3 kampen.
Makkelijk als je je bevolking onderdrukt. Dan hou je geld over om te investeren in andere landen.
 
Makkelijk als je je bevolking onderdrukt. Dan hou je geld over om te investeren in andere landen.
Ook landen die niet op of ogenschijnlijk niet hun bevolking onderdrukken, investeren in andere landen, hebben koloniën gehad of hebben dat nog steeds of doen op een andere wijze aan modern imperialisme. China is gewoon een nieuwe speler die er bij is gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan